/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Danernes pengepung tilsyneladende uudtømme~
Fra : Joakim von And


Dato : 11-04-05 12:12

Hold godt fast i pengepungen for nu kommer måske endu et skud på stammen i
kunsten "at flå bilejere for hvad de optjener i kroner og ører".

http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=2206775&forside

For første gang taler regeringsparti­erne åbent om vejskat baseret på
satellitovervågningssystemer, såkaldt roadpricing, skriver Politiken.

Ifølge Karsten Nonbo (V), fmd. f. rege­ringens Færdselssikkerhedskommission,
er systemet under overvejelse, men end­nu er der ingen konklusion om,
hvor­vidt systemet skal dække hele landet eller kun København.

"Det er vejen frem, hvis vi vil sikre, at det ikke bliver en lang kø inde i
København," siger trafikordfører Henri­ette Kjær (K).

Princippet i vejafgifterne er, at bilisterne betaler efter, hvor, hvornår og
hvor meget, de bruger vejene. Bilistens kørsel følges af en satellit, som
får sine informationer fra chip, der indbygges i bilerne





 
 
Tim (11-04-2005)
Kommentar
Fra : Tim


Dato : 11-04-05 12:24

"Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> wrote in message
news:425a5bda$0$79460$14726298@news.sunsite.dk...
> Hold godt fast i pengepungen for nu kommer måske endu et skud på stammen i
> kunsten "at flå bilejere for hvad de optjener i kroner og ører".
>
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=2206775&forside
>
> For første gang taler regeringsparti­erne åbent om vejskat baseret på
> satellitovervågningssystemer, såkaldt roadpricing, skriver Politiken.
>
> Ifølge Karsten Nonbo (V), fmd. f. rege­ringens
Færdselssikkerhedskommission,
> er systemet under overvejelse, men end­nu er der ingen konklusion om,
> hvor­vidt systemet skal dække hele landet eller kun København.
>
> "Det er vejen frem, hvis vi vil sikre, at det ikke bliver en lang kø inde
i
> København," siger trafikordfører Henri­ette Kjær (K).
>
> Princippet i vejafgifterne er, at bilisterne betaler efter, hvor, hvornår
og
> hvor meget, de bruger vejene. Bilistens kørsel følges af en satellit, som
> får sine informationer fra chip, der indbygges i bilerne
>

Det er på høje tid at det kommer, forudsat, at afgifterne bliver lempet
"tilsvarende" for bilejerne andre steder.

Det kunne man imidlertid godt have sine tvivl om, omend det vist nok ligger
i kortene.

Vi kunne f.eks. starte med at reducere indregistreringsafgiften fra 180% til
1 - 2%.

Tim



Joakim von And (11-04-2005)
Kommentar
Fra : Joakim von And


Dato : 11-04-05 13:41

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:425a5e3c$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Det er på høje tid at det kommer, forudsat, at afgifterne bliver lempet
> "tilsvarende" for bilejerne andre steder.
>
> Det kunne man imidlertid godt have sine tvivl om, omend det vist nok
ligger
> i kortene.
>
> Vi kunne f.eks. starte med at reducere indregistreringsafgiften fra 180%
til
> 1 - 2%.

Og vinke farvel til et årligt statsskatteprovenu i omegnen af 20 mia kr
alene i registreringsafgift?

Det tør jeg godt at vædde min hat på ikke vil ske, selvom roadpricing en dag
skulle blive til virkelighed.

Joakim



Allan Knaap (11-04-2005)
Kommentar
Fra : Allan Knaap


Dato : 11-04-05 16:23


"Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:425a70b7$0$79463$14726298@news.sunsite.dk...
> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:425a5e3c$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
>> Det er på høje tid at det kommer, forudsat, at afgifterne bliver lempet
>> "tilsvarende" for bilejerne andre steder.
>>
>> Det kunne man imidlertid godt have sine tvivl om, omend det vist nok
> ligger
>> i kortene.
>>
>> Vi kunne f.eks. starte med at reducere indregistreringsafgiften fra 180%
> til
>> 1 - 2%.
>
> Og vinke farvel til et årligt statsskatteprovenu i omegnen af 20 mia kr
> alene i registreringsafgift?
>
> Det tør jeg godt at vædde min hat på ikke vil ske, selvom roadpricing en
> dag
> skulle blive til virkelighed.


Din hat vil med garanti ikke bytte ejermand. Idéen med roadpricing er dog
genial. Betal for hvad du bruger.

Måske staten sågar ville kunne fjerne registrerings afgiften og hente dem
ind ved roadpricing, hvis de partout vil have at bilejerne skal bidrage mere
til det danske samfund end ikke bilister.

Så kunne man købe en ny, mere sikker og mere miljørigtig bil og skrotte det
gamle lig man har stående i garagen.

Allan Knaap



Lars Rasmussen (11-04-2005)
Kommentar
Fra : Lars Rasmussen


Dato : 11-04-05 18:05

> Så kunne man købe en ny, mere sikker og mere miljørigtig bil og skrotte det
> gamle lig man har stående i garagen.

Hvis din bil er et gammelt lig, kører du forhåbentlig ikke i den...

- Lars


--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Kent Jensen (11-04-2005)
Kommentar
Fra : Kent Jensen


Dato : 11-04-05 22:32


"Lars Rasmussen" <evil_twin@telstra.com> skrev i en meddelelse
news:86afec91b0a59af6fc1a85fc2408b860.31673@mygate.mailgate.org...
> > Så kunne man købe en ny, mere sikker og mere miljørigtig bil og skrotte
det
> > gamle lig man har stående i garagen.
>
> Hvis din bil er et gammelt lig, kører du forhåbentlig ikke i den...
>
> - Lars


Han skriver jo netop at den står i garagen ,-- sikkert uden plader

KJ



Allan Knaap (12-04-2005)
Kommentar
Fra : Allan Knaap


Dato : 12-04-05 10:27


"Kent Jensen" <kent@jensen.dk> wrote in message
news:425aed1a$0$221$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Lars Rasmussen" <evil_twin@telstra.com> skrev i en meddelelse
> news:86afec91b0a59af6fc1a85fc2408b860.31673@mygate.mailgate.org...
> > > Så kunne man købe en ny, mere sikker og mere miljørigtig bil og
skrotte
> det
> > > gamle lig man har stående i garagen.
> >
> > Hvis din bil er et gammelt lig, kører du forhåbentlig ikke i den...
> >
> > - Lars
>
>
> Han skriver jo netop at den står i garagen ,-- sikkert uden plader

Der er stadig plader på bilen, da bilen stadig holder syn :)

Men den er snart 20 år gammel og burde vel have været sendt til hvile for
nogle år siden. Hvilket jeg også snart gør da jeg nu har købt en "nyere"
Peugeot 406 fra 1998 til 80.000

Hvis jeg nu boede i Tyskland og købte den selvsamme model der, vill prisen
være max. 40.000. Altså halvdelen af prisen i Danmark.

Nu kender jeg ikke til tallene for henholdsvis årlig statslig indtjening på
registreringsafgiften, hvor mange biler der pt. kører rundt i Danmark og
hvor mange kilometer disse biler kører hver dag.
Men det kunne være interessant og foretage en udregning på hvor meget en
gennemsnits dansker ville skulle betale i roadpricing, hvis den blev indført
som erstatning for registreringsafgiften.

Jeg ville så i mit tilfælde, hvis man som udgangspunkt siger at differencen
(de 40.000) ville have været sparet uden registreringsafgiften, kunne
udregne hvor mange kilometer jeg ville kunne køre på "besparelsen".

Nu er min bil brugt. Havde jeg købt en ny peugeot 407 mit den ganzen
mullivitten, vill jeg skulle betale kr. 580.990. Den selvsamme model ville i
Tyskland koste mig 38.260 euro eller omregnet med kurs 7,55, kr. 288.863.
differencen vil altså være på kr. 292.127,00. Hvor meget roadpricing ville
jeg monstro få for de penge?.

Allan Knaap



Leonard (12-04-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 12-04-05 11:18

"Allan Knaap" <nauclerus@yahoo.com> wrote:

>Jeg ville så i mit tilfælde, hvis man som udgangspunkt siger at differencen
>(de 40.000) ville have været sparet uden registreringsafgiften, kunne
>udregne hvor mange kilometer jeg ville kunne køre på "besparelsen".

I gennemsnit vil du ikke spare en krone, tværtimod vil det sikkert
blive lidt dyrere, da der skal en administration og noget teknik til
at styre roadpricing.
Og da statskassen nu engang skal fyldes af skatter og afgifter, så vil
det i gennemsnit ikke gøre den store forskel.

Men det kan blive sjovere at være bilejer, da det kan give råd til at
købe flere forskellige og dyrere biler. Noget der dog nok vil blive
lagt en anden afgift på, da betalingsbalancen ikke vil have så godt af
at vi begynder at importere endnu flere biler end vi allerede gør.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/

Allan Knaap (12-04-2005)
Kommentar
Fra : Allan Knaap


Dato : 12-04-05 13:41


"Leonard" <usenet@leonard.dk> wrote in message
news:8r7n511o3n2msnp3064nfegj61u3tkjmq4@4ax.com...
> "Allan Knaap" <nauclerus@yahoo.com> wrote:
>
> >Jeg ville så i mit tilfælde, hvis man som udgangspunkt siger at
differencen
> >(de 40.000) ville have været sparet uden registreringsafgiften, kunne
> >udregne hvor mange kilometer jeg ville kunne køre på "besparelsen".
>
> I gennemsnit vil du ikke spare en krone, tværtimod vil det sikkert
> blive lidt dyrere, da der skal en administration og noget teknik til
> at styre roadpricing.
> Og da statskassen nu engang skal fyldes af skatter og afgifter, så vil
> det i gennemsnit ikke gøre den store forskel.
>
> Men det kan blive sjovere at være bilejer, da det kan give råd til at
> købe flere forskellige og dyrere biler. Noget der dog nok vil blive
> lagt en anden afgift på, da betalingsbalancen ikke vil have så godt af
> at vi begynder at importere endnu flere biler end vi allerede gør.
>

Det har du (desværre) ret i. Gynger og karuseller om igen :)

Allan Knaap



Joakim von And (11-04-2005)
Kommentar
Fra : Joakim von And


Dato : 11-04-05 20:52


"Allan Knaap" <nauclerus@msn.com> skrev i en meddelelse
news:425a9655$0$23019$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:425a70b7$0$79463$14726298@news.sunsite.dk...
> > "Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> > news:425a5e3c$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> >
> >> Det er på høje tid at det kommer, forudsat, at afgifterne bliver lempet
> >> "tilsvarende" for bilejerne andre steder.
> >>
> >> Det kunne man imidlertid godt have sine tvivl om, omend det vist nok
> > ligger
> >> i kortene.
> >>
> >> Vi kunne f.eks. starte med at reducere indregistreringsafgiften fra
180%
> > til
> >> 1 - 2%.
> >
> > Og vinke farvel til et årligt statsskatteprovenu i omegnen af 20 mia kr
> > alene i registreringsafgift?
> >
> > Det tør jeg godt at vædde min hat på ikke vil ske, selvom roadpricing en
> > dag
> > skulle blive til virkelighed.
>
>
> Din hat vil med garanti ikke bytte ejermand. Idéen med roadpricing er dog
> genial. Betal for hvad du bruger.
>
> Måske staten sågar ville kunne fjerne registrerings afgiften og hente dem
> ind ved roadpricing, hvis de partout vil have at bilejerne skal bidrage
mere
> til det danske samfund end ikke bilister.
>
> Så kunne man købe en ny, mere sikker og mere miljørigtig bil og skrotte
det
> gamle lig man har stående i garagen.

Men hvad med den befolkningsgruppe, som ikke vil have råd til en ny
afgiftsfri bil og som er afhængig af en?

Joakim



Allan Knaap (12-04-2005)
Kommentar
Fra : Allan Knaap


Dato : 12-04-05 13:40


"Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> wrote in message
news:425ad5c4$0$79461$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Men hvad med den befolkningsgruppe, som ikke vil have råd til en ny
> afgiftsfri bil og som er afhængig af en?
>


Jeg er ikke helt med. Hvis man ikke har råd til en afgifts fri bil, har man
så råd til én med afgift ?

Allan Knaap



Joakim von And (12-04-2005)
Kommentar
Fra : Joakim von And


Dato : 12-04-05 17:17

"Allan Knaap" <nauclerus@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:425bc19f$0$247$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> wrote in message
> news:425ad5c4$0$79461$14726298@news.sunsite.dk...
> >
> > Men hvad med den befolkningsgruppe, som ikke vil have råd til en ny
> > afgiftsfri bil og som er afhængig af en?
> >
>
>
> Jeg er ikke helt med. Hvis man ikke har råd til en afgifts fri bil, har
man
> så råd til én med afgift ?



Jeg kan godt forstå du ikke er helt med her.

Det jeg mener er, at ligevægtsbetingelsen i regnestykket opstår jo først,
når afgiftsfritagelsen ved køb af ny bil svarer til kørselsafgiften. De
mennesker, der ikke har økonomien til at købe nyt, vil derfor opleve en
udgiftsforøgelse. Derfor mit spørgsmål.

Joakim













Djævelens advokat (12-04-2005)
Kommentar
Fra : Djævelens advokat


Dato : 12-04-05 10:34


"Allan Knaap" <nauclerus@msn.com> skrev i en meddelelse
news:425a9655$0$23019$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
..
>
>
> Din hat vil med garanti ikke bytte ejermand. Idéen med roadpricing er dog
> genial. Betal for hvad du bruger.

øhhhh - vægtafgiften blev i sin tid indført for at skulle finansere vejene
nybygning og vedligehold. Mig bekendt skovler staten penge ind på bilejerne,
så jeg synes det vil være en RIGTIG god ide at indføre at bilisterne betaler
hvad de bruger. De vil give nogle enorme afgiftslettelser. Vægtafgift,
registreringsafgift, brændstofafgift.

da



Joakim von And (12-04-2005)
Kommentar
Fra : Joakim von And


Dato : 12-04-05 11:12


"Djævelens advokat" <Paradis@helvede.h> skrev i en meddelelse
news:425b9609$0$73789$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Allan Knaap" <nauclerus@msn.com> skrev i en meddelelse
> news:425a9655$0$23019$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> .
> >
> >
> > Din hat vil med garanti ikke bytte ejermand. Idéen med roadpricing er
dog
> > genial. Betal for hvad du bruger.
>
> øhhhh - vægtafgiften blev i sin tid indført for at skulle finansere vejene
> nybygning og vedligehold. Mig bekendt skovler staten penge ind på
bilejerne,
> så jeg synes det vil være en RIGTIG god ide at indføre at bilisterne
betaler
> hvad de bruger. De vil give nogle enorme afgiftslettelser. Vægtafgift,
> registreringsafgift, brændstofafgift.
>

Jeg synes alligevel det er tankevækkende, at DK er et af de lande i EU, der
har færrest biler pr indbygger, har det højeste afgiftstryk på biler og
mangelfuld udbygning af vejnettet.

Joakim



Djævelens advokat (12-04-2005)
Kommentar
Fra : Djævelens advokat


Dato : 12-04-05 12:26


"Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:425b9f69$0$79460$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Jeg synes alligevel det er tankevækkende, at DK er et af de lande i EU,
> der
> har færrest biler pr indbygger, har det højeste afgiftstryk på biler og
> mangelfuld udbygning af vejnettet.

mangelfuld udbygning af vejnetet????

enhver englænder eller tysker eller franskmand vil skrige af grin hvergang
vi danskere taler om traffikpropper

da



Joakim von And (12-04-2005)
Kommentar
Fra : Joakim von And


Dato : 12-04-05 12:36

"Djævelens advokat" <Paradis@helvede.h> skrev i en meddelelse
news:425bb061$0$73703$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:425b9f69$0$79460$14726298@news.sunsite.dk...
> >
> > Jeg synes alligevel det er tankevækkende, at DK er et af de lande i EU,
> > der
> > har færrest biler pr indbygger, har det højeste afgiftstryk på biler og
> > mangelfuld udbygning af vejnettet.
>
> mangelfuld udbygning af vejnetet????
>
> enhver englænder eller tysker eller franskmand vil skrige af grin hvergang
> vi danskere taler om traffikpropper

Jeg har ellers kun positiv erfaring med de tyske og hollandske motorveje,
men det kan naturligvis være en tilfældighed.

Det skal jeg ikke udtale mig om.

Joakim



Djævelens advokat (12-04-2005)
Kommentar
Fra : Djævelens advokat


Dato : 12-04-05 13:05


"Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:425bb315$0$79452$14726298@news.sunsite.dk...
> "Djævelens advokat" <Paradis@helvede.h> skrev i en meddelelse
> news:425bb061$0$73703$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>
>> "Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:425b9f69$0$79460$14726298@news.sunsite.dk...
>> >
>> > Jeg synes alligevel det er tankevækkende, at DK er et af de lande i EU,
>> > der
>> > har færrest biler pr indbygger, har det højeste afgiftstryk på biler og
>> > mangelfuld udbygning af vejnettet.
>>
>> mangelfuld udbygning af vejnetet????
>>
>> enhver englænder eller tysker eller franskmand vil skrige af grin
>> hvergang
>> vi danskere taler om traffikpropper
>
> Jeg har ellers kun positiv erfaring med de tyske og hollandske motorveje,
> men det kan naturligvis være en tilfældighed.

eller også har du ikke brugt dem når der er det tyskerne og hollænderne
kalder myldretid
>
> Det skal jeg ikke udtale mig om.

jo da ellers bliver der ingen debat

da



3W (13-04-2005)
Kommentar
Fra : 3W


Dato : 13-04-05 02:09

"Allan Knaap" <nauclerus@msn.com> wrote in message
news:425a9655$0$23019$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Idéen med roadpricing er dog
> genial. Betal for hvad du bruger.

Problemet er, som alle andre skatter, at der ingen konkurrence er, og ingen
anden naturlig mekanisme som kan regulerer prisen, og derfor bliver
roadpricing bare endnu en uudtømmelig indtægtskilde, som ovenikøbet vil
blive brugt til adfærdsregulering på ækleste socialistisk vis.



Frithiof Andreas Jen~ (13-04-2005)
Kommentar
Fra : Frithiof Andreas Jen~


Dato : 13-04-05 08:48


"3W" <dghncv@cvxlksjdf.net> wrote in message
news:PaednW_jF5267MHfRVn-ig@adelphia.com...
> "Allan Knaap" <nauclerus@msn.com> wrote in message
> news:425a9655$0$23019$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > Idéen med roadpricing er dog
> > genial. Betal for hvad du bruger.
>
> Problemet er, som alle andre skatter, at der ingen konkurrence er, og
ingen
> anden naturlig mekanisme som kan regulerer prisen, og derfor bliver
> roadpricing bare endnu en uudtømmelig indtægtskilde, som ovenikøbet vil
> blive brugt til adfærdsregulering på ækleste socialistisk vis.
>

Faktisk skal man bare åbne avisen for at læse om hvordan de allerede har
brugt fantasilliarderne!



Jens.B. (13-04-2005)
Kommentar
Fra : Jens.B.


Dato : 13-04-05 08:44

"Allan Knaap" <nauclerus@msn.com> skrev i en meddelelse
news:425a9655$0$23019$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
> "Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:425a70b7$0$79463$14726298@news.sunsite.dk...
>> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:425a5e3c$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>
>>> Det er på høje tid at det kommer, forudsat, at afgifterne bliver
>>> lempet "tilsvarende" for bilejerne andre steder.
>>>
>>> Det kunne man imidlertid godt have sine tvivl om, omend det vist
>>> nok ligger i kortene.
>>>
>>> Vi kunne f.eks. starte med at reducere indregistreringsafgiften fra
>>> 180% til 1 - 2%.
>>
>> Og vinke farvel til et årligt statsskatteprovenu i omegnen af 20 mia
>> kr alene i registreringsafgift?
>>
>> Det tør jeg godt at vædde min hat på ikke vil ske, selvom
>> roadpricing en dag
>> skulle blive til virkelighed.
>
>
> Din hat vil med garanti ikke bytte ejermand. Idéen med roadpricing er
> dog genial. Betal for hvad du bruger.
>
det gør man jo i forvejen via vægtafgift.



G B (13-04-2005)
Kommentar
Fra : G B


Dato : 13-04-05 09:01

"Jens.B." <postkasse_66@hotmail.com> skrev i meddelelsen news:425cccf6$0
$174$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> det gør man jo i forvejen via vægtafgift.

- som de påstår, at de vil fjerne efter indførelse af roadpricing. Kan
grise flyve?

--
"How much easier is self-sacrifice than self-realization." Eric Hoffer
Med venlig hilsen
GB

Jens.B. (13-04-2005)
Kommentar
Fra : Jens.B.


Dato : 13-04-05 09:20

"G B" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
news:425cd1d6$0$213$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
> "Jens.B." <postkasse_66@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> news:425cccf6$0 $174$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>
>> det gør man jo i forvejen via vægtafgift.
>
> - som de påstår, at de vil fjerne efter indførelse af roadpricing. Kan
> grise flyve?

det er jo så helt fint for os der sjældent kommer til KBH for så bliver det
jo billigt.



Carsten Overgaard (12-04-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Overgaard


Dato : 12-04-05 07:24

"Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:425a5bda$0$79460$14726298@news.sunsite.dk...
> Hold godt fast i pengepungen for nu kommer måske endu et skud på stammen i
> kunsten "at flå bilejere for hvad de optjener i kroner og ører".
>
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=2206775&forside
>
> For første gang taler regeringsparti­erne åbent om vejskat baseret på
> satellitovervågningssystemer, såkaldt roadpricing, skriver Politiken.
>
> Ifølge Karsten Nonbo (V), fmd. f. rege­ringens
Færdselssikkerhedskommission,
> er systemet under overvejelse, men end­nu er der ingen konklusion om,
> hvor­vidt systemet skal dække hele landet eller kun København.
>
> "Det er vejen frem, hvis vi vil sikre, at det ikke bliver en lang kø inde
i
> København," siger trafikordfører Henri­ette Kjær (K).
>
> Princippet i vejafgifterne er, at bilisterne betaler efter, hvor, hvornår
og
> hvor meget, de bruger vejene. Bilistens kørsel følges af en satellit, som
> får sine informationer fra chip, der indbygges i bilerne
>

Lad dem dog bare indføre vejafgifter mod fuld kompensation i
registreringsafgiften. Men vi skal bare ikke tro at den offentlige trafik
kan klare den øgede passagermængde. Dertil er den for nedslidt.

Især København er en skændsel. Køge Bugt banen kombineret med Køge -
Ringsted ligger klar på tegnebrættet, omend at man i banestyrelsen igen har
glemt lokaltrafikken i forslaget. Lille Syd og Østbanen er to oplagte
udbygningsmuligheder. Dobbeltspor ville mere end fordoble kapaciteten.
Strækningen kunne lægges i rør under Køge og Haslev. Arealet ovenpå kunne
sælges som ejerlejligheder. Hvis man kunne komme ned i transporttider, hvor
det ville tage ca. 25 minutter at komme fra Haslev til København og 40
minutter at komme fra Næstved til København, så ville presset på
Sydmotorvejen aftage.

Men også Århus kunne trænge til et løft. Grenåbanens såkaldte opgradering
har vist sig at være en fiasko. Man har ikke udnyttet flere måneders lukning
af strækningen til at etablere passager ude af niveau. Man har forladt sig
på bomme, som fra tid til anden svigter og som kræver at hastigheden for
togsættene er lav.

Ser man på hvor der ligger billige boliger i nærheden af Århus, så skal de
findes på Djursland. Det ville give et løft både for byen og for lufthavnen
at etablere en dobbeltsporet lufthavnsbane på Grenåbanens strækning frem til
Kolind og nybygge 7 km jernbanestrækning.

Sidst og ikke mindst har vi Aalborg, hvor man kunne konvertere banen ud til
Grønlandshavnen til en sporvognslinie og bygge en tunnel under Limfjorden
således at man kunne lave en ringbane ud til lufthavnen. Banen passerer tæt
forbi universitetet og Industriområderne i Aalborg Øst. Man kunne lave en
pendlerstation ved motorvejen nord for Aalborg og fjerne noget af presset på
røret.

Ja, lad os få roadpricing mod kompensation i andre bilafgifter. Ja, lad os
se en ægte udbygning af den offentlige trafik og ikke fine punkter på
finansloven, som i virkeligheden er opremsning af projekter, som har været i
gang i flere år. (F.eks. nyt spor til S-banen ved dybbølsbro.)

--
Med venlig hilsen
Carsten Overgaard
http://www.carstenovergaard.dk/undskyld.htm



Ukendt (12-04-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-04-05 08:22


"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> wrote in message
news:HPJ6e.10$Ol3.3@news.get2net.dk...

> Ja, lad os få roadpricing mod kompensation i andre bilafgifter. Ja, lad os
> se en ægte udbygning af den offentlige trafik og ikke fine punkter på
> finansloven, som i virkeligheden er opremsning af projekter, som har været
i
> gang i flere år. (F.eks. nyt spor til S-banen ved dybbølsbro.)

Hov Carsten, det ville jeg have skrevet . . .
Nå men fuldstændig enig.

Mvh Alf



Frithiof Andreas Jen~ (12-04-2005)
Kommentar
Fra : Frithiof Andreas Jen~


Dato : 12-04-05 13:45


"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> wrote in message
news:HPJ6e.10$Ol3.3@news.get2net.dk...

> Men også Århus kunne trænge til et løft. Grenåbanens såkaldte opgradering
> har vist sig at være en fiasko.

Jeg synes da den fungerer fint - det er jo efterhånden kun de sædvanlige
folk i Egå, og folk i Århus Vest som ikke bruger toget, der hyler!

> Man har ikke udnyttet flere måneders lukning
> af strækningen til at etablere passager ude af niveau. Man har forladt sig
> på bomme, som fra tid til anden svigter og som kræver at hastigheden for
> togsættene er lav.

Tjah - Men det er jo Banestyrelsen, Århus Amt og gud-ved-hvad ellers af
offentlige instanser der slås om hvilke Cigarkasse VORES PENGE skal bruges
fra.

Det er jo "velfærd" på ægte Dansk maner og derfor ukrænkeligt!!

> Ser man på hvor der ligger billige boliger i nærheden af Århus, så skal de
> findes på Djursland. Det ville give et løft både for byen og for
lufthavnen
> at etablere en dobbeltsporet lufthavnsbane på Grenåbanens strækning frem
til
> Kolind og nybygge 7 km jernbanestrækning.

Enig!!! Det kan man i England fordi Private folk kan se en forretning i det.

> Ja, lad os få roadpricing mod kompensation i andre bilafgifter.

Men det ved du, jeg og allesammen jo godt ikke sker:

Når Politikerne får fat i en ny Skatteskrue fjerner man da ikke nogle af de
gamle.
Lur mig om ikke de sidste 200 Meter til Otto Duborg kommer til at koste 2000
Kr også.



Martin Kristensen (12-04-2005)
Kommentar
Fra : Martin Kristensen


Dato : 12-04-05 12:26

"Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> wrote in message
news:425a5bda$0$79460$14726298@news.sunsite.dk...

> For første gang taler regeringsparti­erne åbent om vejskat baseret på
> satellitovervågningssystemer, såkaldt roadpricing, skriver Politiken.
>
> Ifølge Karsten Nonbo (V), fmd. f. rege­ringens
Færdselssikkerhedskommission,
> er systemet under overvejelse, men end­nu er der ingen konklusion om,
> hvor­vidt systemet skal dække hele landet eller kun København.
>
> "Det er vejen frem, hvis vi vil sikre, at det ikke bliver en lang kø inde
i
> København," siger trafikordfører Henri­ette Kjær (K).

Hvad med bedre veje? Der er stadig alt for meget trafik, der går igennem
Københavns centrum, som kunne ledes uden om, f.eks. med den foreslåede
havnetunnel.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408669
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste