Nægter håndtryk ved begravelse
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 09-04-05 11:30

News:

=== citat start ===

TV2 TTV s128 lør 09 Apr (2005, CET) 12.11.21

Nægter håndtryk ved begravelse

Pave Johannes Paul IIs begravelse i går
førte i dag til politiske forviklinger
i Mellemøsten.

Den israelske præsident siger i dag, at
han trykkede hånd med ærkefjenderne
Irans præsident Khatami og Syriens
præsident Assad.

Præsidenten for præstestyret nægter
hårdnakket at have givet hånd til
israeleren. "Vi har gentaget mange
gange moralsk og logisk, at vi ikke
anerkender eksistensen af staten Isra-
el, som blev oprettet med magt og egen-
hændig bemægtigelse", siger Khatami.

=== citat slut ====

Arh ... dét er nu ikke sandheden, Khatami:

Det er en kendsgerning, at byen Jerusalem i det Hellige Land blev *besat* af
arabere i slutningen af 600-tallet e.Kr.

Jeg kan huske engang, jeg fiskede nogle defekte TV-apparater op af en
container i håbet om at kunne reparere dem. De blev undersøgt af politiet
for at se, om de var stjålne. I så fald skulle *ejermanden* jo have dem
igen ...

Tyvekoster ér og bliver tyvekoster, uanset hvad.

With kind regards (see file 3067),
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 4000 Danish Kr. (around 700 US $), jump ...
3640 news:idWXd.103947$Vf.3986983@news000.worldonline.dk

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 10-04-05 07:58

Jesus-loves-you wrote:

> [...]
> jo have dem igen ...
>
> Tyvekoster ér og bliver tyvekoster, uanset hvad.

Så synes jeg, du skulle gå tilbage til tiden da Abraham kom til
Palæstina. Du ved, til den tid, hvor tyveriet fandt sted.

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 10-04-05 09:56

"Henrik Svendsen" skrev

> Så synes jeg, du skulle gå tilbage til tiden da Abraham kom til
> Palæstina. Du ved, til den tid, hvor tyveriet fandt sted.

Forudsat at Ham-dersens-Gud er Skaberen af bl.a. jordkloden; da har Han jo
ret til at give landområder til hvem-Han-vil. Israels 12 stammer fik således
Det Hellige Land (som sidenhen blev kaldt Palæstina af Romerne).

Muslimer har således *pligt* til at anerkende jødernes ret til landet; idet
det står skrevet i deres Koran:

Og Vi (dvs. Allah, red.) sagde efter ham (Farao, red.)
til Israels børn (dvs. jøderne, red.):
Bo i det (hellige) land, og når de sidste dages
forjættelse kommer, så vil Vi bringe jer [Israels børn]
sammen (fra forskellige lande).

(Sûra Banî Isrâ'îl 17,105)

Med venlig hilsen,
File-number: 3866

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 10-04-05 10:13

Jesus-loves-you wrote:
> [...]

> Han jo ret til at give landområder til hvem-Han-vil. Israels 12
> stammer fik således Det Hellige Land (som sidenhen blev kaldt

Det hedder nu Palæstina efter filistrerne, som var der lang tid før
nogen tænkte på romerne.

Men du mener altså ikke, at jøderne i modsætning til andre har begået
tyveri, da Abraham jo efter eget udsagn selv hørte, at et overjordisk
væsen sagde, Palæstina skulle tilhøre Abraham og hans efterkommere.

Jamen jamen altså - hvad siger man dog til den slags?

Idet jeg fornemmer, du er en anelse fastlåst i nogen specielle religiøse
dogmer, vil jeg let og elegant undlade at argumentere på et mere
virkelighedsnært niveau; men springe direkte til din egen boldgade.
Biblen.

For det der blev lovet var jo alt land mellem Nilen og til Eufrat. Et
gigantisk landområde. Såeee øh ... hvor har vi dig her. Du må vel så
mene, at Israel skal inkludere alt dette lovede land - eller hva'?

Noget helt andet er det med diverse pagter. Du må vel mene, at jøderne
brød pagten helt og aldeles, og Abrahams Jahve-figur derefter opsagde
aftalen. Eller hva'? Er det noget der gælder, eller skal vi bare se bort
fra det?

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 10-04-05 15:26

"Henrik Svendsen" skrev

[ ... ]

> [...]
> brød pagten helt og aldeles, og Abrahams Jahve-figur derefter opsagde
> aftalen. Eller hva'? Er det noget der gælder, eller skal vi bare se bort

Du har desværre fuldstændig misforstået mit indlæg, Hr. Svendsen.

Det er muslimerne, der har et (religiøst) problem:

(som jeg skrev:)
> [...]
> til Israels børn (dvs. jøderne, red.):
> Bo i det (hellige) land, og når de sidste dages
> forjættelse kommer, så vil Vi bringe jer [Israels børn]

De siger, at de tror på Allah, men de retter sig jo ikke efter hans ord
(apropos Sûra 17,105) ...

Vi andre er (vist nok) nået et stykke længere ...
3450 news:k3Xvd.75792$Vf.3608996@news000.worldonline.dk

You know: Our Future ...

Og dog ...
3865 news:xT56e.110984$Vf.4174792@news000.worldonline.dk

"Visse" personer er jo FORTSAT på pattebørns-niveauet ...

Hope you got the point !

With kind regards,
File-number: 3868

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 10-04-05 21:38

Jesus-loves-you wrote:
> "Henrik Svendsen" skrev

> Du har desværre fuldstændig misforstået mit indlæg, Hr. Svendsen.

Muligt; men mine spørgsmål brænder nu alligevel efter at få et svar fra
en sand bibeltroende, som dig selv, der besynderligt nok går ind for
noget så gudsforladt og ateistisk som den zionistiske stat.

> Det er muslimerne, der har et (religiøst) problem:

Hvis du ikke har et religiøst problem med teksterne i Biblen, ser jeg
frem til, at du med største selvfølgelighed besvarer mine spørgsmål med
ren afskrift fra Biblen (svarene er nemme at finde for en kender som du
selv). Hvorefter du erklærer, at jøderne selvfølgelig ikke har ringeste
adkomst til Palæstina før Messias himself i egen høje person kommer til
denne vor ydmyge planet og personligt leder flokken til landet.

Det bliver noget af en kovending. Eller skal vi sige omvending?

> De siger, at de tror på Allah, men de retter sig jo ikke efter hans
> ord (apropos Sûra 17,105) ...

Jeg ved, at zionisterne ikke retter sig efter Tohraen/GT i spørgsmålet
om Palæstina. Jeg ved, at de kristne zionister (de kristne der går ind
for staten Israel uden Messias's mellemkomst) ikke retter sig efter
Biblen. Jeg ved, at de fleste muhamedanere ikke retter sig efter Koranen
med hensyn til mangt og meget.

Og endelig ved jeg, at de der gamle krøllede pergamenter og forårsruller
(eller papyrusruller), hele vejen igennem er forfattet af forlængst
afdøde skæbner, der både hørte stemmer og så syner, og som i Danmark
ville blive dopet med lange baner af psykofarmaka, hvis de prøvede noget
lignende nu om dage.

Angående Sura 17,105, så står der, at jøderne skal samles sammen ved "de
sidste dages forjættelse". Så medmindre man har sikre oplysninger om, at
akopalypsen står lige for døren, kan jeg ikke se, 17,105 bliver
overtrådt. Og desuden har det selvfølgelig ikke nogen betydning for mig.

Fra : Knud Larsen

Dato : 10-04-05 18:17

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> [...]
> væsen sagde, Palæstina skulle tilhøre Abraham og hans efterkommere.
>
> Jamen jamen altså - hvad siger man dog til den slags?

Neden for er en glasklar udredning af hvordan det hele hænger sammen, -
Abraham tullede jo rundt Mekka, - for dem der ikke kender dette faktum.
Som tilføjelse til nedenstående kan jeg tilføje at den tidligere mufti for
Egypten har forlangt at man over hele verden holder op med at kalde
Grædemuren for Grædemuren, den må og skal kaldes al Burakh, efter Profetens
bevingede hest, som han som bekendt tøjrede ved muren før han fløj op og
hilste på Allah og Moses. Og det er IKKE en vittighed manden mener hvad han
siger.

Men nu til udredningen om hvem der ejer hvad og hvorfor:

Shedding more light on this issue, Dr. Muzammil H. Siddiqi, former President
of the Islamic Society of North America, states:

"The city of Jerusalem was chosen at the command of Allah by Prophet Dawud
(David), peace and blessings be upon him, in the tenth century B.C. After
him his son Prophet Sulayman (Solomon) (peace and blessings be upon him)
built a mosque in Jerusalem according to the revelation that he received
from Allah. For several centuries this mosque was used for the worship of
Allah by many Prophets and Messengers of Allah. It was destroyed by the
Babylonians in the year 586 B.C., but it was soon rebuilt and was
rededicated to the worship of Allah in 516 B.C. It continued afterwards for
several centuries until the time of Prophet `Isa (Jesus) (peace and
blessings be upon him). After he departed this world, it was destroyed by
the Romans in the year 70 C.E.

Prophet Muhammad (peace and blessings be upon him) was taken there in his
miraculous journey of Al-Isra' and from there he went for Al-Mi`raj. When
Muslims took the city of Jerusalem in 636 C.E. during the caliphate of `Umar
(may Allah be pleased with him) he ordered for the building of this mosque
again and it stands until now as a Masjid for the worship of Allah as it was
originally built by our Prophet Sulayman (peace and blessings be upon him).

The significance of Jerusalem is that it is the city of many Prophets of
Allah as Makkah is the city of Prophets Ibrahim (Abraham), Isma`il (Ishmael)
and Muhammad (peace and blessings be upon all of them). The Masjid of
Al-Aqsa is one of the ancient mosques and in the Qur'an Allah called it and
its land "the blessed surroundings" (Surat Al-Isra': 1).

When Prophet Muhammad (peace and blessings be upon him) was in Makkah and
also for about 17 months after his Hijra to Madinah, he and his followers
used to pray towards the direction of Al-Masjid Al-Aqsa. This was to
establish in the minds of Muslims the link between the teachings of Prophet
Muhammad and other prophets of Allah (peace and blessings be upon them all).
When this principle was established in their minds then Allah ordered
Muslims to turn to the Ka`bah and pray towards its direction.

Now we are not allowed to pray to the direction of Jerusalem and Al-Masjid
Al-Aqsa, but we must respect and honor the city of Jerusalem and its blessed
mosque. It is also the duty of all Muslims to guard and protect this mosque
from any harm and damage, for the mosque belongs to those who believe in all
the prophets and messengers of Allah."

Sådan!

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 10-04-05 21:52

Knud Larsen wrote:

> Neden for er en glasklar udredning af hvordan det hele hænger sammen,
> - Abraham tullede jo rundt Mekka, - for dem der ikke kender dette
> faktum.

Hidtil ukendt for undertegnede; men selvfølgelig gjorde Abraham vel det.
Med måneguden Allah og hans søstre som det store trækplaster sammen med
flere hundrede andre dignitarer fra verdensaltets mest strålende centre
og fra de fjerneste afkroge af det uendelige Univers, måtte Abraham
naturligvis besøge dette mekka af åndedyrkelse. Og nu var han jo også i
nabolaget.

> [...]
> efter Profetens bevingede hest, som han som bekendt tøjrede ved muren
> før han fløj op og hilste på Allah og Moses. Og det er IKKE en

Jeg fornemmer allerede det raseri, der vil tilflyde mig, hvis jeg vælger
at kalde muren for Pegasus.

> [...]
> to guard and protect this mosque from any harm and damage, for the
> mosque belongs to those who believe in all the prophets and

Ja, det afgør sagen. Medmindre jeg om 5 minutter hører en tung røst
fortælle mig, at Palæstina naturligvis er mit og mine efterkommeres
land. Så kan alle de skidesprællere, der nu drøner rundt og gøre sig
store tanker godt pakke sammen og få flyttet deres rynkede bagdele til
Langbortistan.

Det tilhører da mig,og enhver der siger noget andet er en forbandet
vantro, der skal brænde evigt i Helvede, hvor græshopper æder af deres
lever og tunge sten ruller henover dem hvert femte minut.

Fra : Knud Larsen

Dato : 10-04-05 23:09

> [...]
> og fra de fjerneste afkroge af det uendelige Univers, måtte Abraham
> naturligvis besøge dette mekka af åndedyrkelse. Og nu var han jo også i

Abraham ikke bare besøgte stedet, det var faktisk ham der oprettede det,
iflg muslimsk teologi.

> Jeg fornemmer allerede det raseri, der vil tilflyde mig, hvis jeg vælger
> at kalde muren for Pegasus.

Her sætter Allah grænsen for blasfemien, Pegasus kunne suse, men ikke helt
op til den syvende himmel. Jeg må hellere lige reiterere hvad der også er i
historien om Muhammeds natteridt til denne himmel: Allah forlangte at
muslimerne skulle bede 50 gange om dagen, men efter råd fra Moses om hvordan
han kunne pruttes ned, lykkedes det Profeten at få tallet ned på de
nuværende fem styks. Og igen det er ikke en dårlig vittighed, det er hvad
man har med i bagagen som troende muslim.

> [...]
> vantro, der skal brænde evigt i Helvede, hvor græshopper æder af deres
> lever og tunge sten ruller henover dem hvert femte minut.

Du er ved at blive from! Guderne glæder sig allerede til en konvertit- og
ofte.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 11-04-05 00:07

Knud Larsen wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Her sætter Allah grænsen for blasfemien, Pegasus kunne suse, men ikke
> helt op til den syvende himmel.

Det er jo lige til at tude over.

> Du er ved at blive from! Guderne glæder sig allerede til en
> konvertit- og ofte.

De kan regne med mig. Der kan blive en helt fin sommerhusgrund ud af
området.

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 10-04-05 14:56

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... ]
> [...]
>
> Det er en kendsgerning, at byen Jerusalem i det Hellige Land blev *besat*
> af arabere i slutningen af 600-tallet e.Kr.

News from Norway:

=== citat start ===

123 TV2 TEXT Søn 10.apr (2005, CET) 14:02:05

- Iran gir aldri opp uran

Det iranske utenriksdepartementet
uttaler søndag at landet aldri kan gi
opp retten til å fremstille anriket
uran, melder nyhetsbyrået Reuter. EU
og USA frykter at uranet kan bli brukt
til å fremstille atomvåpen, men
Teheran hevder hardnakket at
anrikningen kun er ment å avhjelpe
energisituasjonen i landet.

=== citat slut ====

Dersom fx. Al Qaeda detonerer en A-bombe i Jerusalem, ...
3864 news:mW46e.110977$Vf.4174585@news000.worldonline.dk

.... da vil israelerne jo STRAKS tro, at Iran er involveret, og gengældelse
bliver aktuel.

Det er hul-i-hovedet det her; den rene *galskab* !!!

-

Nå ... der er muligvis kommet nyt fra "fronten":

News from Norway:

=== citat start ===

123 TV TEXT Søn 10.apr (2005, CET) 15:07:03

Nytt kraftig jordskjelv

Et kraftig jordskjelv oppstod ... Sumatra ... søndag ... 6,8 R

=== citat slut ===

NRK (P142) rapporterer at skælvet kom ca. halv seks om eftermiddagen,
hvilket (vist nok) svarer til 10-10:30 GMT (12-12:30 CET).

Memory:
3820 news:GbQ4e.110125$Vf.4167753@news000.worldonline.dk
and ...
3826 news:hb85e.110325$Vf.4168273@news000.worldonline.dk

[ ... ]

"Hentydningen" (6,7-8 Richter) er IKKE til at tage fejl af:

Perhaps NEXT STEP will be something like a Chernobyl-syntax !!!

File-number: 3867

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 11-04-05 10:34

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... ]

> "Hentydningen" (6,7-8 Richter) er IKKE til at tage fejl af:
>
> Perhaps NEXT STEP will be something like a Chernobyl-syntax !!!

News:

=== citat start ===

DR1 s137 man 11 apr (2005, CET) 11:26:59

Jordskælv rammer Japans hovedstad Tokyo

Et jordskælv målt til 6,1 Richter ...
Nogle timer tidligere blev også Sumatra
rystet af et jordskælv på mellem 6,7 og
6,8 Richter.

=== citat slut ====

Hmm ... ja, hentydningen er vist klar nok !
(Little Boy, Fat man)

File-number: 3869