Racisme
Fra : Tim

Dato : 25-04-05 19:59

Det er noget forbandet svineri, det der her er sket, men hvorfor kaldes det
kun racisme, når det er etniske danskere der begår vold mod muslimer?

Tim

Fra : morten sorensen

Dato : 25-04-05 20:06

Tim wrote:
> Det er noget forbandet svineri, det der her er sket, men hvorfor kaldes det
> kun racisme, når det er etniske danskere der begår vold mod muslimer?

Jeg tror ikke du kan generalisere, da der i artiklen står:

"Ifølge Politiet råbte overfaldsmændende 'Perker svin' efter den 21-årige"

Rent umiddelbart virker det således ikke urimeligt at kalde det et
racistisk motiveret overfald.

--

morten sorensen

Fra : krisse

Dato : 25-04-05 21:16

morten sorensen wrote:

> [...]
>
> "Ifølge Politiet råbte overfaldsmændende 'Perker svin' efter den 21-årige"
>
> Rent umiddelbart virker det således ikke urimeligt at kalde det et

Tror der er forskel på at hade en anden race og så bare godt kunne lide
at slå på folk der kommer fra et andet sted end én selv.

Ligsom der er forskel på de ideologiske politiske nazister og så dem der
gik i gang med raceudrydelserne. (ingen pro-nazisme her, blot et eksempel).

De to ting bliver med alt for let hånd blandet sammen og mistolket.

Fra : morten sorensen

Dato : 25-04-05 21:18

krisse wrote:

> Tror der er forskel på at hade en anden race og så bare godt kunne lide
> at slå på folk der kommer fra et andet sted end én selv.

Ja - men det bliver kaldet racisme når man begår vold mod andre af en
anden farve end een selv pga deres udseende.

> Ligsom der er forskel på de ideologiske politiske nazister og så dem der
> gik i gang med raceudrydelserne. (ingen pro-nazisme her, blot et eksempel).

Jeg ved det - men der skal også bruges en betegnelse for den negativisme
fremmede kan komme ud for, uden at nogen klynges op eller der brændes
kors af.

Ordet 'racisme' bliver nu brugt i den sammenhæng; det kan man så mene om
hvad man vil -men sådan er det blevet.

> De to ting bliver med alt for let hånd blandet sammen og mistolket.

Jeg tror nu de fleste ved at racisme a la KKK ikke er det man mener når
man siger 'racisme'. Sådanne er nu blevet til 'white supremacists' eller
lignende bedre betegnelser.

--

morten sorensen

Fra : G B

Dato : 25-04-05 21:16

"Tim" <tim_h_p@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Det er noget forbandet svineri, det der her er sket, men hvorfor
> kaldes det kun racisme, når det er etniske danskere der begår vold mod
> muslimer?

Hvem fanden overfalder et avis-bud? Psykopater!

Sådan nogen er stupide racister. Det er de små pomade-perkere, som ruller
danske unge mænd og voldtager danske piger, også.

Forskellen på dem er dog, at danskerne måske har fået nok af invasionen.

--
"How much easier is self-sacrifice than self-realization." Eric Hoffer
Med venlig hilsen

Fra : krisse

Dato : 25-04-05 21:19

G B wrote:
> [...]
> danske unge mænd og voldtager danske piger, også.
>
> Forskellen på dem er dog, at danskerne måske har fået nok af invasionen.

Invasion? - Jeg mener da at huske der er noget der hedder asyl?

Fra : G B

Dato : 26-04-05 00:57

krisse <andreas@skielboe.dk> skrev i meddelelsen

> Invasion? - Jeg mener da at huske der er noget der hedder asyl?

Oy, og der er også noget der hedder "familiesammenførsel/-føring", som er
det egentlige problem. Generation efter generation efter generation
efter...

Gøgeunger.

Fra : Konrad

Dato : 26-04-05 09:03

"Tim" <tim_h_p@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Det er noget forbandet svineri, det der her er sket, men hvorfor kaldes
> det kun racisme, når det er etniske danskere der begår vold mod muslimer?

Hvem siger - udover Ritzau bureau - at der er tale om racisme? Her hvor jeg
bor er det relativt normalt at bruge ord som perker, perkersvin osv - også
blandt andengenerationsindvandrerne selv, som jeg kender nogle stykker af.
At der er blevet sagt perkersvin har absolut ikke nødvendigvis noget med
motivet at gøre, men kan måske bare være noget der er sagt i kampens hede.
Man kunne så indvende at den nedsættende betegnelse parret med at volden
tilsyneladende var tilfældig peger i retning af, at motivet var racistisk,
men vi ser jo masser af tilfældig vold blandt for hinanden fremmede
mennesker i dag, langt mere end tidligere, så det er ikke noget bevis i sig
selv.

Fra : TBC

Dato : 26-04-05 11:30

"Tim" <tim_h_p@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er noget forbandet svineri, det der her er sket, men hvorfor kaldes
> det kun racisme, når det er etniske danskere der begår vold mod muslimer?

Det afhænger vel af *motivet*, som kan være meget forskelligt, f.eks alment
kriminelt betinget som røveri, eller hadefuldt betinget af racisme.

Det ændrer dog intet ved at et overfald altid er kriminelt og noget svineri,
hvad enten det har baggrund i almen kriminel disposition hos dårligt
integrerede samfundsborgere, eller om det har rod i en racistisk
disposition. Men det er endnu et eksempel på hvorfor racisme bør være at
betragte og afsky som noget pre- & semi-kriminelt

Godt såfremt vi alle kan stå sammen om at fordømme den slags, og overfald af
enhver art

TBC

Fra : Christian

Dato : 26-04-05 19:27

"Tim" <tim_h_p@hotmail.com> wrote in message
> Det er noget forbandet svineri, det der her er sket, men hvorfor kaldes
> det kun racisme, når det er etniske danskere der begår vold mod muslimer?

dansker trash eller tyrker trash..det er sgu det samme lamme røvhuller der
har dumme forældre, og er en pestilens for samfundet og dem omkring dem...

Fra : Trunte

Dato : 26-04-05 20:23

"Tim" <tim_h_p@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Det er noget forbandet svineri, det der her er sket, men hvorfor kaldes
> det kun racisme, når det er etniske danskere der begår vold mod muslimer?

Der gør det heller ikke... taget fra FNs konvention om menneskerettigheder:
"I denne konvention betyder udtrykket "racediskrimination" enhver forskel,
udelukkelse, begrænsning eller fortrinsstilling på grundlag af race,
hudfarve, afstamning eller national eller etnisk oprindelse, hvis formål
eller virkning er at ophæve eller svække den ligelige anerkendelse, nydelse,
eller udøvelse af menneskerettigheder og grundlæggende frihedsrettigheder på
det politiske, økonomiske, sociale, kulturelle eller et hvilket som helst
andet område af samfundslivet."

....og her i gruppen virker racismen vist også begge veje.

Trunte