Haarder afviser vielse af homoseksuelle
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 07-04-05 14:27

NB! Dette indlæg er X-postet til ...

dk.livssyn.kristendom
dk.politik

-

Kristeligt Dagblad skriver torsdag den 7. april 2005:

(forsiden)
=== citat start ===

Haarder afviser vielse af homoseksuelle

Trods stigende tilslutning i befolkningen og i dele af det kirkelige
landskab afviser kirkeminister Bertel Haarder (V) at åbne for kirkelige
vielse af homoseksuelle.

=== citat slut ====

Og hvorfor i grunden ikke ?

Fordi en sådan handling ér *blasfemisk* !!!

Input memory:

Date: 6. februar 2005 CET 23:01 (DK sommertid 2005)
Subject: Stemmer du blasfemisk på tirsdag ?
3607 news:ACvNd.98124$Vf.3859796@news000.worldonline.dk

> SF: ja
> Socialdemokratiet: ja
> De Radikale: ja
> Kristendemokraterne: Nej
> Konservative: Nej
> Venstre: Nej (fornær Anders Fogh Rasmussen)
> Dansk Folkeparti: Nej
>
> Interrupt from ...
>
> 3162 news:fqnid.62319$Vf.3049977@news000.worldonline.dk

> [ ... ]
>
> NEXT Rom 11,21-22 ?

Hmm ... det lader til at Statsministeren (Haarders chef) måske er kommet på
bedre tanker ...

-

Til de af jer som levet et homoseksuelt liv og endnu ikke har fundet lykken:

Jump ...

Date: 26. marts 2005 CET 13:01 (DK sommertid 2005)
Subject: Re: spørgsmål til Gud
Newsgroup: dk.livssyn.kristendom
3693 news:Rhb1e.107522$Vf.4080816@news000.worldonline.dk
and ...
3694 news:HAb1e.107525$Vf.4081295@news000.worldonline.dk
and (m.fl.)...
3695 news:zLb1e.107526$Vf.4081605@news000.worldonline.dk
samt ...
3823 news:XjR4e.110150$Vf.4167627@news000.worldonline.dk

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 4000 Danish Kr. (around 700 US $), jump ...
3640 news:idWXd.103947$Vf.3986983@news000.worldonline.dk

Fra : Rune

Dato : 07-04-05 14:37

> Input memory:
Hvad hulen skal alt det der der imput memory sludder til for?

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 07-04-05 15:44

"Rune" skrev

> Hvad hulen skal alt det der der imput memory sludder til for?

Nogengange skal tingene *skæres ud i pap*, Rune ...

Du kender jo nok sangen:

Glemmer du,
så husker jeg ...

Der foregår jo meget ude i kulissen i øjeblikket:
3792 news:51e4e.109497$Vf.4161685@news000.worldonline.dk

> RESPONCE-message from 2304 (Life-2, Liv-2) to Earth:
>
> 3772 news:EGB3e.109198$Vf.4159064@news000.worldonline.dk

Et konkret *praktisk* eksempel herpå findes i indlæg ...
3829 news:cab5e.110376$Vf.4168122@news000.worldonline.dk

Eller fremtid (?):
3826 news:hb85e.110325$Vf.4168273@news000.worldonline.dk

File-number: 3831

Fra : morten sorensen

Dato : 07-04-05 16:01

Jesus-loves-you wrote:
> "Rune" skrev

> Nogengange skal tingene *skæres ud i pap*, Rune ...

Blev du så klogere, Rune ?

--

morten sorensen

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 07-04-05 16:32

"morten sorensen" skrev

[ ... ]

> Blev du så klogere, Rune ?

*Måske* besidder han højerestående intelligensform under henvisning til ...
3792 news:51e4e.109497$Vf.4161685@news000.worldonline.dk

PS. 2 + 2 = 4 ...

File-number: 3834

Fra : Bo Warming

Dato : 07-04-05 14:43

"Jesus-loves-you" <John15.13@Heaven> wrote in message
> NB! Dette indlæg er X-postet til ...
>
> dk.livssyn.kristendom
> dk.politik

Det behøver du ikke spilde plads på i indlægget - ALLE KAN SE DET I
NEWSGROUP-LINE ovenover

> Haarder afviser vielse af homoseksuelle

Det er skruen uden ende hvis staten skal blåstemple alskens ceremonier som
man måtte holde for indgåelse af venskab, begravelse af hund, opnåelse af
nyt hundetegn osv

Vi bør også afskaffe retslig virkning og ægteskab og lade bryllup være kun
"for sentimental reasons".

Tinglysning pr email skal kunne ske når arveforhold skal ændres fordi varig
samlivskontrakt - kun her er der rationale i ægteskabs-jura.
Og her har bøsserne forlængst fået ligestilling, men de vil promovere deres
hobby ved at forlange særlige lovændringer og ceremonier

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 07-04-05 15:44

"Bo Warming" skrev

> Det behøver du ikke spilde plads på i indlægget - ALLE KAN SE DET I
> NEWSGROUP-LINE ovenover

Men mange overser det, Bo, og glemmer derfor at fjerne de irrelevante
nyhedsgrupper ved opfølgningen!

> [...]
> deres
> hobby ved at forlange særlige lovændringer og ceremonier

Dit indlæg er således politisk stof (for mig at se), hvorfor du burde fjerne
nyhedsgruppen dk.livssyn.kristendom førend din opfølgning.

Kunne man anmode den herre om dette fremover ? ...

File-number: 3832

Fra : Knud Larsen

Dato : 07-04-05 16:31

> [...]
>
> === citat slut ====
>

> Og hvorfor i grunden ikke ?
>
> Fordi en sådan handling ér *blasfemisk* !!!

Det anede mig at Haarder kunne finde på at være blasfemisk, mon han skammer
sig?

Fra : Bo Warming

Dato : 07-04-05 16:53

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> Det anede mig at Haarder kunne finde på at være blasfemisk, mon han
> skammer sig?

At bruge kirken som overnatningssted for flygtninge er snarere blasfemisk.

Hvad er IKKE blasfemisk af det som sker i danske kirker???
Gerningsretfærdighed er anti-kristeligt..

Bispen i København har netop smidt mig ud af folkekirken. Altså frataget mig
det medlemskab, der er min dåbsgave.

Ved debatmøde om Folkekirkens Nødhjælp, hvor jeg stillede spørgsmål som
præsten ikke kunne lide, tilkaldte hun politi for at få mig fjernet, selvom
der ikke var voldsfare eller overdøvningsfare - mødet kunne have fortsat
problemfrit, men at man er politisk ukorrekt kan altså provokere folk, der
tror de ejer kirken mere end andre danske borgere.

Fra : Jesper

Dato : 07-04-05 17:21

> [...]

> Trods stigende tilslutning i befolkningen og i dele af det kirkelige
> landskab afviser kirkeminister Bertel Haarder (V) at åbne for kirkelige

Det er Guds kirke, ikke folkets. Kirken har sine bekendelsesskrifter og
Ny testamente at holde sig til og de forbyder klart homoægteskaber.

Fra : Søren Kongstad

Dato : 07-04-05 17:29

Endnu en utidig indblanding i kirkens indre anliggender.

Utroligt at vi i det 21 århundrede stadig ikke har adskillelse af kirke
og stat - lad dog kirken selv bestemme hvad den vil gøre.

/Søren

Fra : Bo Warming

Dato : 07-04-05 17:50

"Søren Kongstad" <spamm@-fjern-kongstad.net> wrote in message
> Endnu en utidig indblanding i kirkens indre anliggender.
>
> Utroligt at vi i det 21 århundrede stadig ikke har adskillelse af kirke og
> stat - lad dog kirken selv bestemme hvad den vil gøre.

Kirker har klart lov til at gøre ALT hvad vedrerer deres indre anliggender,
nemlig tomme ritualer

Men at muliggøre jura om børne- og arveforhold er en del af ægteskab og det
kan aldrig rage kirken, selvom den udfører bryllupsceremoni for sentimental
reasons

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 07-04-05 21:53

Søren Kongstad wrote:
> Endnu en utidig indblanding i kirkens indre anliggender.

Ja, sidst var det jo sjovt hans partifæller Anders Fogh og Jens Rohde,
som kom med den modsatte udmelding...

> Utroligt at vi i det 21 århundrede stadig ikke har adskillelse af kirke
> og stat - lad dog kirken selv bestemme hvad den vil gøre.

Ja, men problemet er jo netop at Folkekirken i selveste Grundloven er
(gjort?) økonomisk afhængig af staten, hvilket desværre i praksis vil
sige at den også hvad sit rent indre trosliv angår er underlagt
politikere (uanset disse politikeres eventuelle denomination).

Sådan BURDE det selvklart ikke være: Man har nemlig aldrig fået afklaret
Folkekirkens forhold nærmere end dèn Grundlovsparagraf, der siger at der
faktisk skulle laves en særskilt lov om Folkekirken. Små 156 år efter
Grundlovens indførelse er situationen stadig uafklaret, og eet af de
absolut værste problemer for Folkekirken er desuden at den i høj grad
administreres af statsansatte embedsmænd (præsterne), der selvklart ikke
har nogen synderlig interesse i at gøre oprør imod tingenes nuværende
u-ordning, da det måske ville kunne koste dem deres eget levebrød dels
gennem fyring grundet tjenestemandssager for "illoyalitet", dels gennem
egentlig "privatisering" af Folkekirken.

(De ellers meget luthersk-kyndige DF-fætre Krarup og Langballe er nok
det mest forkromede eksempel på dèt problem, for så vidt at de synes at
lade hånt om Luthers oprindelige to-regimente-tankegang i lige netop
deres eget tilfælde, hvor de BÅDE er Folketingspolitikere OG
statsansatte præsteembedsmænd.)

Anders Peter Johnsen

Fra : Bjarte Runderheim

Dato : 09-04-05 13:00

"Jesus-loves-you" <John15.13@Heaven> skrev i melding

> Trods stigende tilslutning i befolkningen og i dele af det kirkelige
> landskab afviser kirkeminister Bertel Haarder (V) at åbne for kirkelige
> vielse af homoseksuelle.

Nå er det på tide at dette tøvet slutter!

Vi lever i demokratiske samfunn, og om de homoseksuelle
velger å gifte seg, så er vel det greit når flertallet er for det,
og det samme må selvsagt gjelde for pedofile, nekrofile,
og de som har ekstra gode forhold til sine kjære kjeledyr!

Alle seksuelle legninger bør likestilles, i likestillingens navn,
og alle skal være like akseptert. Det er da kjærligheten som teller!?
Selv Gud må da gi etter for folkeflertallet, eller?

Bjarte

Fra : Andreas Falck

Dato : 11-04-05 09:24

Bjarte Runderheim skrev i _sP5e.4868$4c.626010@juliett.dax.net

[ ... ]
> [...]
> og alle skal være like akseptert. Det er da kjærligheten som teller!?
> Selv Gud må da gi etter for folkeflertallet, eller?

Ja, det er jo lige netop det mange mener.

http://bibeltro.dk/ - *Om Bibelen og bibeloversættelser*
http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://ravsted.dk/ - http://ravsted.net/