magt vigtigere end politik?
Fra : Djævelens advokat

Dato : 13-04-05 07:51

Nu har socialdemokratiet så valgt Gucci Helle Uden at hun på noget
tidspunkt har fortalt hvilken politik hun står for.

Dermed kan vi konstatere at politik ikke er det vigtigste for S. Nej det
vigtigste er magt.

Desværre betyder det at S allerede nu har sat sig uden for al indflydelse,
og SF vil storme frem, med det resultat at vi kan forudse en brogelig
regering de næste mange år.

sørgeligt at danmarks tidligere største parti ikke tør stå ved deres
politik. Det ville nemlig have givet dem magten før eller siden

da

Fra : NoTrabajo

Dato : 13-04-05 08:17

"Djævelens advokat" <Paradis@helvede.h> skrev i en meddelelse
> Nu har socialdemokratiet så valgt Gucci Helle Uden at hun på noget
> tidspunkt har fortalt hvilken politik hun står for.

Noget tyder på at mandlige socialdemokrater har stemt med pikken.
--
NoTrabajo

Fra : Djævelens advokat

Dato : 13-04-05 08:41

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Djævelens advokat" <Paradis@helvede.h> skrev i en meddelelse
>
> Noget tyder på at mandlige socialdemokrater har stemt med pikken.

For engangs skyld har du fuldstændig ret

da

Fra : morten sorensen

Dato : 13-04-05 08:40

NoTrabajo wrote:
> "Djævelens advokat" <Paradis@helvede.h> skrev i en meddelelse

> Noget tyder på at mandlige socialdemokrater har stemt med pikken.

Hvad har de kvindelige så stemt med?

--

morten sorensen

Fra : morten sorensen

Dato : 13-04-05 08:35

Djævelens advokat wrote:
> [...]
> tidspunkt har fortalt hvilken politik hun står for.
>
> Dermed kan vi konstatere at politik ikke er det vigtigste for S. Nej det

Det er ikke noget nyt. Partiet har haft patent på magten det meste af et
århundrede; det forsvinder ikke bare på et par valgperioder.

> Desværre betyder det at S allerede nu har sat sig uden for al indflydelse,

Hvordan det? På mig lyder det som om indflydelse nu skal opsøges. Ikke
for enhver pris, men dog opsøges.

> og SF vil storme frem, med det resultat at vi kan forudse en brogelig
> regering de næste mange år.

Hvis SF vælger Søvndal stormer de kun et sted hen.

> sørgeligt at danmarks tidligere største parti ikke tør stå ved deres
> politik. Det ville nemlig have givet dem magten før eller siden

Hvorfor dog det? Folk har stemt og forkastet tilbuddet. Hvorfor skulle
de vende om - de bliver jo rigere og rigere.

--

morten sorensen

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 13-04-05 14:54

morten sorensen wrote:

> Hvorfor dog det? Folk har stemt og forkastet tilbuddet. Hvorfor skulle
> de vende om - de bliver jo rigere og rigere.

Det er jo det, der er sket; men samtidig er dem, der ikke blev rigere og
rigere smuttet.

Hvis Helle vil have dem tilbage og blive statsminister, må hun hellere
fiske tilbuddet tilbage. Helle er ikke Blair og Soccerne i Danmark er
ikke som Labour. Hun får ikke gjort S til et troværdigt bud på en
Gucci-poitik. Den konkurrence vinder Fogh med begge arme limet fast til
sine fødder.

Fra : morten sorensen

Dato : 13-04-05 15:05

Henrik Svendsen wrote:

> Det er jo det, der er sket; men samtidig er dem, der ikke blev rigere og
> rigere smuttet.

Ja, det er de. Og de står og råber ude til venstre uden udsigt til ret
meget.

> Hvis Helle vil have dem tilbage og blive statsminister, må hun hellere
> fiske tilbuddet tilbage. Helle er ikke Blair og Soccerne i Danmark er
> ikke som Labour.

Hvorfor ikke? Labour vendte da på rekordfart fra noget langt rødere end
DKs S til noget langt mere højreorienteret.

> Hun får ikke gjort S til et troværdigt bud på en
> Gucci-poitik. Den konkurrence vinder Fogh med begge arme limet fast til
> sine fødder.

Det tror jeg ikke, da befolkningen helst vil have S til at føre
socialdemokratisk politik. Der ligger 100tusinder af vælgere i R, V og K
der ikke er langt fra at stemme på S. Jeg tror derimod ikke at DF bliver
særligt ramt af HTS.

AFR ligner meget Aznar i Spanien (konservativ ex-statsminister); de er
begge lidt kliniske folk, der respekteres for at have bragt orden i
huset - men så snart de stilles op mod en kandidat der virker mere
menneskeligt sympatisk (og i øvrigt ikke vil ændre ved politikken)
fravælges de.

--

morten sorensen

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 13-04-05 15:37

morten sorensen wrote:

> Ja, det er de. Og de står og råber ude til venstre uden udsigt til ret
> meget.

Er de ikke gået til DF? Og var det ikke dem, Helle sagde, hun ville have
tilbage?

> Hvorfor ikke? Labour vendte da på rekordfart fra noget langt rødere
> end DKs S til noget langt mere højreorienteret.

De stod overfor en splittet og nedslidt opposition. I Danmark er det
Soc. der er splittet. Vi ser det allerede dagen efter Helle bliver
valgt.

> Det tror jeg ikke, da befolkningen helst vil have S til at føre
> socialdemokratisk politik.

Gucci-politik er ikke det samme i mine øjne.

> [...]
> huset - men så snart de stilles op mod en kandidat der virker mere
> menneskeligt sympatisk (og i øvrigt ikke vil ændre ved politikken)

Du finder Helle menneskeligt mere sympatisk end Anders?

Fra : morten sorensen

Dato : 13-04-05 15:54

Henrik Svendsen wrote:

> Er de ikke gået til DF?

Jo, det er de ældre af dem nok. De yngre er måske i SF/Ø.

Det kan jeg egentligt ikke fortænke dem i, da jeg tror de partier
repræsenterer dem bedre end de store middelklasse-massepartier.

> Og var det ikke dem, Helle sagde, hun ville have
> tilbage?

Jo - men når hun tænker over det, tror jeg hellere hun vil have de tabte
VKR-vælgere tilbage - for de vil osse hellere deltage i det hun vil.

> De stod overfor en splittet og nedslidt opposition. I Danmark er det
> Soc. der er splittet. Vi ser det allerede dagen efter Helle bliver
> valgt.

Jeg tror du overfortolker - men det må tiden vise.

Fordi afgørelsen var så tæt, er det forudseeligt at den tabende fløj
markerer sig.

> Gucci-politik er ikke det samme i mine øjne.

Hvad i alverden er Gucci-politik? Man skulle tro HTS var den eneste i DK
der havde mærketøj.

> Du finder Helle menneskeligt mere sympatisk end Anders?

Ja - umiddelbart - omend AFR fremstår helt anderledes end for bare 2-3
år siden. Helt så kold som Aznar er han ikke; den var lige grov nok. Men
de er begge stadig lidt bedemands/bogholder-agtige.

--

morten sorensen

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 15-04-05 09:31

morten sorensen wrote:

> Hvad i alverden er Gucci-politik?

Poleret udseende politik for de velhavende.

> Ja - umiddelbart - omend AFR fremstår helt anderledes end for bare 2-3
> år siden. Helt så kold som Aznar er han ikke; den var lige grov nok.
> Men de er begge stadig lidt bedemands/bogholder-agtige.

Nævn to menneskeligt sympatiske træk ved Helle, som Anders ikke er i
besiddelse af.

Fra : morten sorensen

Dato : 15-04-05 09:47

Henrik Svendsen wrote:

> Poleret udseende politik for de velhavende.

Og det er? Kan du uddybe - for jeg ved stadig ikke hvad du mener. Er
hendes påklædning påtaget - eller?

> Nævn to menneskeligt sympatiske træk ved Helle, som Anders ikke er i
> besiddelse af.

Nu er det subjektivt hvad der er sympatisk, men hun forekommer mig at
have andre end folk der ligner hende selv i tankerne.

Negativt ved hende er hendes tåbelige management-tilgang hvor MFerne
skal udfylde spørgeskemaer. Jeg havde slet og ret nægtet; det næste
bliver vel at de skal teambuilde i en skov.

Fortsætter hun sådan tror jeg hendes karriere bliver meget kort - i
modsætning til hvad jeg på forhånd havde spået.

--

morten sorensen

Fra : Croc®

Dato : 15-04-05 10:50

On Fri, 15 Apr 2005 10:47:03 +0200, morten sorensen
<morten@mortens.net_DELETE> wrote:

>Fortsætter hun sådan tror jeg hendes karriere bliver meget kort - i
>modsætning til hvad jeg på forhånd havde spået.

Kom ikke bagefter og sig du ikke var advaret.

Regards Croc®

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 15-04-05 11:28

morten sorensen wrote:

> Og det er? Kan du uddybe - for jeg ved stadig ikke hvad du mener. Er
> hendes påklædning påtaget - eller?

Tværtimod. Den beskriver langt bedre end hendes ord, hvad hun vil, og
hvad hun er til. Hvis man gerne vil gøre en hel masse for de fattige,
hvorfor så bruge en formue på ligegyldige mærkevarer bare for at blære
sig?

Hun signalerer klart, at hun er der for de velhavende superforbrugere og
at det er deres kultur, hun deler og holder af. I modsætning til f.eks.
en Anker Jørgensen der ved at fastholde sin bopæl i Sydhavnen gav det
nøjagtigt modsatte signal.

> Nu er det subjektivt hvad der er sympatisk, men hun forekommer mig at
> have andre end folk der ligner hende selv i tankerne.

I så fald må du mene, at Fogh ligner en hjemløs bøsse.

Men du mener altså, at Helle er mindre egoistisk en Fogh. Muligt - jeg
har svært ved at se forskellen mellem de to, hvad det angår. Og jeg
tror, de fleste har svært ved at se forskellen.

> Negativt ved hende er hendes tåbelige management-tilgang hvor MFerne
> skal udfylde spørgeskemaer. Jeg havde slet og ret nægtet; det næste
> bliver vel at de skal teambuilde i en skov.

Har vist ikke fulgt med. Hvad går de spørgeskemaer ud på?

Fra : morten sorensen

Dato : 15-04-05 11:36

Henrik Svendsen wrote:

> Hun signalerer klart, at hun er der for de velhavende superforbrugere og
> at det er deres kultur, hun deler og holder af.

Jeg går sgu mere op i hvad hun siger og derefter gør. Folk kan sgu gå
klædt som de vil.

> I modsætning til f.eks.
> en Anker Jørgensen der ved at fastholde sin bopæl i Sydhavnen gav det
> nøjagtigt modsatte signal.

Utroligt at S-politikere stadig ikke må bruge penge som det passer dem.
Drikke sig ihjel - det ville være OK, men bruge penge på en stor
lejlighed eller tøj - det går bare ikke.

> Har vist ikke fulgt med. Hvad går de spørgeskemaer ud på?

Alle S-MFere skulle aflevere et skema med ønsker og stærke og svage
sider forud for den personlige samtale.

vhb.....

--

morten sorensen

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 15-04-05 12:18

morten sorensen wrote:

> Jeg går sgu mere op i hvad hun siger og derefter gør. Folk kan sgu gå
> klædt som de vil.

Så du ville altså ikke tage dig af, hvis hun mødte op "lak og læder"
eller gik med store rober eller var iført Kansas arbejdstøj?

> Utroligt at S-politikere stadig ikke må bruge penge som det passer
> dem. Drikke sig ihjel - det ville være OK, men bruge penge på en stor
> lejlighed eller tøj - det går bare ikke.

Det må de da gerne. Jesus måtte da også gerne. Men der ville ikke være
ret mange som troede på ham, hvis han var drønet rundt i Gucci-kluns.

> Alle S-MFere skulle aflevere et skema med ønsker og stærke og svage
> sider forud for den personlige samtale.

Jeg mangler ord ...

Fra : Konrad

Dato : 15-04-05 12:23

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Det må de da gerne. Jesus måtte da også gerne. Men der ville ikke være
> ret mange som troede på ham, hvis han var drønet rundt i Gucci-kluns.

Hvad får dig til at tro det?

> Jeg mangler ord ...

Hvorfor? Det er jo ret beset ikke andet end et moderne
personaleudviklingskoncept som forsøges implementeret i koncernen
Socialdemokraterne af den nyligt tiltrådte administrerende direktør.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 15-04-05 12:37

Konrad wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Hvad får dig til at tro det?

Han sagde til den unge rige mand, at han skulle sælge alle sine rigdomme
og give dem til de fattige. Der er flere af den slags skriftsteder.

> Hvorfor? Det er jo ret beset ikke andet end et moderne
> personaleudviklingskoncept som forsøges implementeret i koncernen
> Socialdemokraterne af den nyligt tiltrådte administrerende direktør.

1. Det er vælgerne, der skal have skemaet, hvis nogen skal. Det er dem
der vælger og ikke Helle.
2. De skal ikke ansættes, de er ansat - af vælgerne.

Fra : Konrad

Dato : 15-04-05 12:56

> Han sagde til den unge rige mand, at han skulle sælge alle sine rigdomme
> og give dem til de fattige. Der er flere af den slags skriftsteder.

Og det var jo præcis den slags statements (jfr også lignelsen med tolderen)
der var så banebrydende eller ukonventionelt hos Jesus, hvis vi skal tro
overleveringen. Jesus havde da sikkert næppe været så kontroversiel hvis
ikke han havde prædiket at religionen/troen/underkastelsen skulle gå forud
for materialisme, men så havde det jo også været en anden Jesus. Din "dom"
undrede mig sådan set, altså rent logisk, for havde Jesus gået med
Gucci-tasker havde budskabet selvklart været et andet - men dermed kan man
jo ikke sige, om folk havde "troet mindre på ham" - faktisk kunne man modsat
hævde, at han så ikke var blevet henrettet på korset af en rasende
folkemængde

> 1. Det er vælgerne, der skal have skemaet, hvis nogen skal. Det er dem
> der vælger og ikke Helle.

Er det kunderne som normalt ansætter medarbejderne i virksomhederne, endsige
har et afgørende ord?

> 2. De skal ikke ansættes, de er ansat - af vælgerne.

Vælgerne er partiets kunder - og kunderne forsøges tiltrukket til partiets
produkt med samme markedsføringsstrategier som hyttesko og kærnemælk.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 15-04-05 15:06

Konrad wrote:
> [...]
> sige, om folk havde "troet mindre på ham" - faktisk kunne man modsat
> hævde, at han så ikke var blevet henrettet på korset af en rasende

I hvert fald ikke af dén folkemængde.

> Er det kunderne som normalt ansætter medarbejderne i virksomhederne,
> endsige har et afgørende ord?

Nej; men sådan er det normalt når man taler demokratisk valgte
parlamentarikere i Danmark. Der er det kunderne, der har det afgørende
ord for hvem, der bliver ansat.

> Vælgerne er partiets kunder

Hvad betyder det i praksis? Gælder det ikke også omvendt, at partierne
er vælgernes kunder?

> - og kunderne forsøges tiltrukket til
> partiets produkt med samme markedsføringsstrategier som hyttesko og
> kærnemælk.

Korrekt; men taler vi ikke medarbejderpolitik her?

Fra : morten sorensen

Dato : 15-04-05 17:48

Henrik Svendsen wrote:

> Så du ville altså ikke tage dig af, hvis hun mødte op "lak og læder"
> eller gik med store rober eller var iført Kansas arbejdstøj?

Ikke andet end at jeg ville synes det var sært.

> Det må de da gerne. Jesus måtte da også gerne. Men der ville ikke være
> ret mange som troede på ham, hvis han var drønet rundt i Gucci-kluns.

jeg synes det er en underlig holdning at man må bruge penge på druk, men
ikke tøj.

det er helt til grin.

--

morten sorensen

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 15-04-05 19:51

morten sorensen wrote:

> Ikke andet end at jeg ville synes det var sært.

Jeg for min del synes, at billede skal følge ord. En person klædt ud som
Leatherface (Motorsavsmassakren) kommer ikke langt med at fortælle mig
om f.eks. familieværdier. Og en person klædt i Gucci kan ikke overbevise
mig om hendes solidaritet med de fattige. Der er ligesom noget, der bare
ikke rimer.

> jeg synes det er en underlig holdning at man må bruge penge på druk,
> men ikke tøj.

Tænker du på noget specifikt? Jeg vil i hvert fald meget have mig
frabedt en statsminister, der ofte er fuld. Jeg mindes en
venstrepolitiker, der brugte utroligt mange penge på rødvin. Ham gik det
ikke så godt, da det kom frem. Kan ikke forestille mig, det ville spænde
bedre af blandt soccerne. Så var der også de to glade svende fra de
Konservative, der begge mistede formandsposten på grund af spritkørsel.

> det er helt til grin.

Tror du, hun går gennemfører den øvelse?

Fra : Kim2000

Dato : 15-04-05 12:35

> [...]
> tidspunkt har fortalt hvilken politik hun står for.
>
> Dermed kan vi konstatere at politik ikke er det vigtigste for S. Nej

S vil få væsentlig mere indflydelse på landets politik ved at blande
sig, i denne tid debatteres fx en ny folkeskolelov, VK og er udemærket
klar over at et bredt forlig er ønskeligt på det område, hvis S og SF
sætter sig med armene over kors, så får vi en folkeskolelov lavet af VK
og DF (GISP). Prøv at forestil dig en Louise Frevert som den afgørende
stemme!! Hvis du så programmet hvor hun var ude som lærer i en uge, så
vil du give mig helt ret i at det ikke er ønskeligt.

mvh
Kim