Alle skal i gang!
Fra : Jensen

Dato : 20-04-05 13:43

Da VK-regeringen tiltrådte, var der grupper af 10-årige indvandrerdrenge,
der løb rundt og lavede drengestreger med vennerne. Nu er drengene blevet
14
år, og drengestregerne er blevet skiftet ud med vold og kriminalitet. Det
er
udtryk for en forfejlet integrationspolitik fra VK-regeringens side.

Socialdemokraternes formand, Helle Thorning-Schmidt, opfordrer nu til en
national handlingsplan - så dagens 10-årige drenge følger nye fodspor.

- Socialdemokraterne er parat til at påtage sig ansvar for at løse
integrationsproblemet. For det er et af de vigtigste områder overhovedet.
Vi
kan jo ikke være det her bekendt, hverken overfor de mennesker, der ikke
bliver godt nok integrerede eller overfor samfundet som helhed. Jeg
opfordrer virkelig alle, der føler et ansvar for vores samfund til at være
med, så vi kan få skabt nogle gode løsninger i fællesskab, siger Helle
Thorning-Schmidt.

Socialdemokraterne vil i handlingsplanen etablere en 2015-målsætning for
integration, der nøje fastlægger hvilke initiativer, der skal sættes i
gang
for at opnå en bedre integration. Og allerede nu opstiller
Socialdemokraterne konkrete mål for, hvor langt integrationen skal være
nået
om fem og om 10 år på områder som for eksempel uddannelse og arbejde.

- Konkret foreslår vi, at halvdelen af de udlændinge, der afslutter deres
integrationsforløb, skal kunne forsørge sig selv. I dag er det blot en
fjerdedel, der kan det. Desuden skal frafaldet for unge med udenlandsk
baggrund fra ungdomsuddannelser ned på danske unges niveau, så flere får
sig
en uddannelse. Og så skal flere udlændinge komme i arbejde, siger Helle
Thorning-Schmidt.

Handlingsplanen skal indeholde initiativer for både arbejdsmarkedet,
skolen,
uddannelserne, boligområdet og det retspolitiske område. Ganske enkelt en
tværgående, national handlingsplan.

Socialdemokraterne vil invitere alle de partier, der vil deltage, til
forhandlinger om indholdet af handlingsplanen. Også kommunerne, der
dagligt
står for integrationen, skal med i processen, og de skal tilføres flere
ressourcer, så 2015-målsætningen kan opfyldes. Desuden skal
arbejdsmarkedets
parter forpligte sig til konkrete opgaver på de enkelte virksomheder. Og

skal Danmarks fritids- og foreningsliv med i en tæt dialog, så brede dele
af
den danske befolkning kommer med i processen.

- Nu må vi tage fat på dette vigtige område. Hele samfundet skal i gang -
for vellykket integration er til gavn for alle borgere i Danmark, siger
Helle Thorning-Schmidt.

--
Hej fra Børge.
Se min hjemmeside

Fra : Martin Kristensen

Dato : 20-04-05 14:53

"Jensen" <b-h-j@oncable.dk> wrote in message

> [...]
> er
> udtryk for en forfejlet integrationspolitik fra VK-regeringens side.

Hvem siger, at det overhovedet kan lade sig gøre at omplante mennesker i et
helt andet slags samfund end det de stammer fra? Og hvorfor i det hele
taget? Er det noget der har været et folkeligt ønske om at vi skulle kaste
os ud i? Ikke mig bekendt, snarere tvært imod.

Fra : Jensen

Dato : 20-04-05 20:57

"Martin Kristensen" <dont_sp@m.me> skrev i en meddelelse
> [...]
> os ud i? Ikke mig bekendt, snarere tvært imod.
>
>Det er da lykkedes før Hollænder tyskere også videre er blevet Dansker
Min Oldemor lærte aldrig at skrive Dansk
Så jeg kommer også af indvandre baggrund.

Fra : Martin Kristensen

Dato : 21-04-05 09:04

"Jensen" <b-h-j@oncable.dk> wrote in message

> Det er da lykkedes før Hollænder tyskere også videre er blevet Dansker
> efter de blev accepteret.

Ja, men vi må bare erkende, at hollændere og tyskere er mere ligesom os end
somaliere og palæstinensere.

Fra : G B

Dato : 20-04-05 15:04

"Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> med vold og kriminalitet. Det er udtryk for en forfejlet
> integrationspolitik fra VK-regeringens side.

Ihja, det er regeringes skyld. Det gik jo skidegodt med indvandringen, da
SR-regeringen sad ved roret. Ikke?

--
"How much easier is self-sacrifice than self-realization." Eric Hoffer
Med venlig hilsen

Fra : hanzen

Dato : 20-04-05 17:17

"G B" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i meddelelsen

> Ihja, det er regeringes skyld. Det gik jo skidegodt med indvandringen, da
> SR-regeringen sad ved roret. Ikke?

Ja dengang var der ingen problemer.
Grænserne helt åbne og munden på kritikkerne helt lukket.
Ikke se
Ikke høre
Ikke fatte

--
hilzen
hanzen

Fra : Jesper

Dato : 24-04-05 17:07

hanzen <hanzen@mailmeNOT.dk> wrote:

> Ja dengang var der ingen problemer.
> Grænserne helt åbne og munden på kritikkerne helt lukket.
> Ikke se
> Ikke høre
> Ikke fatte

....og ikke tale!

Fra : Jesper

Dato : 24-04-05 17:07

Jensen <b-h-j@oncable.dk> wrote:

> [...]
> skolen,
> uddannelserne, boligområdet og det retspolitiske område. Ganske enkelt en

ROTFPIMPLMAO (rolling on the floor peeing in my pants laughing my ass
off!)

Muhammedanere der forsøger sig selv! Keep dreaming. For det første har
de fleste af dem ingen uddannelse overhovedet, dvs. en dansk ufaglært
har mindst 7-10 års forspring, og så har jeg slet ikke medtaget at de
skal lære dansk først, så vi kigger på mindst 10 års skoling for at få
dem på niveau med en dansk arbejdsløs ufaglært!
Hertil kommer at de fleste slet ikke er motiveret for at bestille noget.
Som Erik Bonnerup, formanden for Integrationsministeriets
Integationstænketank har udtalt, så kommer mange af dem fra lande, hvor
det at arbejde ikke regnes for særligt fint.
For somaliernes vedkommende skal de afvænnes fra khat førstfør man kan
lære dem nogetsomhelst eller beskæftige dem.

Det eneste rimelige er at give de unyttige spisere fra den tredie verden
en enkeltbillet hjem, det bliver Danmark rigere af!

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 21-05-05 11:44

> [...]
> er
> udtryk for en forfejlet integrationspolitik fra VK-regeringens side.

Lad os lige slå fast at den grove vold steg under SR.

Og der er vel ingen der tror på de nye socialdemokratiske luftkasteller
efter 9 års fiasko.

Thorkild

Fra : Kim2000

Dato : 21-05-05 11:53

> Og der er vel ingen der tror på de nye socialdemokratiske
> luftkasteller efter 9 års fiasko.

Det er svært at vide hvad der egentlig sker i hovedet på politikere, men
alle politikere har fantastiske visioner og mål når de ikke er i
regering, i samme sekund de træder ind i regeringen forsvinder enhver
vision, og man administere det eksisterende. Nyrup lavede formentlig
flere reformer end de fleste, VK lagde ud med at fjerne de fleste igen
og har derefter ikke budt på ret meget.

Regeringen er fuldstændig visionsløs, velfrædsreformer tør man ikke røre
ved selvom der er enighed (blandt økonomer) om der skal ske reformer nu
for ikke at skulle skære dybt om 20-25 år. Uddannelsessektoren udsultes
for at tilgodese de gamle, psykisk syge lades i stikken, kriminaliteten
eksploderer, interegrationen er en joke osv osv.

Langt fra altsammen er startet under VK, og det er ikke deres ansvar det
er sådan, men det er deres ansvar at lade stå til.

mvh
Kim

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 21-05-05 12:15

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> wrote in message

> [...]
> administere det eksisterende. Nyrup lavede formentlig flere reformer end
> de fleste, VK lagde ud med at fjerne de fleste igen og har derefter ikke

Det er dejligt hvis vi kan få fjernet nogle love der i bund og grund er
formynderiske. I tilfældet socialdemokratiet er de formynderiske,
frihedsberøvende og tager udgangspunkt i en stræben mod middelmådighed, godt
hjulpet af misundelse og jantelov.

> [...]
>
> Langt fra altsammen er startet under VK, og det er ikke deres ansvar det
> er sådan, men det er deres ansvar at lade stå til.

Det er beklageligt den nye regering ikke evner at fjerne de urimelige
marginalskatter, der nok er noget af det mest frihedsberøvende i Danmark.

Hvad angår undervisningssektereren er problemet planøkonomisk styring. Den
danske folkeskole er rigeligt dyr, men den performer ikke, lad os få den
drevet efter markedsprincipper.

De gamle i Danmark har det godt, det er ikke her vi har problemer. De gamle
myldrer hen i stemmeboksen og får hvad de vil ha.

De psykisk syge, ja her er en udsat gruppe, desværre er der ingen prestige i
at forbedre deres forhold og de udgør ikke en trussel i stemmeboksen.

Hvad angår kriminalitet og indvandring er vi på rette vej, det er en lang
kamp, men nu da indvandringen er under kontrol kan man fokusere mere på
integration. Desværre er Claus Hjort Frederiksen en stor fiasko der ikke
forstår hvad der skal til for at skabe jobs i servicesektoren
(skattelettelser), og ikke forstår at svinge pisken over dem der finder det
i orden at lade sig passivt forsørge.

Thorkild

Fra : jesper

Dato : 21-05-05 13:24

Thorkild Poulsen wrote:

> "Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> wrote in message
snip
> Hvad angår undervisningssektereren er problemet planøkonomisk styring. Den
> danske folkeskole er rigeligt dyr, men den performer ikke, lad os få den
> drevet efter markedsprincipper.

Hvad performer den ikke, i forhold til hvad man politisk har besluttet den
skal? Hvordan ville du drive skole efter markedsprincipper?

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 22-05-05 01:20

"jesper" <jesper@altern.org> wrote in message

> snip
>
> Hvad performer den ikke, i forhold til hvad man politisk har besluttet den
> skal? Hvordan ville du drive skole efter markedsprincipper?

Du kan jo læse PISA rapporten og se vi har et alt for ringe forhold mellem
pris pog kvalitet. (OG fri mig venligst for alt det vrøvl om hele børen)

Markedsprincipper vil fremme de dygtigste lærere ved at påskynde deres
indsats økonomisk, desuden må det være rimeligt at honorere de lærere der
underviser mere end 658 timer om året.

Thorkild

Fra : Kim2000

Dato : 22-05-05 12:46

> [...]
> indsats økonomisk, desuden må det være rimeligt at honorere de lærere
> der underviser mere end 658 timer om året.

Alt det vrøvl om hele børn? Jamen jamen, det er står altså i
folkeskoleloven, så det _skal_ der undervises udfra, uanset hvad vi to
mener. Der hvor problemet er, er at det er svært at måle og veje
undervisning, man kan bruge karakterer til bestemme om eleven kan klare
en prøve, her er problemet så at man som lærer hurtigt vil sætte det som
et mål at eleverne skal klare sig godt i prøverne, dvs. at der
undervises faktisk kun i det. Kan du huske gymnasiet/HF? Den del der
ikke var pensum blev der slet ikke undervist i på samme måde, der blev
repeteret op til prøven, i Folkeskolen er det sådan at der undervises
helt frem til sommerferien i nyt stof. Hvis vi taler om at lave prøver,
så bliver det hurtigt til at der undervises udfra prøverne, hvis du kan
følge mig?

Det kan man godt beslutte at gøre, men om det giver bedre læring stiller
jeg mig tvivlende overfor, men endnu vigtigere, så vil det kræve en helt
ny folkeskolelov, for den nuværende er i direkte modstrid med disse
principper.

I folkeskoleloven står der i formålsparagraferne:

§ 1. Folkeskolens opgave er i samarbejde med forældrene at fremme
elevernes tilegnelse af kundskaber, færdigheder, arbejdsmetoder og
udtryksformer, der medvirker til den enkelte elevs alsidige personlige
udvikling.

Stk. 2. Folkeskolen må søge at skabe sådanne rammer for oplevelse,
virkelyst og fordybelse, at eleverne udvikler erkendelse, fantasi og
lyst til at lære, således at de opnår tillid til egne muligheder og
baggrund for at tage stilling og handle.

Stk. 3. Folkeskolen skal gøre eleverne fortrolige med dansk kultur
og bidrage til deres forståelse for andre kulturer og for menneskets
samspil med naturen. Skolen forbereder eleverne til medbestemmelse,
medansvar, rettigheder og pligter i et samfund med frihed og folkestyre.
Skolens undervisning og hele dagligliv må derfor bygge på åndsfrihed,
ligeværd og demokrati.

Læg mærke til hvilke værdier der lægges vægt på! Det er netop "vrøvlet
om det hele barn"

mvh

Kim

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 02-06-05 04:26

> Alt det vrøvl om hele børn? Jamen jamen, det er står altså i
> folkeskoleloven, så det _skal_ der undervises udfra, uanset hvad vi to
> mener.

Vrøvl, vi argumeneterer i et politisk forum hvor det er legitimt at fjerne
den del af folkeskoleloven, en erkendelse af enhedsskolens fallit.

> [...]
> vi taler om at lave prøver, så bliver det hurtigt til at der undervises

Nej, det er det rene vrøvl. Naturligvis bruger man flere kræfter på det som
man skal stå til regnskab for. Det andet er samme slendiran idealisme der
har bragt kontinenter i ruin. Mon ikke de fleste af os erkender vi lærte
mest i fag vi skulle stå til regnskab for ved det grønne bord.

> [...]
> demokrati.
>

> Læg mærke til hvilke værdier der lægges vægt på! Det er netop "vrøvlet om

Netop, en lallende vag vælling af vås, som Onkel Danny ville sige, lad os
endelig få fjernet det vrøvl.

Thorkild

Fra : Kim2000

Dato : 21-05-05 12:47

> Hvad angår undervisningssektereren er problemet planøkonomisk styring.
> Den
> danske folkeskole er rigeligt dyr, men den performer ikke, lad os få
> den drevet efter markedsprincipper.

Den går så efter min mening ikke, men der er flere ting man kunne kigge
på, fx er det skørt at det ikke er landet der indkøber 40.000 pc´er, men
hver enkelt kommune der hver indkøber sine (rabatten ville naturligvis
være større ved førstnævnte køb), det samme med bøger, papir osv osv

Jeg har selv solgt undervisningsmaterialer til skoler, og de betalte
ikke for meget, men det er da helt åbentlyst at jeg ville have strukket
mig meget langt for at få en ordre på fx 20.000 hæfter.

I New York sparede man alene på den måde over 1 milliard dollars, og det
er da også en slags penge?

> De gamle i Danmark har det godt, det er ikke her vi har problemer. De
> gamle myldrer hen i stemmeboksen og får hvad de vil ha.

Ja, det burde ellers være nok at Anker gav den gratis huse.

> De psykisk syge, ja her er en udsat gruppe, desværre er der ingen
> prestige i at forbedre deres forhold og de udgør ikke en trussel i
> stemmeboksen.

Tilgengæld er de en trussel for samfundet, kriminalitet og psykisk
sygdom hænger ofte sammen (i Sverige var 9 ud 10 af landets mord begået
af psykisk syge)

> [...]
> servicesektoren (skattelettelser), og ikke forstår at svinge pisken
> over dem der finder det i orden at lade sig passivt forsørge.

Jeg giver ikke meget for regeringens jobsskabende virksomhed. I Hjørring
lyder det at næsten alle fra slagteriet er kommet i arbejde. Nærmere
gennemgang viste så at 22 var lovet arbejde, mens de resterende godt 200
skulle igang med omskoling, uddannelse, jobtræning osv osv. Ja, så er
det sguda nemt at få beskæftigelse, når den slags tæller med som øget
beskæftigelse.

CD´s servicefradrag var virkelig en god ide, den skabte over 20.000
reelle jobs, men det fjernede man jo. På min skole går der 5
bistandsklienter rundt og ordner de grønne områder, for 2 år siden var
det godt nok pedallen og hans 2 medhjælpere, i dag er der kun 1 pedal.

Man har skæret ned indenfor næsten alle fag, resultatet er hurtigere
nedslidning, øget pensionsudgifter, øget sygdomsudgifter og flere
arbejdsløse. Hvis man istedet havde ansat flere var der færre der gik
psyisk og fysisk ned pga stress og der ville endda være færre
arbejdsløse.

Endelig er det selvfølgelig også en god ide at sænke skatterne for de
rene virksomheder (dvs. brandbeskat de miljømæssige dårlige), og så skal
de multinationale selskaber betale skat eller pisse ud af landet.

mvh
Kim

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 22-05-05 01:31

> [...]
> meget langt for at få en ordre på fx 20.000 hæfter.
>
> I New York sparede man alene på den måde over 1 milliard dollars, og det

Det er da et glimrende eksempel, det illustrere tydeligt kommunernes
ledelsesmæssige inkompetance, faktisk er det problematisk at den
operationelle ledelse af skolerne er politisk.

> [...]
> skulle igang med omskoling, uddannelse, jobtræning osv osv. Ja, så er det
> sguda nemt at få beskæftigelse, når den slags tæller med som øget

Jeg giver ej heller fem potter pis for deres jobskabelse, lad os få seriøse
skattelettelser, et glimrende middel til at øge beskæftigelsen i det
private. Hvad angår beskæftigelsen i den offentlige sektor må vi som
skatteydere forlange en højere produktivitet. Det er ganske urimeligt en
slagteriarbejder skal yde mere, men dem han betaler med sine skattekroner
skal ikke. Globaliseringen lægger pres på lønnen og det burde man kompensere
for ved lavere skatter og dermed en mindre offentlig sektor.

> [...]
> rundt og ordner de grønne områder, for 2 år siden var det godt nok
> pedallen og hans 2 medhjælpere, i dag er der kun 1 pedal.

CD's forslag er en planøkonomisk lappeløsning, problemet er de høje
marginalskatter. Fjerner man top og melleskat ser det umiddelbart ud til at
koste 3 % af det samlede skatteprovenu, men det er min påstand de penge
hestes i øget dynamik i samfundet.

> [...]
> arbejdsløse. Hvis man istedet havde ansat flere var der færre der gik
> psyisk og fysisk ned pga stress og der ville endda være færre arbejdsløse.

Den køber jeg ikke, har du empiri der støtter din påstand.

> Endelig er det selvfølgelig også en god ide at sænke skatterne for de rene
> virksomheder (dvs. brandbeskat de miljømæssige dårlige), og så skal de
> multinationale selskaber betale skat eller pisse ud af landet.

Proms fabrikker er et godt eksempel på myndighedernes alt for slappe
holdning til miljøsvineri. Gør virksomhederne ansvarlige for deres
miljøsvineri, gerne med store strafbøder som man ser det i USA.

Thorkild

Fra : Kim2000

Dato : 22-05-05 12:21

> [...]
> til at koste 3 % af det samlede skatteprovenu, men det er min påstand
> de penge hestes i øget dynamik i samfundet.

Vi er ikke uenige om CD´s løsning var en lappeløsning og pricipelt er
jeg imod støtteordninger, men at fjerne "lappen" mens arbejdsløsheden
steg med eksplosiv hastighed var ikke udtryk for omtanke. Den skulle
selvfølgelig fortsætte indtil arbejdsløsheden var lav. Lige nu står
800.000 mennesker udenfor arbejdsmarkedet (og det er uden at tælle børn
og folkepensionister med).

> Den køber jeg ikke, har du empiri der støtter din påstand.

Undersøgelser viser at bl.a. sygeplejersker og lærere har højere
sygefravær og går tidligere på pension end for ti år siden, i samme
periode er kravene til faggrupperne steget i takt med
effektiviseringerne er slået igennem (dvs. nedskæringer). Så jo jeg
mener jeg har basis for min påstand. Samfundsmæssigt er besparelsen jo
begrænset hvis den sparede stillinger resulterer i arbejdsløse, øgede
sygedom og flere pensioner af folk der ikke burde være på pension, fx en
50-årig lærer der spares væk og ikke kan komme i arbejde igen. Også
indenfor staten vil man jo ikke ansætte unge under 50.

> Proms fabrikker er et godt eksempel på myndighedernes alt for slappe
> holdning til miljøsvineri. Gør virksomhederne ansvarlige for deres
> miljøsvineri, gerne med store strafbøder som man ser det i USA.

Desværre ser man også i USA at miljøsvineri kan stå på længe, det så jeg
i 60 minuts, men gigantbøder har en effekt, lige nu kan det jo næsten
betale sig at lave miljøsvineri.

mvh
Kim

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 02-06-05 04:20

> [...]
> udenfor arbejdsmarkedet (og det er uden at tælle børn og folkepensionister

Hvis arbejdsløsheden er høj og det som i dette tilfælde var
konjunkturbestemt, så er vejen frem ikke planøkonomiske støtteordninger, så
er vejen frem skattelettelser.

Og så er der desværre kun ca. 160.000 registrerede arbejdsløse i Danmark,
resten op til dit tal er gemt i sociale ordninger der burde strammes. Det
bliv en stor øvelse at flytte flere passivt forsørgede over i den
registrerede ledighed.

> [...]
> folk der ikke burde være på pension, fx en 50-årig lærer der spares væk og
> ikke kan komme i arbejde igen. Også indenfor staten vil man jo ikke

Nu kan en 50 årig lærer meget nemt komme i arbejde, blot han ikke har
misrøgtet sit hverv.

Og for det andet falder din påstand til jorden i lyset af at den årlige
arbejdstid er faldende og har været det gennem mange år. Problemet er det
ikke længere kan betale sig at arbejde og flere vælger øget fritid.

> Desværre ser man også i USA at miljøsvineri kan stå på længe, det så jeg i
> 60 minuts, men gigantbøder har en effekt, lige nu kan det jo næsten betale
> sig at lave miljøsvineri.

Nu ved jeg ikke hvilket program du har set i 60 minutes, men mine erfaringer
fra Californien taler stik imod dit udsagn. Hos Amdahl kunne vi til eksempel
kun benytte vand til rengøring i dele af produktionslinien, hvor man på
fabrikken i Irland kunne benytte cfc gasser, det betød vores nye linie af
computere fejlede med stor økonomiske tab for firmaet. Jeg vil også tilråde
du ser filmen Erin Brockowitch.

Thorkild

Fra : Kim2000

Dato : 02-06-05 21:48

> Hvis arbejdsløsheden er høj og det som i dette tilfælde var
> konjunkturbestemt, så er vejen frem ikke planøkonomiske
> støtteordninger, så er vejen frem skattelettelser.

Nu kan man jo spørge sig selv om det er dyre eller billigere for staten
at betale 0,5 milliard i tilskud eller at få 20.000 nye arbejdsløse med
alverdens mærkværdige aktiveringsordninger i stedet. En halv milliard i
skattelettelser skaber næppe jobs, hvis man vil bruge skattelettelser
som jobskabende, så skal der være tale om massive skattelettelser. Dog
tror jeg faktisk den største hindringer for specielt nye virksomheder er
komplicerede regler fx er det stort set et krav at en virksomhed skal
have en revisor, det er nemt 15-20.000 kroner i udgift for fx en
negleklink, så er det mange penge.

Men grundlæggende ja, så skal støtteordninger til erhvervslivet væk, men
man skal dælme kigge på hvornår og hvordan man afvikler dem. Her er
hjemmeserviceordningen et eksempel, et andet var portostøtten, der
forsvandt fra dag til dag, virksomhederne havde ingen mulighed for at
afbøde slaget, det kunne være blevet afviklet over 3-4 år, så
virksomhederne kunne tilpasse sig de nye markedsvilkår.

> [...]
> Danmark, resten op til dit tal er gemt i sociale ordninger der burde
> strammes. Det bliv en stor øvelse at flytte flere passivt forsørgede

Jeg læste at af de 200 fyrede i Hjøring var 120 kommet i ny
beskæftigelse. Dette tal viste sig at dække over at 22 var kommet i nyt
arbejde, resten var kommet i jobtræning, aktivering, skolegang osv osv.
Ja, så er det fandme nemt nok at presse arbejdsløsheden ned, hvis det er
sådan man tæller sammen.

(slåfejl): jeg mener selvfølgelig at staten heller ikke er glade for at
ansætte folk OVER 50.

> Nu kan en 50 årig lærer meget nemt komme i arbejde, blot han ikke har
> misrøgtet sit hverv.

Den 50-årige står bagerst i køen, guderne må vide hvorfor, men omkring
storbyerne er det faktisk svært for lærere at få job, mens det omvendt
er svært at få besat stillinger i landsbyerne. Og da staten ikke vil
hjælpe folk med flytningen (evt. med lån), så skal man gå arbejdsløs et
par år før man får tilbudt denne hjælp til at komme i arbejde. Husk en
person, der har tilbragt 4 år på su har ofte ikke en opsparing til at
kunne flytte fra København til Lars-Tyndskids-mark. Et indskud til en
lejlighed løber nemt op i 14-20.000 kroner. I Sverige får man tilbudt et
job (indenfor sit fag), hvis det så er 200 km væk, får man flyttehjælp,
men man skal tage det ellers mister man understøttelsen, det er værd at
overveje i Danmark.

> [...]
> årlige arbejdstid er faldende og har været det gennem mange år.
> Problemet er det ikke længere kan betale sig at arbejde og flere

Det forklarer jo ikke de mange der bliver nedslidte før tid.

> Nu ved jeg ikke hvilket program du har set i 60 minutes, men mine
> erfaringer fra Californien taler stik imod dit udsagn. Hos Amdahl
> kunne vi til eksempel

Så vidt jeg husker var det fra staten Wyoming, det var i hvert fald
midtvesten. Det er glædeligt, hvis nogle stater tænker på miljøet.

mvh
Kim

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 03-06-05 04:08

> [...]
> afbøde slaget, det kunne være blevet afviklet over 3-4 år, så
> virksomhederne kunne tilpasse sig de nye markedsvilkår.

Lad os starte med det sidste af dit indlæg. Der findes ikke noget bedre
tidspunkt at indføre skattelettelser på end under en lavkonjunktur, derfor
er det direkte skadeligt at bibeholde eller indføre en lappeløsning som
tilskudsordninger er.

For det andet koster det ubetydeligt lidt at afskaffe topskatten, og jeg er
personlig overbevist om at den efterfølgende vækst rigeligt vil dække
hullet. Hvis du ønsker empirisk opbakning til min påstand, skal jeg gerne
komme med den.

> [...]
> var kommet i jobtræning, aktivering, skolegang osv osv. Ja, så er det
> fandme nemt nok at presse arbejdsløsheden ned, hvis det er sådan man

Netop.

> [...]
> det ellers mister man understøttelsen, det er værd at overveje i Danmark.

> Det forklarer jo ikke de mange der bliver nedslidte før tid.

Det er jo netop en skrøne, jeg kan anbefale du læser den seneste
vismandsrapport for at sætte proportionerne på plads.

Thorkild