Absurd.
Fra : Tim

Dato : 14-04-05 06:44

Så kan man tale om manglende retssikkerhed.De får direkte at vide, at de gør
klogt i at vinke farvel til de 11.000.

Det er simpelthen rystende.

Tim

Fra : morten sorensen

Dato : 14-04-05 07:02

Tim wrote:

> Så kan man tale om manglende retssikkerhed.De får direkte at vide, at de gør
> klogt i at vinke farvel til de 11.000.
>
> Det er simpelthen rystende.

Hvad er det der er rystende? Hvor kommer retssikkerhed ind?

Der er tale om to parter der er uenige om hvem der er skyld i en fejl
der har kostet den ene part 11k. Proceduren er så at man går i retten -
men da dette ganske rigtigt kan koste mere end selve stridsspørgsmålet,
gør man klogt i at overveje hvorvidt sagen er det værd.

Det er naturligvis trist, men skulle sådanne situationer undgås, er den
eneste mulige løsning vel fri proces til alle der lægger sag an - og det
ville rejse helt andre og langt større problemer end dette.

Så synes jeg det er mere forargeligt når staten bevidst trækker sager i
langddrag for at få borgerne til at opgive. *Der* kan man tale om
manglende retssikkerhed - ikke i denne situation, som jeg finder er en
simpel cost-benefit-overvejelse.

--

morten sorensen