USA-apotek nægter at sælge p-piller
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 14-04-05 22:53

NB! Dette indlæg er X-postet til ...

dk.livssyn.kristendom
dk.politik

-

News:

=== citat start ===

P139 NRK-tekst To 14.apr (2005, CET) 23:30:56

I flere delstatar i USA er det lovleg
for apotekpersonell å nekte å selje
angrepiller og p-piller om det er i
strid med overtydinga deira.

Kundane kan dermed bli avviste på
apoteka trass i at dei har resept
frå lege.

Tilsvarande lover er i ferd med å bli
innførte i ytterlegare 11 delstatar,
melder Sveriges radio.

Det pågår også ein politisk strid i USA
om angrepiller skal kunne seljast fritt
eller ikkje.

=== citat slut ====

Ved I hva' ... I er altså ved at gå for vidt i Jeres religiøse flip ...

Der er intet forkert - Bibelsk set - ved at have sex, vel og mærket
*indenfor* ægteskabet. Hør blot:

"... hendes (din ægtefælles) elskov fryde dig stedse,
berus dig *altid* i hendes kærlighed!"
(Ordsp.5,19)

Læs også hele Højsangen. Læg speciel mærke til dette vers ...

"Thi kærlighed ... dens gløder er brændende glød,
den lue er *Herrens lue*."
(Højs.8,6)

Men, men, men ... vi er ved at udrydde de andre arter her på jorden pga.
*overbefolkning*.

Og hvis min kone bliver voldtaget - Gud forbyde det - så er hun altså IKKE
interesseret i at få et barn med ham. Hun vil ha' den fortrydelsespille !!!

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 4000 Danish Kr. (around 700 US $), jump ...
3640 news:idWXd.103947$Vf.3986983@news000.worldonline.dk

Fra : 3W

Dato : 16-04-05 03:04

"Jesus-loves-you" <John15.13@Heaven> wrote in message
> Ved I hva' ... I er altså ved at gå for vidt i Jeres religiøse flip ...

Who cares? Hvis en apoteker ikke vil tjene penge, så går kunden bare til
nabo-apotekeren som gerne vil tjene lidt ekstra.

Fra : morten sorensen

Dato : 16-04-05 05:54

3W wrote:
> "Jesus-loves-you" <John15.13@Heaven> wrote in message

> Who cares? Hvis en apoteker ikke vil tjene penge, så går kunden bare til
> nabo-apotekeren som gerne vil tjene lidt ekstra.

Også hvis denne findes i en by 20 km væk?

--

morten sorensen

Fra : Andreas Jensen

Dato : 16-04-05 10:06

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> skrev i en meddelelse

> Også hvis denne findes i en by 20 km væk?

Så må man håbe at dem der generes af det, laver alle deres apotek-indkøb i
den anden by. Måske kunne det få apotekeren på andre tanker.
Det er vel hans valg hvad han vil sælge, så længe det ikke er livsnødvendig
medicin?

--
Andreas

"Pay no attention to that man behind the curtain!"

Fra : morten sorensen

Dato : 16-04-05 11:56

Andreas Jensen wrote:
> [...]
> den anden by. Måske kunne det få apotekeren på andre tanker.
> Det er vel hans valg hvad han vil sælge, så længe det ikke er livsnødvendig

Det kommer an på hvordan apotekerordningen er det pågældende sted.

Er det reelt en monopolkæde der er garanteret at få penge for samtlige
indkøb af receptpligtig medicin, mener ikke de kan vælge - så er de for
mig at se bare leverandører af lægernes udskrevne medicin og skal bare
levere uden at tage stilling. det systemet har besluttet at apoteker
skal føre, skal de føre.

Er de reelt selvstændige, kan de gøre som det passer dem.

--

morten sorensen

Fra : 3W

Dato : 16-04-05 22:08

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> Også hvis denne findes i en by 20 km væk?

Nævn mig en by, hvor det er tilfældet.

Fra : morten sorensen

Dato : 16-04-05 22:26

3W wrote:

> Nævn mig en by, hvor det er tilfældet.

Jeg kan ikke give et konkret eksempel, men mon det skulle være en
usædvanlig situation at der en del steder i USA kun er et apotek i en
by, samt 20 km til næste by der er stor nok til også at have et apotek?

Ude på landet i DK vrimler det ikke med apoteker.

--

morten sorensen

Fra : 3W

Dato : 19-04-05 04:08

> Jeg kan ikke give et konkret eksempel, men mon det skulle være en
> usædvanlig situation at der en del steder i USA kun er et apotek i en
> by, samt 20 km til næste by der er stor nok til også at have et apotek?

Det er da muligt det findes, og så skal det ovenikøbet være et af de meget
få apoteker som ikke vil sælge? Og så er der jo altid postordre som billigt
og pålideligt alternativ.

> Ude på landet i DK vrimler det ikke med apoteker.

Nej, men i Danmark er apotekerne også alt for regulerede.

Fra : Lyrik

Dato : 16-04-05 12:39

"Jesus-loves-you" <John15.13@Heaven> skrev i en meddelelse

> I flere delstatar i USA er det lovleg
> for apotekpersonell å nekte å selje
> angrepiller og p-piller om det er i
> strid med overtydinga deira.
+++++++++++++++++++++++++++++
Jeg synes folk skulle standse lidt op i deres dumstædighed!
P-piller og især abortpiller som er superhøjhomonelle doser "p-piller" er at
spille russisk roulette med samfund og helbred!
Jeg ser det ene efter det andet tilfælde af blodpropper hos disse
happy-go-lucky-brugere af disse stoffer!

Samfundet lider under for lave fødselstal, hvilket har skaffet os
indvandringsproblemer og problemer med "de få som skal forsørge de mange
ældre"

De piller skulle være begrænset til områder med overbefolkningsproblemer,
ikke til luksusskiderikker som ikke vil føde livets børn! Så er det sagt!
Piller er imod sygdom, ikke imod livet!

Hilsen
Jens

Fra : Peter B. Juul

Dato : 16-04-05 15:15

"Lyrik" <lyrik@heaven.fjern.dk> writes:

> Jeg ser det ene efter det andet tilfælde af blodpropper hos disse
> happy-go-lucky-brugere af disse stoffer!

Gør du? Hvor ser du det?

> Samfundet lider under for lave fødselstal, hvilket har skaffet os
> indvandringsproblemer og problemer med "de få som skal forsørge de mange
> ældre"

Sikke noget forvirret vås. For lavt fødselstal har ikke "skaffet os
indvandringsproblemer".

Lider verden under et problem, der har med fødselstal at gøre, så er
det da risikoen for overbefolkning. (Og risikoen er ikke så stor, som
mange vil have os til at tro.)

--
Peter B. Juul, o.-.o "Det, der gør så megen fantasy-litteratur
The RockBear. ((^)) selvhøjtidelig og dræbende kedelig er,

Fra : Lyrik

Dato : 16-04-05 22:57

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Gør du? Hvor ser du det?
+++++++++++++++++++++++++++
Vil du have at jeg skal navngive kvinderne og udstille dem på nettet?
Og ellers eksisterer de ikke?
Det ved du vel er en umulighed? Kan du forestille dig at det er en
umulighed?
Men jeg kan fortælle at det sidste tilfælde var for 14 dage siden med
p-piller og at det første tilfælde var da disse piller kom frem og et
familiemedlem måtte stoppe på grund af blodprop i armen.
Abortpillerne havde nær kostet en bekendt livet!

There is no such thing as a free meal! heller ikke på det område.
Med hensyn til indvandring så startede den på grund af for lavt
befolkningstal hvor de første gæstearbejdere ankom til landet.
Vi bliver frarøvet ca. 15.000 potentielle danske statsborgere ved abort
hvert år og modtager et tilsvarende antal tusinde "emigranter" under
forskellige påskud.
Samtidig er der tale om ældrebyrden.

Hilsen
Jens

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 17-04-05 00:45

"Lyrik" <lyrik@heaven.fjern.dk> skrev

> Vi bliver frarøvet ca. 15.000 potentielle danske statsborgere ved abort
> hvert år

Ja, det er vi mange, der er grumme kede af.

> og modtager et tilsvarende antal tusinde "emigranter" under
> forskellige påskud.

Det er jo herligt, når nu vi "etniske danskere" har negativ
befolkningstilvækst. Hvis ikke vi havde nogen grad af indvandring, ville det
stå slet til.

> Samtidig er der tale om ældrebyrden.

Hmm... Fjerner lige x-post og sætter FUT til dk.politik (som jeg
beklageligvis ikke læser)

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Knud Larsen

Dato : 17-04-05 09:59

"Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> wrote in message
> [...]
>
> Det er jo herligt, når nu vi "etniske danskere" har negativ
> befolkningstilvækst. Hvis ikke vi havde nogen grad af indvandring, ville

Hvorfor det? Er der en eller anden fordel ved at få en sikkerhed for at
velfærdssamfundet forsvinder 30 år før det ellers ville være sket? Det er jo
ingen kunst at importere fx 200.000 arabere og 200.000 pakistanere, hvis det
var så væsentligt at mange mennesker møllede rundt på lige præcis vores
areal. Halvdelen af dem skulle så have kontanthjælp, men det gør åbenbart
ikke noget, bare der er mange mennesker i landet?

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-04-05 00:35

eller nabomenigheder?

Dette er nødvendigt for at etablere hvor kompetent du er udi din
diagnosticering.

Fra : Mr. D

Dato : 16-04-05 23:28

> [...]
>
> Lider verden under et problem, der har med fødselstal at gøre, så er
> det da risikoen for overbefolkning. (Og risikoen er ikke så stor, som

Det er en ny tanke for mig. Hvordan mener du, at risikoen ikke er så stor?

Mr. D

Simon Griis
www.amen.nu

Fra : Harald Mossige

Dato : 17-04-05 00:42

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote in message

> "Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Det er en ny tanke for mig. Hvordan mener du, at risikoen ikke er så stor?

Overbefolkning er et fattigdomsproblem, og det berører ikke den rike del av
værden. Desuten skiller ikke gud mellom fattig og rik, derfor er det (som
regel) irelevant i kristen sammenheng.

HM

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-04-05 00:36

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> writes:

> Det er en ny tanke for mig. Hvordan mener du, at risikoen ikke er så stor?

Med eksisterende dyrkningsmetoder kan vi sagtens brødføde 12
milliarder mennesker. Før vi når det tal har vi fundet endnu mere
effektive metoder.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : Mr. D

Dato : 19-04-05 10:59

> "Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> writes:
>
> Med eksisterende dyrkningsmetoder kan vi sagtens brødføde 12
> milliarder mennesker. Før vi når det tal har vi fundet endnu mere
> effektive metoder.

Nåeh, okay...

Jeg tror heller ikke, at det er fødespørgsmålet, der er det væsentligste i
overbefolkningsproblemstillingen - selvom vi jo ikke engang nu formår at
brødføde jordens befolkning.

Det er snarere den medfølgende forurening.

Mr. D

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-04-05 13:02

> [...]

> overbefolkningsproblemstillingen - selvom vi jo ikke engang nu formår at

Næh, men det er ikke af tekniske årsager. Det er et viljeproblem.

> Det er snarere den medfølgende forurening.

Det er et problem, helt klart. Vi har akut behov for store
solcelle-anlæg og på sigt fusions-reaktorer til energi- og
brintproduktion.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Man skal ikke dø en lineær død."
The RockBear. ((^)) - Birksted

Fra : Mr. D

Dato : 04-05-05 08:07

> Næh, men det er ikke af tekniske årsager. Det er et viljeproblem.

Enig

> Det er et problem, helt klart. Vi har akut behov for store
> solcelle-anlæg og på sigt fusions-reaktorer til energi- og
> brintproduktion.

Jo, men med forurening tænker jeg ikke kun på fossilt brændstof. Der findes
så mange andre former for forurening, der øges radikalt ved en
befolkningstilvækst i den størrelsesorden, du nævner. Tænk blot på mennesket
som en svineenhed, så skal der mange store gylletanke til. Og hertil kommer
alt vores affald.

Mr. D

Simon Griis
www.amen.nu

Fra : Knud Larsen

Dato : 22-04-05 16:22

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message

> Med eksisterende dyrkningsmetoder kan vi sagtens brødføde 12
> milliarder mennesker. Før vi når det tal har vi fundet endnu mere
> effektive metoder.

Baseret på fejlagtige udregninger. På verdenskonferencen om vand og opdæming
af vand til brug for kunstvanding, opdagede man sidste år, at man har lavet
en kolossal beregningsfejl, pga en forkert forudsætning. Resultatet bliver
at kunstvandingsvandet kommer til at "løbe ud", længe før man havde troet,
vi er meget tæt på at der ikke er mere at hente.

Derudover kan de monokulturer, man baserer sig på, for at få det store
udbytte, komme til at blive udsat for store udryddelser, netop fordi de er
monokulturer. Vi har ikke styr på noget som helst, og alle økosystemer
bliver i øjeblikket forurenet med organismer fra andre steder i verden. Der
er kommet omkring 200 nye arter i Østersøen, og mange arter af dyr og
planter fra Østersøen har nedsat sig i de store søer i USA og Canada.
Overalt og hver dag sker denne forurening, som kan ændre hele fødegrundlaget
på ingen tid, - som da vandmænd i Sortehavet fjernede grundlaget for al
fiskeri.

Det er lige før, man kan forstå dem der sætter deres lid til Jesus

Desværre, eller heldigvis?, kan han heller ikke gøre noget, IMHO.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 23-04-05 10:20

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> writes:

> [...]
> at kunstvandingsvandet kommer til at "løbe ud", længe før man havde troet,
> vi er meget tæt på at der ikke er mere at hente.

Et ord: Afsaltning.

Fra : Mr. D

Dato : 23-04-05 12:11

> Et ord: Afsaltning.

Er det ikke ret dyrt? Og det kræver vel også energi. Omkring 10 kW pr. L så
vidt jeg ved. Hvis al vanding / drikkev and m.v. i verden efterhånden skal
afsaltes, så kræver det en hel del energi, og dermed penge, og dermed en
kraftig forøgelse af forureningen...

....eller hva?

Mr. D

Fra : Peter B. Juul

Dato : 23-04-05 14:34

> Er det ikke ret dyrt?

Jo da. Og det er pengene, der er problemet. Verden kan sagtens bære 12
mia. mennesker og sikkert mange flere. Men ikke, hvis den mest
bevæbnede milliard nægter at afgive ressourcer til projektet.

> Og det kræver vel også energi. Omkring 10 kW pr. L så
> vidt jeg ved.

Det skal såmænd nok passe. Så må vi arbejde på at forbedre den proces,
så den bliver billigere og samtidig må vi arbejde på at producere
energi på en mere effektiv måde.

Det siges, at de hårdest ramte områder har en del solskin...

--
Peter B. Juul, o.-.o "Kritikken af dine indlæg skyldes alene det
The RockBear. ((^)) faktum, at du er en idiot."

Fra : Croc®

Dato : 23-04-05 18:23

On Fri, 22 Apr 2005 17:21:39 +0200, "Knud Larsen"
<larsen_knud@hotmail.com> wrote:

> [...]
>at kunstvandingsvandet kommer til at "løbe ud", længe før man havde troet,
>vi er meget tæt på at der ikke er mere at hente.

Vand kommer vi nu aldrig til at mangle sålænge det kun er til
kunstvanding, så den regnefejl er vel til at overse.

Regards Croc®

Fra : Knud Larsen

Dato : 17-04-05 09:55

> [...]
>
> Lider verden under et problem, der har med fødselstal at gøre, så er
> det da risikoen for overbefolkning. (Og risikoen er ikke så stor, som

Nej, det er ikke en risiko, det er allerede en realitet. Naturgrundlaget er
ved at være opbrugt, hver dag fældes der nye skove, og vandforsyningerne er
ved at slippe op.

Fra : G B

Dato : 17-04-05 16:49

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Naturgrundlaget er ved at være opbrugt, hver dag fældes der nye skove,
> og vandforsyningerne er ved at slippe op.

Ikke her i landet. Der har aldrig været så meget skov i Danmark som netop i
disse år, og der plantes skam hver dag.

--
"How much easier is self-sacrifice than self-realization." Eric Hoffer
Med venlig hilsen

Fra : Croc®

Dato : 18-04-05 13:52

On 17 Apr 2005 15:48:50 GMT, G B <nonono@nospam.invalid> wrote:

>Ikke her i landet. Der har aldrig været så meget skov i Danmark som netop i
>disse år, og der plantes skam hver dag.

Sikke noget vrøvl, Danmark har været totalt dækket af skov.

Regards Croc®

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-04-05 00:38

> [...]

> ved at være opbrugt, hver dag fældes der nye skove, og vandforsyningerne er

Jeg er ikke inde i skov-tingen, så den vil jeg ikke udtale mig om. Jeg
har dog vanskeligt ved at se sammenhængen.

Hvad angår vand er det et simpelt energiproblem. Desalination af
havvand er vejen frem.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Roses are #FF0000,
The RockBear. ((^)) violets are #0000FF,

Fra : Bo Warming

Dato : 16-04-05 18:20

"Lyrik" <lyrik@heaven.fjern.dk> wrote in message

> P-piller og især abortpiller som er superhøjhomonelle doser "p-piller" er
> at spille russisk roulette med samfund og helbred!

I disse internet-tider bør varedeklaration på pakken advare via
huskbart-link til site, hvor man kan læse om fordele og ulemper, og de
præcise besstanddele af medicinen - og maden

Hvad købes og spises er folks egen sag - og hvis staten har blandet sig i
det frie marked , som de gør vedr apoteker, så bør der være tvungen
alsidighed. Så skal alt der er efterspørgsel på sælges - og ppiller giver
ikke sælgeren ansvar.

Ligesom skolekøkkenet, der serverer danske frikadeller, har ikke ansvar for
fremmedkulturelle, der vetoer det. Det skal være oplyst. hvad der er i, Når
ærlig oplysning, kan muslimmødre give deres barn madpakke med, hvis de ikke
har hysteri imod vor kultur.

-------------------

Let your senses guide you, sir Nietzsche og belært af ham, Bailey Whisky
Likør
Men der er folk der finder på regler i stedet for at lade smagsløgenes
kemiske analyse af madmolekylerne veje tungest

Kost-veganere vil end ikke spise honning
Veganere vil ikke bruge læder - dyr er hellige
Lakto-vegetareren undgår ikke kun kød og fisk men også mælkeprodukter

Fornuft var der engang i at rige ikke skulle lade den sparsomme afgrøde
passere gennem en dyremave med stort spild - flere kunne overleve hvis man
undgik at hælde dele af høsten i køer eller svin - som hhv hinduer og
muslimer fredede

Små særheder er uden fornuft overhovedet - ligesom omskæring - ren
underkastelse for underkastelsens skyld.

Selvfølgelig er det hysteri når ride-piger og hunde-ejere ser synd i at
spise heste og kæledyr. Og få kan smage forskel, især hvis gennemstegt. Jeg
har spist kat og kanin og kun når let-stegt var det megeet forskelligt fra
kalkun.

Man skal have noget at snakke om og kævles om - og mad er centralt emne for
alle - så madsnobberi af ny arter opfindes, når vi bliver ateister og ikke
har "kosher" og andet forbuds-mageri at bruge til at distancee os fra de
vantro og urene.

En godt gennemkogt sammenkogt ret smager af så meget godt, at man vanskeligt
kan afgøre om svin eller kalv eller ox er protein-basen. Kan du - altid?
Man ville næppe kunne skelne om struds - eller menneske. Men
kanibalisme-forbudet har nok hindret fattigfolk i at blive landevejsrøvere
af sult.
Fodboldsholdett der nødlandede i Andes og skar lunser ud af omkomne venners
lår, foregav anger. Men det var vist ikke ægte. Det var jo om overlevelse.
Ned med madsnobberi - syns jeg. Staten rager det ikke, og hvis etniske ikke
kan lide vore frikadeller, bør deres forældre give dem madpakke med.