Kun OTTE får afvist af få statsborgerskab ~
Fra : OgierLeDanois@hotmai~

Dato : 06-04-05 19:16

I forbindelse med den årlige bolsje-uddeling af statsborskaber til alverdens
bundsrab har PET kun afvist OTTE personer.

Det er AL for lidt, der MÅ være mange flere der skulle afvises og smides UD
af landet.

DR 1 S121 ons 06 apr 15:05:45
DR NYHEDER INDLAND 09:10

PET AFVISER UDLÆNDINGE
Otte personer er i år blevet nægtet
statsborgerskab i Danmark. De er til
fare for landets sikkerhed, siger
Politiets Efterretningstjeneste, PET.

De otte ansøgere er sorteret fra, inden
Folketingets Indfødsretsudvalg får
ansøgninger om statsborgerskab.

Når afslaget dumper ind hos de otte,
får de hverken begrundelse eller
mulighed for at anke afslaget.

Det er et problem for retssikkerheden,
mener Institut for Menneskerettigheder.

Ifølge Information kommer de seks mænd
og to kvinder fra Irak, Tyrkiet og
Libanon.

--
OgierLeDanois@hotmail.com

Fra : morten sorensen

Dato : 06-04-05 19:25

OgierLeDanois@hotmail.com wrote:
> I forbindelse med den årlige bolsje-uddeling af statsborskaber til alverdens
> bundsrab har PET kun afvist OTTE personer.

Hvor mange plejer de at afvise?

--

morten sorensen

Fra : Henri Gath

Dato : 06-04-05 19:44

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> skrev i en meddelelse

> Hvor mange plejer de at afvise?

Det skal du ikke bekymre dig så meget om.....

Fra : morten sorensen

Dato : 06-04-05 22:14

Henri Gath wrote:
> "morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> skrev i en meddelelse

> Det skal du ikke bekymre dig så meget om.....

Hvorfor ikke?

Manden bruger ordet 'kun' - hvormed det bliver interessant hvad det
normale er, for det har jeg ingen anelse om.

--

morten sorensen

Fra : OgierLeDanois@hotmai~

Dato : 06-04-05 19:58

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> skrev i en meddelelse

> Hvor mange plejer de at afvise?

Det er hemmelighedsstemplet når det har med efterretningsvæsenet at gøre.

Jeg mener bare at vide (jeg kan dog desværre ikke huske hvorfra) at det er
hændt at der er blevet afvist flere.

--
OgierLeDanois@hotmail.com
"morten sorensen" <morten@mortens

Fra : morten sorensen

Dato : 06-04-05 22:17

OgierLeDanois@hotmail.com wrote:
> "morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> skrev i en meddelelse

> alverdens

> Det er hemmelighedsstemplet når det har med efterretningsvæsenet at gøre.

Æhhh - det kan det næppe være da du her fortæller mig at man denne gang
har afvist 8. Er det først denne gang det må fortælles?

> Jeg mener bare at vide (jeg kan dog desværre ikke huske hvorfra) at det er
> hændt at der er blevet afvist flere.

Og jeg har ingen anelse omhvor mange der normalt afvises.

Det er jo lidt svært at blive klog på når man heller ikke kan få at vide
hvorfor de afvises. Ikke desto mindre antager jeg det trods alt er noget
alvorligt -og så synes jeg 8 lyder af mange.

--

morten sorensen

Fra : Per Rønne

Dato : 06-04-05 20:27

> [...]

> bundsrab har PET kun afvist OTTE personer.
>
> Det er AL for lidt, der MÅ være mange flere der skulle afvises og smides UD

Det må dreje sig om ikke-straffede, hvor PET finder dem så rabiate, at
der er fare for at de begår terror her i landet. De allerede straffede
bliver jo på forhånd afvist.
--
Per Erik Rønne

Fra : Knud Larsen

Dato : 06-04-05 20:32

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> Det må dreje sig om ikke-straffede, hvor PET finder dem så rabiate, at
> der er fare for at de begår terror her i landet. De allerede straffede
> bliver jo på forhånd afvist.

En mærkelig tanke, at man får lov at bo her, hvis man er så åbenbart farlig.
I Tyskland forventer de at udvise et par tusinde rabiate hvert år, efter en
ny lov, - men det gør vi altså ikke.

Fra : Per Rønne

Dato : 06-04-05 20:35

Knud Larsen <larsen_knud@hotmail.com> wrote:

> [...]

> I Tyskland forventer de at udvise et par tusinde rabiate hvert år, efter en

Næh, men Bjørn Elmquist og hans Retspolitisk Forening {er der flere
medlemmer end ham selv?} ville jo nok protestere vildt ...

Jeg tror i øvrigt ikke at der er noget retsgrundlag for udvisning. For
at der skal være det, skal lovgivningen ændres.
--
Per Erik Rønne

Fra : morten sorensen

Dato : 06-04-05 22:20

Knud Larsen wrote:

> En mærkelig tanke, at man får lov at bo her, hvis man er så åbenbart farlig.

De har nok permanent opholdstilladelse - og når den er givet, har bordet
fanget.

At årsagen ikke oplyses kan vel skyldes at afvisningen dybest set er
politisk - fx at de er medlemmer af HuT. Den ville nok ikke holde i
retten, selvom de fleste danskere nok ville mene at de burde afvises.

--

morten sorensen

Fra : Per Rønne

Dato : 06-04-05 23:13

morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> wrote:

> [...]

> politisk - fx at de er medlemmer af HuT. Den ville nok ikke holde i
> retten, selvom de fleste danskere nok ville mene at de burde afvises.

Og så er det jo så praktisk, at sådan noget slet ikke /skal/ prøves i
retten. Indfødsret for udlændinge opnås ved /lov/.
--
Per Erik Rønne

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-05 09:07

> I Tyskland forventer de at udvise et par tusinde rabiate hvert år, efter
> en
> ny lov,

Har du en kilde?
LU

Fra : Knud Larsen

Dato : 07-04-05 08:56

"LU" <luh77snabelahotmailpunktumdk> wrote in message

> Har du en kilde?

Jeg skal se, om jeg kan finde den.

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-05 08:20

> Jeg skal se, om jeg kan finde den.

ok - lykkedes det?

LU

Fra : NoTrabajo

Dato : 06-04-05 20:58

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Det må dreje sig om ikke-straffede, hvor PET finder dem så rabiate, at
> der er fare for at de begår terror her i landet. De allerede straffede
> bliver jo på forhånd afvist.

Kan man stole på det?
--
NoTrabajo

Fra : Per Rønne

Dato : 06-04-05 21:57

NoTrabajo <trabajono@hotmail.com> wrote:

> "Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Kan man stole på det?

Ja. Eller rettere sagt: det er op til udvalgets medlemmer at afgøre. Der
var vist en enkelt morder der fik statsborgerskab; mordet var noget
faderen havde tvunget drengen {han var teenager} og hans yngre bror til,
og det påvirkede ham så meget at han skulle tilbringe resten af livet på
et psykiatrisk hospital. Faderen fik en hård fængselsstraf, og derefter
udvisning for bestandig. Familien var tyrkisk.
--
Per Erik Rønne

Fra : Knud Larsen

Dato : 07-04-05 09:00

> [...]
> et psykiatrisk hospital. Faderen fik en hård fængselsstraf, og derefter
> udvisning for bestandig. Familien var tyrkisk.

Før 2001 checkede man da vist ikke noget som helst, det var jo noget der var
oppe i medierne mange gange at man bare gav 6-8000 statsborgerskab pga
opholdets længde og nul mere. Selvfølgelig kunne der være et enkelttilfælde
hvor navnet var kendt, som det du nævner.
Men dengang levede vi jo i Tornerose-land, hvor intet ondt kunne ske, bare
man selv var søde og rare, - og "oplyste" folk om vores fortræffeligheder.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-05 10:50

> [...]

> man selv var søde og rare, - og "oplyste" folk om vores fortræffeligheder.

Jeg ved nu ikke om du har helt ret, men i tilfældet med den pågældende
dreng, vidste alle det; han var jo netop også indlagt på psykiatrisk
hospital for den sygdom, hans far havde påført ham, ved at tvinge ham
til at begå drabet.
--
Per Erik Rønne

Fra : Frank

Dato : 07-04-05 11:58

> [...]
> opholdets længde og nul mere. Selvfølgelig kunne der være et
> enkelttilfælde hvor navnet var kendt, som det du nævner.

Også før 2001 var en ren straffeattest vigtig.

Jeg tror du tænker på situationen fra før 2000 hvor det var muligt for 18-23
årlige indvandrere at opnå dansk indfødsret uden en ren straffeattest.

Reglerne blev ændret da en 21 årig palestinænser opnåede dansk indfødsret
under afsøgning af sin fængselsstraf og dermed undgik den udvisning han var
idømt.

Birthe Røhn Hornbæk havde faktisk da loven blev behandlet haft muligheden
oppe at vende, men var blevet afvist af den daværende regering.

Mvh
Frank

Fra : OgierLeDanois@hotmai~

Dato : 07-04-05 14:17

"Frank" <far@nosmap.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Birthe Røhn Hornbæk havde faktisk da loven blev behandlet haft muligheden
> oppe at vende, men var blevet afvist af den daværende regering.

Ja det kan sgu ikke undre nogen den foregående regering (socialKAMMERATERNE
+ Radialalistene) var så langt ude at de ville have givet asyl
opholdstilladelse og til sidst statsborgerskabtil Osama bin Laden hvis han
ellers havde meldt sig i den alenlange kø af asylanter vi havde på det
tidspunkt (år 2000).

Og det vil de i øvrigt stadigvæk = give asyl til Osama + statsborgerskab.

--
OgierLeDanois@hotmail.com

Fra : Knud Larsen

Dato : 07-04-05 14:26

"Frank" <far@nosmap.dk> wrote in message
> [...]
>
> Birthe Røhn Hornbæk havde faktisk da loven blev behandlet haft muligheden
> oppe at vende, men var blevet afvist af den daværende regering.

Du har ret, men det var så også alt man checkede, dvs kundskaber om Danmark,
dansk sprog, og sindelag, dvs om man var en Hizb ut-type, der ville
modarbejde demokratiet, det checkede man ikke. Nu har man jo også i UK, i
Tyskland og i Holland lavet regler som gør det muligt at checke om det er
rene anti-integrations folk man lukker ind. I Holland tales der om at lave
en regel hvorefter folk/muslimer når de indvandrer *skal* gøres klart
hvordan reglerne er i et vestligt demokrati, og forklare dem at hvis de ikke
kan acceptere det, så må de finde andre steder at slå sig ned.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-05 14:50

Knud Larsen <larsen_knud@hotmail.com> wrote:

> Du har ret, men det var så også alt man checkede, dvs kundskaber om Danmark,
> dansk sprog

Den dødsdømte marokkaner, som også har dansk pas, var nu ellers ikke i
stand til at udtrykke sig på dansk til danskerne ...
--
Per Erik Rønne

Fra : OgierLeDanois@hotmai~

Dato : 07-04-05 15:25

> [...]
>
> Den dødsdømte marokkaner, som også har dansk pas, var nu ellers ikke i
> stand til at udtrykke sig på dansk til danskerne ...

Han (marokkaneren) var en af der netop skulle have det haft det nedenstående
gjort helt klart for ham før han nogensinde var blevet lukket ind i DK:

[...]

I øvrigt kan vi takke en kvindelig dansk politibetjent der var så dum at hun
giftede sig med ham (de blev senere skilt) for at i det hele taget kom ind.

Hun burde sgu også tjekkes af Pet samt af en psykiater,

Nu kan vi så slæbe rundt med Said Mansours islamiske fødemaskine af en kone
og deres fem unger. Forhånbentlig lukke de ham ikke ud i Marokkö så han kan
komme hertil igen for at bedække hende.

Nå foreløbelig har manden jo fundet en andet sted at slå sig ned - oven i
købet et ganske udmærket sted se med mine øjne - et marokkansk fængsel.

Her er han så blevet dømt efter den sharia lov som manden selv går ind for -
bare IKKE når det rammer ham selv.

Forhåbentlig får han til sidst enten en kugle eller får kappet hovedt af -
så er der endnu en islamisk idiot mindre her i verden - og der er nok af dem
i forvejen.

--
OgierLeDanois@hotmail.com

Fra : Knud Larsen

Dato : 07-04-05 16:14

<OgierLeDanois@hotmail.com> wrote in message
> [...]

> så er der endnu en islamisk idiot mindre her i verden - og der er nok af

Du går åbenbart også selv ind for sharia-loven, - måske konverterer du en
dag til wahhabi-islam?

Fra : OgierLeDanois@hotmai~

Dato : 07-04-05 16:40

> <OgierLeDanois@hotmail.com> wrote in message

> Du går åbenbart også selv ind for sharia-loven, - måske konverterer du en
> dag til wahhabi-islam?

Hvad slags love muslimerne praktisere hjemme hos dem selv rager ikke mig (de
muslimerne vil sikkert være helt enige) ligesom det heller ikke rager dem
hvad love vi praktisere hos os.

Og når jeg skriver "dem" så indbefatter det også de muslimer som pt opholder
sig her i DK de kan enten indordne sig eller skrubbe af (skik følge eller
land fly om man vil).

Jeg påpeger blot at det er modsætningsfyldt når Said Mansour går ind for
sharia blot når han bare IKKE selv bliver dømt efter denne lovgivning.

--
OgierLeDanois@hotmail.com

Fra : Knud Larsen

Dato : 07-04-05 16:04

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> Den dødsdømte marokkaner, som også har dansk pas, var nu ellers ikke i
> stand til at udtrykke sig på dansk til danskerne ...

Jeg skriver jo også at det checkede man ikke, selv om man vist *havde* en
regel om at man skulle på politistationen og sige "øllebrød med fløde".

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 06-04-05 21:28

> I forbindelse med den årlige bolsje-uddeling af statsborskaber til
alverdens
> bundsrab har PET kun afvist OTTE personer.

Hvor ved du det fra?

Kender du ansøgerne personligt?

Eller er du bare endnu en fordomsfuld, fremmedfjendsk klovn, der ikke kan
finde ud af at skrive i dk.politik.indvandring?

Fra : Kim Larsen

Dato : 06-04-05 23:17

[snip en masse fremmedhads-bavl]

Hvad... eh... Kunne vi ikke smide dig ud af landet i stedet for ?

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-05 05:43

Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> wrote:

> [snip en masse fremmedhads-bavl]
>
> Hvad... eh... Kunne vi ikke smide dig ud af landet i stedet for ?

Det ville vist være lidt svært, når han nu optræder under pseudonym.
--
Per Erik Rønne

Fra : Frank

Dato : 07-04-05 07:53

Hej

"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [snip en masse fremmedhads-bavl]
>
> Hvad... eh... Kunne vi ikke smide dig ud af landet i stedet for ?

Ikke hvis han er dansk statsborger. Det ville jo være smask-ulovligt. En
overtrædelse af hans/hendes menneskerettigheder.

Mvh
Frank

---
Husk at krigen i Irak er ført på samme folkeretslige grundlag som krigen om
kosovo.

Fra : Hr. Petersen

Dato : 09-04-05 14:45

Uanset om disse muhamedanere kommer ind i vesten som moderate,
er der ingen garanti for at de ikke udvikler sig sådan som
troen byder dem det.

Husk på flere af de terrorister som var med i 911 og Madrid
netop udviklede deres iman her i vesten.

Derfor gælder det om at forbyde disse månemennesker at leve
iblandt os. De skal ned til deres eget territorie.

Og hvis man skal gætte - og det skal man jo altid når det
drejer sig om efterretningstjenesterne - så et 5-10 % reglen
nok meget god at gå efter. Hvis de fanger toppen af isbjerget
er der stadig 90 % under vand.

Og med terrorister skal man bare bruge én.

Fra : Trunte

Dato : 09-04-05 16:48

"Hr. Petersen" <spam_with_spam_spam_and_spam@montypytonisgod.com> skrev i en
meddelelse news:Xns9633A048BCA0Aspamwithspamspamands@62.243.74.162...
> Uanset om disse muhamedanere kommer ind i vesten som moderate,
> er der ingen garanti for at de ikke udvikler sig sådan som
> troen byder dem det.
Næh..der er såmænd aldrig nogen garanti for hvad folk udvikler sig til

> Husk på flere af de terrorister som var med i 911 og Madrid
> netop udviklede deres iman her i vesten.
hvad betyder .. "udvikle deres imam.."?????

> Derfor gælder det om at forbyde disse månemennesker at leve
> iblandt os. De skal ned til deres eget territorie.
ja lad os sende månemenneskerne tilbage til månen...

Trunte.