DVD afspiller, hjælp søges inden 12 timer ~
Fra : Anders Houmark

Dato : 27-05-01 11:13

Hejsa
Jeg har lige fået Merlins reklame avis ind af døren, og da jeg slog op på
første side kom det her "mandags kup" op:

Sony DVD afspiller model nr. DVP S 335:
Kan afspille DVD-video, Video-CD og fungere også som cd afspiller. 10bit
video D/A konverter, smooth scan funktionen, dolby digital, MPEG2,
DTSudgang, 2 scart tilslutninger, optisk og elektrisk udgang. Inkl.
fjernbetjening og følgene 3 dvd titler: Payback, US Marshalls og The Magic
Sword. Før 3999,- nu 2499,-

Nu kender jeg så absolut intet til DVD afspillere, og kan ikke bedømme om
det er en god afspiller som de bare har specielt på tilbud, eller om det er
sådan en maskine man kan finde til 2000 et eller andet sted på postordre?

Er der nogle der evt. kender den eller kan sige noget positivt eller
negativt, og om prisen er reel nok, og om det er et godt køb?

I såfald ville jeg blive glad :)

På forhånd tak,
Anders Houmark

Fra : Ole Alm

Dato : 27-05-01 11:51

"Anders Houmark" <alfaman@mobilixnetNOSPAM.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogle der evt. kender den eller kan sige noget positivt eller
> negativt, og om prisen er reel nok, og om det er et godt køb?

SONY er ikke et dårligt DVD mærke, og dette er ikke en dårlig afspiller. Men den er ikke kodefri og
du kan ikke afspille CD-R eller CD-RW på den (tror jeg nok). Personligt ville jeg købe en Pioneer
535, den kan fåes kodefri for de penge, og er en af de mest problem fri afspillere der findes.

mvh Ole

Fra : Ole Kofoed

Dato : 27-05-01 14:12

Ole Alm skrev i meddelelsen <9eqm36$hp6$1@news.net.uni-c.dk>...

>Personligt ville jeg købe en Pioneer
>535, den kan fåes kodefri for de penge, og er en af de mest problem fri
afspillere der findes.

Som jeg lige har læst udgår, "erstatningsmodellen" skulle ikke have RGB
via scart, ej heller optisk udgang - hvad har de gang i, genudgiver de
den gamle 515?

www.hifi-import.dk/default.asp?show=&cMain=&action=nyheder&nyhed=31

Mvh.

Ole

Fra : Jens Thomsen

Dato : 28-05-01 10:10

Ole Kofoed <cowfeet@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9equ60$2bgh$1@news.cybercity.dk...

> Som jeg lige har læst udgår, "erstatningsmodellen" skulle ikke have RGB
> via scart, ej heller optisk udgang - hvad har de gang i, genudgiver de
> den gamle 515?

Det er jo normalt, at Pioneer udskifter de mindre modeller i løbet af
sommeren/efteråret, mens topmodellen sælges to år i træk. Umiddelbart ville
jeg dog forvente, at 535'erens afløser kommer til at hedde 545. 343 lyder
som en "lillebror-model".

MVH
Jens

Fra : Jesper Winding

Dato : 27-05-01 14:06

Jeg har en sådan - bare i sølv - S-336 - samme spiller dog. og er ovenud
tilfreds,
meget nem at sætte op/indstille, lækre finesser og en FED fjernbetjening,
noget som mange overser, men en ret vigtig detalje ved DVD da man bruger den
meget - Extras, features osv. har selv set reklamen og ærger mig - købte min
for tre måneder siden - med Fona's momsfrie uge rabat, og gav i alt 3400 kr.
Jeg kan klart anbefale afspilleren - men det er rigtigt at DVD'en IKKE er
kodefri, samt at den ikke kan afspille kopierede CD'er (CDR) men den har en
knaldgod lyd (bruger den også som CD-afspiller) og så ser den altså fed ud

-=JESPER=-

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 27-05-01 16:49

Hej Anders

Kik på
http://www.hifi-import.dk/default.asp?show=tv&cMain=DVD+afspillere&cSub=Pion
eer
eller http://www.laserdisken.dk/

om ikke der er en Pioneer der er bedre end Sony'en.
Pioneer'ne læser alle skiver og de kan leveres kodefri (koster nok 500-1.000
kr ekstra på Sony'en)
Jeg har selv en kodefri (via fjernbetjeningen) Pioneer DV-525 og er godt
tilfreds. Eneste anke er fjernbetjeningen som er elendig.

Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Søren Rohde

Dato : 27-05-01 17:22

Hej,

Jeg kender ikke den nævnte model, men såvidt jeg ved er det forbundet med
stor risiko for at maskinen brænder af ved montering af kode-free chip, da
man fra fabrikken ændrer på maskinernes opsætning inden for hver enkelt
serie netop for at undgå dette. Sony laver både dvd film og afspillere, og
er derfor naturlige modstandere af kode-friheden. Jeg ville vælge et andet
fabrikat, og handle hos Laserdisken eller Hifiklubben (eller
Tapeconnection?) da de ved mere om det end de gør hos de flinke.

Men US Marshals er da en god film...

--
Venlig hilsen Søren Rohde

Soren_Rohde@get2net.dk

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 27-05-01 20:06

Hej Søren

Snakker du om Pioneer DV525 ? (Min er købt hos Laserdisken)
Den har ingen code-free chip! Det er en firmware ændring, og som jeg skrev
skifter man zone med fjernbetjeningen, og der er desuden et års garanti på
den.

Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Anders Houmark

Dato : 27-05-01 20:53

Anders Houmark skrev i meddelelsen ...

Hej Igen, og tak for hjælpen til alle sammen.

jeg er gået fra at være interesseret i sony modellen, og har kigget lidt
rundt på de links i gav mig..

Jeg har fundet en DV535 til 3000kroner og så en DV-340 til 2500 ( dv340 er i
sølv farve, den passer nok ikke så godt ind i stuen.. :)

Så det ender jo nok med en 535 :)..

--
Mvh Anders Houmark

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 27-05-01 22:20

"Anders Houmark" <alfaman@mobilixnetNOSPAM.dk> skrev:
> Jeg har fundet en DV535 til 3000kroner og så en DV-340 til 2500 ( dv340 er
> sølv farve, den passer nok ikke så godt ind i stuen.. :)

Har du kigget på MM-Visions side (www.mm-vision.dk)? De har 535'eren til
2795,- og så er den vel at mærke macrovisionsfri. Det tilbud har jeg ikke
set andre steder, og har man planer om at køre signalet igennem en video, er
det helt essentielt, at macrovisionen er væk.

Jeg har selv købt hos MM-Vision og har været rigtig tilfreds med købet
(omend jeg fortrød, at jeg købte en Nintaus frem for Pioneer'en).

Mvh.
Peter

Fra : Anders Houmark

Dato : 27-05-01 23:46

Peter Bjerre Rosa skrev i meddelelsen
<3b116f8e$0$4206$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>...

> [...]
er
>det helt essentielt, at macrovisionen er væk.

ok hvad gør macrovision?`har læst lidt om DVD idag, men faldt ikke lige over
det der?

>Jeg har selv købt hos MM-Vision og har været rigtig tilfreds med købet
>(omend jeg fortrød, at jeg købte en Nintaus frem for Pioneer'en).

OK fint nok, jeg kender vist en der arbejder der endda

--
Mvh Anders Houmark

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 28-05-01 01:02

"Anders Houmark" <alfaman@mobilixnetNOSPAM.dk> skrev:
> ok hvad gør macrovision?`har læst lidt om DVD idag, men faldt ikke lige
over
> det der?

I første omgang skal du selvfølgelig sørge for, at afspilleren er kodefri,
så du kan afspille Region 1-film. Det er bittert at falde over en superfilm
ved din forhandler, som du ikke kan afspille, fordi den kun er udgivet som
Region 1-film. Det er ikke helt ligegyldigt, hvordan afspilleren er kodefri.
Den skal helst kunne tage RCE-beskyttede dvd'er også. Det kan Pioneer (og
min egen Nintaus, for den sags skyld).

Dernæst er det rart, at afspilleren også er fri for Macrovision, og den
mulighed har jeg med Pioneer 535 p.t. kun set hos MM-Vision. Macrovision er
et yderligere beskyttelsessystem, der ligger på dvd'en for at forhindre
piratkopiering. Det scrambler billedsignalet, så man fx ikke kan kopiere en
dvd over på VHS. Desværre medfører det også nogle ulemper for brugerne.
Bl.a. forhindrer det én i at køre dvd-signalet igennem videoen, hvilket jeg
har stor glæde af. Min video fungerer nemlig som basis i mit hjemmebiosystem
og distribuerer signaler videre til mit musikanlæg, tv og computer. Der er
også tit problemer med Macrovision, hvis dvd-afspilleren skal kobles til en
video-projektor. Der er selvfølgelig mange, der vil være ligeglade med, om
der er Macrovision-beskyttelse på eller ej, men jeg mener lige så godt, man
kan undgå det. Så sidder man ikke sidenhen og ærgrer sig.

> OK fint nok, jeg kender vist en der arbejder der endda

Så er det jo bare med at få den bestilt! :)

Mvh.
Peter