Venstre.dk Ventelisterne er reduceret mark~
Fra : Hoff

Dato : 26-04-05 13:35

Ventelisterne er reduceret markant i følge venstre. Og man får behandling
indenfor en måned. Hvis ik? så bliver man sendt videre til et
privathospital, stadig på statens regning.

Virkeligheden er klart en anden på dele af de offentlige hospitaler. Min mor
måtte betale ca. 20.000 kr til Hamlet privat hospital, for ikke at miste sit
arbejde. Da hendes behandlig kunne tage op mod et halvt år. Hamlet lavet det
nærmest med det samme.

Venstre ville med glæde lukke eller spare på de offentlige hospitaler(det
ordner kommunalreformen nok). Men så vil de borgerlig nok ikke få så mange
stemmer.

Fra : Allan Knaap

Dato : 26-04-05 17:05

"Hoff" <khoffmann@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> ordner kommunalreformen nok). Men så vil de borgerlig nok ikke få så mange

Dybt forkasteligt. Havde vi et samfund hvor vi ikke blev brandbeskattet, og
hvis vi havde haft muligheden for fravalg, ville disse 20.000 kr. have været
en tilgængelig formue man selv havde kunnet sparet op til.

Desværre står vi nu og har betalt massivt meget bl.a. til sygehusvæsenet og
kan risikere alligevel at måtte betale af egen lomme.

Det må da snart få en ende.

Allan Knaap

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-05 18:17

> [...]
> hvis vi havde haft muligheden for fravalg, ville disse 20.000 kr. have
> været en tilgængelig formue man selv havde kunnet sparet op til.

Hvem er "man" i dette tilfælde?

LU

Fra : Allan Knaap

Dato : 26-04-05 17:34

"LU" <luh77snabelahotmailpunktumdk> wrote in message

> Hvem er "man" i dette tilfælde?
>
> LU

Dig, mig, vi, os.......ja, det dækker det vist.

Allan Knaap

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-05 08:53

> Dig, mig, vi, os.......ja, det dækker det vist.

Ville kunne spare 20.000 kr. op? Tænker du på studerende der får SU,
pensionister og andre på overførselsindkomst?

LU

Fra : Allan Knaap

Dato : 27-04-05 08:26

> Ville kunne spare 20.000 kr. op? Tænker du på studerende der får SU,
> pensionister og andre på overførselsindkomst?
>
> LU

Lad os antage at man (uagtet hvem) lægger 175,- til side hver måned. Hvis
man i 10 år ikke har haft brug for denne kapital, vil man efter 10 år sidde
med en kapital på 21000,- (+ renter).

Allan Knaap

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-05 09:46

> Lad os antage at man (uagtet hvem) lægger 175,- til side hver måned. Hvis
> man i 10 år ikke har haft brug for denne kapital, vil man efter 10 år
> sidde
> med en kapital på 21000,- (+ renter).

Og hvis man så har brug for at komme på privathospital inden man har sparet
penge op i 10 år, hvad gør man så?

LU

Fra : hoff

Dato : 26-04-05 17:20

"Allan Knaap" <nauclerus@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Desværre står vi nu og har betalt massivt meget bl.a. til sygehusvæsenet
> og kan risikere alligevel at måtte betale af egen lomme.

Jeg synes det er forkastligt, at du kun tænker på folk, der af egen lomme
kan betale et syghusbesøg. Hvad med resten?

Fra : Allan Knaap

Dato : 26-04-05 17:39

> "Allan Knaap" <nauclerus@msn.com> skrev i en meddelelse

> Jeg synes det er forkastligt, at du kun tænker på folk, der af egen lomme
> kan betale et syghusbesøg. Hvad med resten?

Tjah, hvad har din mor fået ud af have fungeret som aktiv skattebetaler til
det offentlige sygehusvæsen ?

Allan Knaap

Fra : hoff

Dato : 26-04-05 18:01

> "hoff" <khoffmann@hotmail.com> wrote in message

> Tjah, hvad har din mor fået ud af have fungeret som aktiv skattebetaler
> til det offentlige sygehusvæsen ?

Hun har fået fx 2 nye hornhinder fra donere, for ikke at blive blind(pga. en
øjensygdom). Og hun har arbejdet hårdt ca. 40 år som hjemmehjælper. Og har
nok ikke haft penge til bla. de to store oprationer. Ved at det offentlige
hjælper lavtlønnet, så får staten flere gode skatteborgere, og en sundere
befolkning. Det er pintligt at du piver, når hårdt arbejde lavlønnet
mennesker, bliver tilsidesat pga. Regeringen "fantastiske" ideologi. Om at
sælge ud af offentlige steder, for at du kan få mere i lommen. Det er
kortsigtet og primitivt tankegang(De stærke overlever).

Fra : Allan Knaap

Dato : 26-04-05 18:38

> [...]
> ideologi. Om at sælge ud af offentlige steder, for at du kan få mere i
> lommen. Det er kortsigtet og primitivt tankegang(De stærke overlever).

Nu kender jeg ikke til din mor's indtægt gennem 40 år og hvor stort et beløb
hun i den tid måtte have betalt til det offentlige sygehusvæsen. Find det
tal og du vil have fundet beløbet hun har betalt for sine 2 hornhinde
operationer.

Netop de lavest lønnede er blevet taberne. År efter år har betalt deres
skat, og til hvilken nytte ?. Har vi et sygehusvæsen der på nogen måde kan
retfærdiggøre det astronomiske beløb vi skatte betalere måned efter måned -
år efter år har betalt og fortsat betaler gennem vores skat ?

Jeg har været på arbejdsmarkedet i 25 år og har aldrig haft behov for
sygehusvæsenet. Hvis jeg istedet havde sparet mine penge til en evt.
operation. Hvor mange hornhinde operationer tror du så jeg ville have fået
for de penge ?

Og nej, jeg piver ikke, konstaterer blot :)

Allan Knaap

Fra : hoff

Dato : 27-04-05 08:31

> [...]
> for de penge ?
>

> Og nej, jeg piver ikke, konstaterer blot :)

Hvis privatisering af hospitaler skulle blive aktuelt, så synes jeg kun man
delvis skal privatisere dem, som fx. i sverige. Så burde folk med en lav
indkomst, få tildelt et sygesikring, da de sikkert ikke har råd til en
sygeforsikring. Folk med større indkomst skal så selv betale
sygeforsikringen.

Fra : Konrad

Dato : 27-04-05 12:18

> Dybt forkasteligt. Havde vi et samfund hvor vi ikke blev brandbeskattet,
> og hvis vi havde haft muligheden for fravalg, ville disse 20.000 kr. have
> været en tilgængelig formue man selv havde kunnet sparet op til.

Du glemmer så bare, at dem som rent faktisk bliver syge, eller har brug for
varig hjælp, typisk ikke er blandt dem, der kan spare op.