Mere effektivisering af Sygehuse, som eksp~
Fra : hoff

Dato : 12-04-05 10:47

Hvorfor kvæler man stille og roligt de offentlige sygehuse, i stedet for at
melde ud, at man ønsker at lukke og slukke dem.

Der er en kæmpe venteliste på mange sygdomme, men lægerne har tid til at
køre en privat praksis ved siden af, og lejer endda offentlig udstyr og
lokaler(de brugte dem gratis, indtil det blev opdaget). Så dem med penge,
kan springe ventelisten over. Man burde undersøge tingene nærmere.

Og det med at pengene følger patienten, er mere valgsnak, end
virkelighed(der er "smarte" regler, der fælder patienten undervejs). Der
blev brugt 3,3 mia. af de 10 mia. regeringen gav for 4 år siden, uden
mærkbare resultater.

Flere penge til sygehusene er ikke kun løsningen, men omstruktureringen og
effektivisering, som flere eksperter peger på, vil være en god ting.
Personalet skal indføre bedre procedure, og mere tidsregistrering.

Fra : Jesper

Dato : 12-04-05 14:42

hoff <khoffmann@hotmail.com> wrote:

> Hvorfor kvæler man stille og roligt de offentlige sygehuse, i stedet for at
> melde ud, at man ønsker at lukke og slukke dem.

Det synes jeg du skulle spørge amterne om.

> [...]
> virkelighed(der er "smarte" regler, der fælder patienten undervejs). Der
> blev brugt 3,3 mia. af de 10 mia. regeringen gav for 4 år siden, uden

Ventelisterne er væk. Eller det var måske ikke noget resultat?

> Flere penge til sygehusene er ikke kun løsningen, men omstruktureringen og
> effektivisering, som flere eksperter peger på, vil være en god ting.
> Personalet skal indføre bedre procedure, og mere tidsregistrering.

Flere penge til sygehusene er slet ikke løsningen, de danske sygehuse er
dyre nok i forvejen. Og så er der stadigt for mange sygehuse, især i
hovedstaden.

Fra : Snurrberget

Dato : 12-04-05 16:46

hoff wrote:

> Personalet skal indføre bedre procedure, og mere tidsregistrering.

Tidsregistrering?
Udfra hvilke kriterier kan man bestemme hvilke patienter der skal have
personalets tid?
Eller er du af den opfattelse at læger og sygeplejersker bruger mindre
tid på patienterne end deres arbejdstimer?

- cep

Fra : hoff

Dato : 13-04-05 17:26

"Snurrberget" <cep@_REMOVE_THIS_snurrberget.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> personalets tid?
> Eller er du af den opfattelse at læger og sygeplejersker bruger mindre tid

En tidsregistrering er en godt ting til, at vise hvor der skal bruges flere
eller færre resourser på de forkellige afdelinger. Og evt. samlige talene
med andre hospitaler. Og se om der er generelle problemer. fx. kan en
operation kører bedre og lettere, hvis man tilpasser eller ændre helt
procedurene. Uden at forklare det dybere, så har Toyota ret gode procedure,
som man har prøvet at bruge på hospitaler, hvor tingene kan kører lettere.
Har desværre ikke noget link, men det har været oppe i medierne.

Fra : Kim2000

Dato : 13-04-05 22:27

> [...]
> omstruktureringen og effektivisering, som flere eksperter peger på,
> vil være en god ting. Personalet skal indføre bedre procedure, og mere

Egentlig er det fuldkommen tåbeligt, hvis man ser samlet set på det, i
takt med man har skåret ned på sygeplejsker, hjemmehjælpere, lærere osv
osv er der kommet en massiv tilgang af arbejdsløse og nedslidte folk
til. Nu står man med en række arbejdsløse og førtidspensionister samt
faggrupper der slider sig selv ned både fysisk og psysisk mens de folk
de skal betjene er voldsomt utilfredse. Gad vide hvor mange penge landet
reelt sparer ved disse nedskæringer (eller sagt på en pænere måde
effektivseringer)?

mvh
Kim