Eksklusions-liderlig folkekirke
Fra : Bo Warming

Dato : 25-04-05 20:30

Kirkeminister - venligst vurder klagER vedr Anna Kirke&menighedsråd

1.. Pastor Voss hetzede fra prædikestolen 2 adventssøndag at os
DF-sympatisører i menigheden er skingre, smålige og barnlige.
Jeg klagede mundtligt over denne gerningsretfærdige politiseren og svaret
lød "klag skriftligt" Det gjorde jeg til bispevikaren

2.. Jeg ville vies med min japanske samlever og fik først ja, men så nej,
idet pastoren ikke havde lyst at vie nogen, der havde klaget over hende!
3.. Punkt 2 nævnte jeg da spørgetid efter foredrag var kommet til lokale
sager - og mit teologiske skældsord "gerningsretfærdighed" var klart uventet
provokerende - og uden varsel førte dette til, at politiet tilkaldtes til
at få mig ud - selvom der ikke var varslet sådant drastisk skridt, og jeg
var _ikke_ på nogen måde larmende , truende, lugtende, hærværkende, ,
blufærdighedskrækende voldelig eller andet, der kan retfærdiggøre denne
overreaktion.
4.. Klager over 1+2+3 førte til at bispevikaren har ophævet mit
medlemskab af folkekirken - hvilket jeg har klaget over til ministeriet og
hermed uddybes klagerne (som i starten især gik på at stiftet ikke svarer på
rykkere)
5.. Af svar fra Københavns Politi på min klage vedr politiets medvirken
ensidigt vedr husspetakler, fremgår at menighedsrådet har misinformeret
lodret og kriminelt med henblik på at få mig sigtet efter Straffelovens
§264 stk 1 nr 2.
Politiets citering af menighedsrådstalsmand, vistnok kordegn, er sendt til
stiftet i skrivelse, som man ikke har anerkendt eller svaret på. Jeg agter
ikke at stævne for mened, hvilket jeg burde kunne vinde - men stiftet eller
ministeriet bør hindre, at Anna Kirkens menighedsråd igen i fremtiden bærer
falsk vidnedsbyrd i så grotesk omfang og igen med risiko for at plette
uskyldiges straffeattest. Det var et offentligt møde i offentligt - ikke
privat - lokale, og jeg nærmede mig ifølge betjentene ikke nogen
lovovertrædelse.

Med venligste og grundtvigianske hilsener, Bo Warming , begejstret for
frihedsbudskaber i Glistrups og Haarders bøger, Bjelkes alle 46, 2200 N,
35861000.

PS Bispevikar/stift vil kunne dokumentere ovenstående samt evt tilføje
perifere detaljer, fx forlydender om dobbeltmedlemskab af trossamfund, der
ikke er kættersk a la Vandrer Mod Lyset bogen, som der sidst skete
eksklusion udfra. Dengang var menighedsrådsmedlemskab og samtale og
underskrift fra præst en del af procedure.

Dette aktuelle sagsforløb bør ministeriet se nærmere på, for så let bør man
ikke - med Ebbe Kløvedals Reichs ord - kunne stjæle den dåbsgave, som
livsvarigt medlemskab af folkekirken er.