Form over indhold - Nyhedsbrev 1 fra Gucc~
Fra : GucciHelleKritikeren

Dato : 19-04-05 10:06

Der sker meget revolutionerende i Socialdemokratiet i disse dage. Og
for nogle er det totalt uforudsigeligt hvilke initiativer der kommer
fra Helle Thorning Schmidt. På nogen punkter har hun jo rent faktisk
overhalet Anders Fogh højre om ?

Det er så mit synspunkt at det ikke er uforudsigeligt hvad Helle
T, alias Gucci Helle, siger - men at ethvert udsagn fra hende er det
hun tror vil give hende mest magt.

Dermed er politisk ideologi død i Danmark. Det vil så være tom
retorik i begge lejre - men i praksis går man kun efter magt og status
til sig selv.
Meninger kan skiftes ud efter behag.

Da jeg faktisk mener at der er holdninger som ikke er til salg -
har jeg stiftet bloggen http://www.guccihellenejtak.blogspot.com ,
hvor vi vil følge udviklingen i socialdemokratiet kritisk i de
kommende år. Også hvis det virkelig skulle lykkedes Gucci Helle at
blive statsminister!

Gucci Helle Kritikeren!
http://www.guccihellenejtak.blogspot.com

Velkommen til GucciHelleNejTak :
---------------------------------------

Med Gucci Helles entre er dansk politik totalt blottet for indhold!
Dansk politik er med Gucci Helles entre blevet blottet for indhold, og
er nu en kamp om hvem der kan stille det mest reklame egnede team op.
Partierne mener stort set det samme - og folk deler sig i fremtiden
ikke efter anskuelse, men hvor karriere mulighederne er størst.
De paroler og de sange man skal lære de forskellige
steder er lidt forskellige, men ikke mere forskellige end at et
normalt begavet menneske kan lære dem iløbet af en dags tid.

Som nogle af de få der ikke bare er hoppet på cafe latte vognen vil vi
på vores blog
guccihellenejtak tage til genmæle mod denne udvikling, og stille de
spørgsmål som åbenbart ellers ikke bliver stillet i det offentlige
rum.

Vi er helt på linie med Ole Hyltoft der for nyligt kaldte Cafe Latte
generationen for den mest unyttige nogensinde. Men en naturlig
videreudvikling af den 68 generation anført af Ritt B., Svend Auken og
Helle Degn - der knuste alt den oprindelige og ærlige tilknytning til
folket i socialdemokratiet - og gjorde partiet til en karriere
maskine, som dumme arbejdere bare havde at støtte op om.

------

Vejen til regeringsmagten går over 7 punkter - kopiering af Venstres
politik på områderne Udlændinge-politik, Efterløn og pension,
Uddannelse og børn, skatte-politik, retspolitik, miljøpolitik og
politisk lederskab.
Det er ganske vist en total kovending i forhold
til tidligere socialdemokratisk politik - men her skal man bare huske
på at vælgerne er dumme - og kun tjener til at fremme ens karriere. Og
hvem skulle de ellers stemme på? De kan jo ikke alle sammen stemme DF?
Og da specielt ikke når man (gucci Helle og co.) har kopieret deres
politik og tilsat den tågehornet Mette Frederiksen for lidt "social
indignation" uden indhold.

Lad os se på de enkelte punkter:

Udlændingepolitik:
====================

Gucci Helle har ingen parlamentarisk erfaring (den slags er jo også
gammeldags nu) - men er klar over at der er et problem mht. de
radikale og befolknings flertallet (som jo stadig har stemmeret, omend
de efterhånden må være totalt forvirrede).

Hvordan kan man sige noget som lyder som befolkningsflertallet og
samtidig er en indbydelse til de Radikale. Gucci Helle formulerede det
som:

På integrations området vil jeg (Gucci Helle) afskaffe starthjælpen,
styrke indsatsen mod tvangsægteskaber,og oprette et klagenævn for
familiesammenførings sager. desuden vil hun beskytte udenlandske
voldsramte kvinder.
Men socialdemokratiet er (som Lykketoft har sagt)
helt enige i regeringens udlændinge politik.

Hvis hun havde været en (gammel) mand ville journalisterne have kastet
sig over hende og kaldt det for indholdsløst sludder. Men nu er hun jo
en ung kvinde, og så er det fantastisk nytænkning istedet for.

Efterløn og pension:
=====================

Den liberale tænketank CEPOS roser Gucci Helle
for at ville hæve pensionsalderen og fjerne efterlønnen
(for dem under 40) ... dvs. for at være til højre for
Anders Fogh i disse spørgsmål.
Hvis menige socialdemokrater kunne tænke ville de her se deres formand
være "modig" ved at forkaste hjørnestenene i socialdemokratisk politik
de sidste 30 - 40 år. Hvad er i det hele taget betingelse for at noget
kan kalde sig et parti- skal der ingen absolutter være?
Det utrolige er at bortset fra ordføren på dette pkt. Bjarne Lausten
(Som bleve fyret af Gucci Helle) er der total tavshed blandt
medlemmerne ... Hvordan indersiden af hovedet på en socialdemokrat
egentlig ser ud bliver mere og mere mystisk.

Uddannelse og børn:
=====================

Socialdemokratiet går ind for at styrke uddannelse og børnefamilierne
fortæller Gucci Helle sammen med Mette Frederiksen .....
Jo tak, tænker man så - uddannelse er vigtigt, men åbenbart ikke for
Mette Frederiksen, som ikke behøver nogen uddannelse for at bestride
en toppost i socialdemokratiet ... hun er et naturtalent fortæller
Gucci Helle. Ja, tænk om Danmark kunne klare sig sådan i
globaliseringen bare ved at udnævne os selv til naturtalenter?

Vedr. børnefamilierne skal der naturligvis ikke lægges sten i skoene
på kvinder der vil gøre karriere.. men kan man tage det alvorligt den
megen snak om børnefamilier når vi får at vide at Gucci Helles mand er
i London 4 dage om ugen, og hun selv altid er på arbejde... men at
børnene er glade for den kvalitets tid de tilbringer
sammen med forældren ? hvornår? Kan tingene ikke bare blive for
hykleriske?

Skattepolitik:
=================

Den socialdemokratiske skattepolitik er så også kommet på gaden. Hvor
Fogh lover skattestop - lover Gucci Helle massive skattelettelser -
dog mest i bundskatten til at begynde med.....
I det gamle socialdemokrati ville der så straks være nogen der ville
komme med kommentarer med at skattelettelser ville gå ud over
velfærdssamfundet ... men den slags kommentarer er sikkert også
gammeldags nu - og vil give anledning til kammeratlig samtale.
Gucci Helles indledende kommentarer vedr. skattepolitik
burde være slået ENORMT op i pressen, som en total kovending for
socialdemokratiet - men er mærkelig nok blevet forbi gået i nærmest
tavshed, måske der er så mange andre ting der er totalt
revolutionerende. Men gad vide hvad medlemmerne egentlig mener her ...
var det skattelettelser de stemte for?

Retspolitik:
============
Som et nyt initiativ vil Mette Frederiksen sende en "jernnæve" mod de
muslimer der ikke vil integrerer sig.
alle muslimer skal nu igennem 3 års tvungen integration
(hvad det så end vil sige ... 3 år på frikadeller, og med Richard
Ragnvald musik morgen middag og aften)... Ja, der var engang at DF
ikke var stuerene og at Karen Jespersen forlod partiet i protest...
Men også det er vel nu fortid.

Interessant er også den nye ledelses holdning i Israel - Palæstina
konflikten... Mogens Lykketoft lagde sig gang på gang ud med den
israelske ambassadør, for at være mest på palæstinensernes side -
"fordi det er den retfærdige sag"....
Hvis man nu havde meldt sig ind i partiet på baggrund af disse
udtalelser må det være interessant at få den nye politik at vide af
Henrik Sass Larsen ..." Danmark støtter historisk Israel, vi er
Israels ven og vil aldrig svigte".... Er det bare detaljer i ord ....

Miljø politik:
===============
På det nyligt afholdte "Stabilisation 2005" møde i Exeter, England kom
det frem at verden om bare 10 år er inden i en irreversibel proces,
hvor Grønlands indlandsis vil smelte og golfstrømme lukke ned - med
helt uoverstigelige miljøkonsekvenser til følge.

Med Auken ved roret i Miljø politiken ville dette helt sikkert have
givet anledning til debat i socialdemokratiet om hvad man så skulle
gøre?
Nu ser man istedet rygter om at Bjørn "fuck regnskoven" Lomborg skal
være miljø minister under Gucci Helle.
Dels er han en anden naturlig repræsentant for Cafe Latte generationen
- dels slår han igennem i medierne.....

Men det er vel forhåbentligt bare et rygte. Faktuelt er det at
socialdemokratiet ikke længere vil gå i offensive for miljøet ... når
det koster noget i form af penge eller
stemmer, men vil lægge sig på en blød middelfornuft
istedet for at kæmpe hårdt for miljøet....

Politisk lederskab:
=====================

Den evige konfirmand i dansk politik, Frank Jensen, beklager sig over
Gucci Helles manglende erfaring til Politikens udsendte ...
Lige netop vedr. Bingo Frank kan man jo selvfølgelig ikke sige andet
end at den erfaring han måtte have kan man selvfølgelig godt være
foruden. Men ellers er det et validt argument ... Skal vi ikke
forvente at dem der vælges til offentlige embeder at de er lidt ældre
end gennemsnittet og har lidt mere erfaring?
---
Jo, hvis det drejede sig om at få en stabil ledelse,som
fra et menneskeligt konservativt synspunkt vil prøve at se ud over
hele samfundet ... Men uaak, det har jo intet med sagen at gøre ...
den fordummende reklame kræve unge kvinder med skinger stemme a la
Mette Frederiksen.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Traditionelle Socialdemokratiske vælgere burde her være et sted mellem
forfærdede og overraskede. Men nej, heller ikke da Gucci Helle gav
spradebassen Søren Pind
et varmt kindkys på primetime TV.
Sådan er det bare .... Cafe Latte generationen er
ved flæsket nu. Gucci Helles gamle kæreste fra Hellerup styrer Operaen
og hjemme i kartoffelrækkerne sidder man i provinsiel selvtilfredshed
og drikker sin Cafe Latte.
24.000 socialdemokrater stemte imod Bingo Frank -og vi fik alle sammen
Gucci Helle. Nu er vi alle så fucked. Og selv ude om det.

-Gucci Helle Kritikeren.

Fra : Kim2000

Dato : 19-04-05 10:24

Hvor er Franks støttere dog dårlige tabere... Man vil heller gå efter at
ødelægge partiet end at acceptere "alle dem der var så dumme at stemme
på modparten". Der er ikke noget at sige til Fogh sidder så solidt pa
magten....

> Med Gucci Helles entre er dansk politik totalt blottet for indhold!

Man starter med at udfordre efterlønnen som der den mest populære
ordning overhovedet, derefter vil man hæve folkepensionsalderen - dete
kaldes at have nogen visioner for landet (om man så er enig er noget
helt andet). Frank ville bevare det eksisterende og administrere og så
er det fuldstædig ligegyldigt om regeringen hedder S eller VK.

> 24.000 socialdemokrater stemte imod Bingo Frank -og vi fik alle sammen
> Gucci Helle. Nu er vi alle så fucked. Og selv ude om det.

Du kan slutte dig sammen med Mimi, hun mente også dem der havde stemt
nej ved eu traktaten var dumme. Men nej, det kaldes demokrati, der
findes ikke forkerte stemmer.

Fra : morten sorensen

Dato : 19-04-05 10:21

GucciHelleKritikeren wrote:
> [...]
> for nogle er det totalt uforudsigeligt hvilke initiativer der kommer
> fra Helle Thorning Schmidt. På nogen punkter har hun jo rent faktisk

Eller AFR har overhalet SocDem venstre om?

Måske er hele venstre-højre-paradigmet dårligt til at beskrive
strømningerne?

> Det er så mit synspunkt at det ikke er uforudsigeligt hvad Helle
> T, alias Gucci Helle, siger - men at ethvert udsagn fra hende er det
> hun tror vil give hende mest magt.

Eller formuleret på en anden måde: Hun vælger at udtale sig om de
problemer hun mener de vælgere hun har ambitioner om at erobre anser for
værende vigtige.

> Dermed er politisk ideologi død i Danmark. Det vil så være tom
> retorik i begge lejre - men i praksis går man kun efter magt og status
> til sig selv.
> Meninger kan skiftes ud efter behag.

Hvad er der specielt fremragende ved at have den samme mening/ideologi i
årevis - eller generationer?

> [...]
> steder er lidt forskellige, men ikke mere forskellige end at et
> normalt begavet menneske kan lære dem iløbet af en dags tid.

Måske er det det folk vil have? Folk er åbenbart ikke utilfredse nok til
at de selv foretager sig noget andet?

> Vi er helt på linie med Ole Hyltoft der for nyligt kaldte Cafe Latte
> generationen for den mest unyttige nogensinde.

Hvad er 'Cafe Latte generationen' ? Jeg er selv veluddannet
storbymenneske i 30erne - og fornemmer at jeg åbenbart omfattes af
dette. Hvad er det der gør 'min generation' så unyttig?

> [...]
> politik på områderne Udlændinge-politik, Efterløn og pension,
> Uddannelse og børn, skatte-politik, retspolitik, miljøpolitik og

Hvis man vil have magten ved at være et masseparti - hvad SocDem
åbenbart vil - må man jo beskæftige sig med de politikområder flertallet
optages af - samt levere nogle løsninger det kan tænkes vil få bred
tilslutning.

> Det er ganske vist en total kovending i forhold
> til tidligere socialdemokratisk politik

Er det det?

Jeg mener SocDem har været det største parti fordi deres politik
appellerede til et flertal af befolkningen. Dette flertal er nu gået fra
at være arbejderklasse til middelklasse.

Partiet må så vælge om det vil følge med eller stadig være repræsentant
for den væsentligt reducerede arbejderklasse.

morten sorensen

Fra : Rune

Dato : 19-04-05 10:53

Man kan jo tvivle lidt på indholdet over form for en skribent der konsekvent
prøver at nedgøre modstanderen med noget så overfladisk som et øgenavn.
GucciHelle. bah. Hvis du vil tages seriøst kan du jo passende kalde hende
Helle Thorning-Schmidt. Og Bingo Frank for Frank Jensen.

Fra : Djævelens advokat

Dato : 19-04-05 13:36

Hun hedder altså VUITTON- Helle nu om stunder

da

Fra : G B

Dato : 19-04-05 14:47

"Djævelens advokat" <Paradis@helvede.h> skrev i meddelelsen news:4264fb68$0
$73778$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Hun hedder altså VUITTON- Helle nu om stunder

Jamen, Gucci er jo meget lettere at udtale...

--
"How much easier is self-sacrifice than self-realization." Eric Hoffer
Med venlig hilsen

Fra : Michael Knudsen

Dato : 20-04-05 12:19

"GucciHelleKritikeren" <guccihellekritikeren@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 24.000 socialdemokrater stemte imod Bingo Frank -og vi fik alle sammen
> Gucci Helle. Nu er vi alle så fucked. Og selv ude om det.

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaab, så
hellere følge et parti skak over 24 timer end læse dine kedelige indlæg

Michael

Fra : Kim2000

Dato : 20-04-05 12:24

> Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaab, så
> hellere følge et parti skak over 24 timer end læse dine kedelige
> indlæg

Så lad dog vær´

Fra : Michael Knudsen

Dato : 20-04-05 14:05

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> skrev i en meddelelse

> Så lad dog vær´

Jamen det gør jeg da også fremover, jeg vidste bare ikke at man kunne skrive
så mange ligegyldige ting i et indlæg, men det er der jo bare nogen der
beviser den ene gang efter den andet at de er mester i.

Michael

Fra : Kim2000

Dato : 20-04-05 14:19

> [...]
> skrive så mange ligegyldige ting i et indlæg, men det er der jo bare
> nogen der beviser den ene gang efter den andet at de er mester i.

Jeg stoppede allerede med at læse det meste af hans indlæg da han kaldte
Torninger for Gucci for så vidste jeg det ikke var et seriøst, men bare
et fra en dårlig taber.

mvh
Kim