Vestindisk erstatning for slaveri
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 14-04-05 17:22

News:

=== citat start ===

DR1 s139 tor 14 apr (2005, CET) 17:47:53

05:23 (CET, red.)

Vil have erstatning for 200 års slaveri

Aktivister fra Danmark og De Vestindi-
ske Øer forsøger at få Danmark til at
give erstatning til de sorte for to
hundrede års slaveri i kolonien, som
Danmark solgte til USA i 1917.

En delegation på ti personer er vendt
hjem til De Vestindiske Øer efter et
besøg i Danmark, hvor de har haft møder
med menneskerettighedsorganisationer.

En repræsentant for gruppen siger
ifølge nyhedsbureauet AP, at man ikke
nødvendigvis vil have økonomisk
erstatning.

Han siger, at danskere og folk fra De
Vestindiske Øer bør drøfte hvilken form
erstatningen for slaveriet skal have.

=== citat slut ====

Selvfølgelig skal de have erstatning, fordi det Danmark gjorde mod dem var
forkert (en *forbrydelse*)!

Embedsmænd vil måske fraråde denne kollektive danske skyld-erkendelse pga.,
at det samtidig vil åbne op for muligheden for et økonomisk erstatningskrav,
men er det embedsmændene, der bestemmer i et demokrati ?

Fej for egen dør, Danmark, så du må stå ren (dvs. på Sandhedens grundvold),
når din Herre vender hjem ...

Heaven-Break:
(2005-04-14, CET 17:51:44)
- "Amen."

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 4000 Danish Kr. (around 700 US $), jump ...
3640 news:idWXd.103947$Vf.3986983@news000.worldonline.dk

Fra : Jesper

Dato : 15-04-05 05:40

"Jesus-loves-you" <John15.13@Heaven> wrote:

> [...]
> men er det embedsmændene, der bestemmer i et demokrati ?
>
> Fej for egen dør, Danmark, så du må stå ren (dvs. på Sandhedens grundvold),

Negerne kan jo starte med at sagsøge de andre negere der indfangede dem
i Afrika og solgte dem som slaver. Og så forresten: Ved du at da
slavehandlen med den ny verden var på sit højeste, så var det kun den
trediestørste kilde til negerslavehandel. Den største var den der fandt
sted intert i Afrika mellem negerstammerne indbyrdes og den næststørste
var salget til araberne.

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 15-04-05 12:12

"Jesper" skrev

[ ... ]
> [...]
> trediestørste kilde til negerslavehandel. Den største var den der fandt
> sted intert i Afrika mellem negerstammerne indbyrdes og den næststørste

Okay ... det må så indgå i overvejelserne ...

Men selve dét at holde slaver er en úacceptabel krænkelse af disse
mennesker; en *forbrydelse*, synes jeg.

File-number: 3918

Fra : Jesper

Dato : 15-04-05 12:46

> [...]

> Okay ... det må så indgå i overvejelserne ...
>
> Men selve dét at holde slaver er en úacceptabel krænkelse af disse

Det var det jo ikke for negerne selv dengang. Der var negene selv meget
aktive i slaverihold og slavehandel, så det er i det lys det skal ses.

Fra : Rune

Dato : 15-04-05 08:52

> Selvfølgelig skal de have erstatning, fordi det Danmark gjorde mod dem var
> forkert (en *forbrydelse*)!

Nu når vi er igang vil jeg faktisk også godt have erstatning for min
forfader var fæstebonde i Jylland engang for nogle hundrede år siden. Ja og
hov! Min familie er fra Færøerne som Danmark udsultede på det goveste
igennem flere hundrede år. Erstatning!

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 15-04-05 12:24

"Rune" skrev

> [...]
> og
> hov! Min familie er fra Færøerne som Danmark udsultede på det goveste

*Alt* skal granskes ...

Men lad os nu starte med de *alvorligste* forbrydelser, såsom folkemord:

Radovan Karadziv
Ratko Mladic
und-so-weither ...

WE WANT JUSTICE !!!

File-number: 3922

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 20-04-05 08:40

Hvad med alle de slaver, som vikingerne handlede med. Skal Danmark
også betale erstatning til deres efterkommere? Disse slaver blev især
hentet i England og Irland.

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 20-04-05 10:57

"Ole Kreiberg" skrev

> Hvad med alle de slaver, som vikingerne handlede med. Skal Danmark
> også betale erstatning til deres efterkommere? Disse slaver blev især
> hentet i England og Irland.

Memory on:
3922 news:cwN7e.112769$Vf.4178178@news000.worldonline.dk

Info: 3904 news:tWy7e.112614$Vf.4178046@news000.worldonline.dk
(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 3984

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 20-04-05 11:14

Hvad har disse serbere og deres påståede krigsforbrydelser med Danmark
at gøre? Du mener vel ikke seriøst at Danmark skal betale erstatning
for noget, som serberne har gjort?

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 20-04-05 13:16

Bemærk hvad jeg skrev:
>...> *Alt* skal granskes ...

Danmark har således også en opgave internationalt (apropos *salt*),
hvis man altså vil undgå RÅDDENSKAB ...

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 3990