Når jeg ser et rødt flag smælde...
Fra : Thomas

Dato : 15-04-05 20:17

Når jeg ser et rødt flag smælde
på en blank og vårfrisk dag,
kan jeg høre det sælsomt fortælle
om min verden, mit folk og min sag.
Og jeg rejser mig trodsigt i vrimlen,
mens det kogler af kraft i mit mod,
thi det flag, der nu smældende når himlen,
er jo rødt som mit brusende blod

Jeg har set min fader ranke
ryggen op i flagets brus.
Jeg har lyttet og hørt hjertet banke
i dets stolte, befriende sus.
Jeg har elsket dets farve fra lille,
da min mor tog mig op på sit skød
og fortalte mig manende og stille
om en fane så knitrende rød.

Jeg har anet slægters striden
imod fremtids fjerne mål.
Jeg har set trælletoget i tiden
blive mænd bag ved kampfanens bål.
Jeg har set den i blafrende storme,-
jeg har elsket dens flammer i strid,
og bag den så jeg arbejdshænder forme
verden om til en lysere tid.

Det er sliddets slægters fane
over fronten vid og bred.
Den skal ungdommen ildne og mane,
den skal knuse hvert grænsernes led.
Den var forrest i fredelig færden,
den var forrest i stormklokkens klemt
den er fanen, der favner hele verden -
i dens folder er fremtiden gemt.

VH

Thomas

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 15-04-05 21:07

"Thomas" skrev i en meddelelse

> [...]
> Og jeg rejser mig trodsigt i vrimlen,
> mens det kogler af kraft i mit mod,
> thi det flag, der nu smældende når himlen,

Nydeligt, men lagde du mærke til at "Helle" sagde for et par uger siden,
at nu skulle man ikke mere gå rundt og svinge med røde faner. Nå, du er
selvfølgelig heller ikke hende, og hun er ... ja hvad er hun?

ruth

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 15-04-05 21:15

Ruth Nielsen wrote:

> Nydeligt, men lagde du mærke til at "Helle" sagde for et par uger
> siden, at nu skulle man ikke mere gå rundt og svinge med røde faner.

Sagde hun virkelig det? Det er jo mageløst, hvad den dame går rundt og
siger.

> Nå, du er selvfølgelig heller ikke hende, og hun er ... ja hvad er
> hun?

Socialdemokrat er hun i hvert fald ikke.

Fra : Tim

Dato : 15-04-05 22:05

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Sagde hun virkelig det? Det er jo mageløst, hvad den dame går rundt og
> siger.

> Socialdemokrat er hun i hvert fald ikke.

Det er derfor hun er så populær.

Tim

Fra : Jim

Dato : 15-04-05 22:32

"Tim" <tim_h_p@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Det er derfor hun er så populær.

Der ligger lidt mere i det.
Hendes svigerfar er Neil Kinnock som sidder i det britiske parlament.
Og så er der mere stil over hende, end der er over klassefrank.

Men det nytter ikke noget at proklamere nye tider i S, hvis man ikke
også dropper den gamle røde sang.
Hvis de beholder den, beholder de også konceptet, og de vil fremstå som
en flok DKP´ere med bajeren i bukselommen og et billede af Louis Pio
over deres seng.

Jeg gad vide, om de efterhånden bliver voksne og moderne, for ikke at
snakke om troværdige.
Nå ja, men så længe der er splid i partiet, så er jeg godt tilfreds.

J.

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 15-04-05 23:34

"Jim" skrev i en meddelelse

> Der ligger lidt mere i det.
> Hendes svigerfar er Neil Kinnock som sidder i det britiske parlament.

Javel ! Det var da en interessant oplysning.

> Og så er der mere stil over hende, end der er over klassefrank.

Hmm nåe, jeg synes da ikke han ser ud som een fra den bageste
kartoffelrække. I det hele taget har da både han og Lykketoft vel hele
tiden været et par fornuftige politikere.

ruth

Fra : Jim

Dato : 16-04-05 00:20

"Ruth Nielsen" <cfs29093a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Javel ! Det var da en interessant oplysning.

> Hmm nåe, jeg synes da ikke han ser ud som een fra den bageste
> kartoffelrække. I det hele taget har da både han og Lykketoft vel hele
> tiden været et par fornuftige politikere.

Og her måtte jeg ned på gulvet i kramper af grin.

Fra : Trunte

Dato : 15-04-05 23:41

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis de beholder den, beholder de også konceptet, og de vil fremstå som en
> flok DKP´ere med bajeren i bukselommen og et billede af Louis Pio over

Kan ikke helt se hvorfor nye tider er betinget af at man dropper en
sang...... vi mennesker er ingenting uden vores historie.... mennesker er
jo ikke bare et nu eller en fremtid. ... vi er i høj grad vores fortid.

"Når jeg ser et rødt flag smælde" er netop fyldt med historie og
traditioner.... du er måske misundelig over at dit parti er uden
traditioner og historie - forhåbentlig en døgnflue.

Trunte

Fra : Jim

Dato : 16-04-05 00:26

"Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sang...... vi mennesker er ingenting uden vores historie....
> mennesker er jo ikke bare et nu eller en fremtid. ... vi er i høj grad

Det er vi. Vi er en del af fortiden med fod i nutiden og blikket rettet
mod fremtiden.
Men når S klistrer sig til sangen med den røde fane, så har man ikke
rykket sig en tøddel sine Louis Pio.
Man kunne skifte den ud med en sang, som skildrer et nyt S.
Teksten i den røde fanehymne giver almindelige mennesker myrekryb.
Tag nu teksten fra en god gammel dansk sang; "I danmark er jeg født".
Den synger man, når man er i selskab med DF.
Den går ikke af mode, da den passer til alle tider.

> "Når jeg ser et rødt flag smælde" er netop fyldt med historie og
> traditioner.... du er måske misundelig over at dit parti er uden
> traditioner og historie - forhåbentlig en døgnflue.

Næppe. Vi har aldrig haft det så godt i vort parti, som vi har det.
Og hvor vi fortjener det.
Glem nu jeres røde faner og bliv et rigtigt parti med visioner og dansk
politik.

J.

Fra : hanzen

Dato : 16-04-05 10:09

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse

> Nå ja, men så længe der er splid i partiet, så er jeg godt tilfreds.

Så kan du roligt gå fremtiden i møde. Sålænge der er mere end en
specialkammerat vil der være splid.
--
hilzen
hanzen

Fra : Jim

Dato : 16-04-05 10:27

"hanzen" <hanzen@mailmeNOT.dk> skrev i en meddelelse

> Så kan du roligt gå fremtiden i møde. Sålænge der er mere end en
> specialkammerat vil der være splid.

Det glæder mig.
Vi kan jo se, hvordan alle står i kø for at hævde, at deres politik er
den rigtige.
Istedet burde mange "socialdemokrater", altså medlemmer af
socialdemokratiet, finde ud af, om de i virkeligheden er
socialdemokrater.
Pia, Kristian og Peter blev efterhånden klar over, at de ikke var
fremskridtsfolk med derimod DF´ere.
Og så er der kun en ting at gøre, og det er at skifte parti.
Karen Jespersen fandt også ud af, at hun ikke kunne identifisere sig med
S længere, når Nyrup ikke kunne hitte ud af politikken.
Og jeg er ikke et sekund i tvivl om, at Karen er meget stor årsag til,
at S er reduceret til bænkevarmere, mens andre partier bliver budt op
til dans.

J.

Fra : Egon Stich

Dato : 16-04-05 16:50

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse
> "Tim" <tim_h_p@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men det nytter ikke noget at proklamere nye tider i S, hvis man ikke
> også dropper den gamle røde sang.

Du er jo bare misundelig over, at et parti har traditioner, og sange, der
kan bruges.
Ikke ligesom det borgerlige parti, der for nogle år siden, blev presset til
at droppe deres Horst Wessel sang som ungdomsafdelingen brugte, når hjertet
løb af med dem...
Men den bruges sikkert stadig i det skjulte.

MVH
Egon.

Fra : Tim

Dato : 17-04-05 13:22

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> Du er jo bare misundelig over, at et parti har traditioner, og sange, der
> kan bruges.

Ja, sure... helt vildt ))))

> [...]
> hjertet
> løb af med dem...
> Men den bruges sikkert stadig i det skjulte.

De fleste vil nok skide på, hvad de synger, når de, som de borgerlige,
leverer varen.

Så kan sosserne stå og tude deres katterjammer midt-om-natten lige så længe
de har lyst, mens de går rundt og klapper hinanden på skuldrene. Det bliver
sosserne (og deres fjollede tilhængere) ikke hverken større eller mindre af
)

Tim