Stop øl og speritus
Fra : Jensen

Dato : 18-04-05 06:39

Jeg er efterhånden sur over reklamer for diverse produkter af øl og
spiritus. De burde forbydes her og nu. Ligeledes burde øl og spiritus
drikning også være forbudt i offentlig rum, det vil også være caféer og
lignede.
Når jeg tænker på hvilke ulykker Øl og Spiritus er skyld i, er Dette
drikkeri oster samfundet rigtig mange penge og samtid nedsætter det
menneskers livskavaliter.

--
Hej fra Børge.
Se min hjemmeside

Fra : hanzen

Dato : 18-04-05 07:03

"Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Når jeg tænker på hvilke ulykker Øl og Spiritus er skyld i, er Dette
> drikkeri oster samfundet rigtig mange penge og samtid nedsætter det

Ja, du har da vist fået rigeligt.

Når jeg tænker på hvilke ulykker socialdemokrater er skyld
i...........................
Dette såkaldte parti koster samfundet rigtig mange penge og samtidig
nedsætter det menneskers livskvalitet.
--
hilzen
hanzen

Fra : Tim

Dato : 18-04-05 11:58

"Jensen" <b-h-j@oncable.dk> wrote in message
> [...]
> Når jeg tænker på hvilke ulykker Øl og Spiritus er skyld i, er Dette
> drikkeri oster samfundet rigtig mange penge og samtid nedsætter det

Ja, lad os alle rejse til Afghanistan. Der kan man få et billede af, hvordan
dit samfund ville se ud.

Tim

Fra : Jensen

Dato : 18-04-05 12:17

"Tim" <tim_h_p@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
Er det ikke det samme med nej til rygning?

Fra : Jim

Dato : 18-04-05 19:34

> Er det ikke det samme med nej til rygning?

Rygning forpester andres luft, de skal indånde.
Øl skal nydes i fustagevis og afkølet.
Derefter skal branderten bare soves ud.

Og der er jo ingen, som tvinger dig til at drikke.
Men du har måske en fobi for grønne flasker og fustager?

J.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 18-04-05 19:59

Jim wrote:

> Rygning forpester andres luft, de skal indånde.

Det gør parfume og bilos også. Skal det så også forbydes?

Fra : G B

Dato : 18-04-05 21:59

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen news:4264037f$0
$168$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Det gør parfume og bilos også. Skal det så også forbydes?

Parfume: Forbyd syntetiske duftstoffer. Kun ægte, æteriske olier skal være
lovlige. (De dufter også meget bedre...)

Bilos: Se så at få skub i brændselscelle-forskning, så vi kan komme til at
køre på brint!

--
"How much easier is self-sacrifice than self-realization." Eric Hoffer
Med venlig hilsen

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 18-04-05 22:06

G B wrote:
> [...]
> være lovlige. (De dufter også meget bedre...)

> Bilos: Se så at få skub i brændselscelle-forskning, så vi kan komme

Vil det sige, at du slet ikke vil forbyde bilos? Utroligt at du kan være
så ond overfor dine medmennesker, at du vil udsætte dem for den slags
dræbende substanser. Jeg forstår dig simpelthen ikke.

Fra : G B

Dato : 18-04-05 23:50

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen news:4264212a$0
$179$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> så ond overfor dine medmennesker, at du vil udsætte dem for den slags
> dræbende substanser. Jeg forstår dig simpelthen ikke.

Misantropi?

Fra : #2066

Dato : 19-04-05 01:15

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Det gør parfume og bilos også. Skal det så også forbydes?

Ja da - her i Canada er fx baade min datters skole og hendes tandlaege
"scent-free zones", hvor parfume er forbudt. Flere og flere arbejdspladser
udnaevnes til "scent-free zones", uden at det behoever at man forfalder til
BW'ske "lugt af menneske" dimensioner. Vand og lidt neutral saebe kan goere
undervaerker...

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 19-04-05 06:42

#2066 wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Ja da

Også parfume i f.eks. hårshampoo og håndsæbe?

Hvad med bilosen?

Fra : #2066

Dato : 19-04-05 13:16

> Også parfume i f.eks. hårshampoo og håndsæbe?

Parfume er parfume. Men jeg har ikke hoert om eller set noget "lugtpoliti"
der kontrollerer elever eller kunder - en venlig henstilling paa plakater er
normalt nok.

> Hvad med bilosen?

Biler skal til statskontrolleret "emission control" proeve foerste gang naar
de er 3 aar gamle og derefter hvert andet aar. Hvis en bil ikke bestaar,
faar ejeren een chance til forbedre motoren/udstoedningsystemet og faa bilen
testet igen. Dumper bilen anden gang, bliver indregistreringen ikke fornyet
og pladerne "klippet".

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 19-04-05 13:26

#2066 wrote:
> [...]

> "lugtpoliti" der kontrollerer elever eller kunder - en venlig
> henstilling paa plakater er normalt nok.

Nu tænkte jeg mere på din holdning. Hvordan de gør i Canada er udmærket
at vide; men din holdning er ulige mere interessant.

> [...]
> ikke bestaar, faar ejeren een chance til forbedre
> motoren/udstoedningsystemet og faa bilen testet igen.

De forurener stadig langt mere end cigaretter.

Fra : Jim

Dato : 19-04-05 14:32

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Nu tænkte jeg mere på din holdning. Hvordan de gør i Canada er
> udmærket
> at vide; men din holdning er ulige mere interessant.

> De forurener stadig langt mere end cigaretter.

Nå.
http://tinyurl.com/72fgo

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 19-04-05 14:38

Jim wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Nå.
> http://tinyurl.com/72fgo

Du kan vel se, der blot tales om trafikdræbte og ikke om den forurening
biler kommer med?

Fra : Jim

Dato : 19-04-05 15:05

> Du kan vel se, der blot tales om trafikdræbte og ikke om den
> forurening
> biler kommer med?

Det er da ikke bilernes skyld, at der sidder idioter bag rattet.

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-04-05 15:26

Jensen skrev den 18-04-2005 07:39:
> Jeg er efterhånden sur over reklamer for diverse produkter af øl og
> spiritus.

Hvad opnår du ved det?

> De burde forbydes her og nu.

Hvad effekt skulle det have?
Der har vist været alkoholikere ligeså længe som det har været alkohol.

> Ligeledes burde øl og spiritus
> drikning også være forbudt i offentlig rum, det vil også være caféer og
> lignede.

Hmmmm, mon ikke det var hvad der blev forsøgt i forbudstiden i 1930erne
i USA?
Der opstod vist en spirituskriminalitet istedet for.

Ville det ikke hellere være mere effektivt, at anerkende alkoholens
eksistens og derigennem rette sin opmærksomhed på de mennesker som har
en alkoholadfærd som er uhensigtsmæssig for vedkommende selv og de nære
omgivelser?

> Når jeg tænker på hvilke ulykker Øl og Spiritus er skyld i, er Dette
> drikkeri oster samfundet rigtig mange penge og samtid nedsætter det
> menneskers livskavaliter.

Tja, sådan er det jo også med proteiner, kulhydrater, fedt og cigaretter.
Sådan er det jo med alt hvad der gøres i uhensigtsmæssig omfang.
Derudover kan du jo også nævne: medicin, spil og internet.

Man opnår ikke noget med totalforbud. Ved totalforbud opstår der et
tomrum, som kriminelle nok skal få udfyldt.
Står valget - alt andet lige - mellem kriminelle vs. staten skal tjene
på folks forbrug på fx spiritus. Så vil jeg til enhver tid vælge staten.

Derudover en styring af tilgængeligheden af alkohol fx 16års-reglen og
klokken20-reglen er hvad der er muligt at opnå af begrænsninger set i
forhold til de politiske vinde der blæser i øjeblikket.
Man skal naturligvis heller ikke glemme oplysningskampagner. Ikke kun
blod, død og lemlæstelses kampagner, men også storytellers der kan
fortælle om hvad de har løjet, stjålet, mistet for at fastholde sig i
misbruget + naturligvis hvad de gjorde for at komme ud af det igen.
Storytelling+oplysningskampagner bør naturligvis være fulgt op af
dialog, debat i umiddelbar forlængelse af eksponeringen af oplysning
og/eller historien.
På den måde opnår man, at der skabes refleksion hos dem som eksponeres
for alkohol.

Selve behandlingen af alkoholmisbrug er en lidt anden boldgade. Der er
oplysning "for sent". Det er dog ikke for sent, at rette op adfærden.
Rettelsen af adfærden skal være ønsket af alkoholikeren selv ellers
hjælper det ikke et klap. Du kan i værksætte alverdens behandlinger, men
når alkoholikeren vil fortsætte sin adfærd, så spilder man sin tid.
Tiden kunne jo bruges til hjælpe andre alkholikere, der netop ønsker
hjælp men mangler værktøjer til at komme videre.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Kent Jensen

Dato : 18-04-05 16:38

> [...]
> Når jeg tænker på hvilke ulykker Øl og Spiritus er skyld i, er Dette
> drikkeri oster samfundet rigtig mange penge og samtid nedsætter det

Det lyder en god gang delirium tremens . Har du nu igen taget fejl af
natpotten og din håndbajer . Når du engang har fundet dine øjenkrykker, og
er kommet til bevisthed, vil jeg godt høre dig skrive samme indlæg igen

KJ

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-05 18:24

> [...]
> Når jeg tænker på hvilke ulykker Øl og Spiritus er skyld i, er Dette
> drikkeri oster samfundet rigtig mange penge og samtid nedsætter det

Du glemmer alle de dumme/hjernedøde kommentarer som kommer fra fulde.
Derudover kan de ødelægge et hvert resturant besøg, når de sidder højtråbene
i deres ikke ryger afd..

Carl

Fra : Jim

Dato : 18-04-05 19:29

> [...]
> Når jeg tænker på hvilke ulykker Øl og Spiritus er skyld i, er Dette
> drikkeri oster samfundet rigtig mange penge og samtid nedsætter det

Det er jo intet imod, hvad socialdemokraterne har kostet danske
skatteydere.
Lad s forbyde socialdemokrater og reklamerne for dem.

J.