Helle vandt.
Fra : Jim

Dato : 12-04-05 17:33

Æv bæv tudefrank..

Fra : morten sorensen

Dato : 12-04-05 17:34

Jim wrote:
> Æv bæv tudefrank..

Så valgte de hende alligevel.

Håber at SocDem nu begynder at være en opposition der kan bruges til
noget, da regeringen har haft det alt for nemt i flere år nu.

--

morten sorensen

Fra : Jim

Dato : 12-04-05 17:48

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> skrev i en meddelelse

> Så valgte de hende alligevel.
>
> Håber at SocDem nu begynder at være en opposition der kan bruges til
> noget, da regeringen har haft det alt for nemt i flere år nu.

At regeringen har haft succes med sit skattestop skyldes udelukkende, at
DF har bakket planen op og Soc.dem. har været holdt ude.
Nu får vi ikke klassekamp, men forhåbentlig en mere realistisk linie fra
S, som forhåbentlig heller ikke ligner Nyrups politik, hvad
skattevisionerne angår.
På den anden side, så kan de for min skyld føre den politik, de ønsker,
når bare de ingen afgørende indflydelse får.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 12-04-05 18:36

morten sorensen wrote:

> Så valgte de hende alligevel.

Ja, heldigvis.

Det er rart at se fornuft og visioner vinde over reaktionær nostalgi.
Gudskelov har de gamle træskopampere ikke vundet over erkendelsen af
behovet for fornyelse.

> Håber at SocDem nu begynder at være en opposition der kan bruges til
> noget, da regeringen har haft det alt for nemt i flere år nu.

Jeg tror på Helle Thorning-Schmidt som Danmarks første kvindelige
Statsminsister.

Nok er jeg yderst skeptisk over hendes nærmest totalt ukritiske holdning
til en ny EU-traktat - som nok vil lede til hendes første, uværgelige
politiske nederlag i rollen som socialdemokratisk formand sammen med
alle de andre "ja"-politikere - ligesom jeg håber at hun lærer at tage
danskernes velbegrundede uvilje mod yderligere indvandring
tilstrækkeligt seriøst.

Hvis hun derudover er så dygtig, som jeg ellers har hende mistænkt for,
vil hun sammen med sine partifæller være med til at nytænke
Velfærdssamfundet så det (groft sagt) ikke længere handler om en
anakronistisk-romantisk Robin Hood-ideologi, hvor man brutalt slagter de
"rige" (brandskatter alle lønmodtagere og selvstændige erhvervsdrivende)
for at "hjælpe de fattige" i form af tvungen passiv forsørgelse.

Og, nå ja, så skal hun for alvor kappe linerne til Fru Jelved og turde
mene noget andet. Jeg vil se duel på håndtasker, vil jeg!

I så fald ville jeg selv kunne fristes til at stemme på hende, endskønt
jeg ellers indtil ganske nyligt ville have forsvoret nogensinde at
stemme socialdemokratisk igen.

Anders Peter Johnsen

Fra : morten sorensen

Dato : 12-04-05 19:17

Anders Peter Johnsen wrote:

> Og, nå ja, så skal hun for alvor kappe linerne til Fru Jelved og turde
> mene noget andet. Jeg vil se duel på håndtasker, vil jeg!

SocDem skal bruge RadV for at komme til magten; ellers bliver opgaven
for stor.

Faktisk tror jeg VKs bedste taktik nu må være at stramme
udlændingepolitikken så meget som de overhovedet kan indtil S må sige
stop. Ikke fordi det er nødvendigt, men for at kunne pege på at S
alligevel er 'bløde' og for at gøre gabet mellem RadV og S større.

> I så fald ville jeg selv kunne fristes til at stemme på hende, endskønt
> jeg ellers indtil ganske nyligt ville have forsvoret nogensinde at
> stemme socialdemokratisk igen.

Det skal blive interessant at se hvad hun egentligt vil. Det lyder da
lovende og jeg forstår godt at hun kan begejstre folk. Det skal blive
spændende at se hvad hun kan til septembers EU-valg; et dårligt S-valg
der vil klart være et hak i tuden til hende. Og så er der kommunalvalg
hvor København kan tabes.

Min opfattelse af liberalisme er at alle skal have samme chance for at
blive til noget, hvilket jeg føler VK slet, slet ikke længere er
eksponent for. Det er ikke utænkeligt at S kunne blive det.

Personligt kunne jeg godt tænke mig et alternativ til VKs 'frihed'. Hvis
SocDem ville satse på 'rimelighed' kunne det være interessant.

Dybest set tror jeg dog ikke at der i næste valgkamp bliver et klart
alternativ, for til den tid har Fogh siddet 10-11 år og HTS vil kunne
tilbyde det samme som Fogh samt bare pege på det VK ikke har nået.

Pointen er at jeg ikke tror der er behov for noget andet end Foghs
midtersøgende slogans; det skal bare pakkes bedre ind. De afgørende
vælgeres politiske holdning er slet ikke så rodfæstet som nogle
politikere tror.

Mette Frederiksen fx virker som den mest utaktiske politiker jeg har set
i nyere tid; jeg tror ikke hun kan forstå at det for 10000er af folk i
landet virker hip som hap om man vælger det ene eller det andet.

--

morten sorensen

Fra : Knud Larsen

Dato : 12-04-05 20:04

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> [...]
> vil klart være et hak i tuden til hende. Og så er der kommunalvalg hvor

Netop, er der overhovedet nogen der ved, hvad hendes "hjerte til venstre og
tegnebog til højre" betyder i praksis? Det kan jo blive til hvadsomhelst.
Anne Knudsen har en fin leder i Weekendavisen, om hvordan partierne er
blevet til "firmaer", som skal "sælge billetter" og ikke har noget andet
formål end at forlænge egen levetid og "komme til magten", fordi det nu
engang er det partier/firmaer lever for. Derfor er kunsten at finde ud af
"hvad vælgerne vil have", så man kan sælge disse billetter og forøge
firmaets størrelse.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 12-04-05 20:11

morten sorensen wrote:

> [...]
> stop. Ikke fordi det er nødvendigt, men for at kunne pege på at S
> alligevel er 'bløde' og for at gøre gabet mellem RadV og S større.

Så gør de nok sig selv en bjørnetjeneste.

For så er der ikke længere nogen egentlig "ansvarlig borgerlig" afstand
til DF (og dermed Pias ministerpost).

> Det skal blive interessant at se hvad hun egentligt vil.

"Mnjah, la' os nu seee, når spin'en har lagt sig" ;-D

> [...]
> spændende at se hvad hun kan til septembers EU-valg; et dårligt S-valg
> der vil klart være et hak i tuden til hende.

Dèt er helt uværgeligt.

Desværre spiller hendes EU-fortid ret "grimt" ind her, når hun skal
forsvare _rent danske_ politiske interesser.

(Herunder i det hele taget den danske parlamentarisme, som i praksis
bliver slagtet ved EUs lovede flertalsafgørelser)

> Og så er der kommunalvalg
> hvor København kan tabes.

Ja, hvis det efterhånden kun er IT-nørder og reklamefolk med >40.000 i
månedlig bruttoløn, der har råd til at bo i København, så er dèt vist
allerede afgjort...

> Min opfattelse af liberalisme er at alle skal have samme chance for at
> blive til noget, hvilket jeg føler VK slet, slet ikke længere er
> eksponent for. Det er ikke utænkeligt at S kunne blive det.

Nej, nemlig: Fogh er - sin personlige integritet til trods - godt på vej
til at blive hevet ned af ALT for mange kedelige "korruptionssager" i
hans regering.

> Personligt kunne jeg godt tænke mig et alternativ til VKs 'frihed'. Hvis
> SocDem ville satse på 'rimelighed' kunne det være interessant.

Javel.

> Dybest set tror jeg dog ikke at der i næste valgkamp bliver et klart
> alternativ, for til den tid har Fogh siddet 10-11 år og HTS vil kunne
> tilbyde det samme som Fogh samt bare pege på det VK ikke har nået.

Nemlig.

Regeringen er for alvor ved at være "metaltræt", både i kraft af
kedelige personsager og over dèn "tofrontskrig", der føres, placeret
mellem hhv. DF og den samlede opposition.

> Pointen er at jeg ikke tror der er behov for noget andet end Foghs
> midtersøgende slogans; det skal bare pakkes bedre ind.

Det frække spørgsmål er så: Er de egentlig væsentligt anderledes eller
skarpere end en nyhvæsset Helle Thornings?

> De afgørende
> vælgeres politiske holdning er slet ikke så rodfæstet som nogle
> politikere tror.

Det handler nok snarere om PERSONTILLID end om PARTIIDEOLOGI.

Og dèr står Helle Thorning-Schmidt i hvert fald ret stærkt.

> Mette Frederiksen fx virker som den mest utaktiske politiker jeg har set
> i nyere tid; jeg tror ikke hun kan forstå at det for 10000er af folk i
> landet virker hip som hap om man vælger det ene eller det andet.

Mette Frederiksen falder gennem med et brag, når det kommer til "form":
Selv om "indholdet" for så vidt måtte være virkeligt smukt, så er hendes
attitude bare så uendeligt grim, at det skræmmer de fleste voksne mænd
væk, når hun nærmest synes at gi' den i rollen som
"militant-kickboksende Ungdomshus-lesbisk autonom".

Een ting er hendes sikkert ganske udmærkede sociale indignation, som
helt sikkert er en smuk og stærk drivkraft hos en politiker, men når hun
snarere kører sin "Fårk darj!" attitude á la "Skolepigen, hvis far
aldrig købte hende den lovede hest", så er hun desværre ret svær at tage
seriøs blandt voksne mænd.

Man får uvilkårligt lyst til at patronisere.

Dét gør man til gengæld ikke med Helle Thorning-Schmidt, som - foruden
at hun altså både er charmerende og ser godt ud - kan formår at politisk
forarget uden at virke decideret aggressiv. Der er en decideret ynde om
den kvinde, som er de færreste kvindelige (og for den sags skyld også
mandlige!) politikere forundt. (Her kan man bare tænke på LærerRinden
Jelved, Den Jydske Justitsblondine og Pia Kjærsgaard for at se akutte
eksempler på attitude, der direkte modvirker at budskabet egentlig
overhovedet NÅR modtageren...)

Helle Thorning-Schmidt provokerer for mig at se derimod visse
"fasttømrede dogmer" om at man ENTEN a) ser godt ud (herunder i
medierne, hvor man slår igennem) ELLER b) er intelligent (og har
politiske visioner).

Anders Fogh skal helt sikkert nok få travlt med at modgå hende.

Og dèt har dansk politik så hungrende brug for!

Anders Peter Johnsen

Fra : morten sorensen

Dato : 13-04-05 06:31

Anders Peter Johnsen wrote:

> Så gør de nok sig selv en bjørnetjeneste.
>
> For så er der ikke længere nogen egentlig "ansvarlig borgerlig" afstand
> til DF (og dermed Pias ministerpost).

Jeg tror DF bliver ved med at flytte sig i udlændingespørgsmålet, da jeg
mener de dybest set inderst inde vil have en imndvandring på 0 og en del
af de herboende ud. Der vil altid være rigeligt medafstand.

[om HTS]

> Anders Fogh skal helt sikkert nok få travlt med at modgå hende.
>
> Og dèt har dansk politik så hungrende brug for!

Absolut. Nu sker der måske endelig noget.

--

morten sorensen

Fra : Bo Warming

Dato : 13-04-05 08:32

> Jeg tror DF bliver ved med at flytte sig i udlændingespørgsmålet, da jeg
> mener de dybest set inderst inde vil have en imndvandring på 0 og en del
> af de herboende ud. Der vil altid være rigeligt medafstand.

Hvorfor fik Danmark privatisering og tvangsaktivering af bistandsnassere?
Fordi S mærkede den hede ånde i nakken fra glistrupisterne
Nu er det via DF at Glistrup regerer landet

"Pastel-rød front" som Helle står for, er en forbedring i forhold til Krags
skattefordoblende "Rød Front" i samarbejde med SF.

Helle lover "aldrig igen vil vi miste jordforbindelsen og tale uden om".
Sødt

Fra : andropov

Dato : 13-04-05 09:04

On Wed, 13 Apr 2005 09:31:35 +0200, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Hvorfor fik Danmark privatisering og tvangsaktivering af bistandsnassere?
>Fordi S mærkede den hede ånde i nakken fra glistrupisterne
>Nu er det via DF at Glistrup regerer landet

Men tvangsaktivering kommer der ikke noget positivt ud af.

>"Pastel-rød front" som Helle står for, er en forbedring i forhold til Krags
>skattefordoblende "Rød Front" i samarbejde med SF.

Men under Krag skulle velfærdssamfundet laves.
Der burde måske være holdt lidt igen under Anker Jørgensen.

Men under Nyrup kom der styr på det og den linie følger Helle.

Fra : Bo Warming

Dato : 13-04-05 13:04

"andropov" <nospam@andropov.dk> wrote in message

> Men tvangsaktivering kommer der ikke noget positivt ud af.

Jo - borgerløn ville doble narkoman-antal på sigt, for det er amoralsk at få
uden at yde

> Men under Krag skulle velfærdssamfundet laves.
> Der burde måske være holdt lidt igen under Anker Jørgensen.
>
> Men under Nyrup kom der styr på det og den linie følger Helle.

Skatterne er alt for høje og Krags kurs bør gradvis minimalstates - at Helle
følger DF er ikke nok

De fleste af de offentlig ansatte gør mere skade end gavn

Fra : andropov

Dato : 13-04-05 13:50

On Wed, 13 Apr 2005 14:03:32 +0200, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Jo - borgerløn ville doble narkoman-antal på sigt, for det er amoralsk at få
>uden at yde

Narkomaner yder faktisk meget. De skal dagligt på tyverov for at
financere deres forbrug så det er hårdt arbejde.
Du kunne ligeså godt sige at et velhavende menneske snarere blev
narkoman så.
Det er der jo selvfølgelig også nogle rige popstjerner som er blevet
så det.

Borgerlige var ikke visionære så i kun 2 år (1966-68) fik krag lidt
støtte af SF til at opbygge velfærdssamfundet.

>Skatterne er alt for høje og Krags kurs bør gradvis minimalstates - at Helle
>følger DF er ikke nok

Der måske nok mange ansat i det offentlige. Men minimalstatsFogh
ændrer jo heller ikke på noget.

Måske han anser at 800.000 uden for arbejdsmarkedet er nok og vil ikke
tilføre måske yderligere 3-400.000 fra det offentlige.
>De fleste af de offentlig ansatte gør mere skade end gavn

Man kan sige at de gør skade med dummy tvangsaktivering.

Fra : Bo Warming

Dato : 13-04-05 14:46

> [...]
> narkoman så.
> Det er der jo selvfølgelig også nogle rige popstjerner som er blevet

Narkomaner der har formue eller kan dække behovet via bistandshjælpen er OK.
Men de der stjæler er værre end snyltere, og bør bekæmpes og sættes i
arbejdslejr, hvis det var muligt. Kold tyrker er til deres eget bedste.
Nuværende behandlingsstraffe dur næsten aldrig

Fra : andropov

Dato : 13-04-05 15:42

On Wed, 13 Apr 2005 15:46:20 +0200, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

> [...]
>arbejdslejr, hvis det var muligt. Kold tyrker er til deres eget bedste.
>Nuværende behandlingsstraffe dur næsten aldrig

Jo, du kan have ret i at der skal gribes meget radikalt ind for at få
narkomaner ud af deres misbrug. Det vil være nødvendigt at isolere dem
i en lejr hvor de ikke kan få besøg.

Fra : morten sorensen

Dato : 13-04-05 15:55

andropov wrote:

> Jo, du kan have ret i at der skal gribes meget radikalt ind for at få
> narkomaner ud af deres misbrug. Det vil være nødvendigt at isolere dem
> i en lejr hvor de ikke kan få besøg.

Måske bare en lejr de ikke må forlade når de vil.

--

morten sorensen

Fra : andropov

Dato : 13-04-05 16:48

On Wed, 13 Apr 2005 16:54:35 +0200, morten sorensen

>Måske bare en lejr de ikke må forlade når de vil.

Det er ikke nok. Besøg må forhindres ellers kommer der blot narko ind.

Fra : G B

Dato : 13-04-05 20:28

andropov <nospam@andropov.dk> skrev i meddelelsen

> Det er ikke nok. Besøg må forhindres ellers kommer der blot narko ind.

Der findes ikke ét eneste fængsel uden narko her i Danmark.

Husk, at personalet gerne ser, at de kriminelle ryger hash - det giver
færre konflikter. Narkotika er endnu nemmere at smugle ind end hash, da det
fylder meget mindre.

Så - er det Saltminerne-i-Grønland-modellen, du går ind for?

--
"How much easier is self-sacrifice than self-realization." Eric Hoffer
Med venlig hilsen

Fra : andropov

Dato : 13-04-05 22:43

On 13 Apr 2005 19:28:14 GMT, G B <nonono@nospam.invalid> wrote:

>andropov <nospam@andropov.dk> skrev i meddelelsen

>Der findes ikke ét eneste fængsel uden narko her i Danmark.

Men der er besøg vel heller ikke forbudt...

I en afvænningslejr for narkomaner skal der være et stort stykke
ingenmandsland mellem 2 hegn så det er umuligt at smide noget over når
de er uden for.

> [...]
>fylder meget mindre.

>Så - er det Saltminerne-i-Grønland-modellen, du går ind for?

Som jeg skrev er det nødvendigt med "ingen besøg"

Hvis ikke man laver det som jeg foreslår bliver kun få narkomaner
afvænnet.

Fra : G B

Dato : 14-04-05 00:30

> Som jeg skrev er det nødvendigt med "ingen besøg"

Hvad med korrupt personale? Det kan næppe lade sig gøre at opbevare
mennesker på en måde, så der ikke kan smugles noget ind, hvis nogen ser en
tilstrækkelig stor interesse i det.

Fra : JH

Dato : 13-04-05 10:21

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in

> Hvorfor fik Danmark privatisering og tvangsaktivering af
> bistandsnassere? Fordi S mærkede den hede ånde i nakken fra
> glistrupisterne Nu er det via DF at Glistrup regerer landet

"Bistandsnassere"?
Og det kommer skulle komme fra en, som har snydt sig til førtidspension?

Fra : andropov

Dato : 13-04-05 11:04

On 13 Apr 2005 09:21:15 GMT, JH <nobody@home.no> wrote:

>"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in

>"Bistandsnassere"?
>Og det kommer skulle komme fra en, som har snydt sig til førtidspension?

Ja, det er nok ikke den rette som siger det...

Fra : Bo Warming

Dato : 13-04-05 13:06

"JH" <nobody@home.no> wrote in message
> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in

> "Bistandsnassere"?
> Og det kommer skulle komme fra en, som har snydt sig til førtidspension?

Jeg er imod at man kan få førtidspension så jeg som jeg får det.

Kun meget indskrænkede mennesker mener at man ikke må angribe noget man
nyder godt af

Jeg ser ikke de 61% på nas som untermensch - der er af pushere skubbet ind i
det. Men amoralsk og ulykkeligt er det

At kaste sten hvis man bor i glashus kan være uklogt
Men verbale sten er altid OK

Fra : andropov

Dato : 13-04-05 13:58

On Wed, 13 Apr 2005 14:05:30 +0200, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Jeg ser ikke de 61% på nas som untermensch - der er af pushere skubbet ind i
>det. Men amoralsk og ulykkeligt er det

Hvad er det for 61%. Hvor har du det tal fra ?
Der er 800.000 uden for arbejdsmarkedet. Du snakker måske om alle som
får et tilskud af en eller anden art eller hvad ?

Fra : Bo Warming

Dato : 13-04-05 14:51

> Hvad er det for 61%. Hvor har du det tal fra ?
> Der er 800.000 uden for arbejdsmarkedet. Du snakker måske om alle som
> får et tilskud af en eller anden art eller hvad ?

At vi giver folk penge af medlidenhed, er at foragte og skade dem.
Stort set.
Alle overførselsindkomster bør nedtrappes.
Folk kan uddanne sig via internettet. De behøver ikke SU. Der uddannes for
mange til arbejdsløshed

Via overkommelige små babyskridt bør vi tilbage imod "yde før nyde"

Fra : morten sorensen

Dato : 13-04-05 15:07

Bo Warming wrote:

> Folk kan uddanne sig via internettet. De behøver ikke SU. Der uddannes
> for mange til arbejdsløshed

Du må meget gerne fortælle hvordan jeg skulle have erhvervet min cand
scient i geologi via nettet.

--

morten sorensen

Fra : Bo Warming

Dato : 13-04-05 15:30

> Du må meget gerne fortælle hvordan jeg skulle have erhvervet min cand
> scient i geologi via nettet.

Min kemi-grad behøvede laboratorie-arbejde - men resten kunne være sket via
net.
Nogle eskursioner - charterrejser - skal en god geolog nok have med.

Men gode tekster og gode opgaver og gode facitlister kan erstatte megen
forelæsnings- og gruppe-undervisning.

Eksamen må kunne kontrolleres uden fremmøde på universitetet - engang
tjækkede USA læger der ville have job i USA ved en ærlig ens eksamen over
hele jorden på samme tid på alle USA-ambassader. Multiple Choice, delvis

Hygge med medstuderende af modsat køn - det er vist det eneste der mangles
ved god University In The Air

Lav en god DVD for hvert fag og erstat tusinder af universitetslærere med
den - det vil lægerfagforeningerne nok vetoe

Fra : morten sorensen

Dato : 13-04-05 15:33

Bo Warming wrote:
> [...]
> via net.
> Nogle eskursioner - charterrejser - skal en god geolog nok have med.

Trods alt....

> Men gode tekster og gode opgaver og gode facitlister kan erstatte megen
> forelæsnings- og gruppe-undervisning.

Du advokerer reelt for et 5-årigt selvstudium? Jeg ville tro at
frafaldet ville være betragteligt - og så er der stadig spildt penge. Og
hvad er endnu være - færre er uddannet.

> [...]
> tjækkede USA læger der ville have job i USA ved en ærlig ens eksamen
> over hele jorden på samme tid på alle USA-ambassader. Multiple Choice,

Multiple choice er ikke anvendelig for de fleste geologiske eksamener;
her er det nødvendigt at forholde sig til en sten, mineral, fossil, osv.
100 billeder kan ikke erstatte et håndstykke.

--

morten sorensen

Fra : Bo Warming

Dato : 13-04-05 17:33

> Trods alt....

Så vi er enige om at folk kan læse lige så hurtigt som de kan høre ord i
forelæsning. Og hyggen i klasserummet kan privatiseres til bodegaen ved
metrostationen

Iøvrigt er eskusioner incl i gymnasiet et frynsegode og kan let undværes..
Geologi - en sæk sten på kateteret, er nok nyttigt men bjerglandskaber kan
ses på nettet
Lægestuderende låner skelet med hjem. Sæk med sten behøver ikke være kun på
Cirkus Uni
Man lærer næsten kun i enrum.

> Du advokerer reelt for et 5-årigt selvstudium? Jeg ville tro at frafaldet
> ville være betragteligt - og så er der stadig spildt penge. Og hvad er
> endnu være - færre er uddannet.

Frafald afhænger af om der venter gode job forude

> Multiple choice er ikke anvendelig for de fleste geologiske eksamener; her
> er det nødvendigt at forholde sig til en sten, mineral, fossil, osv. 100
> billeder kan ikke erstatte et håndstykke.

Jeg har en bog med tusind multiplechoice opgaver i fysik, som alle kræver
avanceret kombinationsevne og forståelse - ingen er om udenadslæren.

Fra : morten sorensen

Dato : 13-04-05 17:57

Bo Warming wrote:

> Så vi er enige om at folk kan læse lige så hurtigt som de kan høre ord i
> forelæsning.

Forelæsninger er i mange tilfælde et spild af tid.

> Og hyggen i klasserummet kan privatiseres til bodegaen ved
> metrostationen

Hvor skal jeg kigge i mikroskop henne?

> Iøvrigt er eskusioner incl i gymnasiet et frynsegode og kan let
> undværes.. Geologi - en sæk sten på kateteret, er nok nyttigt men
> bjerglandskaber kan ses på nettet

Nej - dem *skal* man ud i.

Dit forslag svarer til at lære vinsmagning ved at læse om vin.

> Frafald afhænger af om der venter gode job forude

Det må du meget gerne dokumentere. I så fald burde frafaldet på
humaniora generelt være skyhøjt ift jura eller naturvidenskab. det
tvivler jeg på det er.

> Jeg har en bog med tusind multiplechoice opgaver i fysik, som alle
> kræver avanceret kombinationsevne og forståelse - ingen er om udenadslæren.

Når jeg går i naturen, glor på en sten er der umidelbart 100vis af
muligheder for hvad det er. Disse muligheder skal jeg begrænse ved at se
på det omkringliggende. Den proces kan ikke eftergøres via multple choice.

Det er kun udenadslæren i geologi (mineraler, fossiler, m.m.) man ville
kunne teste via multiple choice - men selve arbejdsprocessen kan jeg
ikke se reduceret på en meningsfyldt måde.

--

morten sorensen

Fra : Bo Warming

Dato : 13-04-05 19:55

> Forelæsninger er i mange tilfælde et spild af tid.

> Hvor skal jeg kigge i mikroskop henne?

Jeg brugte min oldefars, hjemme

Også da jeg siden skulle tjække at donorers sæd var god

Hos fætter BR kan købes fremragende mikroskoper for et par hundrede kroner.
Ikke Zeiss, men Made in China.

> Nej - dem *skal* man ud i.
>
> Dit forslag svarer til at lære vinsmagning ved at læse om vin.

Hvorfor er det bedre at se på sten mellem søde piger - indlæringsmæssigt?
Vin er ubrugelig sammenligning

> Det må du meget gerne dokumentere. I så fald burde frafaldet på humaniora
> generelt være skyhøjt ift jura eller naturvidenskab. det tvivler jeg på
> det er.

Du opdigter frafaldsrisiko ved at de virkelig motiverede får en discount
uddannelse hjemme. Kan du sandsynliggøre det

Selvfølgelig kan der spares - - og ved eksamen, evt mundtlig , erfares om
dem der lærte pr net i stedet for pr forelæsning var dårligere rustet til
kommende gymnasielærergerning eller hvad nu geologer laver
De få der er forskningsegnede, skal nok komme ind i "det rigtige" senere.

> Når jeg går i naturen, glor på en sten er der umidelbart 100vis af
> muligheder for hvad det er. Disse muligheder skal jeg begrænse ved at se
> på det omkringliggende. Den proces kan ikke eftergøres via multple choice.

Computerrettet multiple choice er fremragende billig måde at rette 1.dels
eksamener - incl om forståelse og problemløsning

> Det er kun udenadslæren i geologi (mineraler, fossiler, m.m.) man ville
> kunne teste via multiple choice - men selve arbejdsprocessen kan jeg ikke
> se reduceret på en meningsfyldt måde.

Kom og se min fysik.MC bog - det er overtro at MCtest er om paratviden og
nemme at gætte sig ud af. En af de fem løsninger er ofte "Ingen af
ovenstående" så udelukkelsesmetode dur ikke.
Der skal spares, så giv nettet en chance.

Fra : morten sorensen

Dato : 13-04-05 22:36

Bo Warming wrote:
> "morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> Jeg brugte min oldefars, hjemme

Tror ikke det kan bruges til mineral-tyndslib eller malm-mikroskopi.

> Hvorfor er det bedre at se på sten mellem søde piger - indlæringsmæssigt?

Hvad snakker du om? Min pointe er at man ikke kan lære det praktiske om
hvordan man laver kort i naturen uden at have førstehåndserfaring med
naturen - og jeg mener uger og måneder, ikke et par timer.

> Vin er ubrugelig sammenligning

Overhovedet ikke - for pointen er at man ikke kan læse sig til at kunne
smage vin ligesom man ikek kan læse sig til at identificere hvad
undergrunden er lavet af.

> Du opdigter frafaldsrisiko ved at de virkelig motiverede får en discount
> uddannelse hjemme. Kan du sandsynliggøre det

Igen har du tabt mig. Du påstår at frafald har med jobudsigt at gøre.
Hvad bygger du helt konkret det på?

> [...]
> til kommende gymnasielærergerning eller hvad nu geologer laver
> De få der er forskningsegnede, skal nok komme ind i "det rigtige" senere.

Geologi giver (heldigvis) ikke undervisningskompetence. Det er for det
meste en praktisk uddannelse og kan ikke klares ved mulitiple choice
testing.

> Computerrettet multiple choice er fremragende billig måde at rette
> 1.dels eksamener - incl om forståelse og problemløsning

Næ - det kan teste om folk kan diverse formler osv - men anvendelsen af
det i praksis til virkeligt geolog-arbejde kan jeg ikke se.

> [...]
> ovenstående" så udelukkelsesmetode dur ikke.
> Der skal spares, så giv nettet en chance.

Hør hvad jeg siger: det man skal lære for at blive en geolog er ikke
hvad er Fe2O3. Det er 'Hvad er denne brune gang grus - og er det
økonomisk interessant'. Multiple choice holder ikke for at teste sådanne
evner.

--

morten sorensen

Fra : Bo Warming

Dato : 14-04-05 06:43

> Tror ikke det kan bruges til mineral-tyndslib eller malm-mikroskopi.

Som nævnt sprøjter Fjernøsten fremragende mikroskoper ud på markedet, til
billige priser. Engang var kamera for de rige. Nu er så enkel optik og
finmekanik og elektronik *robotproduceret*.Og kvaliteten er i top og alt er
idiotsikret og brugervenligt designet. Gå ind i en fotoshop og åbn øjnene.

Hvis markedet er stort nok, vil selv prisen for et elektronmikroskop nærme
sig prisen for de anvendte råstoffer.

Det gælder også fornemste slibeudstyr og andre "extras"

> [...]
>
> Overhovedet ikke - for pointen er at man ikke kan læse sig til at kunne
> smage vin ligesom man ikek kan læse sig til at identificere hvad

Jeg indledte med at anerkende at praktik kan vanskeligst erstattes med
internet. Men faktisk kan du på nettet oplyse om hvor nær studentens hjem,
der i naturen kan findes det som man idag rejser kollektivt for at se.
Selvstændighed bør fremmes. Net kan betyde *bedre* kandidater.

> Igen har du tabt mig. Du påstår at frafald har med jobudsigt at gøre. Hvad
> bygger du helt konkret det på?

De fleste uddanner sig til arbejdsløshed, for socialisme betyder at du kan
leve fint på dagpenge. Fri marked vil igen skabe. de dygtigheder vi har brug
for
Se hvordan Fjernøsten stormer frem
Trods 40 elever i klasselokalerne

> Geologi giver (heldigvis) ikke undervisningskompetence. Det er for det
> meste en praktisk uddannelse og kan ikke klares ved mulitiple choice
> testing.

Lad det komme an på en prøve.

> Næ - det kan teste om folk kan diverse formler osv - men anvendelsen af
> det i praksis til virkeligt geolog-arbejde kan jeg ikke se.

Det kan du slet ikke vide noget om, når det ikke har været forsøgt. Du er
konservativ, bagstræberisk, negativ og anti-fremskridtt. Vær åben og
nysgerrig og husk at eksperimenter har bragt verden frem. Columbus var ikke
sikker på at finde land vest for Atlanten.
Selvstændighed og modenhed opnås ved mine forslag om selvhjulpenhed og
mindre undervisningshygge.

> Hør hvad jeg siger: det man skal lære for at blive en geolog er ikke hvad
> er Fe2O3. Det er 'Hvad er denne brune gang grus - og er det økonomisk
> interessant'. Multiple choice holder ikke for at teste sådanne evner.

De studerende der har chance for at blive til noget, er interesseret i at
dygtiggøre sig med henblik på JOB altså FORSTÅELSE

Eksamen skal frasortere dem, der ikke har fået noget ud af studiet, og
multiple choice er ofte velegnet - også til selv-evaluering hen ad vejen.

En opgave kan vise foto af grus (eller stenprøver) og man skal ræsonere sig
frem til om det er økonomisk interessant og de oplagte logik-fejl ligger til
grund for nogle af de forkerte svar, der foreslås.Amerikanerne har
fremragende erfaringer med at foreslå svar, der netop er faldgruber der
lokker dem, der ikke har forstået stoffet tilbunds.

Ekskursioner er sjove - og dyre - og kan evt. forebeholdes 2. del. Afgørende
er for moderne "Open University"(Som har kørt med succes overalt i verden i
årtier) , er, at de videnskabelige ræsonementer FORSTÅS,
For at skabe indtægter til forskere opfindes face-to-face undervisning, der
let kan erstattes af bøger, net, telefoni, selvstudie med selvtest

Fra : morten sorensen

Dato : 14-04-05 07:29

Bo Warming wrote:

> [...]
> og finmekanik og elektronik *robotproduceret*.Og kvaliteten er i top og
> alt er idiotsikret og brugervenligt designet. Gå ind i en fotoshop og

Tro mig - de her mikroskoper hænger ikke på træerne - og de præparater
der kigges på er der ikke en af til hver; det ville der skulle være i
dit forslag.

Og instruktionen i at tolke det sete kan dårligt gives over nettet, men
skal gives af en mere erfaren der kan se det samme som eleven på samme tid.

> Jeg indledte med at anerkende at praktik kan vanskeligst erstattes med
> internet.

OK, der er vi så enige.

> Men faktisk kan du på nettet oplyse om hvor nær studentens
> hjem, der i naturen kan findes det som man idag rejser kollektivt for at
> se.

Nej - humlen i forskning er at der hele tiden findes nye steder der skal
undersøges; det slår man ikke bare op på nettet.

> Selvstændighed bør fremmes. Net kan betyde *bedre* kandidater.

Brugt fornuftigt - ja, men multiple-choice giver ikke kandidater imho.

> De fleste uddanner sig til arbejdsløshed, for socialisme betyder at du
> kan leve fint på dagpenge. Fri marked vil igen skabe. de dygtigheder vi
> [...]

Det er en anden kultur - imho en anderledes ukritisk kultur.

Og du har stadig ikke svaret på hvorfra du har at studiefrafald har
noget med jobudsigt at gøre.

> Lad det komme an på en prøve.

Lige ovenfor erkendte du ellers at de praktiske dele dårligt kan klares
på denne måde.....

Tolkning af sten i naturen, seismogrammer og data i det hele taget læres
kun ved at gøre det igen og igen - ved at blive eksponeret for så meget
som muligt.

Multiple choice kan ikke lære en det.

> [...]
> nysgerrig og husk at eksperimenter har bragt verden frem. Columbus var
> ikke sikker på at finde land vest for Atlanten.

Lad os bare være uenige. Den form for mulitple choice akademiker du
advokerer for ville jeg end ikke kunne bruge som laborant.

Jeg er god til udenadslære og har altid haft let ved det - og det er
naturligvis godt at have, men det betyder ikke meget i det samlede
billede at jeg har denne viden hvis jeg ikke kan lave et geologisk kort,
tolke et seismogram eller andre data. Og de ting lærer man *kun* ved
gentagelser.

Man kan heller ikke multiple-choice en person til at blive en god kok -
de skal ud i et køkken og der skal de være længe!

Naturligvis kan man teste nogle ting - men de er bare ikke afgørende for
om vedkommende rent faktisk bliver kok.

> Selvstændighed og modenhed opnås ved mine forslag om selvhjulpenhed og
> mindre undervisningshygge.

Det har ikke noet med huygge at gøre, men med at gøre at multiple choice
på ingen måde ligner den arbejdsproces den færdiguddanede skal kunne
indgå i.

> Eksamen skal frasortere dem, der ikke har fået noget ud af studiet, og
> multiple choice er ofte velegnet - også til selv-evaluering hen ad vejen.

Jeg kan nævne midst en håndfuld personer der var faldet igennem på
udenadslære, men var relativt gode i felten - så den holder heller ikke.

> En opgave kan vise foto af grus (eller stenprøver) og man skal ræsonere
> sig frem til om det er økonomisk interessant og de oplagte logik-fejl
> ligger til grund for nogle af de forkerte svar,

Nej - fotos holder ikke - folk *SKAL* se the real thing; de skal stenene
i naturen - tæt på, langt fra, i solskin, skydække, regnvejr - og især
ift de andre sten. På denne måde lærer man at hurtigt kunne skabe sig et
overblik og lære hvilke områder der er interessante - allerede ved
første øjekast. Det er erfaringen og evnen til at associere der
adskiller de fremragende feltgeologer fra andre (fx mig).

Der er simpelthen ingen måde multiple choice kan lære en dette. Et af
mine største nederlag var at jeg som 4års studerende selv efter 2 uger i
felten ofte end ikke kunne se om en sten var sedimentologisk (sand,
grus) eller magmatisk (fx granit). Forskellen mellem dem er enorm i
bøgerne, men det er bare noget helt andet i felten.

> der
> foreslås.Amerikanerne har fremragende erfaringer med at foreslå svar,
> der netop er faldgruber der lokker dem, der ikke har forstået stoffet
> tilbunds.

Hehe - 'amerikansk geologi': at lærer og elever sidder ind i en pickup
truck hvorfra læreren udpeger alle mulige ting. I DK forlader man
heldigvis bilen.

> Ekskursioner er sjove - og dyre - og kan evt. forebeholdes 2. del.

Det er da bedre at have dem på første del - for de er en væsentlig del
af hvad mange geologer vil komme til at lave. Eleverne skal ikke gå
rundt 3 år for så at opdage at det pis gider de ikke.

> Afgørende er for moderne "Open University"(Som har kørt med succes
> overalt i verden i årtier) , er, at de videnskabelige ræsonementer
> FORSTÅS,

Ja - og det sker ude i naturen. det er helt praktisk der man lærer det.

> For at skabe indtægter til forskere opfindes face-to-face undervisning,
> der let kan erstattes af bøger, net, telefoni, selvstudie med selvtest

Jeg har intet imod en individualisering af testning og undervisning, men
mener at du (ihvertfald i tilfældet geologi) groft overvurderer dets
anvendelighed.

Jeg kan ikke forestille mig en af dine multiple choice geologer bliver
ansat i Maersk.

--

morten sorensen

Fra : Jan Pedersen

Dato : 12-05-05 00:43

Enkelte ting kunne man klare ved fjernundervisning: undervisning i støttefag
som f.eks. matematik og andre fag der ikke kræver laboratorieøvelser.

Men noget helt andet er at uddannelsesinstitutionerne skam bruger
internettet flittigt til deres campusnet hvor de studerende kan hente
ugesedler, resumé af dagens undervisning, oversigt over lektier,
løsningsforslag, enkelte lærebøger på pdf format osv. osv. Men helt at
erstatte undervisningen på institutionen vil internettet aldrig kunne!
Men forelæsninger kunne måske streames via internettet så folk kunne se dem
hjemme.....hvis så samtidig der lå et resumé på skrift, opgaver mv. ja så
var der faktisk basis for noget her.....man ville kunne undervise flere end
man havde plads til i auditorierne...hvis serverne vel og mærke kan følge
med......de studerende kunne så "snakke" sammen i chatrum, via messenger,
skype mv.....det bruger jeg selv flittigt på ingeniørhøjskolen.....

Fra : Bo Warming

Dato : 12-05-05 06:55

"Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> med......de studerende kunne så "snakke" sammen i chatrum, via messenger,
> skype mv.....det bruger jeg selv flittigt på ingeniørhøjskolen.....

Ensomme svagpissere med behov for hygge-nygge personlig kontakt, kan flæbe i
universitetslærerens træffetid .(og evt betale ekstra)
- og vi vil se at det er aldrig dem, der gør gavn for samfundet.
Eskursioner uddelegeres til private rejsebureauer. Og selvom
sanfundsstabiliserende (konservative) mafiøse netværk opbygges ved
studentikost kammeratsamvær - logeagtigt - så er der intet galt i at studier
af sten ved Møns Klint sker i grupper af kursister fra mange lande. Alt skal
evalueres efterfølgende ved multiple choice og anden test - og norsk
SMS-snyd kan kan ikke være svært at hindre. Evt pr metaldetektor ved det
offentlige kontor hvor eksamen udføres.

De der vil lære noget for at udføre samfundsgavnligt arbejde på det fri
marked, vil kunne klare alt andet end laboratorieøvelser via net, email,
videotelefon, telefon og evt sneglepost. At få en grad fra Harvard burde
ikke betyde man havde sat sine ben i USA.

-- Elever bruger sms til at snyde til eksamen --
Helt uden lærerne opdager det, skjuler elever mobiltelefonen lige under
bordet, i et penalhus eller bag en bog og så sms'er de opgaveløsninger til
hinanden. Mobiltelefonen er et effektivt og diskret redskab, når skoleelever
vil snyde til afgangseksamener, regneprøver og danskprøver, skriver B.T.
http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=2951234

Fra : Jan Pedersen

Dato : 12-05-05 21:46

> [...]
skoleelever
> vil snyde til afgangseksamener, regneprøver og danskprøver, skriver B.T.

he he...der er sku lidt om det.....faktisk burde informationsteknologien
gøre det muligt for de intelligente studerende at gennemføre store dele af
deres uddannelse ved hjælp af PC. Der kan laves videoforelæsninger, noter
kan udgives som PDF filer, ja selv lærebøger (sikke mange penge der kan
fravristes de grådige lærere der idag både skriver bøger og får deres faste
hyre på de offentlige læreranstalter samtidig med at de studerende tvinges
til at købe disse lærerers bøger i bogladerne....minder lidt om
mafiametoder..."Vi har et tilbud du ikke kan sige nej til!"........)
Elever der har behov for at snakke sammen kan jo finde sammen i chatgrupper
på campusnet...og selv arrangere at mødes "in real life" i
studiegrupper.....
Laboratorieøvelser skal man selvfølgelig stadig have...men på VUC klarer man
den slags på korte forløb for de selvstuderende...så selvfølgelig kan det
også indføres på andre boglige studier......
Den tovejs kommunikation der i dag kører i klasserne og auditorierne mellem
underviseren og de studerende kan man selvfølgelig stadig have i et
chatrum....og tavlen kan her erstattes af samme Whiteboard funktion som i
dag findes i MSN Messenger....de tekniske muligheder er der.....

Grunden til disse ting ikke sker er selvfølgelig at det vil blive billigere
, kræve færre lærerkræfter og fordi de studerende ikke kun studerer for at
lære noget: det sociale aspekt spiller en stor rolle.
Uddannelsesinstitutionerne vil miste bivillinger...det vil de selvfølgelig
kæmpe imod....
Men eksemplet med f.eks. Danmarks Netskole beviser det er muligt.
Faktisk kunne man jo starte med at optage alle under disse forhold der ikke
kommer ind i første omgang på et studie via kvote I.
Der vil ske to ting: der vil komme flere kandidater......der vil også komme
et større frafald pga. de større krav om selvdiciplin på et sådant
fjernstudium. Flere kandidater => flere til at kæmpe om de gode jobs =>
inflation i kravene til uddannelse for de forskellige jobs vedkommende.
Større frafald giver dårlige statistikker.....og flere mennesker med
psykiske problemer pga. mindreværdsfølelser.....
Så mange ting taler også imod...men...når noget er teknisk muligt vil det
blive realiseret med tiden......ingen kan kæmpe imod den teknologiske
udvikling!!!!!!

Fra : morten sorensen

Dato : 13-05-05 08:55

Bo Warming wrote:

> Eskursioner uddelegeres til private rejsebureauer.

De ville aldrig kunne løfte opgaven. Skal lektoren også erstattes af en
guide?

> [...]
> test - og norsk SMS-snyd kan kan ikke være svært at hindre. Evt pr
> metaldetektor ved det offentlige kontor hvor eksamen udføres.

For sidste gang. Man bliver ikke geolog af at glo på Møns Klint og
derefter svare på multiple choice.

> De der vil lære noget for at udføre samfundsgavnligt arbejde på det fri
> marked, vil kunne klare alt andet end laboratorieøvelser via net, email,
> videotelefon, telefon og evt sneglepost.

Problemet er bare at essensen i geologi *er* laboratorieøvelser. Mankan
læse nok så meget - men det er først når man bliver konfronteret med
naturen at man reelt lærer og opbygger den erfaring folk vil betale for.

> -- Elever bruger sms til at snyde til eksamen -- Helt uden lærerne
> opdager det, skjuler elever mobiltelefonen lige under bordet, i et
> penalhus eller bag en bog og så sms'er de opgaveløsninger til hinanden.

Dette er stort set kun et problem i multiple choice eksamensformen.

--

morten sorensen

Fra : Bo Warming

Dato : 13-05-05 16:55

> De ville aldrig kunne løfte opgaven. Skal lektoren også erstattes af en
> guide?

Har du hørt om elektronik. Læreren sider på Cirkus Uni. Studenten ringer om
spørgsmål når han går i naturen.
Undertiden tager læreren med.
Men frynsegoder kan bortspares og så kan flere få god uddannelse - som man i
højere grad bør betale til selv.

Fra : morten sorensen

Dato : 13-05-05 17:39

Bo Warming wrote:
> "morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> Har du hørt om elektronik. Læreren sider på Cirkus Uni. Studenten ringer
> om spørgsmål når han går i naturen.

Den går heller ikke.

> Undertiden tager læreren med.
> Men frynsegoder kan bortspares og så kan flere få god uddannelse - som
> man i højere grad bør betale til selv.

Reel felterfaring er ikke et frynsegode men selve rygraden i uddannelsen.

--

morten sorensen

Fra : Jan Pedersen

Dato : 13-05-05 19:46

> Den går heller ikke.

> Reel felterfaring er ikke et frynsegode men selve rygraden i uddannelsen.

Mange fag som f.eks. matematik, teoretisk fysik, teoretisk kemi, (dvs. ikke
laboratorieøvelserne!) mv. kan man sagtens undervise i ved
fjernundervisning. Men selvfølgelig ikke fag der kræver praktisk erfaring:
Geologi, biologi, lægevidenskab, ingeniørvidenskab mv.
At man indfører fjernundervisning giver jo folk der bor i jydelandet
mulighed for f.eks. at læse matematik på Københavns universitet :) meget
praktisk.....

Samtidig kunne flere deltage i en uddannelse og samtidig passe et job da de
ville kunne logge på og studere i fritiden :) dermed ville flere voksne
etalerede kunne få sig en højere uddannelse.

Men da det jo er en billigere form for undervisning og da den kræver meget
omfattende IT-kundskaber for undervisningsinstitutionerne (og omfattende
hardware/software investeringer) har det nok lange udsigter at dette bliver
udbredt i større stil.

Fra : Bo Warming

Dato : 13-05-05 20:15

"Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> wrote in message

> "morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> skrev i en meddelelse

Jeg har været på et utal af eskursioner og laboratorieøvelser og
opgaveregning-sessions mm

Meget lidt kan ikke rationaliseres, hvis man vil spare på dyre læretimer.

Alene det at halvdelen af lærere kan gøres arbejdsløse, så kun de virkelig
gode hjælper studenterne , når de ringer og mailer, vil være et
KÆMPE-fremskridt.

Ved de allerbedste laboratoriekurser spildte man halvdelen af tiden på at
vente på at læreren kom til ens bord.

Jeg har aldrig lært så meget kemi på så kort tid, som da min onkel i USA
sendte mig er genialt "Den lille kemiker" sæt i julegave. Afvejede
kemikalier, testtubes - og ufarlige forsøg udfærtes hjemme.
Kun når der er brug for NMR- eller elektronmikroskop, bliver det MÅSKE lidt
dyrt - hvis ikke japanerne eller kineserne har fået denne sindrige
elektronik så langt ned i pris, at Cirkus Uni kan sende avanceret apparatur
til låns, ligesom jeg som medicinstuderende lånte et skelet i ½ år.

Piger vil ikke være glade for at opgive den charmerende personlige kontakt
med de altid mandlige instruktører - dem om det.(De ramtes ikke af så slemt
lange ventetider som os andre) .
Livet er for kort til ventning og kedsomhed.

Fra : Bo Warming

Dato : 14-05-05 01:26

Fra : Bo Warming

Dato : 14-05-05 01:29

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> Den går heller ikke.

> Reel felterfaring er ikke et frynsegode men selve rygraden i uddannelsen.

Altafgørende i naturvidenskabelige uddannelser er læsning, forståelse og
problemløsning.

Håndværkslærlinge har megen vigtig hands-on praktik, men det er bestemt ikke
rygrad i noget science-studium

Vær helt konkret om typiske job der ikke kan udføres , hvis pensum var lært
via nettet dvs via MODNENDE, UDVIKLENDE SELVSTUDIER.

Fra : morten sorensen

Dato : 14-05-05 04:44

Bo Warming wrote:

> [...]
>
> Vær helt konkret om typiske job der ikke kan udføres , hvis pensum var
> lært via nettet dvs via MODNENDE, UDVIKLENDE SELVSTUDIER.

Vi kommer ikke videre, men gentager blot hver vores mening. Man kan ikke
læse sig til geologisk felterfaring; det ville alle geologer give mig
ret i. Antropologer kan heller ikke læse sig til at have et 6-måneders
ophold i Amazonas. Osv osv....

EOD

--

morten sorensen

Fra : Bo Warming

Dato : 14-05-05 10:05

> [...]
> i. Antropologer kan heller ikke læse sig til at have et 6-måneders ophold

Du forvrænger. Selvfølgelig skal praktik indgå. Men hvis den billige
teoretiske undervisning lægges først, så ekskursioner kun tilbydes de der er
DUELIGE OG PARATE, kan vi tilbyde uddannelse til langt flere
Du er elitær, eksklusiv og hadsk mod tabere&fattige, hvis du insisterer på
statusQuo-ødselheden

Hvormange antropologer med indsigt i amazon-indianer-levevis står Danmark og
mangler p.t.
Dem vi har, lefler for muslimer.
Kunne de ikke klare det uden en feriegave til hundredtusinder af kroner?
Sådant er sjov for lærere, og deres interesser prioriterer du måske højere
end samfundets?

Inkompetente narrehatte som Kåre Fog, der slår sig op på usaglige
Lomborg-angreb, har du tidligere forsvaret. Er du modstander af størst mulig
lukke for flest mulig mennesker? Markedsfrihed er vejen

Fra : Peter Weis

Dato : 14-05-05 11:43

Bo Warming wrote:

> Inkompetente narrehatte som Kåre Fog, der slår sig op på usaglige
> Lomborg-angreb, har du tidligere forsvaret.

Var det bold eller mand der blev sparket efter her?
Du er så forudindtaget at du har gjort dig blind.

Peter

Fra : Bo Warming

Dato : 14-05-05 13:31

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> wrote in message

> Var det bold eller mand der blev sparket efter her?

Jeg sparker aldrig efter manden = debatøren.

En kendt lektor, der har gjort sig til grin i landets medier, ved ikke at
kunne sin 7 klasses kemi, men som underviser på universitetet i kemi - han
er bolden, og såres ikke da han jo ikke er med i vor debat.

Han ville vippe Lomborg af pinden, men udstillede sig selv som
kemi-ignorant. Og det er kun toppen af isbjerget.

Professor Harnung , som jeg kender, afslørede ham i JP - for hans grove
gadedrenge angreb på Bjørn Lomborg var en provokation mod alle
videnskabsmænd

Fra : Peter Weis

Dato : 15-05-05 09:37

Bo Warming wrote:

> [...]
> at kunne sin 7 klasses kemi, men som underviser på universitetet i kemi
> - han er bolden, og såres ikke da han jo ikke er med i vor debat.

Dvs at hjemmesiden her http://www.cs.auc.dk/~hans/bo-warming.OSS.html
ikke går efter manden, fordi den ikke er skrevet i en debat med dig?

Og hvis jeg skriver et indlæg på usenet om at din kropsform ligner en
bold, så vil du opfatte det som at jeg går efter bolden i stedet for manden?

Peter

Fra : Bo Warming

Dato : 15-05-05 12:41

> [...]
>
> Og hvis jeg skriver et indlæg på usenet om at din kropsform ligner en
> bold, så vil du opfatte det som at jeg går efter bolden i stedet for

At min reklameagent Hans Hyttel (endda gratis) udspreder mine
sandfærdigt citerede budskaber i sin OSS har jeg altid udtrykt taknemlighed
for - kun hans supplerende kommentarer, der rummer lodrette løgne om mig,
har jeg kritiseret.
Og at han ikke tør debat med mig

At universitetet ved Limfjorden grundløst lukkede Sunsite-opkobling for
mig, var ækel stalinisme.- typisk og afslørende.

Fra : Peter Weis

Dato : 16-05-05 10:29

Bo Warming wrote:

> [...]
> taknemlighed for - kun hans supplerende kommentarer, der rummer
> lodrette løgne om mig, har jeg kritiseret.

Og du tør tilsyneladende ikke svare på mine spørgsmål.

Peter

Fra : Bo Warming

Dato : 17-05-05 12:44

> Og du tør tilsyneladende ikke svare på mine spørgsmål.

Visse spørgemål om kropsform og lighed har jeg ikke tid til
Hvis jeg har glemt et vigtigt spørgsmål, så gentage det.

Fra : Peter Weis

Dato : 18-05-05 18:31

Bo Warming wrote:
> "Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> wrote in message

> Visse spørgemål om kropsform og lighed har jeg ikke tid til
> Hvis jeg har glemt et vigtigt spørgsmål, så gentage det.

Jeg har ikke spurgt til din kropsform. Mine spørgsmål står i det fra mit
tidligere indlæg som du citerer. Det er endda mærket med spørgsmålstegn
for at du skal have det nemt.

Men intet skyer jeg for at gøre det nemt for dig:

Fra : Jan Pedersen

Dato : 19-05-05 00:19

Jeg synes lige at det er på sin plads her at skære ind til kernen af det Bo
Warming siger i denne tråd som jeg opfatter som:

- Meget spildtid på UNI (og andre højere læreanstalter) kan undgåes hvis vi
i højere grad indfører fjernstudier ved hjælp at IT teknologi.
- Laboratorie øvelser kan indskrænkes til det absolut nødvendigste da disse
også indeholder megen spild af tid og ressourcer.

Jeg kan kun sige at jeg er enig i essensen af dette. Masser af
uddannelsesinstitutioner har også allerede set lyset og udbyder masser af
kurser via fjernstudier. Man mødes så kun 1-3 gange på campus og gennemgår
de ting der kræver personlig tilstedeværelse. Hermed opnår man at flere kan
deltage end man fysisk kan proppe ind i et undervisningslokale => flere får
en uddannelse.

Ulemperne er f.eks. at fjernstudier fordrer selvstudium og det fordrer igen
selvdiciplin. Har man ikke denne kan man ikke gennemføre. Men har man ikke
selvdiciplin er man så overhovedet moden til at gennemføre en højere
uddannelse ?

Jeg kunne fint se følgende teknologier indført og erstatte en del
undervisning ved personligt fremmøde:

- Forelæsninger indspilles på video og sendes ud til de studerende på DVD
eller streames fra en server.
- Opgavebesvarelser afleveres til underviseren pr. mail og stilles via
campusnet hvor de studerende downloader disse sammen med eventuelle
lærebøger og noter på Adobe Acrobat format.
- Der oprettes chatrum hvor de studerende og underviserere kan debattere
faglige spørgsmål.
- Underviseren kan hjælpe de studerende individuelt via email og evt.
messenger programmer som : MSN Messenger , Skype eller lign. Her kan også
anvendes lyd, video (deltagerne kan se hinanden), Whiteboard funktion:
Underviseren kan anvende denne funktion som en tavle anvendes i et
undervisningslokale.

Selvfølgelig er der studier hvor der er så megen laboratoriearbejde og
feltstudier at ovenstående form kun kan anvendes i begrænset omfang:
Geologi, biologi, medicin mv. Men f.eks. store dele af fysik, kemi,
matematik, økonomi, ingeniørvidenskab og andre studier kunne fint for
størstedelens vedkommende gennemføres som fjernstudier. Skønt hvis man bor
langt fra uni byerne :)

Fra : Peter Weis

Dato : 19-05-05 19:49

Jan Pedersen wrote:
> Jeg synes lige at det er på sin plads her at skære ind til kernen af det Bo
> Warming siger i denne tråd som jeg opfatter som:

Det har du da ret i, mendenne del af tråden har udviklet sig væk fra det
emne.
Hvis du ønsker at diskutere "kernen", så hægt dig i stedet på en af de
grene i tråden hvor emnet er stadig er undervisningen.

Jeg havde mere lyst til at udstille BWs hykleri.

mvh
Peter

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 13-04-05 21:27

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> writes:

> Så vi er enige om at folk kan læse lige så hurtigt som de kan høre ord
> i forelæsning. Og hyggen i klasserummet kan privatiseres til bodegaen
> ved metrostationen

Jeg er uenig i dit præmis at en universitetsuddannelse kun drejer sig
om at få proppet viden ind i knolden. Opbygning af sociale netværk
med ligesindede er en meget vigtig ting som man ikke får via nettet.

Intet menneske er en ø.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/

Fra : andropov

Dato : 13-04-05 15:56

On Wed, 13 Apr 2005 16:30:09 +0200, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Lav en god DVD for hvert fag og erstat tusinder af universitetslærere med
>den - det vil lægerfagforeningerne nok vetoe

Så kunne de forske noget mere i stedet for.

Fra : andropov

Dato : 13-04-05 15:47

On Wed, 13 Apr 2005 15:50:30 +0200, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Alle overførselsindkomster bør nedtrappes.
>Folk kan uddanne sig via internettet.

> De behøver ikke SU. Der uddannes for
>mange til arbejdsløshed

Meget undervisningstid i skoler er spild af tid hvor man lige så godt
kunne lære det hjemme. Iøvrigt lærer man det først når man selv læser
det igennem frem for en lærer som står og snakker er min erfaring.

>Via overkommelige små babyskridt bør vi tilbage imod "yde før nyde"

Men samfundet er ikke så simpelt som før i tiden hvor der var masser
af karle på gårde.
Borgerlige snakker ofte ligesom det stadig var tilfældet.

Fra : Bo Warming

Dato : 13-04-05 16:17

> Meget undervisningstid i skoler er spild af tid hvor man lige så godt
> kunne lære det hjemme. Iøvrigt lærer man det først når man selv læser
> det igennem frem for en lærer som står og snakker er min erfaring.

Skoler er skabt for lærernes skyld

> Men samfundet er ikke så simpelt som før i tiden hvor der var masser
> af karle på gårde.
> Borgerlige snakker ofte ligesom det stadig var tilfældet.

Der er meget arbejde vi kan glæde hinanden med. Jeg kunne godt bruge lidt
opvartning. En sød pige der hjalp mig med at onanere kunne være god
hjemmehj´ælp, og meget andet. Men vi har ikke et frit marked hvor alle behov
kan finde sammen og gode byttehandler kan afskaffe al arbejdsløshed
Jeg gad godt betale nogen for at hjælpe mig med at søge dit og dat på
internettet. Ring 35861000. Jeg har tavshedspligt, hvis du vil

Niels Hausgaard søger at gøre grin når han synger "Der er altid plads til en
der gider arbejde", men det er ikke løgn. Japanerne har ret lidt
arbejdsløshed og har en masse trappesælgersker, og det er ikke så
fremmedgørende som alternativerne - hyggeligt at købe kondomer af en
midaldrende dame der ringer på døren, har jeg hørt.
Prostitution henter de philipinere og thailændere til - det anser de selv
for rakkerarbejde. Ligesom mine børn tidligere gad en masse hjælp til mig
for god betaling men nu kun gider skrive citater, for andet er
gammeldags/"rakkerarbejde"
"Fine fornemmelser" er et stort problem vedr at folk foretrækker lediggang -
som også er god hvis man er passende skitzoid dvs harmonisk

Fra : andropov

Dato : 13-04-05 17:04

On Wed, 13 Apr 2005 17:17:09 +0200, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Skoler er skabt for lærernes skyld

Ind imellem fristes man til at tænke at der er noget om snakken.

>Der er meget arbejde vi kan glæde hinanden med.

Men det kan man ikke da det så er billig arbejdskraft som ødelægger
det for andre.

> [...]
>hjemmehj´ælp, og meget andet. Men vi har ikke et frit marked hvor alle behov
>kan finde sammen og gode byttehandler kan afskaffe al arbejdsløshed

Men det kommer der blot et dårligere samfund ud af. Vi vil ikke
tilbage til fortiden.

>Jeg gad godt betale nogen for at hjælpe mig med at søge dit og dat på
>internettet. Ring 35861000. Jeg har tavshedspligt, hvis du vil

Det er vel ikke det store problem at finde ting på nettet når man har
google...

Jeg så iøvrigt (i et datablad) en computer hvor der så vidt jeg husker
kun var 9 knapper på. Den var beregnet til ældre som ikke havde så
meget forstand på computer. Det var en slags terminal kaldte de den
vist.

>Niels Hausgaard søger at gøre grin når han synger "Der er altid plads til en
>der gider arbejde", men det er ikke løgn.

Hvis man gider at arbejde for 5 kr i timen er der nok altid
arbejde....
Men det er netop den slags fagforeningerne prøver at forhindre så vi
stadig kan have et velfærdssamfund.

> [...]
>fremmedgørende som alternativerne - hyggeligt at købe kondomer af en
>midaldrende dame der ringer på døren, har jeg hørt.

Det er sikkert hyggeligt for os med billig arbejdskraft men ikke for
dem selv.

> [...]
>"Fine fornemmelser" er et stort problem vedr at folk foretrækker lediggang -
>som også er god hvis man er passende skitzoid dvs harmonisk

Hvis folk får løn efter tarifferne vil folk arbejde, men så viser det
sig at der ikke er arbejde.

Fra : Bo Warming

Dato : 13-04-05 17:23

> Men det kan man ikke da det så er billig arbejdskraft som ødelægger
> det for andre.

Skråt op med tariffer

> Men det kommer der blot et dårligere samfund ud af. Vi vil ikke
> tilbage til fortiden.

Jeg vil.
Teknologi-fornyelserne og vor øgede indsigt følger med når vi vender tilbage
til natvægtersamfundet med det lave skattetryk
og en lovbog på størrelse med Maos lille røde

> Hvis man gider at arbejde for 5 kr i timen er der nok altid
> arbejde....
> Men det er netop den slags fagforeningerne prøver at forhindre så vi
> stadig kan have et velfærdssamfund.

Sammenlignet med lediggang kan 5 kr i timen være rigeligt, for nogle

> Det er sikkert hyggeligt for os med billig arbejdskraft men ikke for
> dem selv.

Det afgør hin enkelte

> Hvis folk får løn efter tarifferne vil folk arbejde, men så viser det
> sig at der ikke er arbejde.

Arbejde er ikke en lagkage der skal fordeles.
Arbejde skaber arbejde - lissom du ved appetiten vokser mens man spiser

Asket-pietisme er for magre munke-marxister, selvhadere som Holger K der
påstår at i hans studietid var kun socialisterne interessante mennesker.

God puts something good and something loveable in every man His hands
create.MarkTwain

Guddommelige skal alle væsener være mig - alle dage skal være mig hellige.
Nietzsche

Hverdagen er hellig. Grundtvig

Hvis blot vi var frugtbare marker, ville vi på bunden ikke lade noget ligge
ubenyttet hen og se en velkommen gødning i hver eneste begivenhed og ting og
i hvert menneske. Nietzsche

If we meet no gods, it is because we harbor none. If there is grandeur in
you, you will find grandeur in porters and sweeps. Emerson

Alle mennesker er guddommelige. Nietzsche Op For guden er
alt smukt, godt og retfærdigt; mennesker derimod anser noget for
uretfærdigt, andet for retfærdigt. Heraklit

Der skal ikke findes et menneske som jeg ledes ved eller som jeg hader""Nietzsche

FAGFORENINGER DUR KUN TIL AT FÅ FAGFÆLLER TIL AT FØLE SIG HÆVET OVER ANDRE

Fra : andropov

Dato : 13-04-05 17:54

On Wed, 13 Apr 2005 18:22:34 +0200, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Jeg vil.
>Teknologi-fornyelserne og vor øgede indsigt følger med når vi vender tilbage
>til natvægtersamfundet med det lave skattetryk

Det hjælper ikke meget da vi så ikke har råd til teknologi fordi vi er
vendt tilbage til fattigdom som i 30'erne eller tidligere.
Nej tak til det.

>Sammenlignet med lediggang kan 5 kr i timen være rigeligt, for nogle

Nope.

>Det afgør hin enkelte

Ja og forhåbentlig stemmer folk så igen på Socialdemokratiet til næste
valg så vi undgår den slags.

>Arbejde er ikke en lagkage der skal fordeles.

Næ, men det kniber med at skabe tilstrækkelig med nye arbejdspladser
som betaler en overenstkomstmæssig løn. Så i praksis er det en lagkage
som skal deles hvis alle skulle have arbejde.

Fra : Bo Warming

Dato : 14-04-05 07:15

> Det hjælper ikke meget da vi så ikke har råd til teknologi fordi vi er
> vendt tilbage til fattigdom som i 30'erne eller tidligere.
> Nej tak til det.

Intet samfund er nogensinde gået fra højteknologi til lavteknologi. Selv
hvis vi overlod al forskning og fornyelse til andre lande, vil vi blive
rigere og rigere, for masseproduktion og rationalisering er i en god
cirkel - det forstærker sig selv.

> Nope.

Københavnske restauranter betaler idag megete ofte NUL KRONER I TIMEN til
ansatte, fordi de jo har deres dagpenge og vil ud og se mennesker - arbejdet
bærer lønnen i sig selv. Vi kunne afskaffe overføringsindkomster gradvis,
hvis vi ville. Hvem sulter?

> Ja og forhåbentlig stemmer folk så igen på Socialdemokratiet til næste
> valg så vi undgår den slags.

Forhåbentlig blir S ved at gøre sig til en DF-kopi, fordi det er det
vælgerne vil

> Næ, men det kniber med at skabe tilstrækkelig med nye arbejdspladser
> som betaler en overenstkomstmæssig løn. Så i praksis er det en lagkage
> som skal deles hvis alle skulle have arbejde.

Du er uden fantasi og uden evne til at se Fjernøstens uhyre successer mht
økonomi, jobglæde, lavkriminalitet, levealder - og jeg har ovenikøbet
provokeret med hvordan alene vedr købesex der er guldgruber af
hjælp-hinanden-muligheder som den onde stat hindrer.
Når nogen skaber egoistisk erhvervssucces så er spinnoff job til andre og
billigere varer til ale - job skaber job - der er ikke mangel hvis vi tør
FRIHED
Selvhjælp gør misundelig på smittende entusiastisk måde -.
velfærdsforstening via fagforeninger er ikke vejen frem. Vær ikke
tarif-materialistisk dvs kortsynet. Lev livet farligt, det lønner sig.

Læs især start og slut af følgende

"At skabe er at leve to gange. Albert Camus

" Beløningen for noget, der er gjort godt, er at have gjort det.
R.W.Emerson

Det betyder ikke meget om en ting er sand, hvis den er effektiv.

Early in the morning, at dawn, in one's first burst of vigour,
to read a book - I call a vice. Nietzsche

Essensen af viden er at besidde den, at anvende den.
Confucius

Hvor man lærer sig selv at kende? Aldrig gennem meditation. Men
gennem handling. Goethe

Idleness is a mother. She has a son, robbery, and a daughter,
hunger. Victor Hugo

Når enden er god, er alting godt.
Shakespeare

Naturen har skænket store mennesker evnen til at handle og
overladt til de øvrige at dømme. Luc de Clapiers de
Vauvenargues

Succes giver tryghed, tryghed giver succes. Ulrich Schamoni

Fra : andropov

Dato : 14-04-05 08:50

On Thu, 14 Apr 2005 08:14:47 +0200, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

> [...]
>hvis vi overlod al forskning og fornyelse til andre lande, vil vi blive
>rigere og rigere, for masseproduktion og rationalisering er i en god

Men i USA (højrefløjsernes land) findes der masser af fattige
mennesker trods højteknologi.
Det ønsker vi ikke i Danmark.

>Københavnske restauranter betaler idag megete ofte NUL KRONER I TIMEN til
>ansatte, fordi de jo har deres dagpenge og vil ud og se mennesker

Men det er jo så ulovligheder.

> - arbejdet
>bærer lønnen i sig selv. Vi kunne afskaffe overføringsindkomster gradvis,
>hvis vi ville. Hvem sulter?

Ikke endnu. Men efterhånden som befolkningen er blevet bearbejdet af
Fogh udfører han minimalstatstankerne og så bliver det ikke spændende
for de arbejdsløse.

>Forhåbentlig blir S ved at gøre sig til en DF-kopi, fordi det er det
>vælgerne vil

Det eneste Socialdemokratiet har tilfælles med DF er at hjælpe ældre
og begrænsning af indvandringen. De andre sociale ting findes ikke hos
DF.

>Du er uden fantasi og uden evne til at se Fjernøstens uhyre successer mht
>økonomi, jobglæde,

Men Danmark kan ikke konkurrere på prisen. Vi skal være teknologisk
førende i stedet.

> lavkriminalitet,

Lavkriminalitet har nok noget med meget hårde straffe at gøre. Men den
er Danmark nok ikke med på.

>Selvhjælp gør misundelig på smittende entusiastisk måde -.
>velfærdsforstening via fagforeninger er ikke vejen frem. Vær ikke
>tarif-materialistisk dvs kortsynet. Lev livet farligt, det lønner sig.

Der er kun frihed for de rige og det lønner sig kun for de få som har
succes.

Fra : Bo Warming

Dato : 14-04-05 09:44

> Men i USA (højrefløjsernes land) findes der masser af fattige
> mennesker trods højteknologi.
> Det ønsker vi ikke i Danmark.

> Men det er jo så ulovligheder.

NEJ FY DOG
Har du hørt om sort arbejde i Jylland. Anhængerfolket.
Uden ulovligheder byggedes meget få huse i Danmark

> Ikke endnu. Men efterhånden som befolkningen er blevet bearbejdet af
> Fogh udfører han minimalstatstankerne og så bliver det ikke spændende
> for de arbejdsløse.

Mad produceres så vi ku fodre svin med delikatesser
Tror du selv på SULT i DK?
Selv i WW1+2 havde vi ikke mangel på vitaminer, mineraler, protiner,
kalorier

> Det eneste Socialdemokratiet har tilfælles med DF er at hjælpe ældre
> og begrænsning af indvandringen. De andre sociale ting findes ikke hos
> DF.

Måske den nødvendige drivkraft findes hos borgeren og nævenyttig medlidenhed
er ydmygende og skadelig

> Men Danmark kan ikke konkurrere på prisen. Vi skal være teknologisk
> førende i stedet.

> Lavkriminalitet har nok noget med meget hårde straffe at gøre. Men den
> er Danmark nok ikke med på.

Japan har LANGT kortere fængselsstraffe end vi. Men fængslerne er ikke
luksushoteller og udgangstilladelse eksisterer ikke. Ingen fængselsstraffet
i Japan begår kriminalitet igen.
Generelt er de mildere mht at ægte angrende for betinget straf
At man overvåger hinanden er sundt og det er del af forklaringen på nul vold
og nul tyveri i Japan.

> Der er kun frihed for de rige og det lønner sig kun for de få som har
> succes.

Og når de rige har frihed, skaber de job til de fattige

et fint jødisk ordsprog lyder "Vil du gøre noget godt for et barn, så hjælp
barnets mor"

Kapitalisterne er landsfaderne som vi bør gavne via lav skat så de
producerer mere, bedre, billigere og jobskaber til gavn for alle.

Og arbejde skaber arbejde - eksplosivt, hvis man tør frihed

Fra : andropov

Dato : 14-04-05 10:32

On Thu, 14 Apr 2005 10:43:56 +0200, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>NEJ FY DOG

Ja sådan noget føler vi indfødte danskere os for gode til.

>Har du hørt om sort arbejde i Jylland. Anhængerfolket.
>Uden ulovligheder byggedes meget få huse i Danmark

Jo, jeg bor i Jylland. Men det er jo kun venskabstjenester jyder
udfører.

>Mad produceres så vi ku fodre svin med delikatesser
>Tror du selv på SULT i DK?
>Selv i WW1+2 havde vi ikke mangel på vitaminer, mineraler, protiner,
>kalorier

Nu skulle vi også gerne have det lidt bedre end ww2. En smule kultur
hører også til et menneskeligt liv.

>Måske den nødvendige drivkraft findes hos borgeren og nævenyttig medlidenhed
>er ydmygende og skadelig

Men sammen er vi stærke så fagforeningssolidaritet er et must.

> [...]
>Generelt er de mildere mht at ægte angrende for betinget straf
>At man overvåger hinanden er sundt og det er del af forklaringen på nul vold

Lidt elektronisk overvågning som i Sverige ville nok ikke skade...
(sidste 4 måneder af straffen)

>Og når de rige har frihed, skaber de job til de fattige

Ikke i tilstrækkelig grad hvis det skal være til en menneskeværdig
løn.

Fra : Bo Warming

Dato : 14-04-05 10:57

> Ja sådan noget føler vi indfødte danskere os for gode til.

Du vil ha buret Mother Theresa inde for at gøre frivilligt arbejde, som
fagforeningerne føler tager job fra deres medlemmer?

> Jo, jeg bor i Jylland. Men det er jo kun venskabstjenester jyder
> udfører.

Og alle jyder er venner med alle og der er stolthed i aldrig at sætte sine
ben i butik men bytte sig til alle grønsager, kød håndværkerarbejde osv osv

> Nu skulle vi også gerne have det lidt bedre end ww2. En smule kultur
> hører også til et menneskeligt liv.

Og det skaffer folk sig let uden statens hjælp.

Alsang under krigen var gratis

> Men sammen er vi stærke så fagforeningssolidaritet er et must.

Når man holder andre ude, fordi de er dygtigere og billigere, er det gået
for vidt.
Fængsler ville forebygge bedre hvis ikke fagforeninger forbød at fanger
laver nyttigt arbejde

> Lidt elektronisk overvågning som i Sverige ville nok ikke skade...
> (sidste 4 måneder af straffen)

Roadpricing bør kompineres med at alle biler er overvåget altid.

Og indvandrerdrenge der tages i butikstyveri skal resten af livet bære
radiosender om anklen

> Ikke i tilstrækkelig grad hvis det skal være til en menneskeværdig
> løn.

Det er vigtigere at have noget at rive i end at få luksusløn

Du er skyld i psykose og narkomani ved at skubbe folk ud i kedsomhed

Fra : andropov

Dato : 14-04-05 12:31

On Thu, 14 Apr 2005 11:56:33 +0200, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Du vil ha buret Mother Theresa inde for at gøre frivilligt arbejde, som
>fagforeningerne føler tager job fra deres medlemmer?

Med hensyn til ulandshjælp er det bedst at der ikke er for meget
administration så det er en undtagelse fra reglen.

>Og alle jyder er venner med alle og der er stolthed i aldrig at sætte sine
>ben i butik men bytte sig til alle grønsager, kød håndværkerarbejde osv osv

Så meget bytten er der nok heller ikke.
Måske udlændinge kommer forbi i deres bmw og stjæler pengene som er
blevet lagt til køb af f.eks. jordbær.

>Og det skaffer folk sig let uden statens hjælp.

Det er så lige det om de gør det.

>Når man holder andre ude, fordi de er dygtigere og billigere, er det gået
>for vidt.

Vi skal vel ikke have polakker ind og underminere vores
fagforeninger...

>Fængsler ville forebygge bedre hvis ikke fagforeninger forbød at fanger
>laver nyttigt arbejde

Nyttigt arbejde er ikke ønskeligt i fængsler.
Sport er at foretrække.

>Roadpricing bør kompineres med at alle biler er overvåget altid.

Roadpricing har folk vist ikke råd til synes jeg fornylig man hørte i
medierne...

Et overvågningssamfund er folk nok ikke interesseret i.
Men at holde lidt øje med fanger (elektronisk overvågning) efter end
straf ville nok ikke skade.

>Og indvandrerdrenge der tages i butikstyveri skal resten af livet bære
>radiosender om anklen

Man kunne i første omgang sige 2 år og efterhånden bliver det sat op
ved gentagelser.

Hvis de så var ved at begå røveri kunne de få et stød automatisk af
apparatet :)

>Det er vigtigere at have noget at rive i end at få luksusløn

Ikke for en hver pris.

>Du er skyld i psykose og narkomani ved at skubbe folk ud i kedsomhed

Kunne man ikke anbringe et apparat som kunne lugte på narkomanen så
han kunne få et stød hvis han ville til at tage et fix....

Fra : Bo Warming

Dato : 14-04-05 19:17

> Så meget bytten er der nok heller ikke.
> Måske udlændinge kommer forbi i deres bmw og stjæler pengene som er
> blevet lagt til køb af f.eks. jordbær.

Vi er nødt til at udvise i stor stil

> Det er så lige det om de gør det.

Hvis de kultursultes, så gælder at det man ikke dør af, bliver man stærkere
af.

> Vi skal vel ikke have polakker ind og underminere vores
> fagforeninger...

Det slipper vi ikke for. Men muslimer kan vi nå at stoppe

> Nyttigt arbejde er ikke ønskeligt i fængsler.
> Sport er at foretrække.

Uenig

> [...]
>
> Et overvågningssamfund er folk nok ikke interesseret i.
> Men at holde lidt øje med fanger (elektronisk overvågning) efter end

Fanger er godt sted at starte mht radioovervågning og DNA-fingeraftryk

> Man kunne i første omgang sige 2 år og efterhånden bliver det sat op
> ved gentagelser.
>
> Hvis de så var ved at begå røveri kunne de få et stød automatisk af
> apparatet :)

Du ser for mange Hollywoodfilm

> Ikke for en hver pris.

Nej - dem der vil meditere og leve af ris, skal have lov til det

> Kunne man ikke anbringe et apparat som kunne lugte på narkomanen så
> han kunne få et stød hvis han ville til at tage et fix....

Jeg tror der bør satse på enkle indarbejdede løsninger.

Fra : andropov

Dato : 14-04-05 19:55

On Thu, 14 Apr 2005 20:17:23 +0200, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Vi er nødt til at udvise i stor stil

Mon ikke vi får EU på nakken. Det skulle ikke undre mig de blander sig
jo i så meget.

>Det slipper vi ikke for. Men muslimer kan vi nå at stoppe

Men direkte smide nogen ud er der vist kun DF som ville foreslå.

>Fanger er godt sted at starte mht radioovervågning og DNA-fingeraftryk

Man kunne gradvis sætte perioden op som de skal bære sender.

>Du ser for mange Hollywoodfilm

Ekspedienten trykker på en overfaldsalarm og politi alarmeres og via
gps finder ud af hvilken forbryder som skal have et stød.

Narkomaner som stjæler skal der nok lidt drastiske midler til :)

>Jeg tror der bør satse på enkle indarbejdede løsninger.

Hvis man kunne fremstille et sådant apparat billigt og narkomanen skal
gå med det så er sagen klaret og dem som bryder reglerne må i isoleret
lejr.

Fra : andropov

Dato : 12-04-05 19:24

On Tue, 12 Apr 2005 19:36:25 +0200, Anders Peter Johnsen
<anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

> [...]
>behovet for fornyelse.

>Jeg tror på Helle Thorning-Schmidt som Danmarks første kvindelige

Jo spændende at se hvad det kan føre til.

> [...]
>alle de andre "ja"-politikere - ligesom jeg håber at hun lærer at tage
>danskernes velbegrundede uvilje mod yderligere indvandring

Mon ikke det største problem bliver Radikale som sædvanlig.
Mon ikke de snart kan se at hvis de skal have indflydelse igen må de
ændre holdning.

> [...]
>"rige" (brandskatter alle lønmodtagere og selvstændige erhvervsdrivende)
>for at "hjælpe de fattige" i form af tvungen passiv forsørgelse.

Arbejdspladser flytter til udlandet så arbejdsløsheden slipper man nok
aldrig af med.
Uanset om højrefløjsere vil udsulte de fattige.

>Og, nå ja, så skal hun for alvor kappe linerne til Fru Jelved og turde
>mene noget andet. Jeg vil se duel på håndtasker, vil jeg!

Forhåbentlig kan Gucci Helle samarbejde med den lavtgående håndtaske
:)

Fra : Futte

Dato : 12-04-05 17:40

Fra : Rune

Dato : 12-04-05 17:39

Jamen så tillykke med et godt valg. Er der officielt? Jeg må sig med Helle
som formand vil jeg være tilbøjelig til at sætte mit kryds på S for første
gang nogle sinde. Hvis der alligevel skal føres socialdemokratisk politik,
kan det lige så godt være socialdemokraterne der gør det. Frank ville have
været en katastrofe, med Helle har de en chance.

Fra : Jim

Dato : 12-04-05 17:50

"Rune" <rune@slambam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> have
> været en katastrofe, med Helle har de en chance.

Det er muligt, men S vil ikke samme udlændinge-politik som DF.
Og det er det, vi skal tage os i agt for.

J.

Fra : andropov

Dato : 12-04-05 19:25

On Tue, 12 Apr 2005 18:49:37 +0200, "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk>
wrote:

>"Rune" <rune@slambam.dk> skrev i en meddelelse
>
>Det er muligt, men S vil ikke samme udlændinge-politik som DF.

Jo, de vil. Det er Radikale som er problemet.

Fra : Jim

Dato : 12-04-05 21:41

"andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse

> Jo, de vil. Det er Radikale som er problemet.

Kan du så ikke forklare mig, hvorfor Karen Jespersen måtte så grueligt
meget igennem?

Fra : andropov

Dato : 12-04-05 22:01

On Tue, 12 Apr 2005 22:41:19 +0200, "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk>
wrote:

>Kan du så ikke forklare mig, hvorfor Karen Jespersen måtte så grueligt
>meget igennem?

Men Karen Jespersen snakkede jo om at sende folk på en øde ø og
lignende som selvfølgelig ikke kan opfyldes. Man kan tage Thorkild
Simonsen som virkelig ville gøre noget ved udlændinge problemet og det
blev forpurret på grund af de Radikale.

Fra : Jim

Dato : 12-04-05 22:41

> [...]
> lignende som selvfølgelig ikke kan opfyldes. Man kan tage Thorkild
> Simonsen som virkelig ville gøre noget ved udlændinge problemet og det

Torkild..?? Gøre noget ved udlændingeproblemet?
Det mener du ikke seriøst.
Kan du ikke lige komme med de af tidligere minister Torkild Simonsen
fremsatte lovforslag om hjemsendelse af flygtninge og indvandrere, som
ikke havde noget at gøre i Danmark? , herunder de kriminelle.

Fra : andropov

Dato : 12-04-05 23:21

On Tue, 12 Apr 2005 23:40:52 +0200, "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk>
wrote:

> [...]
>fremsatte lovforslag om hjemsendelse af flygtninge og indvandrere, som
>ikke havde noget at gøre i Danmark? , herunder de kriminelle.

Nu kan jeg ikke huske det præcist så langt tilbage. Men Radikale fik
godt og grundigt forpurret det meste.

Fra : Jim

Dato : 13-04-05 13:51

> Nu kan jeg ikke huske det præcist så langt tilbage. Men Radikale fik
> godt og grundigt forpurret det meste.

S havde alle muligheder for at foretage de nødvendige tiltag mod
indvandringen og deraffølgende kriminalitet.
S havde hele den højre side i tinget at forhandle med.
V, K og O så gerne en strammere udlændingelovgivning, og det behøvede de
vel ikke de radikale til.
Problemet lå og ligger stadig hos S og kun S.

Fra : andropov

Dato : 13-04-05 14:04

On Wed, 13 Apr 2005 14:51:01 +0200, "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk>
wrote:

>S havde alle muligheder for at foretage de nødvendige tiltag mod
>indvandringen og deraffølgende kriminalitet.
>S havde hele den højre side i tinget at forhandle med.

Men så havde det været slut med regeringen og et valg skulle
udskrives.

Fogh kan jo heller ikke blot skifte over og handle hver anden gang med
Socialdemokratiet så er der et parti som DF der står af.

Fra : morten sorensen

Dato : 12-04-05 17:53

Rune wrote:

> Jeg må sig med Helle
> som formand vil jeg være tilbøjelig til at sætte mit kryds på S for første
> gang nogle sinde.

Jeg kender en del der har det sådan.

> Hvis der alligevel skal føres socialdemokratisk politik,
> kan det lige så godt være socialdemokraterne der gør det.

Ja.

> Frank ville have
> været en katastrofe, med Helle har de en chance.

De har en meget god chance - hvis de nu får ro og undgår at dolke hende
i ryggen.

Den vælgergruppe de skal have fat i kan langt bedre foholde sig til
hende end Fogh.

--

morten sorensen

Fra : andropov

Dato : 12-04-05 19:27

On Tue, 12 Apr 2005 18:53:06 +0200, morten sorensen

>De har en meget god chance - hvis de nu får ro og undgår at dolke hende
>i ryggen.

Ja, men Auken fløjen er tossede hvis ikke de indser at ro i partiet er
vigtigt nu hvis Fogh skal slås.

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-05 17:57

Tillykke til Hende og farvel efterløn.

Carl

Fra : JH

Dato : 12-04-05 18:06

Helle?
Mener du ikke Cameron Diaz?

Fra : Thomas H.

Dato : 12-04-05 18:32

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse

> Æv bæv tudefrank..

Har i dag på jobbet allerede hørt to kvinder sige: "Hvis det bliver hende
kunne jeg godt finde på at stemme på hende" , den ene direkte pga. at vi
skal have nogle flere kvinder i folketinget, begge to er ellers temmelig
fremmedfjenske og soc.dem's politik siger dem absolut INTET, men de ville
stemme på hende udelukkende fordi hun er kvinde - hvor er det dog tragisk !

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 12-04-05 18:52

Thomas H. wrote:
> [...]
> stemme på hende udelukkende fordi hun er kvinde - hvor er det dog tragisk !

Så længe det evt. vil kunne svække Marianne Jelved er jeg ganske tilfreds!

Anders Peter Johnsen

Fra : andropov

Dato : 12-04-05 19:30

On Tue, 12 Apr 2005 19:52:21 +0200, Anders Peter Johnsen

>Så længe det evt. vil kunne svække Marianne Jelved er jeg ganske tilfreds!

Skolelærere vil nok altid stemme på Radikale så dem slipper man nok
aldrig af med. Men Socialdemokratiet behøves Radikale for at danne
regering.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 12-04-05 20:29

andropov wrote:

> Skolelærere vil nok altid stemme på Radikale så dem slipper man nok
> aldrig af med. Men Socialdemokratiet behøves Radikale for at danne
> regering.

Lad os nu se hvor mange radikale kvinder, der finder sig en stærk og
klar ideologisk medsøster i Helle Thorning-Schmidt.

Mit "ydmyge" bud er at Socialdemokratiet lige er gået mindst 10% frem i
meningsmålingerne. Og sikkert mere.

Der er ifølge mine halvskøre politiske fornemmelser RIGTIG mange
hjerteblødende eksil-socialdemokrater, som i aften siger: "Næste
Folketingsvalg: Socialdemokraterne!"

(Efter at de stort set siden Jens Otto Krag har oplevet den ene mere
håbløse formand efter den anden.)

Jeg håber på at Socialdemokraterne ENDELIG (som min egen far, formand i
Værløse indtil sin død i 1996, aldrig selv skulle nå at opleve) tager
sig alvorligt sammen og redefinerer sig selv i en moderne politisk kontekst.

Anders Peter Johnsen

Fra : andropov

Dato : 12-04-05 21:03

On Tue, 12 Apr 2005 21:29:08 +0200, Anders Peter Johnsen

>Lad os nu se hvor mange radikale kvinder, der finder sig en stærk og
>klar ideologisk medsøster i Helle Thorning-Schmidt.

Det giver nok altid lidt.
Det trænger de også til Socialdemokratiet.

>Mit "ydmyge" bud er at Socialdemokratiet lige er gået mindst 10% frem i
>meningsmålingerne. Og sikkert mere.

Forhåbentlig går de mere frem.

>Der er ifølge mine halvskøre politiske fornemmelser RIGTIG mange
>hjerteblødende eksil-socialdemokrater, som i aften siger: "Næste
>Folketingsvalg: Socialdemokraterne!"

Ja, så kan det være de kommer tilbage.

>(Efter at de stort set siden Jens Otto Krag har oplevet den ene mere
>håbløse formand efter den anden.)

Det er svært at sammenligne. Krag er nærmest den sidste som hører til
gamle dage. Forholdene har ændret sig en del med teknik og andet.

>Jeg håber på at Socialdemokraterne ENDELIG (som min egen far, formand i
>Værløse indtil sin død i 1996, aldrig selv skulle nå at opleve) tager
>sig alvorligt sammen og redefinerer sig selv i en moderne politisk kontekst.

Arbejdere vil altid være svagt stillet overfor arbejdsgivere. Det har
arbejderne ligesom glemt lidt på det sidste og har næsten troet at de
kunne undvære fagforeninger. Men den går ikke.

Fra : JH

Dato : 12-04-05 18:56

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote in
newsT6e.163$%24.100@news.get2net.dk:

> [...]
> ellers temmelig fremmedfjenske og soc.dem's politik siger dem absolut
> INTET, men de ville stemme på hende udelukkende fordi hun er kvinde -

Ja, de skulle have inddraget deres stemmeret!

Fra : andropov

Dato : 12-04-05 19:31

On 12 Apr 2005 17:55:46 GMT, JH <nobody@home.no> wrote:

>Ja, de skulle have inddraget deres stemmeret!

Hanne Vibeke Holst sidder nok og klapper i sine små hænder. Nu har en
kronprinsesse fået magt.

Fra : Thomas H.

Dato : 13-04-05 07:28

"JH" <nobody@home.no> skrev i en meddelelse

> Ja, de skulle have inddraget deres stemmeret!

Nææ det synes jeg nu ikke, jeg synes bare ikke det har meget med
ligestilling at gøre, at stemme på en kvinde fordi hun er kvinde !

Fra : Jim

Dato : 12-04-05 19:00

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ellers temmelig fremmedfjenske og soc.dem's politik siger dem absolut
> INTET, men de ville stemme på hende udelukkende fordi hun er kvinde -

Der er så meget, kvinder ikke forstår. ;0)

J.

Fra : andropov

Dato : 12-04-05 19:28

On Tue, 12 Apr 2005 19:32:26 +0200, "Thomas H."

Sådan skal det lyde.
Ud med de højrefløjsere.

Fra : Thomas H.

Dato : 13-04-05 07:29

> Sådan skal det lyde.
> Ud med de højrefløjsere.

Ikke pga. at det er en kvinde, det skulle vel gerne være pga. Politiken?

Fra : andropov

Dato : 13-04-05 08:58

On Wed, 13 Apr 2005 08:28:54 +0200, "Thomas H."
<thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote:

>"andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse

>Ikke pga. at det er en kvinde, det skulle vel gerne være pga. Politiken?

Hun virker klar i udmeldingerne. Nu må man så håbe hun kan følge det
op i handling. Men det vil vise sig når Socialdemokratiet igen får
statsministerposten.

Fra : andropov

Dato : 12-04-05 19:14

On Tue, 12 Apr 2005 18:32:43 +0200, "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk>
wrote:

>Æv bæv tudefrank..

Nu må venstrefløjen i Socialdemokratiet være banket på plads. Først
nederlag til Auken og nu til Frank.

Fra : morten sorensen

Dato : 12-04-05 19:20

andropov wrote:

> Nu må venstrefløjen i Socialdemokratiet være banket på plads. Først
> nederlag til Auken og nu til Frank.

Aukens nederlag var noget mere klart end dette.

Afgørelsen her var meget snæver og viser reelt at partiet er delt.
Løsningen må værre at HTS udnævner de folkhun mener er bedst uden at
skele til fløje, men samtidigt tager hensyn til den politik
venstrefløjen vil have.

--

morten sorensen

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 12-04-05 19:30

morten sorensen wrote:

> Aukens nederlag var noget mere klart end dette.
>
> Afgørelsen her var meget snæver og viser reelt at partiet er delt.

Enig. Og ude af stand til at stille med et troværdigt alternativ til den
nuværende tingenes tilstand. Deres eneste håb ligger i, at Venstre
heller ikke har noget inspirerende at byde på.

Valget mellem Helle og Anders bliver uden politisk indhold.

Fra : morten sorensen

Dato : 12-04-05 19:30

Henrik Svendsen wrote:

> Valget mellem Helle og Anders bliver uden politisk indhold.

Det tror jeg osse der er stor chance for - og så kan vælgerne kun tage
efter indpakningen, og der må HTS næsten være favorit mod en
formodentligt slidt AFR.

--

morten sorensen

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 12-04-05 19:39

morten sorensen wrote:

> Det tror jeg osse der er stor chance for - og så kan vælgerne kun tage
> efter indpakningen, og der må HTS næsten være favorit mod en
> formodentligt slidt AFR.

Venstre må få hæftet noget snavs på Helle. Hvis ikke det lykkes for dem
med skræmmetaktikken, og hvis Helle får løftet sig over fraserne, så
vinder hun nok. Men Venstre har masser af muligheder. Jeg tør simpelthen
ikke spå om det endnu. Ikke efter min fiasko med at spå Lykketofts
fremtid.

Fra : morten sorensen

Dato : 12-04-05 19:46

Henrik Svendsen wrote:

> Venstre må få hæftet noget snavs på Helle

De kan de dårligt tror jeg, for hun personificerer i nogen grad de
vælgere der bliver kæmpet om.

> Hvis ikke det lykkes for dem
> med skræmmetaktikken, og hvis Helle får løftet sig over fraserne, så
> vinder hun nok.

AFR har aldrig stået over for en kvinde som førsteudfordrer - kun
Jelved, som han har kunne betragte som en niche-politiker i et parti
hvis støtte han ikke længere behøver.

Jeg kan godt forestille mig AFR køre rundt med HTS i en debat hvis han
kører på sin evne til at 'udvise handlekraft'. Det kan bare blive for
meget - netop fordi HTS er kvinde, så det rent faktisk giver bagslag.

> Men Venstre har masser af muligheder.

En af dem er at give udlændingepolitikken flere skruer til - for at
udvide gabet mellem S og R.

V har en klart sværere opgave nu; det er i hvert fald ikke åbenlyst
hvordan der skal vindes. På den anden side kan de i øjeblikket nok bare
læne sig tilbage og se om hun har held med sit forehavende - hvad det så
end er. Hun skal ud i to valgkampe - EU og kommunal - og ender de
dårligt for hende kunne jeg godt forestille mig at der kom et hurtigt
folketingsvalg hvis det kunne 'begrundes' tilstrækkeligt med et eller
andet alibi.

> Jeg tør simpelthen
> ikke spå om det endnu. Ikke efter min fiasko med at spå Lykketofts
> fremtid.

Holddaop! Troede du på ham? Nå.... sådan kan det gå.

Politik er svært.... værre end tips og aktier.

Jeg må indrømme at jeg tror/troede på HTS - og nu hvor hun er valgt ved
jeg ikke. Ingen tvivl om at hun har chancen og jeg kan egentligt ikke
pege på et bedre valg - men om den er sikker? Tja.....

--

morten sorensen

Fra : andropov

Dato : 12-04-05 21:12

On Tue, 12 Apr 2005 20:46:07 +0200, morten sorensen

>En af dem er at give udlændingepolitikken flere skruer til - for at
>udvide gabet mellem S og R.

Men på et tidspunkt gider folk måske ikke snakke udlændinge politik
længere. Elektronisk overvågning på 2 generationstyveknægte kunne
måske dæmpe udlændingesnak.
I Sverige har de elektronisk overvågning de sidste 4 måneder af
straffen. Det skulle være en succes. Hvorfor ikke prøve det i Danmark.

> [...]
>dårligt for hende kunne jeg godt forestille mig at der kom et hurtigt
>folketingsvalg hvis det kunne 'begrundes' tilstrækkeligt med et eller

Kan ikke lave noget tamilsnavs ham Fogh så vi kan få ny regering :)

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 12-04-05 22:08

morten sorensen wrote:

> De kan de dårligt tror jeg, for hun personificerer i nogen grad de
> vælgere der bliver kæmpet om.

Jeg tipper på, at SE og Hør vil blive mediet, der udstiller den første
omgang beskidte vasketøj.

> Jeg kan godt forestille mig AFR køre rundt med HTS i en debat hvis han
> kører på sin evne til at 'udvise handlekraft'. Det kan bare blive for
> meget - netop fordi HTS er kvinde, så det rent faktisk giver bagslag.

Jeg tror, Helle vil være aggressiv som Thatcher og Brundtland og Pia og
Jelved. Androgynitet synes at være billetten til succes i politik for
kvinder.

> En af dem er at give udlændingepolitikken flere skruer til - for at
> udvide gabet mellem S og R.

Det ville blive nødvendigt med Haarder tilbage på sin gamle post så.
Tror jeg.

> Holddaop! Troede du på ham? Nå.... sådan kan det gå.

Jeg troede på de danske vælgere. At de ville vælte den statsminister,
der havde løjet for dem. Ligesom de væltede Nyrup. Men jeg fandt ud af,
at der er løgne, som ikke har betydning. Fremdeles løgne der ikke lænser
vælgernes pengepung. Dem er de ligeglade med.

> [...]
>
> Jeg må indrømme at jeg tror/troede på HTS - og nu hvor hun er valgt
> ved jeg ikke. Ingen tvivl om at hun har chancen og jeg kan egentligt

I det ingen aner, hvad hun vil (muligvis inklusive hende selv), så er
den holdning en hård dom over danske politikere.

Helle er i mine øjne fuldkommen uideologisk og totalt karrieremenneske.
Hendes hjerte banker for hende selv og hendes karriere. Hun vil sige,
hvad hun tror, vælgerne vil høre, og hun vil gøre, som hun får besked på
fra Brussel og Washington.

Fra : Jim

Dato : 12-04-05 22:43

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Jeg tror, Helle vil være aggressiv som Thatcher og Brundtland og Pia
> og
> Jelved. Androgynitet synes at være billetten til succes i politik for
> kvinder.

Jeg synes nu ikke, at det har gavnet Mette Frederiksen.
Havde hun været et dyr, havde hun været en Rottweiler.

J.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 12-04-05 22:46

Jim wrote:

> Jeg synes nu ikke, at det har gavnet Mette Frederiksen.
> Havde hun været et dyr, havde hun været en Rottweiler.

Hvad ville Helle have været, hvis hun var en hund?

Fra : andropov

Dato : 12-04-05 23:31

On Tue, 12 Apr 2005 23:07:39 +0200, "Henrik Svendsen"
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Det ville blive nødvendigt med Haarder tilbage på sin gamle post så.
>Tror jeg.

Men de borgerlige mener måske at man ikke kan hente flere stemmer på
udlændingepolitiken og forsøger andre ting og så kommer
Socialdemokratiet og slår til og tager magten så de fattige ikke
længere skal udsultes.

> [...]
>at der er løgne, som ikke har betydning. Fremdeles løgne der ikke lænser
>vælgernes pengepung. Dem er de ligeglade med.

Desværre er vælgerne for nemme at narre når det gælder pengepungen.
Selv små beløb hopper de på som små skattelettelser.

> [...]

>Helle er i mine øjne fuldkommen uideologisk og totalt karrieremenneske.
>Hendes hjerte banker for hende selv og hendes karriere.

Det er jo først for alvor til at se hvad hun kan når hun er blevet
statsminister. Men sådan er det jo altid.
Bortset fra Frankie boy som vi vidste i forvejen var for rød.
Frank burde have fået at vide af Anker Jørgensen at den slags rød
politik kun gik i 70'erne.
Nu er man så gået for langt over i den anden grøft.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 13-04-05 01:08

andropov wrote:

> Men de borgerlige mener måske at man ikke kan hente flere stemmer på
> udlændingepolitiken og forsøger andre ting

Jeg har også den mistanke.

> og så kommer
> Socialdemokratiet og slår til og tager magten så de fattige ikke
> længere skal udsultes.

Det bliver svært, når så mange af deres vælgere forventer at leve på
Gucci-manér. Hvor skal pengene komme fra til omfordelingen?

> Det er jo først for alvor til at se hvad hun kan når hun er blevet
> statsminister. Men sådan er det jo altid.

Her er jeg af den opfattelse, at Helle allerede har vist, hvad hun
indeholder. Vi får se.

> Bortset fra Frankie boy som vi vidste i forvejen var for rød.

Er han ikke bare en glad dreng, der er blevet skolet gennem de gamle DSU
modul-kurser på LO-højskolen. Som valgte et af de gode borde at sidde
ved og red smertefrit gennem partiapparatet med Auken som mentor til de
højeste poster ved at sige det rigtige; men til sidst desværre endte med
at sige det næstmest rigtige i partiet - eller måske bare havde det
forkerte køn til den afgørende finale.

> Frank burde have fået at vide af Anker Jørgensen at den slags rød
> politik kun gik i 70'erne.
> Nu er man så gået for langt over i den anden grøft.

Et socialdemokrati der svigter sin historie og kaster vrag på den
bygning, der blev rejst kan måske godt blive regeringsbærende igen. Men
hvad skulle formålet være?

Frank var ikke nogen ønskekandidat; men han kendte sit parti og dets
historie, og han var klar til at fortsætte linien fra før
klasseforræderen Nyrup. Om ikke for andet - så fordi det var den eneste,
Frank følte sig sikker i.

Jeg hader mangt og meget ved socialdemokratiet - især dets sindssyge
indvandringspolitik; men som langt de fleste danskere, der kan huske
tilbage til før Abba vandt melodigrandprixet, så savner jeg det
solidariske samfund, hvor man ikke behøvede frygte for, at de svage blev
ladt i stikken.

Desværre er vi nu kommet i den situation, hvor mange af de svage er så
upopulære størrelser, at vi er mange, der bare ønsker dem hen, hvor
peperet gror. Det er lykkedes at smadre solidariteten mellem Danmarks
borgere. Hvad der da også oprindeligt var meningen med at indføre
løntrykkerne i sin tid. Dengang protesterede fagforeninger og
venstreorienterede; men de endte med at gøre det til deres hjertesag -
fordi lige pludselig syntes de, at vi skulle være solidariske med hele
verden.

Det kan man ikke være, og resultatet blev, at vi mistede solidariteten.
Det er utroligt sørgeligt.

Fra : andropov

Dato : 13-04-05 08:57

On Wed, 13 Apr 2005 02:08:11 +0200, "Henrik Svendsen"
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Er han ikke bare en glad dreng, der er blevet skolet gennem de gamle DSU
>modul-kurser på LO-højskolen.

Han har vist været noget forsker eller lignende på universitet synes
jeg at erindre.

> [...]
>højeste poster ved at sige det rigtige; men til sidst desværre endte med
>at sige det næstmest rigtige i partiet - eller måske bare havde det

Men Aukenfløjen har ikke haft vind i sejlene siden Anker Jørgensen.
Det blev studsning og skrårem da Schlüter kom til og sådan har det
været siden.

>Et socialdemokrati der svigter sin historie og kaster vrag på den
>bygning, der blev rejst kan måske godt blive regeringsbærende igen. Men
>hvad skulle formålet være?

Nyrup førte ikke politik på samme måde som Anker så det har jo for
længst ændret sig.

> [...]
>historie, og han var klar til at fortsætte linien fra før
>klasseforræderen Nyrup. Om ikke for andet - så fordi det var den eneste,

Nyrup var jo ingen forræder folket viste i går at det er hans linie de
vil have.

>Jeg hader mangt og meget ved socialdemokratiet - især dets sindssyge
>indvandringspolitik;

Socialdemokratiet forsøgte at stramme op med Thorkild Simonsen, men de
evige Radigale saboterede det.

> [...]
>tilbage til før Abba vandt melodigrandprixet, så savner jeg det
>solidariske samfund, hvor man ikke behøvede frygte for, at de svage blev

Ja, i dag er det blevet for egoistisk. Når folk så selv ligger i
muddergrøften er det for sent at blive solidarisk.

> [...]
>verden.

>Det kan man ikke være, og resultatet blev, at vi mistede solidariteten.

Ja, vi kan ikke redde hele verden det kan vi lige så godt erkende.

Fra : Michael Knudsen

Dato : 13-04-05 12:10

> [...]
> kører på sin evne til at 'udvise handlekraft'. Det kan bare blive for
> meget - netop fordi HTS er kvinde, så det rent faktisk giver bagslag.

Her siger du faktisk at kvinder er dumme, er det din holdning?

Michael

Fra : morten sorensen

Dato : 13-04-05 12:29

Michael Knudsen wrote:

> Her siger du faktisk at kvinder er dumme, er det din holdning?

Du må gerne uddybe det - for det kan jeg ikke få det til.

Jeg siger at en mand i en politisk debat i nogle tilfælde kan gå hårdere
til sin modstander (tonefald osv) når vedkommende er en mand end når
vedkommende er en kvinde.

--

morten sorensen

Fra : andropov

Dato : 13-04-05 14:00

On Wed, 13 Apr 2005 13:29:14 +0200, morten sorensen

> [...]
>
>Jeg siger at en mand i en politisk debat i nogle tilfælde kan gå hårdere
>til sin modstander (tonefald osv) når vedkommende er en mand end når

Sådan er det måske også hvis HTS diskuterer med en kvinde i stedet for
en mand.

Fra : morten sorensen

Dato : 13-04-05 14:15

andropov wrote:

> Sådan er det måske også hvis HTS diskuterer med en kvinde i stedet for
> en mand.

Jeg tror ikke der er forskel i den måde en kvinde kan tale til hhv en
mand og en kvinde på.

Hvis HTS debatterede med Mette Frederiksen og gik 'for' hårdt til angreb
på hendes naive floskler, kunne jeg forestille mig at det ville give
bagslag og skabe sympati for MF.

--

morten sorensen

Fra : andropov

Dato : 13-04-05 14:42

On Wed, 13 Apr 2005 15:15:02 +0200, morten sorensen

>Jeg tror ikke der er forskel i den måde en kvinde kan tale til hhv en
>mand og en kvinde på.

Kvinder har selvfølgelig den fordel at de pr. definition ikke kan
ynkeliggøres.

>Hvis HTS debatterede med Mette Frederiksen og gik 'for' hårdt til angreb
>på hendes naive floskler, kunne jeg forestille mig at det ville give
>bagslag og skabe sympati for MF.

Mon ikke hun bliver nødt til at give Mette Frederiksen nogle
fornuftige poster hvis de kommer til magten. Mette Frederiksen er
trods alt en man lægger mærke til.

Fra : morten sorensen

Dato : 13-04-05 15:09

andropov wrote:

> Kvinder har selvfølgelig den fordel at de pr. definition ikke kan
> ynkeliggøres.

Hvad mener du?

> Mon ikke hun bliver nødt til at give Mette Frederiksen nogle
> fornuftige poster hvis de kommer til magten. Mette Frederiksen er
> trods alt en man lægger mærke til.

Ja - og jeg fatter det ikke.

Hun er suverænt den mest overvurderede politiker i nyere tid.

Gad vide hvorfor hun ikke stillede op. Turde hun ikke? Eller fik hun et
vink meden vognstang? SocDem havde været helt færdige med hende; med
Frank jensen havde der dog været en chance.

--

morten sorensen

Fra : andropov

Dato : 13-04-05 15:50

On Wed, 13 Apr 2005 16:08:33 +0200, morten sorensen

>Hvad mener du?

Har du aldrig hørt en mand blive ynkeliggjort af kvinder....

>Hun er suverænt den mest overvurderede politiker i nyere tid.

Hun er vel ikke mere overvurderet end så mange andre.

>Gad vide hvorfor hun ikke stillede op.

For mange kokke fordærver maden.

Fra : morten sorensen

Dato : 13-04-05 15:57

andropov wrote:

> Har du aldrig hørt en mand blive ynkeliggjort af kvinder....

Jo - men at kvinder ikke kan rammes af det var jeg ikke klar over.

> Hun er vel ikke mere overvurderet end så mange andre.

Jo, det synes jeg faktisk. Hun har været en del i TV og jeg begriber
stadig ikke hvad det er folk ser i hende.

Jo, hun er ivrig, gal og indigneret - men er det virkelig nok?

> For mange kokke fordærver maden.

Hun havde nok en deal med Frank og vidste HTS ikke ville kunne ignorere
hende. Helt utaktisk ift egen karriere er hun nok ikke.

--

morten sorensen

Fra : andropov

Dato : 13-04-05 16:53

On Wed, 13 Apr 2005 16:57:06 +0200, morten sorensen

>Jo, det synes jeg faktisk. Hun har været en del i TV og jeg begriber
>stadig ikke hvad det er folk ser i hende.
>Jo, hun er ivrig, gal og indigneret - men er det virkelig nok?

Alene det giver en del bonus. Men der skal selvrfølgelig også være
noget mening over hvad man siger for at blive valgt til formand.

Fra : morten sorensen

Dato : 13-04-05 17:24

andropov wrote:

> Alene det giver en del bonus.

Det forstår jeg ikke. Folk der synes det er nok må virkelig være meget
frustrerede eller .... tja, jeg ved ikke.

> Men der skal selvrfølgelig også være
> noget mening over hvad man siger for at blive valgt til formand.

Og det udelukker hende.

--

morten sorensen

Fra : andropov

Dato : 13-04-05 17:45

On Wed, 13 Apr 2005 18:23:54 +0200, morten sorensen
<morten@mortens.net_DELETE> wrote:

>Det forstår jeg ikke. Folk der synes det er nok må virkelig være meget
>frustrerede eller .... tja, jeg ved ikke.

>Og det udelukker hende.

Det ved vi så ikke endnu. Det må tiden vise.

Fra : andropov

Dato : 13-04-05 13:59

On Wed, 13 Apr 2005 13:10:18 +0200, "Michael Knudsen"
<toffi@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]

Der er jo ikke for fem øre handlekraft i Fogh. Han fortsætter med
bevidstløs tvangsaktivering...

Fra : morten sorensen

Dato : 13-04-05 14:13

andropov wrote:

> Der er jo ikke for fem øre handlekraft i Fogh. Han fortsætter med
> bevidstløs tvangsaktivering...

Ikke desto mindre opfattes han som handlekrfatig og en god leder - og
det er reelt hovedsagen.

det alene giver sikkert stemmer - især hvis modparten opfattes som det
modsatte.

--

morten sorensen

Fra : andropov

Dato : 13-04-05 14:44

On Wed, 13 Apr 2005 15:13:15 +0200, morten sorensen

>Ikke desto mindre opfattes han som handlekrfatig og en god leder - og
>det er reelt hovedsagen.

Men arbejdsløsheden stiger jo så måske folk snarere tror det end
forholder sig til virkeligheden.

>det alene giver sikkert stemmer - især hvis modparten opfattes som det
>modsatte.

Men Socialdemokratiet har forhåbentlig fået pondus efter at have fået
skiftet den gamle hanelefant ud med en ung handlekraftig leder.

Fra : morten sorensen

Dato : 13-04-05 15:11

andropov wrote:

> Men arbejdsløsheden stiger jo så måske folk snarere tror det end
> forholder sig til virkeligheden.

Æhhh - det forstår jeg ikke?

> Men Socialdemokratiet har forhåbentlig fået pondus efter at have fået
> skiftet den gamle hanelefant ud med en ung handlekraftig leder.

Lad os nu se hvad der sker.

Jeg synes nogle af de ting jeg hører om 'den nye stil' i S virker
liiiige pop-firma-agtigt: At alle skal udfylde et skema med ønsker til
hvad de vil lave.

Skal de osse udfylde evalueringsskemaer om et års tid og til
medarbejdersamtale?

--

morten sorensen

Fra : andropov

Dato : 13-04-05 15:53

On Wed, 13 Apr 2005 16:11:01 +0200, morten sorensen

>Æhhh - det forstår jeg ikke?

Fogh: kejseren uden tøj på

>Jeg synes nogle af de ting jeg hører om 'den nye stil' i S virker
>liiiige pop-firma-agtigt: At alle skal udfylde et skema med ønsker til
>hvad de vil lave.

Det ser dog ud til at der ikke just var frit valg på alle hylder på de
bedste poster :).

Fra : Jim

Dato : 13-04-05 16:06

> Fogh: kejseren uden tøj på

Eeeewww..
Kunne du ikke have skrevet HTS uden tøj på.. Det lyder mere tiltalende..
Men hendes politik er jeg spændt på at høre om.

J.

Fra : andropov

Dato : 12-04-05 19:50

On Tue, 12 Apr 2005 20:19:46 +0200, morten sorensen

>Aukens nederlag var noget mere klart end dette.

Jeg havde troet hun ville vinde større.
Måske nogle har været lidt i tvivl på grund af alt det Gucci taske
snak og så det at hun ikke er så gammel. Men hun ser ud til at have
sine meningers mod og skal nok magte opgaven.

Fra : morten sorensen

Dato : 12-04-05 19:49

andropov wrote:

> Jeg havde troet hun ville vinde større.

Det havde jeg osse. 60-40 er klart efter danske forhold. 53-47 er et
'EU-agtigt' ja.

> Måske nogle har været lidt i tvivl på grund af alt det Gucci taske
> snak og så det at hun ikke er så gammel.

Det kunne være interessant at vide hvem der har stemt på de to. Er der
tale om to reelle grupperinger eller er det ret individuelt hvad man synes?

> Men hun ser ud til at have
> sine meningers mod og skal nok magte opgaven.

Hvis tro alene kan flytte bjerge kan AFR godt bestille en flyttevogn
næste gang. Der skal dog nok mere til - men jeg er ikke i tvivl om at
der er mange (og osse nok) vælgere der gerne vil stemme på S.

--

morten sorensen

Fra : andropov

Dato : 12-04-05 21:18

On Tue, 12 Apr 2005 20:48:56 +0200, morten sorensen

>Det havde jeg osse. 60-40 er klart efter danske forhold. 53-47 er et
>'EU-agtigt' ja.

Jeg tror hvis alle som har stemt Socialdemokratisk ved sidste valg
havde kunnet stemme og ikke kun medlemmerne så havde hun vundet en del
større.

>Det kunne være interessant at vide hvem der har stemt på de to. Er der
>tale om to reelle grupperinger eller er det ret individuelt hvad man synes?

Måske mange som har haft stemmeseddel helt fra Anker Jørgensens tid
har stemt på Frank.

>Hvis tro alene kan flytte bjerge kan AFR godt bestille en flyttevogn
>næste gang. Der skal dog nok mere til - men jeg er ikke i tvivl om at
>der er mange (og osse nok) vælgere der gerne vil stemme på S.

Men der skal en dygtig indsats til. Fogh er noget af en mr. perfekt så
han er svær at tage i dumheder.

Fra : Lyrik

Dato : 12-04-05 19:25

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse
> Æv bæv tudefrank..
+++++++++++++++++++++++++++
Melodi: "Når jeg ser et rødt flag smælde"
Efter den nu vedtagne partilinie:

Når jeg ser min ny Mercedes
på en vår-kåd forårsdag
kan jeg høre på døren der smækker
den er god for mit folk og min sag
Hvordan lyden den møder mit øre
hvordan døren den ret siger smæk
det er den nye partilinjefører
som nu kører værdierne væk!

Hilsen
Jens
...Det var menneskene som tabte..<Bosnier fra Sarajevo>