Udlændingepolitikken kan koste Blair valge~
Fra : Jesper

Dato : 07-04-05 20:25

Den 5. Maj er der parlamentsvalg i Storbritanien og Blair har nu siddet
siden 1997. Men dennegang kan han og hans parti, New Labour, få mere
end almindligt svært ved at blive genvalgt, Tory stormer nemlig frem i
meningsmålingerne og årsagen er klar nok: Briterne har fået nok af de
fremmede, hele 80% ønsker udlændingepolitikken strammet op og det er
Tory villig til.

Fra : Per Rønne

Dato : 08-04-05 04:31

> [...]
> meningsmålingerne og årsagen er klar nok: Briterne har fået nok af de
> fremmede, hele 80% ønsker udlændingepolitikken strammet op og det er

Det nærmeste jeg kan komme det du skriver, er altså følgende:

http://www.guardian.co.uk/guardianpolitics/story/0,,1454784,00.html
--
Per Erik Rønne

Fra : Jesper

Dato : 08-04-05 05:38

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> Det nærmeste jeg kan komme det du skriver, er altså følgende:
>
> http://www.guardian.co.uk/guardianpolitics/story/0,,1454784,00.html

Jeg refererer såmænd blot TV-Avisen i går, torsdag.

Fra : Per Rønne

Dato : 08-04-05 05:47

> Jeg refererer såmænd blot TV-Avisen i går, torsdag.

Svjv er de tory-konservarive endnu ikke færdige med ændringen af deres
udlændingepolitik, selv om jeg har set overvejelser om at opsige Den
europæiske Menneskerettighedskonvention på udlændingeområdet.

Så her vil det nok stadig være lidt svært at angribe de
labour-konservative. Vensteroppositionen i De Liberale Demokrater synes
at have samme grundholdninger som kan findes i Danmark, hos Radikale og
SF.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jesper

Dato : 08-04-05 16:06

> [...]

> labour-konservative. Vensteroppositionen i De Liberale Demokrater synes
> at have samme grundholdninger som kan findes i Danmark, hos Radikale og

Jeg var under indtryk af at det var FNs Flygtningekonvention de ville
opsige. Men det kan da også godt være de har et godt øje til EMK.

Fra : Per Rønne

Dato : 08-04-05 16:46

> Jeg var under indtryk af at det var FNs Flygtningekonvention de ville
> opsige. Men det kan da også godt være de har et godt øje til EMK.

FNs flygtningekonvention er i lighed med resten af FNs
menneskerettighedskonventioner ganske tandløs, da der ikke findes nogen
domstol til at behandle brud på den - medmindre det enkelte land
inkorporerer den {dem} i deres lovgivning. Det er i øvrigt den
/europæiske/ menneskerettighedskonvention der er inkorporeret i dansk
lov, hvilket gør det muligt at de danske domstole anlægger en for
Danmark mere ubehagelig retspraksis, end understøttet af Den europæiske
Menneskerettighedsdomstol.

Tænk blot på Magasins tørklædesag. Havde Magasin i øvrigt apelleret til
Højesteret og {ved en tabt sag} videre til Den europæiske
Menneskerettighedomstol, havde firmaet i øvrigt nok vundet sagen. Den
mulighed har staten jo desværre ikke.
--
Per Erik Rønne

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 08-04-05 09:28

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
> [...]
> meningsmålingerne og årsagen er klar nok: Briterne har fået nok af de
> fremmede, hele 80% ønsker udlændingepolitikken strammet op og det er

Nah, Ikke denne gang - men Næste Gang: der er ikke tid nok til det.

Efter at Labour huggede Thatchers politik og derved pressede Tory'erne helt
ud på "Loony Right" med "England ud af EU" og vildt underlige ledere som
eneste særkendetegn, har de ikke haft noget nyt at komme med som Labour ikke
allerede havde på Programmet (Oi, Frankie - Watch, Learn & Weep).

Udlændingepolitikken kan klart gøre det; Befolkningen i England baserer
deres tolerance - i stærk modsætning de til tåbelighed grænsende politisk
korrekte politikerne - særdeles meget på FIFO-princippet* i alle livets
forhold og herunder når det gælder indvandring til landet.

Inderne, Kineserne, Europærere "Fit's In" - En stor gruppe af Muslimer
nægter Åbenlyst og det er i stigende grad gået op for folk når Byrådet har
lavet latterlige tiltag som at forbud på Juleudsmykning af gader og Skoler,
diverse voldelige Optøjer med hele bydele raseret, afskyelige Imamer der
offentligt prædiker for racisme og had på et niveau som Goebbels ville have
bifaldt, samt jævnlige anholdelser af født-og-opvokset-i-England Muslimer
for deltagelse i Terrorvirksomhed.

*Fit In or Fuck Off!

PS:

Det er derfor man kan se interview's på BBC hvor en Dr. Verjee og en Dr.
Hossein udtaler sig om NHS; De er kvalificerede mennesker, der passer deres
arbejde og betaler deres skat. Derfor er de og deres meninger accepteret. (I
stærk modsætning til når man ser een eller anden rabiat Imam, der forkaster
alt vestligt kætteri og samtidigt ikke har problemer med modtagelsen af den
bistandhjælp og beskyttelse som "det korrupte samfund" leverer).

Det samme kunne ikke ske i Danmark, vi tror tåbeligt på Propagandaen om at
alt Dansk bare er Bedst fordi "Danmark bare har det bedste <indsæt selv eet
eller andet middelmådigt system som findes *alle* steder>" og tager ukritisk
Enhver rapport, der indeholder bare een positiv sætning, til indtægt for
vores uovertruffenhed (uden i øvrigt at gide læse *resten* af den).

Men det er så Danmarks Sygdom:

Intet kan Forbedres fordi vi er allerede på Toppen så enhver ændring er jo
per definition en Forringelse. "Den Politiske Debat" i een Sætning

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 08-04-05 10:14

> [...]
> meningsmålingerne og årsagen er klar nok: Briterne har fået nok af de
> fremmede, hele 80% ønsker udlændingepolitikken strammet op og det er

Frøken Ørsted, selvom du givetvis ønsker, at det forholder sig sådan, er der
ikke meget, der reelt tyder på det.

De konservative selv tror ikke på, at de vinder. Selvom de har bedre
meningsmålinger, er der meget, der taler for, at Blair vinder igen. Den
stærke økonomi er en af grundene, men også det forhold, at begge partier
støttede den kontroversielle Irak-krig, taler for et genvalg.

Fra : Knud Larsen

Dato : 08-04-05 12:24

"Christian R. Larsen" <crlarsen2004@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> stærke økonomi er en af grundene, men også det forhold, at begge partier
> støttede den kontroversielle Irak-krig, taler for et genvalg.

Det er også svært for de konservative at slå Labours barske love inden for
kriminalitet og indvandring. Ikke mere permanent opholdstilladelse til
flygtninge, ikke mere automatisk ret til familiesammenføring, flere afviste
flygtninge låst inde, og mange andre stramninger. Og Labour vil udvide loven
om anti-social opførsel, og love om organiseret kriminalitet.

De har dog nok tabt de sidste muslimske vælgere pga af droppet af den
foreslåede lov om forbud mod nedsættende tale om islam, - man raser på Det
Muslimske Råds hjemmeside og kalder det forræderi mod muslimer. I forvejen
er en stor del af de muslimske stemmer jo tabt pga Irak, - man plejede at
være helt overvejende Labour-stemmer.

Fra : Per Rønne

Dato : 08-04-05 13:06

Knud Larsen <larsen_knud@hotmail.com> wrote:

> [...]
> er en stor del af de muslimske stemmer jo tabt pga Irak, - man plejede at

Jamen, så må de vel stemme liberalt i stedet.
--
Per Erik Rønne

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 08-04-05 16:28

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> De har dog nok tabt de sidste muslimske vælgere pga af droppet af den
> foreslåede lov om forbud mod nedsættende tale om islam, - man raser på Det
> Muslimske Råds hjemmeside og kalder det forræderi mod muslimer.

"Det Muslimske Råd" representerer måske nok mange Muslimer - nemlig de der
bor i Saudi-Arabien og har købt og betalt for det - men ikke ret mange
Britiske Muslimer, som er de der har Stemmeret.

Fra : Knud Larsen

Dato : 08-04-05 17:23

"Frithiof Andreas Jensen" <frithiof.jensen@die_spammer_die.ericsson.com>
wrote in message news:d367ld$r82$1@newstree.wise.edt.ericsson.se...

> [...]
> bor i Saudi-Arabien og har købt og betalt for det - men ikke ret mange
> Britiske Muslimer, som er de der har Stemmeret.

OK, jeg mente "Den Muslimske Sammenslutning"

For a number of years now, the Muslim Association of Britain has advocated
that the time has come for the Muslim vote, estimated at more than 1.2
million, to be taken seriously particularly when events at home and abroad
have had a direct effect on Muslims more than any other community in
Britain.

It is worth noting that the Muslim community has the potential to influence
the outcome of the elections in more than 40 constituencies through their
vote alone, and far more if coordinated with other sectors of their
respective local constituencies.

Fra : G B

Dato : 09-04-05 05:20

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> OK, jeg mente "Den Muslimske Sammenslutning"

Ignorerer du de andre?

--
"How much easier is self-sacrifice than self-realization." Eric Hoffer
Med venlig hilsen

Fra : G B

Dato : 09-04-05 05:19

skrev i meddelelsen news:d367ld$r82$1@newstree.wise.edt.ericsson.se:

> "Det Muslimske Råd" representerer måske nok mange Muslimer - nemlig de
> der bor i Saudi-Arabien og har købt og betalt for det

Ja, dem som har penge, har magt.

Fra : Jesper

Dato : 08-04-05 16:06

> [...]

> stærke økonomi er en af grundene, men også det forhold, at begge partier
> støttede den kontroversielle Irak-krig, taler for et genvalg.

Hvis nu Frøken Larsen kigger på udviklingen i meningsmålingerne, så er
det ikke så svært at se at Tory har fremgang og at Labour og Tory ligger
ganske tæt i opløbet.

Mht. Irakkrigen, så kritiserer ory sandelig også Blair for at have løjet
overfor vælgerne.