Tsunamien -har vi ikke snart hørt nok?
Fra : Malene P

Dato : 16-04-05 11:18

Dagens første indslag i 12-Radioavisen var et indslag fra
mindehøjtidligheden for ofrene for tsunamien i Thailand. Kronprinseparret,
statsministeren, biskopper, præster, pårørende -og endog et sangkor- er
rejst ud for at mindes de vist omkring 35 danske ofre for flodbølgen, der
desuden udgjorde endnu en anledning til at lave et landsdækkende
indsamlingsshow med medvirken af alle de sædvanlige kunstnere. Jeg brækker
mig snart over den vedholdende forestilling omkring det, der -ihvertfald set
med danske øjne- bare er hvad der kan ske, når man rejser ud til andre egne
af verden. Al respekt, medfølelse og sympati for de pårørende -men er det
virkeligt nødvendigt at sende statsmister osv helt derud? Hvor er flokken,
når der sker flere hundrede dødsfald i den danske trafik og flere tusinde
dør af kræft hvert år? Måske skyldes det, at besøget efter et par timers
hælden vand ud ad ørerne og løfter om at bruge danskernes penge til
lokalbefolkningen medfører nogle dejlige rare dage med badeferie osv?`

Malene P

Fra : hm

Dato : 16-04-05 14:26

Du har da fuldstændig ret! Nu er det snart nok! Med al respekt for de
pårørende dog!

Fra : Ralph

Dato : 16-04-05 21:08

> [...]

> hælden vand ud ad ørerne og løfter om at bruge danskernes penge til
> lokalbefolkningen medfører nogle dejlige rare dage med badeferie osv?`

Jeg vil ikke tage stilling til din kritik af omfanget af omtalen om
katastrofeofrene, den taler ligesom lidt for sig selv. Når det er sagt så
synes jeg din slutbemærkning er lidt EkstraBlads-agtig - "badeferie"? HVER
gang politikere, Røde Kors-medarbejdere, kongelige eller lign. rejser ud til
et fjernt land, så er det "badeferie".
Gu´ fanden er det ej, det er deres ARBEJDE, jeg har selv rejst rundt på
forretningsrejse til så eksotiske steder som Seattle, Chicago, Nova Scotia,
Houston, Halifax, Amsterdam, Oslo, Finland, Sydspanien og Åbybro, og jeg kan
garantere dig at 10 timers udstilling, sove alene på et hotel, 10 timers
flyrejse, ikke at se sin familie i dagevis, 8 timers ventetid i en lufthavn,
manglende søvn pga. tidforskelle, stress pga. mistet bagage IKKE opvejes af
en dyr middag.

Jeg skal snart til Norge på en 3-4 dages "badeferie" hvor jeg skal undervise
norske EDB-kunder i brugen af mit program, hvis du vil med er du velkommen
(hvis du vil sove på sofaen i min "luksus-hotel-suite") eneste betingelser
er at du selv betaler din mad, og at du følger mig rundt på min ferie. Det
er ikke så slemt, højst 4-5 timers kørsel og 5-7 timers kursus pr. dag.
Håber du kan lide laks.

--
venligst
Ralph

Fra : Malene P

Dato : 17-04-05 00:28

> [...]

> er ikke så slemt, højst 4-5 timers kørsel og 5-7 timers kursus pr. dag.

Ja, jeg kan godt lide laks -somme tider spiser jeg dem også. Men nej tak til
at sove på din sofa. Iøvrigt har det jo intet at gøre med sagen omkring den
store offentlige festivitas, hvor landets øverste, pinger og sangkor rejser
ud for sammen med de pårørende at mindes ofrene for den opreklamerede
tsunami. Det kunne være interessant at få oplyst, hvad de udsendte har på
skemaet -altså udover denne mindehøjtidelighed.

Malene P

Fra : hm

Dato : 17-04-05 08:04

">
> [...]
> tsunami. Det kunne være interessant at få oplyst, hvad de udsendte har på
> skemaet -altså udover denne mindehøjtidelighed.

Jeg vil give dig helt ret igen, man må altså ikke være så blåøjet. Mon ikke
også der står nogle små thaikvinder parat til at trøste, ja man kan jo
tænke som man vil. Men uanset hvad, så har det været en meget dyr bekostning
for vores land og det er altså pinligt at høre på Anders fogh's tale, jeg
mener, selv sammen mennesker behandles ikke så godt rent politisk set her i
Danmark. Ældre mennesker bliver ikke plejet som de bør plejes og man glemmer
mennesker som ikke er så højt rangeret, mange går og er hjemløse, her hjemme
bliver vi glemt og det gælder altså også ofrene, bare vent til senere, snart
er de glemt, en del af alle andre danskere som bliver svigtet og hele tiden
skåret ned på. Nej det er svært at høre Anders Fogh hælde vand ud af ørerne
dernede nu, helt ærligt. Mindre kunne altså nok have gjort det.

Fra : Kent Jensen

Dato : 17-04-05 10:55

"hm" <mig@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

ørerne
> dernede nu, helt ærligt. Mindre kunne altså nok have gjort det.

Mage til smålig forargethed, skal man lede længe efter !

KJ