Bendtsen uden sidestykke
Fra : Maz Spork

Dato : 25-04-05 07:27

Hændelsesforløbet i sidste måned, hvor det lykkedes Bendt Bendtsen at omgå
sit mandat i ministerrådet, er udmærket beskrevet i Berlingeren

http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=568016/

Men hvad tror I? Hvorfor handlede han som beskrevet? Ved at gå imod sit
mandat i fuld offentlighed må han da tro sig selv som en stor helt, der
alene skal redde europas erhvervsliv ved at redde det omstridte
softwarepatentdirektiv? Måske er han ganske enkelt decideret dum.

Dumhed, fejhed eller tvivlsomme manipulatoriske evner upåagtet - faktum er,
at vi ikke kan have en vicestatsminister, som ikke kan finde ud af at
forvalte et simpelt mandat i EU. Han må gå nu.

Fra : morten sorensen

Dato : 25-04-05 08:00

Maz Spork wrote:

> Dumhed, fejhed eller tvivlsomme manipulatoriske evner upåagtet - faktum er,
> at vi ikke kan have en vicestatsminister, som ikke kan finde ud af at
> forvalte et simpelt mandat i EU. Han må gå nu.

Hvis det beskrevne er korrekt er det decideret skandaløst.

Problemet er bare at så få (inkl politikere) fatter eller interesserer
sig for softwarepatent-problematikken - så der sker næppe noget.

--

morten sorensen

Fra : Maz Spork

Dato : 25-04-05 08:55

morten sorensen wrote:

> Hvis det beskrevne er korrekt er det decideret skandaløst.
>
> Problemet er bare at så få (inkl politikere) fatter eller interesserer
> sig for softwarepatent-problematikken - så der sker næppe noget.

Problemet er, at så få i elektoratet fatter eller interesserer sig for
politik, men for simple enkeltsager og hurtige konklusioner - så der sker
næppe noget.

Fra : morten sorensen

Dato : 25-04-05 09:12

Maz Spork wrote:

> Problemet er, at så få i elektoratet fatter eller interesserer sig for
> politik, men for simple enkeltsager og hurtige konklusioner - så der sker
> næppe noget.

Med mindre man vælger at præsentere det på en måde så det interesserer;
det er det man skal gøre, da man ikke bare kan forlange at folk sætter
sig ind i ens problem. Man må præsentere det på en umiddelbart
forståelig måde - og det vil nok enten være ved personer med medietække
eller sigende analogier.

Det er dog også gjort vanskeligt af at så mange sidestiller IT med
Microsoft (eller en anden større leverandør) at de slet og ret ikke
kender produkter der er udenfor mainstream.

Endvidere har de store firmaer lykkedes med at overbevise en stor del af
befolkningen om at deres interesser er sammenfaldende med befolkningens.

Fremgangsmåden må være at få faktiske mindre IT-erhvervsdrivende i
medierne og forklare hvordan dette vil påvirke dem. Det virkede trods
alt - mod forventning - i Folketinget. I befolkningen tror jeg der er
endnu større sympati for 'de små kontra de store' - så opgaven er langt
fra umulig. Man skal dog lade være med at fokusere på produktnavne som
Linux eller koncepter som open-source, men tale om at patenter i sig
selv er en klar fordel for store firmaer på beskostning af 'den lille mand'.

Problemet er nok bare at 'de små' er spredte. På dette punkt er jeg
endnu engang skuffet over implementeringen af liberalisme (som jeg
forstår det) af denne angiveligt liberale regering. Igen er det
individdet i form af det lille firma der skal trynes af de store.

Og det i et land bestående af små- til mellemstore virksomheder der
angiveligt skal leve af viden. Rystende.

--

morten sorensen

Fra : Konrad

Dato : 25-04-05 10:25

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> skrev i en meddelelse

> Hvis det beskrevne er korrekt er det decideret skandaløst.

Ja, men er det det? Der virker til at være lidt uenighed om hvad der
egentlig er sket. http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=290986

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 25-04-05 09:02

"Maz" == Maz Spork <maz@spork.dk> writes:

> [...]

> faktum er, at vi ikke kan have en vicestatsminister, som ikke kan
> finde ud af at forvalte et simpelt mandat i EU. Han må gå nu.

Hvis forløbet har været som Berlingeren har beskrevet, så er det
godtnok noget der burde udløse en mistillidsafstemning. Borgerlig
politiker eller ej.

--
/Wegge
Min holdning til politik - <http://wiki.wegge.dk/Politik>

Fra : Jim

Dato : 25-04-05 09:36

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis forløbet har været som Berlingeren har beskrevet, så er det
> godtnok noget der burde udløse en mistillidsafstemning. Borgerlig
> politiker eller ej.

Bendtsen fastholder, at han har holdt sig 100% til aftalen.
Nu får vi se, hvad redegørelsen siger.
Man skal jo ikke dømme folk ud fra, hvad en avis, og da slet ikke
Berlingeren, siger.

J.

Fra : Henrik Bjerregaard

Dato : 25-04-05 22:26

> [...]
> alene skal redde europas erhvervsliv ved at redde det omstridte
> softwarepatentdirektiv? Måske er han ganske enkelt decideret dum.
Der har været ret meget debat på computerworld om dette

Måske er han blevet truet
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=27060

Fra : Christian

Dato : 25-04-05 18:19

"Maz Spork" <maz@spork.dk> wrote in message
> [...]
> at vi ikke kan have en vicestatsminister, som ikke kan finde ud af at
> forvalte et simpelt mandat i EU. Han må gå nu.

jeg tror ikke at Bendtsen fatter hvad det har handlet om!.