På www.rolf-martens.com nu: Brevet från en~
Fra : Rolf Martens

Dato : 22-04-05 23:53

www.rolf-martens.com nu: Brevet från en rasistisk polis

Ett senare lite uppmärksammat brev, nämligen, den 19 april
2005 från en polisinspektör som då var chef för alla poliser i
yttre tjänst här i Malmö. Återgivet ordagrant och kommenterat
i ett meddelande från Matti Laukkanen, Antidiskriminerings-
byrån i Malmö, till flera adresser i går 22.04.2005.

Se meddelandet NWBC 016, Swedish, i sektionen på min hemsida
"News with brief comments".

Rolf M.
Malmö, Sverige

Fra : Anders Öquist

Dato : 23-04-05 01:12

On Fri, 22 Apr 2005 22:52:59 GMT, Rolf Martens velade upplysa oss om
följande intressanta saker:

> [...]
> i ett meddelande från Matti Laukkanen, Antidiskriminerings-
> byrån i Malmö, till flera adresser i går 22.04.2005.

Vad då?
Skrev han att GBs glassar var goda och rådde någon att köpa och smaka
en glass?

--
/Anders Öquist

"Usenet är slut som seriöst diskussionsforum och har varit så sedan
meowkriget."
-K.W. Persson

Fra : Rolf Martens

Dato : 23-04-05 10:12

Fra : Anders Öquist

Dato : 23-04-05 10:41

On Sat, 23 Apr 2005 09:12:24 GMT, Rolf Martens velade upplysa oss om
följande intressanta saker:

> In article <3t21fuq1akul$.6wwdtfgscner.dlg@40tude.net>, det.var@val.skitsamma
> says...

> Tja, det kunde man väl kanske tro, ifall alla inläggen där
> hade varit på samma nivå som ditt här, Anders.

Min nivå på innläggen passar synnerligen eran nivå på vad ni anser
vara rasistiskt och kränkande.

> Men gudskelov är ju så inte alls fallet.

Synd bara att man någon gång kunnat tro att du hade lite högre nivå på
dig själv. Mer seriöst än såhär kommer inte jag att ta dina inlägg
sedan du skrev att du förstod och stödde glasshistorien. Med att
dessutom använda stavningskontrollen på ett datorprogram.

Fra : Jo

Dato : 23-04-05 07:53

"Rolf Martens" <rolf.martens@comhem.se> skrev i en meddelelse
> [...]
> byrån i Malmö, till flera adresser i går 22.04.2005.
>
> Se meddelandet NWBC 016, Swedish, i sektionen på min hemsida

Jeg synes, at du skulle checke dine kilder, inden du offentligør sådan noget
vås. Der findes ikke, og har aldrig været, en 43-årig politiinspektør i
Malmö ved navn Bengt Lindström!

Jo.

Fra : Rolf Martens

Dato : 23-04-05 10:16

Fra : Henrik Bengtsson

Dato : 23-04-05 08:52

"Rolf Martens" <rolf.martens@comhem.se> skrev i meddelandet
> [...]
> i ett meddelande från Matti Laukkanen, Antidiskriminerings-
> byrån i Malmö, till flera adresser i går 22.04.2005.

Vad står det i brevet då?
--
Henrik Bengtsson
---

Fra : Rolf Martens

Dato : 23-04-05 10:21

Fra : Henrik Bengtsson

Dato : 23-04-05 16:57

> Det är ju just det som de läskunniga kan se
> på min hemsida, www.rolf-martens.com, sektionen
> "News with brief comments" och meddelandet där
> NWBC 016, Swedish, samt ett vidareklick, Henrik.

Detta är usenet och inte www. Hade jag varit intresserad av din hemsida hade jag
besökt den istället för att sitta här. Trodde aldrig jag skulle skriva detta till dig
men har du något du vill dela med dig av så skriv det då i ditt inlägg istället för
att försöka generar träffar till din hemsida.
--
Henrik Bengtsson
---

Fra : Georg Lavik.

Dato : 23-04-05 10:28

On Sat, 23 Apr 2005 09:52:03 +0200, "Henrik Bengtsson"
<reklamfella@hotmail.com> wrote:

>"Rolf Martens" <rolf.martens@comhem.se> skrev i meddelandet

>Vad står det i brevet då?

Her har du et annet brev som bør være av interesse for oppegående svensker:

Torsdag 21 april 2005

Polischef skrev rasistiskt brev
MALMÖ.

En polischef i Malmö har skrivit ett rasistiskt brev till kommunalrådet
Ilmar Reepalu (s).

- Dra in ditt gigantiska stöd till alla djävla blattar i Malmö, skriver
han.
-Man häpnar över att en polischef uttrycker sådana tankar, säger
kommunalrådet.

UTFALL MOT ROSENGÃ…RD

Polischefen skickade ett mejl fullt med rasistiska utfall mot invånarna i
den invandrartäta förorten Rosengård i Malmö. Polischefen tyckte att pengar
som spenderades i Rosengård borde gå till "svenska pensionärer" i stället.

”Jag kräver att du tar en del av pegarna som du och dina jävla
sossekollegor lägger på kriminella Muhammed i Rosengård och satsar dem på
våra svenska pensionärer i stället.”
Delar av polischefens mejl till kommunalrådet Illmar Reepalu

Polischefen, med ansvar för bland annat den yttre bevakningen av Rosengård,
ilsknade till över hur 98-årige Gustaf Holmström behandlats av Malmö stad.
Han vill komma in på ett långtidsboende, men kommunen har sagt nej.

Skrev ett mejl

Då satte sig det 43-åriga polisbefälet vid sin dator och skrev ett mail
till Ilmar Reepalu.

-Jag kräver att du tar en del av pengarna som du och dina djävla
sossekollegor lägger på kriminella Muhammed i Rosengård och satsar dem på
våra svenska pensionärer i stället, skrev han bland annat.

Utreds av polis
------------------
Enligt Ilmar Reepalu var mejlet undertecknat med hans namn och befattning.
-Det är ju helt osannolikt att ett polisbefäl uttrycker sig så. Jag bad
en sekreterare kontrollera om mejlet verkligen kom från en polischef - och
därefter har vi lämnat över ärendet till polisen för utredning. Man ville
bara inte tro att detta är sant, säger Reepalu.

-Hans sätt att uttrycka sig mot såväl människorna i Rosengård som mot
socialdemokraterna verkar inte friskt.
Befälet har omedelbart fått lämna sin tidigare tjänst och fått andra
administrativa arbetsuppgifter.

Riskerar få sparken
------------------------
-Det pågår en förundersökning beträffande hets mot folkgrupp. Dessutom
pågår en arbetsrättslig undersökning, säger polisens informatör Lars

Förstell.
----------
Befälet har hörts av polisens interna utredningsgrupp, men vad han sagt är
ännu hemligt.

Enligt länspolismästare Anders Danielsson riskerar polischefen avsked för
sitt agerande.

-Innan veckan är slut ska vi ha kommit fram till vilka åtgärder vi ska
vidta mot honom, säger han.

Publicerad: 2005-04-21
http://www.aftonbladet.se
/vss/nyheter/story/0,2789,634192,00.html
____________________________________

Parasitene er ju viktigare enn Svearikets upprinnelige innvånare?!

Georg Lavik
____________
"I tider med bedrag som dagens orden,
er det en revolusjonær handling å si
sannheten".

George Orwell
_____________

Viktige linker:

http://www.tellthechildrenthetruth.com/AminAlHusseini.htm
http://fomi.ytring.dk/Norge.htm
http://www.sharia.dk/links.html

Fra : K.W. Persson v4.06

Dato : 23-04-05 12:20

Det är inte fullständigt utrett vad "Georg Lavik." syftade på i
news:<r25k611ov6k70rmprge5dtskb512c4h2ek@4ax.com> som postades Sat, 23 Apr 2005
09:28:04 GMT i gruppen swnet.diverse men texten i fråga återges här:

> [...]
>/vss/nyheter/story/0,2789,634192,00.html
>____________________________________
>
>Parasitene er ju viktigare enn Svearikets upprinnelige innvånare?!

Polisbefälet kommer förhoppningsvis att bli en "parasit" inom en snar framtid
men det visar ju bara att Skånepolisen nu äntligen börjar ta rasistproblemet
inom sina egna led på allvar. Att det skulle finnas poliser som hyser sådana
åsikter och som dessutom innehar befälspositioner inom polisen kan innebära
direkt livsfara för poliserna själva om de t ex skulle åka ut på ett uppdrag i
Rosengård där skånepolisens nazistgullande aldrig varit riktigt populärt.

>Georg Lavik
> [...]

This row is intentionally left blank.

Fra : Georg Lavik.

Dato : 23-04-05 12:44

On Sat, 23 Apr 2005 13:19:49 +0200, K.W. Persson v4.06
<svalbardifast@abcdefghijklmnopqrstuvwxyzabcdefghijklmnopqrstuvwxyzabcdefghijk.com>
wrote:

> [...]
>Rosengård där skånepolisens nazistgullande aldrig varit riktigt populärt.

En av de"tidlige døde"; hjernedøde.....

Georg Lavik

Fra : Mr.X

Dato : 23-04-05 09:49

> [...]
> byrån i Malmö, till flera adresser i går 22.04.2005.
>
> Se meddelandet NWBC 016, Swedish, i sektionen på min hemsida

Är du kommunist?

/Mr.X