Integrationen i Sverige er 100% succesfuld
Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 12-04-05 21:45

.... er det ikke det vi plejer at høre?

Årsagerne til dette kan være mange, f.eks. at de svenske medier generelt holder
en selv-censur der ville gøre Goebbels stolt.

Men lad os se hvad den svenske politimand eller den svenske kommunalarbejder
siger, når de kommer til orde i udenlandske medier:

http://aeonflux.exctazy.org/brl/misc/welcome_to_sweden.mpg

Det ligner nærmest danske tilstande, hvor politi og redningsfolk ikke kan bevæge
sig ind i visse områder uden at der er ekstra politimandskab tilstede.

--
Anders Vind Ebbesen
Sony Music har ingen humor:

Fra : OgierLeDanois@hotmai~

Dato : 12-04-05 21:54

"Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> skrev i en meddelelse
> [...]
bevæge
> sig ind i visse områder uden at der er ekstra politimandskab tilstede.

Hvis den svenske integation er 100% succecfuld hvordan stemmer det så
overens med det følgende:

SANTA FE: Sverige er på vej i den gale retning.

Mens nabolande som Danmark og Finland har set lyset og stoppet den fri
indvandring, tror svenskerne stadig, at de kan snakke og integrere sig ud af
problemet, men det kan de ikke. Sig det blot ikke til dem, for i Sverige er
den slags dybt politisk ukorrekt og vil blive stemplet som racistisk eller
xenofobisk.

Det er konklusionen i en forsidereportage i det amerikanske The Weekly
Standard.

The Weekly Standard er et af de mest indflydelsesrige magasiner i
Washington, det er udgivet af mediekanonen Rupert Murdoch og redigeret af
den neokonservative tænker Bill Kristol, som kun er en telefonopringning væk
fra vicepræsident Dick Cheney eller præsident George W. Bush.

Så det er bestemt ikke et rart sted at blive stillet til spot og spe.
Magasinet bliver læst - og det bliver læst i Det Hvide Hus.

Det er en af seniorredaktørerne på The Weekly Standard, Christopher
Caldwell, som er rejst til Malmö for at finde ud af, hvad svenskerne gør ved
immigrationen, og svaret er: De gør intet. De lader sig løbe over ende.

I Malmø er 40 procent af befolkningen fremmed, skriver han, i byens
trøstesløse indvandrerkvarterer når arbejdsløsheden op omkring 50 pct., og
udviklingen går kun i den forkerte retning. I den sydøstlige del af Malmø
har de svenske myndigheder givet op, de har ikke kunnet løfte området op af
suppen af fattigdom og bistandshjælp og har et langt stykke af vejen
overladt indsatsen til det lokale islamiske center. Det kan ses. For to år
siden var det et mindretal af skolepigerne, som gik med tørklæde.

I dag er det op mod 80 pct., skriver Caldwell.

Den moralske supermagt

Hvad værre er: Svenskerne synes ikke at forstå omfanget af problemet.

Ud af ni millioner svenskere er én million fremmede, det er til
sammenligning flere immigranter end nogensinde i amerikansk historie, og
mens indvandrere i USA stræbte efter at blive en del af den amerikanske
mosaik, er det samme ikke tilfældet i Sverige, skriver Caldwell.

I artiklen redegør han for svensk historie - tilbage til etableringen af
folkehjemmet i 1930erne - og han taler om Olaf Palmes filosofi om en svensk
supermagt; måske ikke en militær og økonomisk supermagt, men en moralsk.

Følelsen af at være et moralsk übermensch forværrer nu det svenske problem,
for det står i vejen får en åben og ærlig diskussion om problemet.
Svenskerne vil hellere bilde sig ind, at integration og lidt flere penge
klarer paragrafferne, end de vil se virkeligheden i øjnene - en virkelighed,
som professor Masoud Kamali fra universitetet i Uppsala udtrykker således i
artiklen: »Integrationen er en komplet fiasko. Det kan ingen benægte.«

Måske ved svenskerne det inderst inde godt. Caldwell påpeger, at Sverige kun
har ganske få blandede ægteskaber, og bedre end varme og luftige udtalelser
er dét et parameter på tingenes tilstand, siger han.

Skandinaviens Beirut

Artiklen fremhæver, hvordan Finland og Danmark har set skriften på væggen og
strammet immigrationsreglerne op, og Dansk Folkepartis Pia Kjærsgaard bliver
citeret for sin klassiker om, at svenskerne vil gøre Stockholm til
en »skandinavisk version af Beirut«.

Artiklen i The Weekly Standard har vundet en vis genklang i USA; Christopher
Caldwell har bl.a. optrådt i talkshows på TV og fortalt om sin opfattelse af
Sverige, og hvis man besøger konservative web-log, vil man finde en ivrigt
debat om hans artikel.

Den spiller også ind i den debat, som den tidligere socialdemokratiske
indenrigsminister Karen Jespersen begyndte i Berlingske Tidende i sidste
måned. Her hævdede hun, at svenskerne reelt havde ophævet ytringsfriheden.

link til artikel: http://www.berlingske.dk/udland/artikel:aid=552736/

--
OgierLeDanois@hotmail.com
Remember Roncevalles år 778

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 12-04-05 21:59

On Tue, 12 Apr 2005 at 20:53 GMT, <OgierLeDanois@hotmail.com> <OgierLeDanois@hotmail.com> wrote:
> Hvis den svenske integation er 100% succecfuld hvordan stemmer det så
> overens med det følgende:

Hvis du gad se videoen og læse mit indlæg grundigt ville du muligvis kunne
spore en smule sarkasme fra min side.

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-05 09:18

> ... er det ikke det vi plejer at høre?

Det har jeg ikke hørt. Hvor har du hørt det henne?

LU