Glem mellemnationale overenskomster - bare~
Fra : Henrik Svendsen

Dato : 11-04-05 03:57

USA må forsvare sig mod angreb fra terrorister og folk, der bruger love,
retslige handlinger og/eller noget så grumt som internationale fora.
Fjenderne lurer overalt og i alle forklædninger.

"Our strength as a nation state will continue to be challenged by those
who employ a strategy of the weak using international fora, judicial
processes, and terrorism."
http://www.informationclearinghouse.info/article8352.htm
http://www.informationclearinghouse.info/article8484.htm

Spæn sikkerhedsbælterne venner. USA har lavet en liste på 25 lande, som
det muligvis bliver nødvendigt at smadre i et eller andet omfang:
http://news.ft.com/cms/s/da4ba358-9fc7-11d9-b355-00000e2511c8.html

Og gæt hvem der skal hjælpe dem. Det skal vi da selvfølgelig. Gode gamle
Danmark.

-----

Så nu skal vi til det igen - gættelegen. Tre gæt er tilladt i
prioriteret rækkefølge. Det første gæt skal være det, man tror mest på
osv. Man har lov at gætte blankt - altså at USA ikke angriber nogen
lande i 2005 fordi de stadig har hænderne fulde med at modtage blomster
fra den begejstrede irakiske befolkning.

Hvilket land(e) bliver angrebsmål i 2005

Jeg ligger ud

1. Iran
2. Syrien
3. Venezuela.

Fra : Knud Larsen

Dato : 11-04-05 08:22

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message
> [...]
>
> "Our strength as a nation state will continue to be challenged by those
> who employ a strategy of the weak using international fora, judicial

"During a Pentagon news conference on 3-18-05, Undersecretary of Defense for
Policy Douglas Feith removed all doubt about the fascistic nature of these
new policies when he clarified points from the document, titled "The
National Defense Strategy of the United States of America."

Quoth the wild-eyed Feith: "There are various actors around the world that
are looking to attack or constrain the United States, and they are going to
find creative ways to do that, that are not the obvious conventional
military attacks.... We need to think broadly about diplomatic lines of
attack, legal lines of attack, all kinds of asymmetric warfare that various
actors can use to try to constrain, shape our behavior." [4]

Consider Mr. Feith's absurdly-hypermilitarized Orwellian conflations, which
are either criminally stupid or deliberately evil: (1) he defames diplomacy
and adjudication by unjustly conflating them with insidious methods of
"attack"; and (2) he inexplicably conflates any "actor" -- whether
individual, group, or national -- who contends that America must honor its
treaty obligations with "asymmetric warfare" against the USA, despite the
fact that duly-ratified treaties are "the supreme law of the land" under
Article VI of the United States Constitution! "

Hvis man skal se det fra den værst tænkelige vinkel, så er den jo helt gal.
Hvis man ser den som almindelig sund fornuft, så kan man sige, at manden
burde have holdt sin mund.

Hvis vi ekstrapolerer til mere almindelige intramurale problemer, så er det
jo rigtigt at man i nutiden ser smarte folk bruge loven på nye smarte måder,
den ikke var tænkt brugt på, og at det kan destabilisere et land. Fx har vi
alle disse nye fikse måder at få Den Europæiske Menneskerettighedslov til at
dække alt mellem himmel og jord, således at det er dommerne i denne domstol,
der kan bestemme, hvordan vi skal forme vores fremtid i DK. Og vi ser
brugere af socialsystemerne, som er blevet så smarte, at de kan vride dem
helt af led, fx muskelsvulmende HA'ere som får førtidspension pga
muskelsvind.
Vi ser smarte folk, som dem i Tvind, som kan vride - men altså bruge -
loven, så det koster samfundet 300 millioner kr at give dem en bøde på tre
millioner kr, - hvis vi er heldige. Der er masser af eksempler på, at man i
dag kan misbruge rettighederne til ting, de aldrig var tænkt til. Det skal
man selvfølgelig have for øje, og tænke på modtræk til, ellers ender det i
anarki.
Rockernes brug af de sociale love kan vel godt kaldes "asymmetrisk krig" mod
samfundet, og det kunne være sådanne analoge tilfælde, Pentagon fyren tænker
på, - håber jeg.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 11-04-05 09:41

Knud Larsen wrote:

> Hvis man skal se det fra den værst tænkelige vinkel, så er den jo
> helt gal. Hvis man ser den som almindelig sund fornuft, så kan man
> sige, at manden burde have holdt sin mund.

Mindst. Desværre siger han jo bare, hvad der skriftligt redegøres for i
Pentagons "The National Defense Strategy of the United States of
America.":

"Our strength as a nation state will continue to be challenged by those
who employ a strategy of the weak focusing on international fora,
> [...]

> jord, således at det er dommerne i denne domstol, der kan bestemme,
> hvordan vi skal forme vores fremtid i DK.

Sådan set enig; men Danmark kan jo til hver en tid trække sig fra enhver
menneskerettighedskonvention (og burde gøre det). Det ville blot være
noget primitivt at ignorere de konventioner, man er deltager i. Så er
man nemlig ude i, at magt er ret.

> Rockernes brug af de sociale love kan vel godt kaldes "asymmetrisk
> krig" mod samfundet, og det kunne være sådanne analoge tilfælde,
> Pentagon fyren tænker på, - håber jeg.

Papiret er en fortsættelse af den politik, der har været gældende fra
USAs side i årevis. De gør som det passer dem. Når de har magt til det.
Sidste eksempel er at USA nægter at udlevere amerikanske militærfolk,
som smuglede narko. På trods af en udleveringsaftale med Columbia, der
har sendt masser af venezuelanske narkogangstere til amerikansk
retfærdighed, så nægter USA selvfølgelig, når trafikken skal gå den
anden vej.

Retfærdighed er amerikansk retfærdighed. Anden slags findes ikke. USA
har også lige udnævnt en ny FN-ambassadør, der med fornøjelse har
optrådt med nummeret om, at Sikkerhedsrådets beslutninger kun kan bruges
til noget, hvis de tjener USAs interesser. Ak, eksemplerne er legio.

Fra : Tim

Dato : 11-04-05 07:27

> [...]
> http://news.ft.com/cms/s/da4ba358-9fc7-11d9-b355-00000e2511c8.html
>
> Og gæt hvem der skal hjælpe dem. Det skal vi da selvfølgelig. Gode gamle

Ja, ja, ja... køl nu ned.

"Først Irak, og så Iran, og SÅ Jordan, og SÅ SYRIEN, OG SÅ....XXXXX, OG
SÅ.... OG SÅÅÅÅÅ..........!!!!!!!!!!!!!!

DET ER FORFÆÆÆÆÆRDELIGT!!!!!!!"

Hmm... hylen fra anti-amerikanerne var der nok af, men realitet i hyleriet
var der ingen af. I skulle (også den gang) have lyttet til os, der vidste
bedre besked.

Tim

Fra : G B

Dato : 11-04-05 14:46

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen

> Og gæt hvem der skal hjælpe dem. Det skal vi da selvfølgelig. Gode
> gamle Danmark.

Det var da nyt med nationalistiske toner fra din side. Er du ikke
globaliserings-tilhænger?

--
"How much easier is self-sacrifice than self-realization." Eric Hoffer
Med venlig hilsen

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 11-04-05 16:21

G B wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen

> Det var da nyt med nationalistiske toner fra din side.

Jeg kan ikke rigtig se det nationalistiske i at slikke BushCo bagi.

Og at nationalistiske toner skulle være noget nyt fra min side, kan
dårligt tro, du mener alvorligt.

> Er du ikke
> globaliserings-tilhænger?

Vokser spaghetti på træerne?

Fra : #2066

Dato : 11-04-05 17:04

> Jeg kan ikke rigtig se det nationalistiske i at slikke BushCo bagi.
>
> Og at nationalistiske toner skulle være noget nyt fra min side, kan
> dårligt tro, du mener alvorligt.

> Vokser spaghetti på træerne?

Ja da - jeg har selv set det paa BBC:
http://news.bbc.co.uk/onthisday/hi/dates/stories/april/1/newsid_2819000/2819261.stm

Fra : G B

Dato : 11-04-05 17:10

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen news:425a95df$0
$175$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Jeg kan ikke rigtig se det nationalistiske i at slikke BushCo bagi.

Slikker du da Amerikas præsident bagi?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 12-04-05 01:29

G B wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen
> news:425a95df$0 $175$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Slikker du da Amerikas præsident bagi?

Prøver du at leve dig ind i rollen til "Memento 2"?

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 11-04-05 17:00

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse news:
4259e778$0$181$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Magt er ret.

Der er vist ingen tvivl om at den nuværende amerikanske administration
med PNAC i spidsen, fortolker Magt er Ret som ingen tideligere us. administration.
[ Complete in accordance with the principles of doublethink ]

Mangler de agumentation til denne syret indstilling, så skal skal de ikke kigge langt væk.

http://www.biblebelievers.org.au/przion2.htm
PROTOCOL No. 1
3. It must be noted that men with bad instincts are more in number than the good,
and therefore the best results in governing them are attained by violence and terrorisation,
and not by academic discussions. Every man aims at power, everyone would like to become
a dictator if only he could, and rare indeed are the men who would not be willing to sacrifice
the welfare of all for the sake of securing their own welfare.

4. What has restrained the beasts of prey who are called men? What has served
for their guidance hitherto?

5. In the beginnings of the structure of society, they were subjected to brutal and blind force;
afterwards to Law, which is the same force, only disguised. I draw the conclusion that by
the law of nature, right lies in force.

12. Our right lies in force. The word "right" is an abstract thought and proved by nothing.
The word means no more than: Give me what I want in order that thereby I may
have a proof that I am stronger than you.

[DoubleThink] , Hvad er alternativet til en amerikansk unipolar verden.

> Hvilket land(e) bliver angrebsmål i 2005
> Jeg ligger ud
>
> 1. Iran
> 2. Syrien
> 3. Venezuela.

Jeg ved ikke med jer, men jég syntes ikke USA har mere på ADO: kontoen
til at starte flere krige, WTC/9-11 dækkede fint til Afganistand og en 1/2 Irak,
men uden flere 'Hegelian events' så tror jeg ikke der sker noget.

Israel kunne være jokeren.

Jan Rasmussen - Ny CD
New Order - WAITING FOR THE SIRENS' CALL