Holger K føler sig stødt
Fra : Tim

Dato : 15-04-05 22:15

Dronningen har åbenbart formået at støde Holgers blide sind, med udtalelser
om, at en adskillelse af kirke og stat muligvis vil resultere i en
afkristning af Danmark.

Citat start:
"Den udtalelse støder SF's Holger K. Nielsen voldsomt. Han vil på sit partis
gruppemøde på tirsdag foreslå, at SF rejser en debat i Folketinget om
dronningens nye måde at være dronning på."
Citat slut.

Imidlertid står SF og Enhedslisten ret alene med deres anti-kongehus-nørderi
( LOL ), og dronningen støttes af alle andre:

Citat start:
" Opbakning fra alle
Det kan ende med at blive en kort og tam debat.

Dronningen får opbakning fra alle undtagen fra SF og Enhedslisten. Selv fra
Socialdemokraternes Svend Auken og de radikales Niels Helveg Petersen. De
argumenterer begge med, at dronningen skal være velkommen til at bruge sin
ytringsfrihed.

»Med så stort et spørgsmål, så synes jeg, at det ville være helt forkert at
sige, at et medlem af kongehuset ikke må have en mening. Det mente jeg, da
prins Joachim gjorde sig klog på EU's landbrugsordninger. Jeg vil helst leve
i et land, hvor folk siger deres mening«, siger Svend Auken."
Citat slut:

LOL, hvor er de rent til grin manner )

Artiklen:

Tim

Fra : Lyrik

Dato : 16-04-05 00:10

"Tim" <tim_h_p@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> da prins Joachim gjorde sig klog på EU's landbrugsordninger. Jeg vil helst
> leve i et land, hvor folk siger deres mening«, siger Svend Auken."

+++++++++++++++++++++++++++++++
At dronningen har lov til at have en mening ligesom alle andre kan man ikke
forbyde hende!
Hun sidder jo ikke i folketinget og kan ikke trykke på den grønne knap, men
hun er en borger med et arbejde ligesom alle andre borgere!
Hun kan sige hvad hun vil om hvad somhelst ligesom vi andre kan her i
gruppen!
Grundloven forbyder at der nogensinde kan indføres censur i landet!
Holger K.bekender her kulør som en betonkommunist med berufsverbot på
programmet!
Jeg vil gerne høre dronningens mening om hvad somhelst. Om jeg tager den til
indtægt, kommer an på hvor overbevisende denne mening er!
Stop dog det censurhykleri! Hvordan kan man leve som et menneske hvis man
ikke må have meninger og fremsige dem!
Det er ren tortur!

Hilsen
Jens

Fra : Allan Riise

Dato : 16-04-05 05:08

"Lyrik" <lyrik@heaven.fjern.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til indtægt, kommer an på hvor overbevisende denne mening er!
> Stop dog det censurhykleri! Hvordan kan man leve som et menneske hvis man

Dronningen må ikke tage politisk side i Danmark, ej heller må hun være en
politisk figur.

Derudover så bør hun også være hævet over almindelig kævl og strid!

Ang. passagen i hendes bog, så tror jeg at når hun skriver at det var naivt
da hun sagde at "det ville være bedre for integrationen hvis Danskerne ikke
kom med dumsmarte bemærkninger etc", at hun mente at det var naivt at tro at
Dankerne kunne lade være!

Allan Riise

Fra : Knud Larsen

Dato : 16-04-05 09:50

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> wrote in message

> [...]

> Danskerne ikke kom med dumsmarte bemærkninger etc", at hun mente at det
> var naivt at tro at Dankerne kunne lade være!

Det mener du ikke alvorligt?

Fra : Christian

Dato : 17-04-05 20:42

> [...]
> Danskerne ikke kom med dumsmarte bemærkninger etc", at hun mente at det
> var naivt at tro at Dankerne kunne lade være!

rigtigt 'dansk' vores højeste person skal ikke have en mening...noget af det
mest fundamentale som politks person, og som overhoved..men i Danmark skal
alt være så skide soc.dem hverken godt eller skidt, heller ikke godt eller
klart...men bare være der..det er så naivt..

Fra : morten sorensen

Dato : 16-04-05 05:48

Lyrik wrote:

> +++++++++++++++++++++++++++++++
> At dronningen har lov til at have en mening ligesom alle andre kan man ikke
> forbyde hende!

Meninger har hun lov at have - men det er nu således at regenten er
pålagt nogle ting fx at være medlem af folkekirken. Endvidere har det
været således at kongehuset blandede sig udenom politik - og dette
opfatter jeg klart som indblanding.

Jeg finder det hyklerisk at mange bifalder dette når de i samme åndedrag
brokkede sig over hendes 'dumsmarte bemærkninger'-udtalelse. Ens
'principielle' holdning formes åbenbart efter selve udtalelsens indhold.

> Hun sidder jo ikke i folketinget og kan ikke trykke på den grønne knap, men
> hun er en borger med et arbejde ligesom alle andre borgere!

Nej, via lov (og vane) er det fastlagt at regentens position ikke ligner
andres i dette land.

At jeg så mener kongehuset skulle afskaffes er en anden sag - så kan hun
fremsige alt det hun vil.

--

morten sorensen

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 16-04-05 07:40

> [...]
> Hun sidder jo ikke i folketinget og kan ikke trykke på den grønne knap,
> men hun er en borger med et arbejde ligesom alle andre borgere!

Men hun underskriver lovene - og det skal hun gøre upartisk, da det er det
demokratisk valgte folketing, der afgør hvad der skal være gældende lov i
landet.
Hun har også stemmeret, men har så vidt vides ikke benyttet den endnu. Men
når hun indtager den position hun har,´så ligger der implicit i embedet at
hun skal holde sig fra offentligt at ytre sig om politik. Det er jo rørende
at selv DF synes at dronningen skal have lov til at ytre sig så snart det
går ud over muslimer, medens hun ikke skal have samme ret, når hun i
nytårstaler taler DFs mærkesager om de fremmede midt imod.

Jeg synes bestemt hun skal have ret til at sige, hvad hun mener -men så skal
vi også afskaffe paragraffen om majestætsfornærmelse og endelig - når alt
kommer til alt - kan vi også afskaffe kongehuset ved samme lejlighed - denne
arkaiske institution, der trodser enhver demokratisk måde at være
landsoverhvede på.

Arne H. Wilstrup

Fra : Lyrik

Dato : 16-04-05 12:31

"Arne H.Wilstrup" <dufaardenikke@atse.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> denne arkaiske institution, der trodser enhver demokratisk måde at være

++++++++++++++++++++++++++++
Jeg er virkelig stødt over din mening her i dette tilfælde!
Et er at man tager hensyn til sit arbejde og ikke komprommiterer det, selv
om alle forstandige mennesker ønsker at fremme whistelblowers, deriblandt
mig selv.
Noget andet er hvad man skriver i sine memoirer. Hvis ikke man har lov at
sige hvad der ligger en på hjerte er man jo ikke et menneske!
Margrethe er godt nok dronning. Men hun er også et menneske! Hun er ikke en
institution hele tiden.

Vi kender det jo fra politikere som godt kan optræde i rollen og udenfor
rollen.
Margrethe skal have lov til at optræde udenfor rollen!

Du er jo heller ikke kandidat og overlærer hele tiden!
Skulle du ikke kunne kritisere din rolle eller folks opfattelse af skolen?
Skulle du ikke kunne have preferancer for noget fordi du så ville påvirke
børn som læste dine præferancer i en anden retning end den din lærergerning
bød dig at gå?
Hvordan skal vi ellers få noget at vide om din rolle og de opfattelser et
langt liv som lærer har givet dig, hvis du hele tiden skulle lege
videngemmer eller optræde som en robot?
Må du ikke have en mening for ikke at påvirke børnene med den hvis de læste
om den i avisen?

Skulle det samme ikke gælde for mennesket Margrethe?

Hilsen
Jens

Fra : morten sorensen

Dato : 16-04-05 12:41

Lyrik wrote:

> Noget andet er hvad man skriver i sine memoirer. Hvis ikke man har lov at
> sige hvad der ligger en på hjerte er man jo ikke et menneske!

Det handler om timing. Memoirer er imho noget man skriver når man holder
op med det man laver og skal pensioneres.

> Margrethe er godt nok dronning. Men hun er også et menneske! Hun er ikke en
> institution hele tiden.

Jo - det er hun imho. Hun skal være upolitisk - som jeg ser det er det
den ordning kongehuset har accepteret for ikke at blive helt afskaffet.

Når hun ikke længere er dronning har hun videre rammer.

> Vi kender det jo fra politikere som godt kan optræde i rollen og udenfor
> rollen.
> Margrethe skal have lov til at optræde udenfor rollen!

Hvis hun anbefalede noget du var imod - fx at nedlægge folkekirken -
ville du være efter hende; det er jeg overbevist om.

> Du er jo heller ikke kandidat og overlærer hele tiden!

Lærer en en 'betroet' stilling og med det følger et ansvar for ens
gerninger og udtalelser - mest overfor eleverne. Det indtryk har jeg i
hvert fald fået af AHWs skriverier.

--

morten sorensen

Fra : Lyrik

Dato : 16-04-05 12:56

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis hun anbefalede noget du var imod - fx at nedlægge folkekirken - ville
> du være efter hende; det er jeg overbevist om.
+++++++++++++++++++++++++++
Nej!
Jeg ville være uenig med hende, men jeg ville gerne høre hendes argumenter
for at nedlægge kirken.
Jeg hører også på dine argumenter selv om jeg for det meste er uenig med
dig.
Jeg tror på dialog, ikke på fortielse og censur.
Hvorfor sidder hele DK klinet til skærmen for at høre hendes nytårstale i
håb om at kunne fravriste hende en mening om et eller andet? Det er fordi de
respekterer hende som det begavede menneske hun er, ikke fordi hun skal
påvirke dem i en retning de ikke selv ønsker.
Da hun sagde "dumsmarte bemærkninger" var masser uenige med hende, men der
blev debat ud af det.
Hvis hun ikke siger noget, bliver hun ikke ophavsmand til debat!
Hvad er i bange for? Bange for meninger og udtalelser? Er det 2005 vi lever
i eller er det mørk middelalder hvor man må hviske at jorden er rund?

Jeg så gerne at hun havde en leder i dagens avis hvis hun havde en mening
som var solid nok til at komme på tryk!
Hvordan skal hun også udvikle sin stilling som konge hvis hun ikke må være
whistelblower engang imellem?
Stod det til mig kunne hun sige hvad somhelst når somhelst!

Hilsen
Jens

Fra : morten sorensen

Dato : 16-04-05 13:53

Lyrik wrote:

> Hvad er i bange for? Bange for meninger og udtalelser? Er det 2005 vi lever
> i eller er det mørk middelalder hvor man må hviske at jorden er rund?

Jeg er ikke bange for drnningen eller kongehuset - jeg ville afskaffe
det med et knips hvis jeg kunne.

Pointen er bare at de ikke skal blande sig i politik, da de ikke er på
valg. Sådan opfater jeg kompromisset der har gjort at denne forældede
institution stadig eksisterer i et demokrati.

Hvis hun var en valgt præsident måtte hun sige hvad det passede hende.

--

morten sorensen

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 16-04-05 15:17

> [...]
> Lærer en en 'betroet' stilling og med det følger et ansvar for ens
> gerninger og udtalelser - mest overfor eleverne. Det indtryk har jeg i

Og det er præcis det jeg også har svaret Lyrik - jeg kan som lærer ikke
tillade mig hvad-som-helst- og hvad jeg tillader mig af udtalelser her i
gruppen, ville næppe gå i alle tilfælde som lærer -især hvis jeg fx
offentligt sagde at jeg ville lære mine elever at afsky regeringen Fjogh - i
hvert fald ikke hvis jeg fortsat ønskede at beholde mit job.

--
ahw

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 16-04-05 15:15

"Lyrik" <lyrik@heaven.fjern.dk> skrev i en meddelelse
> Margrethe er godt nok dronning. Men hun er også et menneske! Hun er ikke
en
> institution hele tiden.

Hun har som dronning valgt at fravælge at gebærde sig som os andre
"dødelige" offentligt- hvis hun vil det, må hun abdicere. En politimand er
faktisk politimand hele tiden - også i fritiden - det er der ikke noget
mærkværdigt i, hvorfor skulle det så gælde dronningen? Hun må vælge:
dronning med de begrænsninger der er , eller abdicere - helst til fordel for
en republik.

> Vi kender det jo fra politikere som godt kan optræde i rollen og udenfor
> rollen.
> Margrethe skal have lov til at optræde udenfor rollen!

Nej, det skal dronningen ikke - hun er kun interessant i bogform fordi hun
er dronning. Havde fru Sørensen skrevet sine memorier, der det tvivlsomt at
de ville blive udgivet. Hun indtager med andre ord en særstilling, og den
skal hun ikke have lov til at udnytte uden konsekvenser for hende.

> Du er jo heller ikke kandidat og overlærer hele tiden!

Jo, det er jeg faktisk - jeg har fx skærpet indberetningspligt hvis jeg i
min fritid oplever at et barn misrøgtes -andre har også indberetningspligt,
men jeg har altså skærpet - jeg har med andre ord aldrig "fri".

> Skulle du ikke kunne kritisere din rolle eller folks opfattelse af skolen?

Jeg er underlagt straffelovens bestemmelser hvis jeg fx forhåner et andet
folk offentligt eller overtræder "racismeparagraffen" - det samme gør sig
ikke gældende for dronningen.

> Skulle du ikke kunne have preferancer for noget fordi du så ville påvirke
> børn som læste dine præferancer i en anden retning end den din
> lærergerning bød dig at gå?

Jeg bliver tit mødt med ordene: "det er godt mine børn ikke undervises af
dig" fordi jeg har opfattelser, der er i modstrid med nogle debattørers
herinde. Eller "Og du er skolelærer -hvordan kan du tillade dig at udtale
dig sådan"? etc. - så jeg går altså ikke ram forbi.
Dronningen er fredhellig og kan ikke straffes, ligemeget hvad hun gør.

> Hvordan skal vi ellers få noget at vide om din rolle og de opfattelser et
> langt liv som lærer har givet dig, hvis du hele tiden skulle lege
> videngemmer eller optræde som en robot?

Det er jeg forpligtet til - fx p.g.a. min tavshedspligt.

> Må du ikke have en mening for ikke at påvirke børnene med den hvis de
> læste om den i avisen?

Nej, det må jeg faktisk ikke -jeg kan faktisk politisk fjernes hvis jeg
offentligt giver til kende synspunkter som ikke er politisk i orden. Hvis
jeg fx offentliggjorde at jeg ikke mener at børnene skal lære om det
borgerlige samfunds "velsignelser" men tværtimod skal vide noget om
socialismens fordele, eller hvis jeg offentligt fortalte en avis, at jeg
fortalte børnene at kristendommen er svindel og humbug, så kan det nok være
at jeg ikke kunne se min arbejdsplads for den støvsky, der ville dække den,
efter at jeg var blevet fyret med barsk og bram.

> Skulle det samme ikke gælde for mennesket Margrethe?

Nej, der er forskel på folk: hvis man vil være lærer, bliver man nødt til at
følge med flokken og det politiske system til en vis grad, hvis man er
politibetjent kan man ikke tillade sig fx at køre spirituspåvirket uden at
det får konsekvenser, hvis man er præst, kan man ikke tillade sig at sige at
man ikke tror på Gud, eller man kan ikke tillade sig at sidde og drikke sig
stang stiv på et værtshus i fuldt ornat eller deltage som nøgenmodel i et
blad.

En tjenestemand er forpligtet til - også i fritiden -at opføre sig på en
måde, der er forenelig med tjenesten, ellers kan han/hun fyres.

Dronningen kan ikke fyres, men kan afsættes -og det bør hun blive, imho til
fordel for en republik.

--
ahw

Fra : Lyrik

Dato : 16-04-05 23:15

> [...]
> måde, der er forenelig med tjenesten, ellers kan han/hun fyres.
>
> Dronningen kan ikke fyres, men kan afsættes -og det bør hun blive, imho
+++++++++++++++++++++++++++
Du kan ikke sige at kristendommen er svindel og humbug. Men du kan sige at
du mener at det er svindel og humbug, men nu skal de have en time i emnet.

Men sådan som jeres stilling er, så burde løsningen for dig og Margrethe
være civil ulydighed. Margrethe har lagt ud, jeg ønsker hende held og lykke.

Jeg håber du også har dine meningers mod. "Man må aldrig bøje sig for
uretfærdigheden men afdække den og bringe ofre i form af at nægte at
adlyde."(Frit efter Mahatma Gandhi).

Hilsen
jens

Fra : morten sorensen

Dato : 17-04-05 08:03

Lyrik wrote:
> [...]
> du mener at det er svindel og humbug, men nu skal de have en time i emnet.

Det mener jeg ikke en lærer burde gøre/kunne. Uanset hvad man mener, er
det altså besluttet at der skal undervises i det - og det skal ske på en
redelig måde.

Det er det samme som at religion ikke skal listes ind i biologi-timerne
- uanset om læreren er born-again-christian.

> Men sådan som jeres stilling er, så burde løsningen for dig og Margrethe
> være civil ulydighed. Margrethe har lagt ud, jeg ønsker hende held og lykke.

Der er andre fora hvor en lærer har rig lejlighed til at tage disse ting op.

--

morten sorensen

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 17-04-05 09:14

> Lyrik wrote:
[...]
> Det mener jeg ikke en lærer burde gøre/kunne. Uanset hvad man mener, er
> det altså besluttet at der skal undervises i det - og det skal ske på en
> redelig måde.

Der er intet uredeligt i at give udtryk for hvilken mening man har -men det
er korrekt at det skal ske på en redelig måde - men i modsætning til
dronningen har jeg ikke nogen mulighed for som lærer at udtale mig straffrit
og jeg har heller ikke nogen mulighed for at udtale mig på en måde, der
vækker forargelse uden at jeg risikerer min stilling.

> Det er det samme som at religion ikke skal listes ind i biologi-timerne -
> uanset om læreren er born-again-christian.

Verden er ikke sort-hvid.

> Der er andre fora hvor en lærer har rig lejlighed til at tage disse ting
> op.

Det er ikke korrekt -uanset hvilket offentligt forum, man som lærer deltager
i, så er man altid lærer, og det kan få konsekvenser for ens stilling hvis
man giver offentligt udtryk for det.
Forestil dig at en lærer agerer som strip-tease danser i sin fritid, og en
lokal fotograf tager et billede til en lokal avis. Tror du så at læreren
beholder sit job uden sværdslag? næppe.

Tænk på hvordan det gik for Wagner -motorcykelpræsten, der forargede nogle
konservative menighedsfæller ved at køre rundt i en cirkus som attraktion?
Fyring. Eller præsten, der ikke troede på Gud - den er ikke end endnu. Eller
hvad med den præst, der ikke ønskede at bede eksplicit for kongehuset?
Fyret.
Eller ---- eller---- eller......
--
ahw

Fra : morten sorensen

Dato : 17-04-05 10:02

Arne H.Wilstrup wrote:

> Verden er ikke sort-hvid.

Enig - men hvad mener du mere konkret - ift det jeg skriver?

> Det er ikke korrekt -uanset hvilket offentligt forum, man som lærer deltager
> i, så er man altid lærer, og det kan få konsekvenser for ens stilling hvis
> man giver offentligt udtryk for det.

Nu tænkte jeg i lærernes interne organisationer; har man ikke nogle fora
hvorigennem man søger at påvirke undervisningssektoren?

--

morten sorensen

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 19-04-05 18:21

> Nu tænkte jeg i lærernes interne organisationer; har man ikke nogle fora
> hvorigennem man søger at påvirke undervisningssektoren?

Folkeskolen og andre af vore fagblade -

--
ahw

Fra : Martin

Dato : 19-04-05 08:13

"Arne H.Wilstrup" <dufaardenikke@atse.invalid> wrote in message news:<42621ab1$0$163$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...

> [...]
> lokal fotograf tager et billede til en lokal avis. Tror du så at læreren

Og hvis min arbejdsgiver opdager at jeg offentligt har hævdet at
Keynes samt Cutler & Armstrong er nogle narrøve og har pisset på
bibelen "marketing management" midt i storkespringvandet, skal jeg nok
ikke lige bede om lønforhøjelse i tiden derefter.
Men der er en vis forskel på, på sober vis at ytre sig om nogle
samfunds-problematikker, fremfor at køre på cykel med bar røv i
cirkus.

Og havd er det lige johnny margrethe har sagt der er så slemt?

Må hun da ikke tilkendegive en holdning, udover den noget tamme
nytårstale?
Hun skal pr. def. ikke blande sig i politik, men når hun besøger
Grønland og har sæl på, ytrer hun sig så ikke politisk? Når hun står
ret for Dannebrog er hun så nationalistisk?

Mvh
Martin

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 19-04-05 18:26

"Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse

> [...]
> bibelen "marketing management" midt i storkespringvandet, skal jeg nok
> ikke lige bede om lønforhøjelse i tiden derefter.

Men du bliver jo ikke nødvendigvis fyret - og der er altså forskel på at
strippe i fritiden uden at sige: jeg er lærer på den og den skole" og så
sige det.

> Men der er en vis forskel på, på sober vis at ytre sig om nogle
> samfunds-problematikker, fremfor at køre på cykel med bar røv i
> cirkus.

Nej, der er ikke nogen forskel - har du ikke hørt om den skoleleder, der
blev fyret fordi han i et læserbrev havde ytret sig mod et angreb fra en
politiker, der groft kritiserede skolens personale?
Og hvad med de læger, der ytrede sig om forhold på sygehusene, der vitterlig
har kostet tusinder af patienter livet - de blev også omgående fyret fordi
de ikke ville lyve over for offentligheden.

> Må hun da ikke tilkendegive en holdning, udover den noget tamme
> nytårstale?

Nej!

> Hun skal pr. def. ikke blande sig i politik, men når hun besøger
> Grønland og har sæl på, ytrer hun sig så ikke politisk? Når hun står
> ret for Dannebrog er hun så nationalistisk?

Hun er nationalistisk, men det er ikke ensbetydende med at hun er politisk i
den almindelige forstand.

--
ahw

Fra : Martin

Dato : 20-04-05 08:03

"Arne H.Wilstrup" <dufaardenikke@atse.invalid> wrote in message news:<42653f30$0$187$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Men du bliver jo ikke nødvendigvis fyret - og der er altså forskel på at
> strippe i fritiden uden at sige: jeg er lærer på den og den skole" og så

Ingen tvivl om at man som privat ansat kun har sin(e) nærmeste
foresatte at stå til ansvar for, mens det som offentligt ansat = ansat
af folket, forholder sig noget anderledes. En skolelærer skal af sine
elever på flere punkter opfattes som rollemodel, og det kræver først
og fremmest at de respekterer læreren.

> Nej, der er ikke nogen forskel - har du ikke hørt om den skoleleder, der
> blev fyret fordi han i et læserbrev havde ytret sig mod et angreb fra en
> politiker, der groft kritiserede skolens personale?

Louis Hansen? Det er en prekær sag. Kommunen har helt klart skidt
kraftigt i nælderne, til gengæld tror jeg ikke kommunen har fortrudt
den negative presseomtale af et sekund. De ville af med ham, koste
havd det ville.

> Nej!

Hun er iflg grundloven hævet over partipolitik og giver ikke udtryk
for politiske holdninger. Men hvordan defineres politiske holdninger
og personlige holdninger, når disse holdninger primært har til formål
at rette op på en "hamrende naiv udtalelse"?

> Hun er nationalistisk, men det er ikke ensbetydende med at hun er politisk i
> den almindelige forstand.

Tror du Thøger Seidenfaden har et Dannebrog............eller bare en
flagstang?

Fra : jodem

Dato : 16-04-05 10:33

> [...]
> til indtægt, kommer an på hvor overbevisende denne mening er!
> Stop dog det censurhykleri! Hvordan kan man leve som et menneske hvis man

Fordelen ved at kongehuset lufter sine meninger om alt muligt, er, at der på
den måde til vil blive sat nogle interessante debatter i gang - - om
kongehusets fortsatte beståen!

jodem

Fra : Tim

Dato : 16-04-05 10:46

"jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in message

> Fordelen ved at kongehuset lufter sine meninger om alt muligt, er, at der
> på den måde til vil blive sat nogle interessante debatter i gang - - om
> kongehusets fortsatte beståen!

De bliver kun taget alvorligt blandt en meget lille del af befolkningen, de
såkaldte anti-kongehus-nørder.

Nogle nørder samler frimærker, andre nørder igen monterer neon under deres
Opel Mantaer, for at få dem til at se seje ud, og helt tredie nørder, bruger
tid på at sniksnakke om Danmark som en republik.

Tim

Fra : jodem

Dato : 16-04-05 18:15

> [...]
> Opel Mantaer, for at få dem til at se seje ud, og helt tredie nørder,
> bruger tid på at sniksnakke om Danmark som en republik.

Jeg tror slet ikke, du kan forestille dig, hvor lidt der skal til

jodem

Fra : Tim

Dato : 17-04-05 01:20

"jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in message

> "Tim" <tim_h_p@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg tror slet ikke, du kan forestille dig, hvor lidt der skal til

Jo, det kan jeg, men Danmark (danskere) har ikke traditionelt været et
revolutionært folk.

Det er grænsende til latterligt at tro, at en flok gammelkommunister kan
opildne noget som helst.

Tim

Fra : jodem

Dato : 17-04-05 08:56

> [...]
> revolutionært folk.
>
> Det er grænsende til latterligt at tro, at en flok gammelkommunister kan

Der bliver hverken tale om revolution eller gammelkommunister, men i givet
fald tale om, at folketinget ikke gider have dem, fordi de med deres
livsform bliver en belastning.

Det er tante Tut fra Thisted, som stemmer venstre eller DF, der afgør den
sag, og hun vil ikke have hofteoperationer og dagpleje til børnebørnene, end
hun vil bruge penge på alt for mange Joakimmer.

Fra : jodem

Dato : 17-04-05 10:04

"jodem" <jodem@nypost.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sag, og hun vil ikke have hofteoperationer og dagpleje til børnebørnene,
> end hun vil bruge penge på alt for mange Joakimmer.

Korrektion: hun vil hellere .....

Fra : Christian

Dato : 17-04-05 20:33

> Imidlertid står SF og Enhedslisten ret alene med deres
> anti-kongehus-nørderi ( LOL ), og dronningen støttes af alle andre:

faktisk ikke...

ligesom soc.dem er ved at blive klar over at der ikke er stemmer i taber
'arbejdere' så har de unge borgerlige funder ud af at de ikke gider slikke
røv på de kongelige som dem inde på borgen...

http://jeppesn.dk/kongerige/sorensen_mail.text

Fra : Lyrik

Dato : 18-04-05 08:47

"Christian" <askformail@(TDCCUSTOMER)mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 'arbejdere' så har de unge borgerlige funder ud af at de ikke gider slikke
> røv på de kongelige som dem inde på borgen...
+++++++++++++++++++++++++++++
Hvad unge venstrefolk synes kan kun fremprovokere en ligegyldig gaben fra
enhver lønmodtager! Og ja! Lønmodtagere har stemmer som skal bruges hvis man
skal i regering.
Så unge borgerlige skal ikke regne med ret megen indflydelse i Danmark
fremover!
Gå så ind og få en kage af din mor!

Hilsen
Jens

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 18-04-05 12:03

Siden Hvornår har Holger K ikke været sur? Han har set så knotten og
fortørnet ud i så mange år at han efterhånden ligner en sveske med briller!!

PS:

Der var engang, siges det; at Venstrefløjen var *for* noget men de sidste 30
år har de været *Imod* ..