Bedste indsats for flygtninge = nazismens
Fra : Bo Warming

Dato : 22-04-05 12:43

Humanisten Best forudså, at dansk statsmagt ville sulte tyske
flygtninge i fredstid, og for at have noget at handle med til fordel for
fremtidige flygtende landsmænd
placerede han de fattigste af vore gamle jøder og .unge politifolk som
gidsler i Theresienstadt hhv.
Buchenwald, hvor knap 10% døde af alder hhv. stress/infektion.
Havde han ikke overfor vort departementchefstyre kunne handle med
hvid-bus-hjemsendelser af disse stakler til gengæld for, at Svenningsen ikke
opførte sig
total-afstumpet imod svage tyskere på flugt fra rødhær-hærgning, havde
Danmark haft endnu
værre undladelsessynd på samvittigheden.
Takket være den rigsbefuldmægtigedes fremsyn begrænsedes dansk psykopati til
,
at S og V regeringer forbød fraternisering dvs prostitution og derved
hindrede, at tyske mødre skaffede sig
medicin og mad til deres døende børn.

Hannah Arendt har ret i at "vi er alle skyldige" -
- et tiltrængt synspunkt som David "spøg=alvor" Letterman fornylig
har taget til sig.

Bo Warming, Bjelkes Alle 46, Nørrebro FORKORT EVT

Fra : morten sorensen

Dato : 22-04-05 18:57

Bo Warming wrote:
> [...]
> gidsler i Theresienstadt hhv.
> Buchenwald, hvor knap 10% døde af alder hhv. stress/infektion.

Har jeg forstået det ret?

Du mener at folk fra DK blev placeret i KZ således at Tyskland 'havde
noget at handle med'?

> [...]
> Danmark haft endnu
> værre undladelsessynd på samvittigheden.

Du mener det var en slags 'pre-emptive' indespærring fordi modparten i
fremtiden også ville indespærre?

Hvis jeg ikke har misforstået det, er jeg rystet - da det er grænsende
til vanvid. Det svarer jo til at forsvare tyveri med at ofret nok ville
stjæle fra en senere.

> [...]
> til ,
> at S og V regeringer forbød fraternisering dvs prostitution og derved

Du mener at tyske kvinder ville prostituere sig for at skaffe medicin
til deres børn?

--

morten sorensen

Fra : Bo Warming

Dato : 22-04-05 19:33

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> Har jeg forstået det ret?
>
> Du mener at folk fra DK blev placeret i KZ således at Tyskland 'havde
> noget at handle med'?

Lyloff doktorafhandlingen har afdækket det som EET motiv - jeg tror ikke at
det officielle motiv med at Paris-politi havde kæmpet var vigtigt.
Man kunne have afvæbnet københavnsk politi i såfald.

> Du mener det var en slags 'pre-emptive' indespærring fordi modparten i
> fremtiden også ville indespærre?
>
> Hvis jeg ikke har misforstået det, er jeg rystet - da det er grænsende

Er du "rystet"
Life is life.

> til vanvid. Det svarer jo til at forsvare tyveri med at ofret nok ville
> stjæle fra en senere.

Krig er krig Og danskerne havde ikke afreageret under krigen, så vor
værre-end-nazi ondskab kom op til overfladen i fredstid - hvor det var
dejlig ufarligt at lade 500 0 500 krigsfanger blive sprængt af landminer
500 døde og 500 sprængt til lirekassemænd - jo Den Danske Brigades finest
hour kan vi alle være stolt af. _I FREDSTID_

> Du mener at tyske kvinder ville prostituere sig for at skaffe medicin til
> deres børn?

Enhver god mor vil da gøre sig til kæreste med en dansk landarbejder nær
Oksbøllejren og bolle og derefter let overtale ham til at skaffe den medicin
(sulfonamid) som kunne have reddet de fleste af de 10000 børn som vi lod dø,
ved at kommunistforskrækket regering forbød læger at udlevere medicin til
flygtninge

Vigtigt motiv til både jøder og politi i kz var at skræmme danskere til ikke
at turde skyde så infamt mange uskyldige tyskere ned bagfra.
vi var ikke i krig.
Men vi var ondere end Himmler - Svenningsen og Buhl og Knud Kristensen osv -
adlød blindt ordrer fra UK, som var værre end Himmlers til Eichmann.

Hædersfolk som PH og Hartvig Frisch var meget, meget få.
Min far ville gerne have turdet være sabotør og hjalp en gruppe med stjålne
materialer fra AGA hvor han arbejdede som maskiningeniør - men kz skræmte -
og han havde dårlig samvittighed over at være kujon, så han i stedet var
lige ved at stemme kommunistisk fordi kommunisterne ville henrette særlig
mange værnemagere og stikkere.

Fra : morten sorensen

Dato : 22-04-05 19:42

Bo Warming wrote:

> Lyloff doktorafhandlingen har afdækket det som EET motiv - jeg tror ikke
> at det officielle motiv med at Paris-politi havde kæmpet var vigtigt.
> Man kunne have afvæbnet københavnsk politi i såfald.

Jeg aner ikek hvad du nu snakker om. Kan du ikke bare forsøge at besvare
mit simple spørgsmål?

> Er du "rystet"

Ja - for jeg mener at din udlægning er en tegn på vanvid - bogstaveligt
talt.

> [...]
> 500 døde og 500 sprængt til lirekassemænd - jo Den Danske Brigades
> finest hour kan vi alle være stolt af. _I FREDSTID_

Jaja - og det er jo ikke det dette handler om - men at du påstår at
interneringer i KZ *udelukkende* skete for at forhindre danskernes
kommende forgribelser på tyskere. Er det korrekt forstået at du mener det?

> [...]
>
> Vigtigt motiv til både jøder og politi i kz var at skræmme danskere til
> ikke at turde skyde så infamt mange uskyldige tyskere ned bagfra.

Lige før sagde du motivet var at have noget at handle med. Nu er det
pludselig at skræmme. Det virker ærligt talt grebet ud af luften; du
sidder bare og fyrer ting af

--

morten sorensen

Fra : Kim2000

Dato : 22-04-05 20:01

> Ja - for jeg mener at din udlægning er en tegn på vanvid -
> bogstaveligt talt.

Velkommen til en "debat" med BW

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 22-04-05 20:42

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> skrev i en meddelelse
> pludselig at skræmme. Det virker ærligt talt grebet ud af luften; du
> sidder bare og fyrer ting af

En ægte Bo Warming! ;.)

Nogle af jer lærer det aldrig (mig selv også -desværre)

--
ahw

Fra : morten sorensen

Dato : 22-04-05 21:27

Arne H.Wilstrup wrote:
> "morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> skrev i en meddelelse

> En ægte Bo Warming! ;.)
>
> Nogle af jer lærer det aldrig (mig selv også -desværre)

Jeg ved jeg spilder min tid og burde vide bedre, men jeg imponeres
alligevel de gange han slår sine egne rekorder i meningsløshed.

--

morten sorensen

Fra : Bo Warming

Dato : 22-04-05 22:16

"Arne H.Wilstrup" <dufaardenikke@atse.invalid> wrote in message

> "morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> skrev i en meddelelse
>
> En ægte Bo Warming! ;.)
>
> Nogle af jer lærer det aldrig (mig selv også -desværre)

Kan nogen oversætte til dansk, hvad AHW mener?

Til Morten Sørensen vil jeg gentage mit oftest brugte og mest tiltrængte
citat - at der er ikke EEN ÅRSAG OG EEN VIRKNING
Ofte er der både en årsag 1 og en årsag 2 (ofte flere) når noget sker - og
der er mange motiver til næsten alt hvad vi gør.Livet er mere kompliceret
end i dansk statspropaganda - TV. Det bør man vænne sig til, hvis ikke man
er religiøs og behøver forenklende livsløgn.

"Vi er i vane med at forklare det, som skyldes mange årsager ved enkelt
årsag, og de fleste uenigheder kan føres tilbage til dette."
Liebig (1803-1873)German Chemist and Professor

Best tænkte klogt og bredspektret og 1. skræmte folk som min far væk fra at
blive sabotører og 2. tvang os til at hjælpe flygtninge for derved at få lov
at lade Folke Bernadottes hvide busser hjemføre de rødekorspakke-velfordrede
fanger, som kun døde af stress , aldrig af tysk vold eller sult eller
overarbejde. (og sabotører og kommunister døde ret sjældent - danske jøder
der døde var over 60 år og stod allerede inden med det ene ben i graven, og
danske politifolk der havde rekord i psykosomatisk infektion og død, er et
mysterie - de var næsten alle ny-rekruterede og åbenbart udvælges til disse
job - eller udvalgtes - primært meget egosvage uselvstændige let-stresselige
mennesker.

Fra : morten sorensen

Dato : 22-04-05 22:18

Bo Warming wrote:
> "Arne H.Wilstrup" <dufaardenikke@atse.invalid> wrote in message

> Kan nogen oversætte til dansk, hvad AHW mener?

Han mener sikkert - som jeg - at du leverer tågesnak.

Du virker til tider helt ude af stand til at fokusere på det emne du
selv har bragt til debat. Du starter i øst, så kommer der Nietsche, så
kommer kommer der Glistrup og endeligt noget med lort i syltetøjsglas.

Det er dog engang imellem underholdende på en lidt sørgelig måde.

--

morten sorensen