Man kan ikke udrydde overklasse/bøsser/naz~
Fra : Bo Warming

Dato : 06-04-05 21:10

Hannah Arendt siger "The fault is in us" - altså at det er naivt at tro man
kan udrydde diktatur ved at udrydde diktatorer. Ligeledes er det dumt at tro
at klasseforskelle kan afskaffes - eller at vi får færre bøsser hvis AIDS
aflivede dem alle. Ondet er i os - er kommet for at blvie - at forbedre
verden handler ikke om at sætte grænser og ekskludere Som vi synger i "Det
haver så nyeligen regnet" FOR DE GAMLE DER FALDT ER DER NY OVERALT, de vil
møde så snart der bliver kaldt. Og vi former roller til helgener og monstre,
vi kalder på godt og ondt hos vore medmennesker. Og på bøsse-afvigelse. Og
på undertrykkelse. Som mindskes ved lave skatter dvs job til alle.

Sammenhold det sidste af disse 3 citater om bøsseliv med de to om at
klasseforskel kan ikke udryddes

"Hvis du er seksuelt grænsesøgende, så tror jeg ikke, at heteroseksualitet
vil udelukke dig fra at prøve alt det, der er derude. Hugh
HefnerPlayboys stifter og chef

"Postumus, vil du virkelig tage dig en kone?.....Er det ikke bedre at sove
med en smuk dreng? Drenge skændes ikke med dig hele natten, eller plager dig
om små gaver, mens du er på arbejde, eller beklager sig over, at du ikke
lever op til deres forventninger, eller forlanger mere smægtende passion.
Juvenal (Skribent i Rom år 60-20 før Kristi)

"Hvis alle mennnesker med det mindste spor af homoseksuelle træk, sammen med
dem som først og fremmest er homoseksuelle, blev elimineret fra befolkningen
i dag, er der ingen i dag, er der ingen grund til at tro, at fordelingen af
homoseksuelle i den næste generation ville blive væsentligt reduceret. Det
homoseksuelle har været en signifkant del af menneskelig seksuel aktivitet
lige siden tidernes morgen, først og fremmest fordi det er et udtryk for
evner, der er basale i det menneskelige dyr.

Fra "Dr. Kinsey og the Institute for Sex Research" af Wardell B. Pomeroy

----------------

"Hvis alle penge og al ejendom i denne verden en vilkårlig dag kl. 3 om
eftermiddagen blev fordelt ligeligt blandt jordens beboere, så ville man
allerede kl halv fire kunne fastlå betydelige forskelle i menneskenes
ejendomsforhold. Paul Getty

"Hvis menneskene en morgen vågnede op og pludselig var af samme race, tro
og farve, ville der opfindes andre grunde til fordomme inden middag.
Senator George Aiken

Fra : Bo Warming

Dato : 07-04-05 05:05

Revolutioner har vist at udrydder man overklasse, så kommer en ny
Kinsey(se nedenfor) har påvist at homosex vil genopstå - det ER I OS
Nyrnberghængningerne har vist at straf mod krigsforbrydere betyder ikke at
næste krige får færre krigsforbrydelser - se Balkan. Eller Chile hvor
Pinochet ikke afskrækkedes af risiko for samme skæbne som SS-generalerne.
Ondet er i os, siger Hannah Arendt, og kan ikke udryddes.

Men muhamedanisme kan man udrydde fra Danmark, ved at udvise de, der er
indvandret fra Mellemøsten, og det ville være klogt.
Vi vil stadig have voldskriminalitet, men den vil ikke løbe løbsk.
"De fattige vil vi altid have hos os", sagde Jesus og det gælder også tyve,
voldsmænd, prostituerede, alkoholikere, lærer-blærerøve, manipulerende
formyndere osv osv. Alting er relativt.
Vi har de politikere vi fortjener og de journalist-løgnere vi selv ønsker at
blive bedraget af, men at importere giftslanger der formerer sig som rotter,
det er for dumt. Det er selvmordsagtigt.

Fra : NoTrabajo

Dato : 08-04-05 07:42

> [...]

> "Hvis menneskene en morgen vågnede op og pludselig var af samme race, tro
> og farve, ville der opfindes andre grunde til fordomme inden middag.

Hvis man pludselig blev enige om af afskaffe penge, var det noget af det første,
der derefter ville blive opfundet.
--
NoTrabajo

Fra : Bo Warming

Dato : 08-04-05 10:09

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> wrote in message

> Hvis man pludselig blev enige om af afskaffe penge, var det noget af det
> første,
> der derefter ville blive opfundet.

Det ville godt nok være bøvlet at skulle gen-introducere muslingeskaller.

Og hvis vi forbydes at sige "de formerer sig som rotter" så må vi sige at
krapylet er
"familiemønster-udfordrede" eller noget andet tungt.

Penge er jo er _groft_ redskab til at få samarbejde til at gå i hak, lissom
sproget kommunikerer vore tanker men _aldrig er fyldestgørende_

PENGE ER OK - og ikke alt - og den sag kan ses fra flere sider.....-

" Man har noget, som er virkeligt, og man bytter det for PENGE,
som ikke er virkelige, så man kan få noget andet, der er virkeligt.
Frederick Soddy

MEN PENGE ER MERE END ET REDSKAB

"Penge er bifald. Jacqueline Susann

" Den største forbrydelse mod arbejderne i en virksomhed er at
undlade at tjene penge. Samuel Gompers

Købmanden har over hele verden den samme religion.
Heine

Money is the wise man's religion.
Euripides

pgb A feast is made for laughter, and wine maketh merry: but money
answereth all things. Ecclesiastes 10:19

pgb Da jeg var und, troede jeg, penge var det vigtigste i livet. Nu
er jeg gammel og ved det passer. Oscar Wilde

pgb De mennesker der påstår, at man ikke kan købe lykken for penge,
har ganske enkelt ikke handlet de rigtige steder. Bo Derek

pgb De penge, man ejer, er frihedens instrument. De penge, man
jager efter, er trældommens instrument.
Jean-Jacques Rousseau

Pgb Det er en slags åndeligt snobberi, der får folk til at tro, at
de kan blive lykkelige uden penge. Albert Camus

pgb Jeg er interesseret i ledighed på samme måde, som den fattige
er i penge. Jeg kan aldrig få nok. Prins Philip

pgb Money is human happiness in the abstract.
Arthur Schopenhauer

pgb Money is the most important thing in the world. It represents
health, strength, honor, generosity and beauty as conspicuously as the want
of it represents illness, weakness, disgrace, meanness and ugliness
Shaw (1856-1950)British Dramatist, Born in Ireland.

pgb Money you know will hide many faults. Cervantes

Pgb Penge er ikke alt i verden. Men de hjælper én unægtelig til at
bevare kontakten med sine børm. Bing Crosby

pgb Penge er som den sjette sans, uden hvilken man ikke får det
rette udbytte af de fem andre. Somerset Maugham

pgb Remember happiness doesn't depend upon who you are or what you
have; it depends solely upon what you think.
Dale Carnegie

pgb Riches attracts the attention, consideration, and
congratulations of mankind. John Adams

pgb To have money is to be virtous, honest, beautiful, and witty.
And to be without is to be is to be ugly, boring, stupid and useless. Jean
Giraudeux

pgb Tørsten efter bifald er kilden til al bevidst litteratur og
alle heltegerninger. La rochefoucauld

PENGE ER BL:A: ET GODT REDSKAB

"A sentimentalist is a man who sees an absurd value in everything and does
not know the market price of any single thing.
Oscar Wilde

pgbb A thief passes for a gentleman when stealing has made him rich.
Thomas Fuller

pgbb A women prefers a man without money to money without a man.
Greek Proverb

pgbb Den som ikke tænker på noget som MIT, han føler aldrig noget
savn efter noget, og plages aldrig af det fortabtes torn. Asiatisk ordsprog

Pgbb En forretning, der ikke indbringer andet end penge, er en
dårlig forretning. Henry Ford

pgbb En nar kan tjene store penge, men kun en klog mand kan bruge
dem. Engelsk ordsprog

pgbb Guld gør mange blinde, kærlighed gør alle blinde. Persisk
ordsprog

pgbb Hellere lappe en fattig husbonds tøj, end at være en rig mands
elskerinde.

pgbb Hvis der ikke fandtes kvinder, ville alverdens penge miste deres
be¬tydning. Onassis

pgbb Ingen er så rig, at han kan undvære sin nabo. Svensk
ordsprog

pgbb Vil du lære dine børn at regne, så giv dem lommepenge men ikke
det samme til alle søskende. Mark Twain

pgbb Wealth breeds satiety, satiety outrage. Solon

FATTIGDOM GØR IKKE ALTID ONDT

There is no praise to beat the sort you can put in your pocket.
Moliere

pgf Fattig mand får ikke fruer, uden hun haver skank eller
skeverben. Danske Ordsprog

pgf Fattigdom har stor frihed. Danske
Ordsprog

pgf A rich child often sits in a poor mother's
lap. Danish proverb

pgf The poor you always have with you.
Jesus

pgf Det er ikke godt at komme og tigge, hvor de selv sidder og syr
poser. Danske ordsprog

pgf Kjerlighed findes og under pjalter.
Danske Ordsprog

pgf Modern poverty is not the poverty that was blest in the Sermon
on the Mount. George Bernard Shaw

pgff Når ulykken når den rige til knæene, da når hun den fattige til
halsen. Danske Ordsprog

MATERIALISME DE DEL AF SANDHEDEN

"The superior man understands what is right; the inferior man understands
what will sell. Confucius

pgm Are you not ashamed of heaping up the greatest amount of money
and honour and reputation, and caring so little about the wisdom
and truth and the greatest improvement of the soul
Socrates

Pgm Børsen er et hysterisk fruentimmer, der er forelsket i penge.
Sigismund von Radecki

pgm Det er ikke pengene, men misundelsen der regerer verden.
Curt Goetz

pgm Enig! Penge er ikke lykken - men det er ikke lykke, jeg er
interesseret i, det er PENGE. Frank Bizarro

pgm Gnieren ejer ikke penge, men pengene ejer ham.
Ludvig Holberg

Pgm If you believed more in life you would fling yourselves less to
the moment. Nietzsche

pgm Man lærer ikke at spille hvis man spiller med plastikbrikker i
stedet for rigtige penge. Mark Twain

Pgm Penge koster ofte for meget R.W.Emerson

pgm The lust for comfort, that stealthy thing that enters the house
as a guest and then becomes a host and then a master.
Joseph Conrad

pgm The question of property will never be settled till people cease
tocare for property. Then it will settle itself. DH
Lawrence

Pgm The taste for well being, is the prominent and indelible feature
of democratic times. Alexis de
Tocqueville

pgmaterialism The question of property will never
be settled till people cease to care for property. Then it will settle
itself. DH Lawrence

pgmm My belief is that to have no wants is divine.
Socrates

RIGDOM ER OK

" Den forbandede hunger efter guld.
Vergil

pgr Det er sjovere at græde i en Jaguar end i en
rutebil. Francoise Sagan

pgr At have fast indkomst er bedre end at være fascinerende. Oscar
Wilde

pgr Den største glæde ved rigdom er,at du slipper for at høre en
masse gode råd.Sir Arthur Helps

pgr Lykken kan ikke købes for penge - men man kan leje den.
Gregory Singleton

Pgr Penger taler man ikke om, man har dem. Paul Getty

pgr Rig mands trang varer ikke længere end han vil.
Danske ordsprog

pgr Sometimes the pilgrimage from rags to riches is a journey from
rage to wretchedness. R.M Huber

pgrr Making money is fun, but it's pointless if you
don't use the power it brings. John Bentley

pgrr En rig man er ikke andet end en fattig mand med penge.
W.C. Fields

pgrr Money is coined liberty, and so it is ten times dearer to a man
who is deprived of freedom. If money is jingling in his pocket, he is half
consoled, even though he cannot spend it. Dostoevsky

pgrr Mænd,som skammer over den måde,deres fædre tjente deres penge
på,skammer sig aldrig over at give dem ud.. Anonym

pgrr Riches do not consist in the possession of treasures, but in
the use made of them. Napoleon

PGrr There is no relationship between work done and money received.
The individual should be placed so as to perform the highest that is
compatible with his powers. Nietzsche

Fra : NoTrabajo

Dato : 08-04-05 21:58

snip ...

Og så var der Simon Spies (frit citeret efter hukommelsen):

Man kan ikke købe kærlighed for penge, men man kan købe noget der ligner til
forveksling.
--
NoTrabajo

Fra : Bo Warming

Dato : 08-04-05 22:23

> [...]
>
> Og så var der Simon Spies (frit citeret efter hukommelsen):
>
> Man kan ikke købe kærlighed for penge, men man kan købe noget der ligner
Tak, den er øjeblikkelig indlemmet i citatsamlingen i rette under-gruppe.

Simon Spies kynismen er relevant vedr dk.politiks fjender af
prostitution(hos mødre) som redning for for flygtningemødres børn.
Selvfølgelig er kærlighed bedre end købesex, men "det bedste er det godes
værste fjende"(Voltaire)

Når folkeviddet er blevet stående ved et ordsprog, så er
det, fordi det er det slående udtryk, sprogets eget og sidste ord, som
forstås af enhver, der forstår sproget. V. Hørup

Ordsprog er sjældent tom tale; de er udtryk for folkeinstinkter,
for de store uforgangelige livssandheder; de er summen af århundreders
opsparede erfaring. C. Skovgaard-Petersen

Stor litteratur er ganske enkelt sprog fyldt til det yderste med
mening. Ezra Pound

The most valuable of all talents is that of never using two words when one
will do. (And four words--The rest is silence--when three--It is
finished--will do?) Thomas Jefferson

The wisdom of the wise, and the experience of ages, may be preserved by
quotations. --Isaac Disraeli

A good aphorism is too hard for the tooth of time, and it is not worn away
by all the centuries, although it serves as food for every epoch.
Nietzsche

I quote others to better express myself Montaigne

At læse strøtanker er god erstatning for samtale. Poul Martin Møller

Lap på sorgen med ordsprog. Shakespeare.

Nietzsche - mine aforismer skal sige hvad andre sigermed en hel bog.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 09-04-05 14:04

On Fri, 8 Apr 2005 23:23:10 +0200, Bo Warming wrote:

> "NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> wrote in message

> Tak, den er øjeblikkelig indlemmet i citatsamlingen i rette under-gruppe.

Du kan da få en mere, hvis du gider selv at slå den op. Prøv "madkæreste" i
fx Google.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen