Formandsvalg i S: Dèt her kommer FORHÅB
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 12-04-05 18:49

Jeg sidder i mit - knap så - stille sind og håber på at vi begynder at
opleve Radigale, som finder Helle Thorning-Schmidt mere oprigtigt
fremtidsrettet end "deres egen" - efterhånden noget slidte? -
"håndtaske". Især når vi snakker højtuddannede unge kvinder synes
Thorning-Schmidt da åbenlyst at være en langt bedre og stærkere politisk
repræsentant?

Dansk politik ser pludselig ud til at blive MEGET mere spændende end den
længe har været med en - endda relativt ung - kvinde som formand for
Socialdemokraterne.

Stort tillykke til Helle Thorning-Schmidt herfra.

Anders Peter Johnsen

Fra : andropov

Dato : 12-04-05 19:12

On Tue, 12 Apr 2005 19:49:10 +0200, Anders Peter Johnsen
<anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

>Dansk politik ser pludselig ud til at blive MEGET mere spændende end den
>længe har været med en - endda relativt ung - kvinde som formand for
>Socialdemokraterne.

Har der i grunden nogen sinde været så ung en formand for et parti 38
år ?

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 12-04-05 19:18

andropov wrote:

> Har der i grunden nogen sinde været så ung en formand for et parti 38
> år ?

Jan Sjursen (KrF)?

Var han ikke ret ung, da han blev partiformand?

Anders Peter Johnsen

Fra : morten sorensen

Dato : 12-04-05 19:22

Anders Peter Johnsen wrote:

> Jan Sjursen (KrF)?
>
> Var han ikke ret ung, da han blev partiformand?

Jo - jeg mener han var 29 da han blev minister. Mon ikke han var - eller
blev - formand deromkring?

--

morten sorensen

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 12-04-05 19:36

"Anders" == Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> writes:

> Jan Sjursen (KrF)?

> Var han ikke ret ung, da han blev partiformand?

Jo, jeg får det til 27, ved at regne på datoerne i
<http://da.wikipedia.org/wiki/Jann_Sjursen>

--
/Wegge
Min holdning til politik - <http://wiki.wegge.dk/Politik>

Fra : andropov

Dato : 12-04-05 20:00

On Tue, 12 Apr 2005 20:18:17 +0200, Anders Peter Johnsen
<anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

>Jan Sjursen (KrF)?
>
>Var han ikke ret ung, da han blev partiformand?

Jo, han var 26 år kan jeg se.
http://www.sket.dk/0512.html

Men hvis man så tager de 3 største partier og kigger på formand så må
det være længe siden det er slået.

Fra : Tim

Dato : 12-04-05 20:23

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in message

> Jan Sjursen (KrF)?
>
> Var han ikke ret ung, da han blev partiformand?

Det var indtil videre 3 forskellige bud i samme antal indlæg.

26, 27 og 29.

Ingen højere?

Tim

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 12-04-05 19:26

Anders Peter Johnsen wrote:
> [...]
> opleve Radigale, som finder Helle Thorning-Schmidt mere oprigtigt
> fremtidsrettet end "deres egen" - efterhånden noget slidte? -

Ligger der et eller andet i, at flade damer går så meget op i tasker?

Fra : Tim

Dato : 12-04-05 20:22

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Ligger der et eller andet i, at flade damer går så meget op i tasker?

Det ved jeg ikke, men du kunne jo prøve at kigge efter.

Tim

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 12-04-05 21:21

Tim wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Det ved jeg ikke, men du kunne jo prøve at kigge efter.

Uha nej, så bliver jeg bare kaldt taskelureren.

Fra : Jesper

Dato : 12-04-05 20:46

> [...]

> Socialdemokraterne.
>
> Stort tillykke til Helle Thorning-Schmidt herfra.

En lige højre med Gucci-tasken til Marianne Jelved. Nøj, hvor må
Amagerkredsen ærgre sig over at de ikke have mod og mandshjerte til at
opstille Helle frem for Birthe Weiss hashhoved af en hippisøn til Lars
Weiss. Østerbrokredsen må glæde sig!

Fra : andropov

Dato : 12-04-05 21:21

On Tue, 12 Apr 2005 21:46:13 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>En lige højre med Gucci-tasken til Marianne Jelved.

Når der skal dannes regering næste gang er det måske de 2 damer som
kommer til at bestemme.

Fra : Thomas H.

Dato : 13-04-05 09:20

"andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse

> Når der skal dannes regering næste gang er det måske de 2 damer som
> kommer til at bestemme.

Så immigrerer jeg !!

Fra : G B

Dato : 13-04-05 13:19

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Så immigrerer jeg !!

Bor du da i udlandet?

--
"How much easier is self-sacrifice than self-realization." Eric Hoffer
Med venlig hilsen

Fra : Kent Jensen

Dato : 13-04-05 16:43

"andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse

> Når der skal dannes regering næste gang er det måske de 2 damer som
> kommer til at bestemme.

Lad os nu lige først se om de to taskesvingere , kan blive enig om
hvilken politik der skal føres ., og så skal soc. lige have sine vælgere
tilbage i folden først . Jeg er mere tilbøjelig til at tro, at de som stemte
på Frank , overvejer st forlade partiet . Nej de bliver aldrig en trussel
til regeringen, og da slet ikke med en kvindelig formand .

KJ

Fra : morten sorensen

Dato : 13-04-05 16:45

Kent Jensen wrote:
> "andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse

> Lad os nu lige først se om de to taskesvingere , kan blive enig om
> hvilken politik der skal føres .

Om de to kan sammen er et åbent spørgsmål. HTS ligger umidelbart til at
kunne lokke en del vælgere fra R.

>, og så skal soc. lige have sine vælgere
> tilbage i folden først .

Der er eksamen allerede senere i år.

> Jeg er mere tilbøjelig til at tro, at de som stemte
> på Frank , overvejer st forlade partiet .

De der vil bevare efterlønnen og er anti-EU har ikkemeget positivt at se
frem til i SocDem, så de forlader nok.

> Nej de bliver aldrig en trussel
> til regeringen, og da slet ikke med en kvindelig formand .

Hvorfor skulle en kvindelig formand udelukke det? Jeg tror snarere det
er en styrke.

--

morten sorensen

Fra : andropov

Dato : 13-04-05 17:14

On Wed, 13 Apr 2005 17:44:47 +0200, morten sorensen
<morten@mortens.net_DELETE> wrote:

>Om de to kan sammen er et åbent spørgsmål. HTS ligger umidelbart til at
>kunne lokke en del vælgere fra R.

Radigale er lidt nogle special mennesker. Det er nok svært at hapse
vælgere derfra, men de skal jo også tages fra Venstre og DF for at der
er mulighed for at danne regering.

>De der vil bevare efterlønnen og er anti-EU har ikkemeget positivt at se
>frem til i SocDem, så de forlader nok.

Men ligegyldigt om de stemmer på Venstre eller Socialdemokratiet så
vil man nok kun fjerne efterlønnen hvis det er absolut nødvendigt.

Fra : andropov

Dato : 13-04-05 17:09

On Wed, 13 Apr 2005 17:43:08 +0200, "Kent Jensen" <kent@jensen.dk>
wrote:

> Lad os nu lige først se om de to taskesvingere , kan blive enig om
>hvilken politik der skal føres ., og så skal soc. lige have sine vælgere
>tilbage i folden først .

Ja, Venstre og DF må lige levere dem tilbage de har hugget.

> Jeg er mere tilbøjelig til at tro, at de som stemte
>på Frank , overvejer st forlade partiet .

Men hvor skal de gå hen. SF har jo heller ikke haft fremgang længe så
de bliver såmænd nok i folden. De må så omskoles til ordentlige
socialdemokrater.

Fra : morten sorensen

Dato : 13-04-05 17:23

andropov wrote:

> Ja, Venstre og DF må lige levere dem tilbage de har hugget.

Jeg tror altså at de der er gået til hhv V og DF er to foorskellige
vælgergrupper og de kan reelt kun satse på at få den ene tilbage.

Satses der på V-vælgerne vil der ryge en del K og R med.

Satses der på DF er mængden af vælgere man kan vinde noget mindre - og
mere fodslæbende tror jeg.

--

morten sorensen

Fra : Kim2000

Dato : 13-04-05 19:49

> [...]
> for Socialdemokraterne.
>
> Stort tillykke til Helle Thorning-Schmidt herfra.

Jeg synes egentlig det er helt uinteressant at hun er kvinde, javel ja,
hun ser da køn ud, det gør Mette Frederiksen også, men det er altså ikke
en skønhedskonkurrence det her, mon ikke de fleste er så fornuftige at
man går efter hvad personen har i hovedet??!!

Nu man tænker efter, så nej, Lene Espersen er et godt eksempel på en
hjernedød politiker, der endda har svindlet med offentlige midler og
alligevel står folk bag hende... egentlig en demokratisk
falliterklæring....