termer
Fra : Admin

Dato : 25-04-05 05:43

Hej

måske dumt - men er der en der kan skære de forskellige termer ud i pap

1) Til højre for midten ?

2) Til venstre for midten

3) Højrefløj ?

4) Venstrefløj ?

er det udfra den fysiske placering i folketinget deres ideologi eller hvad
er det der gælder for ovenstående termer

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-04-05 08:15

"Admin" <news@microsoft.com> wrote in message
> Hej
>
> måske dumt - men er der en der kan skære de forskellige termer ud i pap

Mine bud:

> 1) Til højre for midten ?

K, V, DF.

> 2) Til venstre for midten

R, S, SF og EL.

> 3) Højrefløj ?

DF.

> 4) Venstrefløj ?

SF og EL.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Jim

Dato : 25-04-05 09:38

> "Admin" <news@microsoft.com> wrote in message

> Mine bud:

> K, V, DF.

DF ligger skam ikke til højre for midten, snarere til venstre.

> R, S, SF og EL.

> DF.

Bz! Wrong answer.

> SF og EL.

Du glemte de radikale.. ;)

J.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-04-05 10:03

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> wrote in message
> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse

> DF ligger skam ikke til højre for midten, snarere til venstre.

Mit bud, hvis jeg skal placere DF i et 1 dimentionalt system, er yderst til
højre.

> Bz! Wrong answer.

I dine øjne måske, men ikke i mine.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 25-04-05 10:19

"Christian" == Christian B Andresen <nobody@domain.country> writes:

> Mit bud, hvis jeg skal placere DF i et 1 dimentionalt system, er
> yderst til højre.

I det traditionelle endimensionale højre-venstre system er
målestokken omfanget af velfærdsstaten. I det mindste i min bog. Og
udfra den den definition, ligger DF og roder rundt et sted mellem S og
SF.

Jeg går ud fra at du bruger indvandringspolitikken som målestok, og
det kan forsåvidt også være fornuftigt nok, men den metode vil give et
billede af dansk politik med yderligtgående partier og ikke noget på
midten.

--
/Wegge
Min holdning til politik - <http://wiki.wegge.dk/Politik>

Fra : Zeki

Dato : 25-04-05 17:54

> [...]
> målestokken omfanget af velfærdsstaten. I det mindste i min bog. Og
> udfra den den definition, ligger DF og roder rundt et sted mellem S og

Så hvis man stemmer på DF så er man venstreorienteret?

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 25-04-05 18:02

"Zeki" == Zeki <zeki@[fjerndette]tiscali.dk> writes:

> Så hvis man stemmer på DF så er man venstreorienteret?

Det er stadig min personlige mening. Forudsat at vi skal se
endimensionelt på det, er DFs vælgere venstrepopulister.

De ved det bare ikke selv.

Fra : Jim

Dato : 25-04-05 18:08

"Zeki" <zeki@[fjerndette]tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Så hvis man stemmer på DF så er man venstreorienteret?

Om du er venstreorienteret så, skal jeg ikke afgøre, men i hvert fald er
du en god vælger, dersom du skulle sætte krydset ved DF.
Et andet argument for, at DF ikke er højreoreinteret, hvad udlændinge
angår, er at mange udlændinge faktisk stemmer på DF.

J.

Fra : Allan Riise

Dato : 25-04-05 18:51

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Et andet argument for, at DF ikke er højreoreinteret, hvad udlændinge
> angår, er at mange udlændinge faktisk stemmer på DF.

Udlændinge kan ikke stemme i Danmark til folketingsvalg.

Allan Riise

Fra : Jim

Dato : 25-04-05 19:13

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse

> Udlændinge kan ikke stemme i Danmark til folketingsvalg.

Jo da.
Der sidder da også udlændinge i Folketinget.
Nasser Khader og ham pakistaneren, som havde den frækhed at møde op til
middag hos majestæten iført pakistanske klude.
Husk, at et dansk pas har ikke gjort nogen til danskere.

J.

Fra : Allan Riise

Dato : 25-04-05 19:22

> [...]
> Nasser Khader og ham pakistaneren, som havde den frækhed at møde op til
> middag hos majestæten iført pakistanske klude.

Man møder op i Galla til til Kongelige middage, og Galla har et kultur
tilsnit, så det er helt i tråd med etiketten.

> Husk, at et dansk pas har ikke gjort nogen til danskere.

Pladder og løgn.

Du bedes hermed dokumentere at Naser Khader ikke er dansker, og hvilket land
han så er statsborger i!

Ellers bedes du stoppe dine løgne, hvilket du nok ser som en nødvendighed
for at kunne lufte dine fordomme, men det gør dem ikke mere sande af den
grund.

Så skulle min kone og mine børn heller ikke være Danskere, eller min
oldemor, for den sags skyld, og så ville de jo heller ikke kunne få Danskere
selv.

En Dansker er en person med Dansk statsborgerskab, og den er ikke længere,
at der så er nogen der har kortere, eller længere afstand til deres
tidligere rødder, det er en helt anden sag.

Allan Riise

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 25-04-05 19:39

> længere, at der så er nogen der har kortere, eller længere afstand til
> deres tidligere rødder, det er en helt anden sag.

Nemlig - og du kunne måske i samme åndedrag oplyse vor ubegavede og uvidende
ven om at det var en MF'er fra SF (hvis navn jeg ikke husker) der mødte op i
pakistansk festdragt og at han i øvrigt havde clearet det med hoffet inden.

--
ahw

Fra : Jim

Dato : 25-04-05 19:39

> [...]
>
> Man møder op i Galla til til Kongelige middage, og Galla har et kultur
> tilsnit, så det er helt i tråd med etiketten.

Pakistansk klædedragt er ikke gallauniform.

> Pladder og løgn.

Du kan selv være pladder.

> Du bedes hermed dokumentere at Naser Khader ikke er dansker, og
> hvilket land han så er statsborger i!

Han er statsløs palæstinenser med familie boende i Libanon og på
Vestbredden.

> Ellers bedes du stoppe dine løgne, hvilket du nok ser som en
> nødvendighed for at kunne lufte dine fordomme, men det gør dem ikke
> mere sande af den grund.

Du er jo farvet af dine familiære forbindelser.

> Så skulle min kone og mine børn heller ikke være Danskere, eller min
> oldemor, for den sags skyld, og så ville de jo heller ikke kunne få
> Danskere selv.

Nu stiller du dig på bagbenene og prøver at forsvare din
muhamedanerkvinde derhjemme.
Forståelig nok.
Alene det, at hun er muhamedaner gør hende til meget ikke-dansk.

> En Dansker er en person med Dansk statsborgerskab, og den er ikke
> længere, at der så er nogen der har kortere, eller længere afstand til
> deres tidligere rødder, det er en helt anden sag.

Når man som din muhamedanerkvinde ikke har afsvoret islam, så bliver hun
aldrig dansk.
Også selvom hun skulle, så er hun stadig tyrker.

Men hvad, den kattepine har du jo selv bragt dig i.

Fra : morten sorensen

Dato : 25-04-05 19:46

Jim wrote:

> Pakistansk klædedragt er ikke gallauniform.

Kamal Qureshi havde fået tilladelse til den.

Desuden optræder færinger og grønlændere til sådanne lejligheder mig
bekendt i noget man i DK nok ville betegne som folkedragter.

Kronprinsessens far bar til brylluppet kilt, der må betegnes som mere
fremmedartet end KMs gallatøj.

Jeg ser ikke problemet - udover at man i DK er 'vant' til de andre.

--

morten sorensen

Fra : Jim

Dato : 25-04-05 21:23

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> skrev i en meddelelse

> Kamal Qureshi havde fået tilladelse til den.
>
> Desuden optræder færinger og grønlændere til sådanne lejligheder mig
> bekendt i noget man i DK nok ville betegne som folkedragter.

Både Grønland og Færøerne tilhører det danske rigsfællesskab. Det gør
Pakistan ikke.

> Kronprinsessens far bar til brylluppet kilt, der må betegnes som mere
> fremmedartet end KMs gallatøj.

Kronprinsessens fader er undtaget, da han er en del af familien.

> Jeg ser ikke problemet - udover at man i DK er 'vant' til de andre.

Vant til hvad?

J.

Fra : morten sorensen

Dato : 25-04-05 21:24

Jim wrote:
> "morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> skrev i en meddelelse

> Både Grønland og Færøerne tilhører det danske rigsfællesskab. Det gør
> Pakistan ikke.

Men han er jo danske statsborger og etnisk pakistaner. Hvorfor skulle
han så ikke måtte gå i sin etnisk pakistanske dragt (OK - den var indisk) ?

Første gang man så grønlandske kamikker blev det sgu nok osse betragtet
som underligt og upassende.

> Kronprinsessens fader er undtaget, da han er en del af familien.

Han er vel heller ikke dansk - eller ville du også synes at kongen af
Tonga faktisk ikke måtte have Tonga-tøj på?

> Vant til hvad?

Sælskindsbukser, færøske dragter og til dels kilter.

--

morten sorensen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-04-05 08:39

> [...]
> Et andet argument for, at DF ikke er højreoreinteret, hvad udlændinge
> angår, er at mange udlændinge faktisk stemmer på DF.

Så er de vel også velkomne som medlemmer ?

--
mvh / regards

Christian

Fra : Jim

Dato : 26-04-05 12:50

> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> wrote in message

> Så er de vel også velkomne som medlemmer ?

Udlændinge er aldrig blevet nægtet medlemsskab.

Fra : Jim

Dato : 26-04-05 12:52

> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> wrote in message

> Så er de vel også velkomne som medlemmer ?

Udlændinge er aldrig blevet nægtet medlemsskab udelukkende pga., at de
er udlændinge.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-04-05 12:55

> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse

> Udlændinge er aldrig blevet nægtet medlemsskab udelukkende pga., at de
> er udlændinge.

Nej, I har sikkert fundet andre grunde.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Jim

Dato : 26-04-05 13:11

> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> wrote in message

> Nej, I har sikkert fundet andre grunde.

Hvad mener du med det?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-04-05 13:28

> Hvad mener du med det?

Du skriver "Udlændinge er aldrig blevet nægtet medlemsskab udelukkende pga.,
at
de er udlændinge.".
Det forstår jeg som at I har nægtet dem medlemsskab med andre begrundelser.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Jim

Dato : 26-04-05 13:33

> [...]
> at
> de er udlændinge.".
> Det forstår jeg som at I har nægtet dem medlemsskab med andre

Jeg kender ikke til sager, hvor vi nogensinde har afvist endsige
ekskluderet et medlem alene af den grund, at personen havde udenlandsk
baggrund.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-04-05 14:20

> Jeg kender ikke til sager, hvor vi nogensinde har afvist endsige
> ekskluderet et medlem alene af den grund, at personen havde udenlandsk
> baggrund.

Men det vil næppe ske ret tit, da de udlændinge som vil kunne tænkes at
melde sig ind i DF sikkert er fra vestlige lande.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Jim

Dato : 26-04-05 17:05

> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> wrote in message

> Men det vil næppe ske ret tit, da de udlændinge som vil kunne tænkes
> at
> melde sig ind i DF sikkert er fra vestlige lande.

DF får mange stemmer fra mellemøstlige og asiatiske tilflyttere.
Tag endelige ikke fejl.

J.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-04-05 09:11

> DF får mange stemmer fra mellemøstlige og asiatiske tilflyttere.
> Tag endelige ikke fejl.

Det tror jeg ikke på.

--
mvh / regards

Christian

Fra : G B

Dato : 25-04-05 21:17

"Zeki" <zeki@[fjerndette]tiscali.dk> skrev i meddelelsen news:eh9be.114446
$Vf.4196986@news000.worldonline.dk:

> Så hvis man stemmer på DF så er man venstreorienteret?

Tjah, hvis du stemmer på Helle Thorning-Schmidt, er du radikal.

--
"How much easier is self-sacrifice than self-realization." Eric Hoffer
Med venlig hilsen

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 25-04-05 10:18

"Jim" wrote

> DF ligger skam ikke til højre for midten, snarere til venstre.

ROTFLMAO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

- Jensby

Fra : Martin Kristensen

Dato : 25-04-05 08:49

"Admin" <news@microsoft.com> wrote in message

> 1) Til højre for midten ?

Lavere skat, mindre offentlig sektor, mere frihed og ansvar til den enkelte.

> 2) Til venstre for midten

Højere skat, større offentlig sektor, mindre frihed og ansvar til den
enkelte.

Fra : Kim Larsen

Dato : 25-04-05 13:15

"Admin" <news@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> er det udfra den fysiske placering i folketinget deres ideologi eller hvad
> er det der gælder for ovenstående termer

Partierne fordeler sig således i et bredt politisk perspektiv fra højre mod
venstre på skalaen:

DF
Konservative
Venstre
Radikale
Socialdemokraterne
SF
EL

Ud fra et socialpolitisk perspektiv:

Konservative
Radikale
Venstre
DF
Socialdemokraterne
SF
EL

Medtaget er kun de partier som er repræsenteret i folketinget på nuværende.

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Ingolf

Dato : 25-04-05 17:03

> [...]
>
> er det udfra den fysiske placering i folketinget deres ideologi eller hvad
> er det der gælder for ovenstående termer

Tjaa... hvad er så højrefløjs vestreektremister?

Fra : Kim2000

Dato : 25-04-05 18:15

> måske dumt - men er der en der kan skære de forskellige termer ud i
> pap

Det kommer fra gammel tid, hvor verden var lidt mere firkantet delt op,
venstrefløjen arbejdede for arbejderens vilkår, krævede social lighed,
stor adminstration, bistand til de svage, mens højrefløjen arbejdede for
de bedrestillede i samfundet, altså alt lige fra bondemanden til
direktøren, og grundlæggede ønskede et samfund, hvor enhver var sin egen
lykkes smed.

I dag er det svært at placerer partierne udfra den skala, DF og EL har
fx mange fælles mærkersager, men ligeså mange sager der slet ikke passer
ind i venstreorienteret profil.

Venstrefløjen må dog siges at være EL, SF og Soc., dog har soc. også
efterhånden en hård kurs overfor flygtninge/indvandre, mens Radikale
ligger et sted ligeomkring midten, de har fælles interesser og
uenigheder med begge fløje. V og K´s ideologi er helt klart
højreorienteret, hvilket deres politik til en vis grad også bære præg
af, selvom den er overraskende uvisionær.

DF er svær at placerer, på den ende side peger de på Fogh, de støtter
massive nedskæringer af staten og går ind for hård flygtningepolitik,
altsammen højrepolitik, på den anden side er deres sociale profil
overfor de ældre i samfundet venstreorienteret.

Og nej, det har ikke noget at gøre med deres fysiske placering i
folketinget.

mvh
Kim

Fra : Admin

Dato : 25-04-05 20:45

takker for alle svarene

Kim2000 "ramte" plet...;0)

Fra : Malene P

Dato : 25-04-05 21:36

> takker for alle svarene
>
> Kim2000 "ramte" plet...;0)

Selve udtrykket stammer faktisk fra den fysiske placering i det britiske
parlament engang for et par hundrede år siden -har intet med Folketinget at
gøre. Termerne er siden ofte blevet misbrugt til at nedgøre dem, man ikke
kan lide -udtryk som "højreorienterede" er pr definition betegnelsen for
skurkene, når journalister beskriver en eller anden politisk situation og
man fornemmer ligefrem, hvordan det udtales med had i stemmen. Noget
tilsvarende ser vi jo også her i gruppen

Malene P