Arbejdsløsheden falder: Regeringen er en s~
Fra : Frank

Dato : 06-04-05 13:36

Hej

Fra dr.dk:

Arbejdsløsheden viser nu et overraskende fald, fordi opsvinget endelig er
slået igennem på beskæftigelsen, skriver Børsen.
Ifølge flere kilder er arbejdsløsheden faldet med 5000 - 6000 fra januar til
februar, viser indberetningerne til Arbejdsmarkedsstyrelsen.
Derfor ventes det, at Danmarks Statistik torsdag vil præsentere en
usædvanlig nedgang i ledigheden, når de officielle tal offentliggøres.
- Det er adskillige tusinde, som ledigheden falder med. Tallet befinder sig
mellem 5000 og 6000, siger en af kilderne til Børsen.

Er det ikke herligt at arbejdsløsheden pga. denne dygtige regering falder...

Mvh
Frank

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 06-04-05 13:38

"Frank" <far@nosmap.dk> skrev i en meddelelse
> Er det ikke herligt at arbejdsløsheden pga. denne dygtige regering
falder...

Det er nu nok heller ikke på grund af denne regerings dygtighed, at
arbejdsløsheden falder....

Fra : Per Rønne

Dato : 06-04-05 13:58

Christian R. Larsen <crlarsen2004@hotmail.com> wrote:

> "Frank" <far@nosmap.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det er nu nok heller ikke på grund af denne regerings dygtighed, at
> arbejdsløsheden falder....

Lige som det nok heller ikke var på grund af regeringens udygtighed, at
den tidligere steg ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 06-04-05 14:06

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Lige som det nok heller ikke var på grund af regeringens udygtighed, at
> den tidligere steg ...

Præcis.

Fra : Per Rønne

Dato : 06-04-05 15:04

Christian R. Larsen <crlarsen2004@hotmail.com> wrote:

> "Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Præcis.

Tjae, før forrige valg blev jeg ringet op af et opinionsinstitut, der
for Børsen ønskede følgende svar:

Vil Nyrup eller Fogh være bedst til at føre økonomisk politik?

Mit svar var: De vil være lige gode.

Og efter flere hakkelser, så fik jeg endelig at vide at optionen »De vil
være lige /dårlige/« også eksisterede. Så den måtte jeg så vælge.
Mærkeligt at det skulle serveres med så negativt et ordfald; Nyrup er
cand.polit., Fogh cand.oecon., og begge er ansvarlige mænd.

Og jeg har selv en fortid som stud.polit., så helt økonomisk blank er
jeg altså heller ikke.
--
Per Erik Rønne

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 06-04-05 18:12

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> [...]
> cand.polit., Fogh cand.oecon., og begge er ansvarlige mænd.
>
> Og jeg har selv en fortid som stud.polit., så helt økonomisk blank er

bliver man ansvarlig af at studere???

Peter

Fra : Per Rønne

Dato : 06-04-05 18:38

Peter K. Nielsen <nixen@bixen.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> bliver man ansvarlig af at studere???

Gav jeg udtryk for det? Næh, jeg gav udtryk for at såvel Nyrup som Fogh
har en uddannelse der i sig selv gør dem kvalificerede til at være
statsministre. Og at de derudover også begge var ansvarlige mænd.
Naturligvis kræves der mere, men det giver sig selv.

Og så nævnte jeg at jeg ikke var helt blank, når det drejer sig om viden
om økonomi, herunder nationaløkonomi.
--
Per Erik Rønne

Fra : morten sorensen

Dato : 06-04-05 19:05

Per Rønne wrote:

> Gav jeg udtryk for det? Næh, jeg gav udtryk for at såvel Nyrup som Fogh
> har en uddannelse der i sig selv gør dem kvalificerede til at være
> statsministre.

Der er imho ingen uddannelse der kvalificerer til det, da der skal
bruges lederevner, skærmtække og meget gerne noget viden. Det sidste kan
man få på studiet; de første kommer ikke ad sig selv.

> Og at de derudover også begge var ansvarlige mænd.
> Naturligvis kræves der mere, men det giver sig selv.

Det 'mere' mener jeg er vigtigere end polit.

--

morten sorensen

Fra : Per Rønne

Dato : 06-04-05 19:38

morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> wrote:

> [...]
> man få på studiet; de første kommer ikke ad sig selv.

> Det 'mere' mener jeg er vigtigere end polit.

Ja, jeg mener altså at en djøf-uddannelse er en nødvendig, men ikke
tilstrækkelig, forudsætning for statsministergerningen. Det er altså
ingen tilfældighed at Viggo Kampmann, Krag, Nyrup, Lykketoft og Helle
Thorning-Schmidt er {var} cand.polit.er, at Fogh og Frank Jensen er
cand.oecon., at Svend Auken er cand.scient.pol. eller at Poul Schlüter
og Lars Løkke Rasmussen er cand.jur.er.

Katastrofen Anker Jørgensen var til gengæld ufaglært. Hartling, der
holdt i 14 måneder, cand.theol. og præst.
--
Per Erik Rønne

Fra : OgierLeDanois@hotmai~

Dato : 06-04-05 20:06

> [...]
>
> Katastrofen Anker Jørgensen var til gengæld ufaglært. Hartling, der
> holdt i 14 måneder, cand.theol. og præst.

Jeg er ikke enige i at kun en djøf-udddannelser er en nødvendig forudsætning
for statsministergerningen.

Eksempelvis ville en magisteruddannelsen som cand.mag med samfundsfag og
historie være en lige så udmærket kombination som den vores nuværende
statsminister har (cand oceon).

Faktisk så synes jeg også at de store valgmøde kredsede for meget omkring
økonomi.

--
OgierLeDanois@hotmail.com

Fra : Croc®

Dato : 06-04-05 19:19

On Wed, 6 Apr 2005 19:38:04 +0200, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

> [...]
>statsministre. Og at de derudover også begge var ansvarlige mænd.
>Naturligvis kræves der mere, men det giver sig selv.

Mener du det kun er akademikere der er kvalificerede til
ministerposter?

Regards Croc®

Fra : OgierLeDanois@hotmai~

Dato : 06-04-05 19:19

"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Mener du det kun er akademikere der er kvalificerede til
> ministerposter?
>
> Regards Croc®

Det diskvalificere dem i hvert tilfælde ikke.

Dermed ikke sagt at ministerjobbene kun bør gå til akademikere samt at det
kun bør være akademikere i der sidder samt opstiller til folketinget.

--
OgierLeDanois@hotmail.com

Fra : morten sorensen

Dato : 06-04-05 19:27

OgierLeDanois@hotmail.com wrote:
> "Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Det diskvalificere dem i hvert tilfælde ikke.

Der er vel heller ikke noget erhverv der direkte diskvalificerer?

> Dermed ikke sagt at ministerjobbene kun bør gå til akademikere samt at det
> kun bør være akademikere i der sidder samt opstiller til folketinget.

Næ, det ville ikke være godt. Folketinget er ikke-repræsentativt nok som
det er.

--

morten sorensen

Fra : Per Rønne

Dato : 06-04-05 20:27

Croc® <sbm@pc.dk> wrote:

> Mener du det kun er akademikere der er kvalificerede til
> ministerposter?

Vi taler om STATSministerposten. En kulturminister kan sagtens være en
afdanket, professionel fodboldspiller uden nogen skolegang ud over 9.
klasse - vores nuværende synes i hvert fald at lægge mere vægt på
fodbold end på opera og ballet ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Croc®

Dato : 07-04-05 13:09

On Wed, 6 Apr 2005 21:26:52 +0200, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

> [...]
>afdanket, professionel fodboldspiller uden nogen skolegang ud over 9.
>klasse - vores nuværende synes i hvert fald at lægge mere vægt på

Man kan dælme også være statsminister uden at være akademiker. Hvad
tror du hele embedsværket er til?

Regards Croc®

Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-05 13:41

Croc® <sbm@pc.dk> wrote:

> Man kan dælme også være statsminister uden at være akademiker. Hvad
> tror du hele embedsværket er til?

I realiteten ville en ikke-akademiker være fuldstændig i lommen på
embedsværket, og han ville i hvert fald ikke kunne være udfarende.

--
Per Erik Rønne

Fra : morten sorensen

Dato : 07-04-05 13:56

Per Rønne wrote:

> I realiteten ville en ikke-akademiker være fuldstændig i lommen på
> embedsværket,

Det finder jeg en grov overvurdering af akademikere og en grov
undervurdering af alle andre.

Det står ikke skrevet nogle steder at en statsminister skal være
specielt klog - og jeg har oplevet masser af folk (også akademikere) der
ikke tør indrømme at de ikke fatter en problemstilling. Så hellere bare
lade som om man er med. det forsikrer en akademisk uddannelse ikke imod
- snarere tværtimod.

Jeg kan godt se fordelen ved at have en økonom i ministeriet, men jeg
kan også se fordelen i at have en ikke-akademiker, da det hele kan blive
for indforstået når alle reelt er ens.

Det gælder om at have forskellige folk; ikke nødvendigvis give alle
samme bestemmelsesret, men høre dem når der er noget relevant. Der er
ingen grund til at have ministre og embedsmænd der mener det samme; det
ville medføre ide-stagnation.

> og han ville i hvert fald ikke kunne være udfarende.

Hvorfor ikke?

--

morten sorensen

Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-05 14:05

morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> wrote:

> Hvorfor ikke?

Fordi han i realiteten ville være His Master's Voice.
Departementschefens talsmand.

Det var jo det brugskommis Svend Jakobsen indså, da han sad som
finansminister under Anker Jørgensen.
--
Per Erik Rønne

Fra : morten sorensen

Dato : 07-04-05 14:13

Per Rønne wrote:

> Fordi han i realiteten ville være His Master's Voice.
> Departementschefens talsmand.

Overhovedet ikke - selvstændig tankegang er ikke noget akademikere
nødvendigvis er bedre til end andre. Det er i højere grad et
personlighedsspørgsmål om man falder ind i denne rolle eller ej.

> Det var jo det brugskommis Svend Jakobsen indså, da han sad som
> finansminister under Anker Jørgensen.

At han var et talerør for andre?

--

morten sorensen

Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-05 14:50

morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> wrote:

> Overhovedet ikke - selvstændig tankegang er ikke noget akademikere
> nødvendigvis er bedre til end andre.

Det drejer sig ikke om selvstændig tankegang, men om han gennem sin
uddannelse har fået de faglige værktøjer der gør, at han selv kan tænke
nationaløkonomisk.

> Det er i højere grad et personlighedsspørgsmål om man falder ind i denne
> rolle eller ej.

> At han var et talerør for andre?

Ja, for departementschefen. Det er faktisk den forklaring jeg har fået
på at han valgte at træde tilbage, og i stedet for blive formand for
folketinget. Da jeg var DSU-formand og medlem af Frit Forum.
--
Per Erik Rønne

Fra : morten sorensen

Dato : 07-04-05 14:54

Per Rønne wrote:

> Det drejer sig ikke om selvstændig tankegang, men om han gennem sin
> uddannelse har fået de faglige værktøjer der gør, at han selv kan tænke
> nationaløkonomisk.

Det mener jeg ikke man skal kunne; han skal blot kunne forstå meningen
med det.

--

morten sorensen

Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-05 15:28

morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> wrote:

> Det mener jeg ikke man skal kunne; han skal blot kunne forstå meningen
> med det.

Og så er det altså min pointe, at så kan han ikke selvstændigt udvikle
den nødvendige politik, men agere som His Master's Voice,
departemtschefens talsmand.
--
Per Erik Rønne

Fra : morten sorensen

Dato : 07-04-05 15:37

Per Rønne wrote:

> Og så er det altså min pointe, at så kan han ikke selvstændigt udvikle
> den nødvendige politik, men agere som His Master's Voice,
> departemtschefens talsmand.

Men det er vel partiets politik han skal føre?

--

morten sorensen

Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-05 15:54

morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> wrote:

> Men det er vel partiets politik han skal føre?

Du har så en meget forenklet forstilling om hvad politik er. I praksis
er det statsministeren der skal udvikle regeringens {og partiets}
politik. På basis af virkeligheden, ikke på basis af flyvske liberale
eller socialistiske idéer hos landsmødernes deltagere.
--
Per Erik Rønne

Fra : morten sorensen

Dato : 07-04-05 16:03

Per Rønne wrote:

> Du har så en meget forenklet forstilling om hvad politik er. I praksis
> er det statsministeren der skal udvikle regeringens {og partiets}
> politik.

Det er forskelligt fra parti til parti.

> På basis af virkeligheden, ikke på basis af flyvske liberale
> eller socialistiske idéer hos landsmødernes deltagere.

det er heller ikek landsmøderne jeg mener, men det øvrige kabinet. Siger
du at de ingen indflydelse har?

--

morten sorensen

Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-05 16:18

morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> wrote:

> Det er forskelligt fra parti til parti.

> det er heller ikek landsmøderne jeg mener, men det øvrige kabinet. Siger
> du at de ingen indflydelse har?

Statsministeren er altså lederen, som regel med finansministeren som
højre hånd. Det ville altså ikke gå at det var statsministeriets
departementschef der var lederen, med finansministeriets
departementschef som højre hånd.
--
Per Erik Rønne

Fra : Egon Stich

Dato : 08-04-05 10:39

> Og så er det altså min pointe, at så kan han ikke selvstændigt udvikle
> den nødvendige politik, men agere som His Master's Voice,
> [...]

Du aner kort sagt ikke, hvad politik betyder.
Nemlig evnen til at tænke menneskeligt. Og ikke alene økonomisk.
Efter min opfattelse, og erfaring, er økonomer direkte skadelige for alle
samfundsklasser.
Undtagen deres egen.
Hvilket jeg må opfatte din holdning i spørgsmålet som en bekræftigelse på.

MVH
Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 09-04-05 15:47

Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> Nemlig evnen til at tænke menneskeligt. Og ikke alene økonomisk.
> Efter min opfattelse, og erfaring, er økonomer direkte skadelige for alle
> samfundsklasser.

Folk der tænker med hjertet i stedet for med hjernen, er direkte uegnede
til et ansvar. De tænker jo som Frau Goebbels!
--
Per Erik Rønne

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 09-04-05 22:13

> Folk der tænker med hjertet i stedet for med hjernen, er direkte uegnede
> til et ansvar. De tænker jo som Frau Goebbels!

og så er det jo man får lyst til at spørge:

Hvad laver DF så i folketinget.??

Det er da hverken indsigt eller akedemiske uddannelser der præger DET parti

Peter

Fra : Per Rønne

Dato : 10-04-05 04:23

> [...]

> Hvad laver DF så i folketinget.??
>
> Det er da hverken indsigt eller akedemiske uddannelser der præger DET parti

Partiet er udtryk for et folkeligt oprør mod en vanvittig
udlændingepolitik, der nu er afskaffet, og hvor vi nu blot mangler at få
en ordentlig integrationspolitik i stedet for den segregationspolitik,
der har givet os alle ghettoerne. En integrationspolitik, der leder op
til en egentlig assimilation af indvandrerne.

I øvrigt er den fagligt mest indflydelsesrige i partiet cand.merc.jur.
Kristian Thulesen Dahl. Cand.theol. Søren Krarup og og sognepræst Jesper
Langballe er vist heller ikke helt uden uddannelse.

Og så er der professor Bent Jensen, som man godt kunne have mistænkt for
at være DFer. Og cand.mag. i historie og engelsk Lars Hedegaard.
--
Per Erik Rønne

Fra : Egon Stich

Dato : 12-04-05 15:18

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvad laver DF så i folketinget.??
>
> Det er da hverken indsigt eller akedemiske uddannelser der præger DET

Beklager.
Svaret på dette har jeg ikke.
Med mindre, det skulle være fordi danskere har en større procentdel idioter,
end de lande vi normalt sammenligner os med?

MVH
Egon.

Fra : Egon Stich

Dato : 12-04-05 15:17

> [...]
>
> Folk der tænker med hjertet i stedet for med hjernen, er direkte uegnede
> til et ansvar. De tænker jo som Frau Goebbels!

Folk, der alene tænker med hjernen, og glemmer følelserne, tænker som Doktor
Goebbles.
Og bør have samme skæbne som han og hans frue.
Hvis de har anstændighed nok hertil.
Men det har de ikke, så længe de blot selv har det godt.

MVH
Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 17-04-05 11:55

Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> Folk, der alene tænker med hjernen, og glemmer følelserne, tænker som Doktor
> Goebbles.

Goebbels var ellers præget af kun at tænke med følelserne.
--
Per Erik Rønne

Fra : Egon Stich

Dato : 08-04-05 10:37

> [...]
> Departementschefens talsmand.
>
> Det var jo det brugskommis Svend Jakobsen indså, da han sad som

Sikke da noget vrøvl.
Hvor ofte møder man en akademiker, der aner noget som helst om livet i
samfundet?
Arbejdserfaringer har han ingen af.
Men masser af træning i at optræde underdanig og følgagtig.
De elfenbenstårne sådanne mennesker lever i, uden at de gider at åbne
vinduet til verden, giver ingen kvalifikation til noget som helst andet end
teoretisk pen og blækhusarbejde.
På uvirkelige præmisser.

MVH
Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 09-04-05 15:47

Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> Hvor ofte møder man en akademiker, der aner noget som helst om livet i
> samfundet?
> Arbejdserfaringer har han ingen af.

Mon ikke? Men ud opfatter måske ikke akademisk arbejde som /rigtigt/
arbejde?

> Men masser af træning i at optræde underdanig og følgagtig.

Du aner ikke hvad du taler om.
--
Per Erik Rønne

Fra : Egon Stich

Dato : 12-04-05 15:14

> Mon ikke? Men ud opfatter måske ikke akademisk arbejde som /rigtigt/
> arbejde?

> Du aner ikke hvad du taler om.
> --
> Per Erik Rønne

Selvfølgelig kan akademisk arbejde da, på sin vis, sammenlignes med arbejde.
Men grundlæggende mener jeg, at arbejde er noget der skaber merværdi.
Noget en stor del af akademisk arbejde IKKE gør.
En masse vilde teorier, oden jordforbindelse, forstået derhen at mange
akademikere aldrig har skullet leve for alvor på fabriksgulve, og derfor
ikke aner, hvad deres teoretiske elfenbenstårnsarbejder reelt bliver brugt
til.
Når dertil lægges, at den producerende del af befolkningen, er den ringest
lønnede, bliver det rigtigt galt.
Vi afskaffede adelsvælden, men har til gengæld fået en ny regerende
overklasse.
Ikke bedre egnet end adelen var.
Og stort set med de samme holdninger.
DJØFerne er de værdste.

MVH
Egon

Fra : Croc®

Dato : 07-04-05 15:20

On Thu, 7 Apr 2005 14:41:29 +0200, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

>I realiteten ville en ikke-akademiker være fuldstændig i lommen på
>embedsværket, og han ville i hvert fald ikke kunne være udfarende.

Pas nu på du ikke sætter intelligens lig med uddannelse, desuden
handler politik om holdninger snarere end administration.

Regards Croc®

Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-05 15:39

Croc® <sbm@pc.dk> wrote:

> Pas nu på du ikke sætter intelligens lig med uddannelse, desuden
> handler politik om holdninger snarere end administration.

Jeg sætter ikke intelligens lig uddannelse, og jeg regner da også med at
en Anker Jørgensen, der ikke var blevet tvunget ud af skolen som
14-årig, nok havde kunnet klare en cand.polit.uddannelse som ung. Men
har man en passende uddannelse {som statsminister ville jeg foretrække
en cand.polit. eller lignende}, har man også nogle værktøjer til
rådighed. Inden i sig selv.

Man kan ikke være statsminister blot på holdninger, og de beslutninger
og de politikker som en statsminister skal tage stilling til, er langt
ud over blot »administration«. Medmindre departementschefen har den
reelle magt, så kræver det altså en statsminister der er inde i sit
stof.

--
Per Erik Rønne

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 08-04-05 17:29

> [...]
> ud over blot »administration«. Medmindre departementschefen har den
> reelle magt, så kræver det altså en statsminister der er inde i sit

Man kan godt besidde sund fornuft og evnen til at sætte sig ind i sit stof
uden at være akedemikker.

Omvendt så ser vi i disse dage en minister der er Cand. oecon lave den
største administrative ændring i danmarks historien UDEN at være inde i sit
stof, samt en Akedemikker fra DF der ivrigt bakker ham op, men som jeg så
sent som i forgårs aftes fik til at indrømme at han ikke anede hvad
forskellen var på at undervise en autist og så et menneske med downs
syndrom. Han anede heller ikke at autister udmærket kan være normalt
begavet, men alligevel nægter han at overveje om det er smart at undervise
de to typer børn sammen.

men OK sidst nævnte er måske bare et kendetegn på folk fra det parti -
nemlig at de gerne træffer afgørelser uden at gide at sætte sig ind i
tingene

Peter

Fra : Egon Stich

Dato : 08-04-05 10:33

> I realiteten ville en ikke-akademiker være fuldstændig i lommen på
> embedsværket, og han ville i hvert fald ikke kunne være udfarende.
>
> --
> Per Erik Rønne

Akademikeren må vel siges at være i lommen på de forudfattede holdninger,
han er blevety inddoktrineret i på de borgerlige "læreanstalter".

MVH
Egon

Fra : Jesper

Dato : 07-04-05 14:31

Croc® <sbm@pc.dk> wrote:

> Man kan dælme også være statsminister uden at være akademiker. Hvad
> tror du hele embedsværket er til?
>
> Regards Croc®

Hvis man ved for lidt til at bruge det ordentligt som det var tilfælde
med Anker, så er de ikke til meget hjælp.
Jeg kan ikke forstille mig at Anker spurgte embedsmændende om det var en
god idé at gældsætte Danmark og have store, tilbagevendende årlige
underskud på statsbudgettet og forsøge at skabe beskæftigelse ved at
devaluere. Og hvis han gjorde så var han for dum til at lytte efter
svarene.

Fra : Croc®

Dato : 07-04-05 15:22

On Thu, 7 Apr 2005 15:30:37 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

> [...]
>underskud på statsbudgettet og forsøge at skabe beskæftigelse ved at
>devaluere. Og hvis han gjorde så var han for dum til at lytte efter

Du tror vel ikke selv på at statsministre siden Anker egenhændigt har
udformet den økonomiske politik.

Regards Croc®

Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-05 15:51

Croc® <sbm@pc.dk> wrote:

> Du tror vel ikke selv på at statsministre siden Anker egenhændigt har
> udformet den økonomiske politik.

Du tror vel ikke på at cand.polit. Mogens Lykketoft, i snævert
samarbejde med cand.polit. Poul Nyrup, har værer »fuldstændig« uden for
indflydelse, når det har drejet sig om den økonomiske politik?

Naturligvis har stats- og finansministrene haft hjælpere, men der er
altså forskel på at have nationaløkonomi som fagområde, og så være
fuldstændig blank på området.
--
Per Erik Rønne

Fra : Croc®

Dato : 07-04-05 20:11

On Thu, 7 Apr 2005 16:50:40 +0200, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

>Du tror vel ikke på at cand.polit. Mogens Lykketoft, i snævert
>samarbejde med cand.polit. Poul Nyrup, har værer »fuldstændig« uden for
>indflydelse, når det har drejet sig om den økonomiske politik?

Nej det tror jeg ikke, og pointen var jo netop det du skriver her
nedenunder, ingen kan egenhændigt formulere andet end rammer, resten
er embedsværkets arbejdsområde, så evnen til at finde de rette
embedsmænd er vigtigere end ministerens egne evner udi økonomien.

Fra : Per Rønne

Dato : 08-04-05 03:47

Croc® <sbm@pc.dk> wrote:

> [...]
> er embedsværkets arbejdsområde, så evnen til at finde de rette
> embedsmænd er vigtigere end ministerens egne evner udi økonomien.

Men som jeg også skriver: uden egen forståelse af nationaløkonomien, vil
det fagligt set være umuligt at sætte disse rammer.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jesper

Dato : 07-04-05 17:21

Croc® <sbm@pc.dk> wrote:

> Du tror vel ikke selv på at statsministre siden Anker egenhændigt har
> udformet den økonomiske politik.
>
> Regards Croc®

At dømme efter den elendige økonomiske politik han førte, så må han
enten have udformet den selv eller have haft _meget_ dårlig rådgivning.

Fra : Croc®

Dato : 07-04-05 20:12

On Thu, 7 Apr 2005 18:21:07 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>At dømme efter den elendige økonomiske politik han førte, så må han
>enten have udformet den selv eller have haft _meget_ dårlig rådgivning.

Det kan man vist kalde et ikke svar.

Regards Croc®

Fra : Jesper

Dato : 07-04-05 20:35

Croc® <sbm@pc.dk> wrote:

> Det kan man vist kalde et ikke svar.
>
> Regards Croc®

Hvad kalder man det så?

Du ved ligsågodt som jeg gør at Ankermanden gik rundt med hovedet under
armen.

Fra : Egon Stich

Dato : 07-04-05 08:55

> [...]
> Naturligvis kræves der mere, men det giver sig selv.
>
> Og så nævnte jeg at jeg ikke var helt blank, når det drejer sig om viden

Du må undskylde, men jeg opfatter dette som en gang akademikerhovmod af
første klasse A-1..!!
Du kan ikke finde belæg for, at noget land i historisk tid har klaret sig
bedre fordi lederen har haft en bestemt uddannelse af såkaldt "højere art".
Snarere tværtimod.
For mig at se, er den slags udtryk for en slags snigende fascisme, der
udmunder i et samfund, hvor "nogle er mere lige end andre".
Altså tilbagevenden til godsejer og adelsvældet i ny påklædning.
Og man siger, klassekampen er død?

MVH
Egon
(Som også har læst en bog eller t)

Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-05 10:50

Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> Du kan ikke finde belæg for, at noget land i historisk tid har klaret sig
> bedre fordi lederen har haft en bestemt uddannelse af såkaldt "højere art".

Samfundet bliver mere og mere komplekst, og beslutninger skal træffes
hurtigere og hurtigere. Den sidste ikke-akademiker i statsministerstolen
blev en økonomisk katastrofe {Anker Jørgensen, hvis du ellers husker
»afgrunden«}, og ellers skal man mange årtier tilbage for at finde H C
Hansen og Hilmar Baunsgaard.
--
Per Erik Rønne

Fra : Egon Stich

Dato : 08-04-05 10:32

> [...]
> blev en økonomisk katastrofe {Anker Jørgensen, hvis du ellers husker
> »afgrunden«}, og ellers skal man mange årtier tilbage for at finde H C

Jeg husker godt "afgrunden".
Det er jeg rigelig gammel nok til.
Og jeg fastholder, at det ikke specielt var Anker, der var noget galt med.
Den borgerlig liberale løgn om Soc. holder ikke vand.
Det kunne den gøre, hvis man nogensinde, bortset fra knapt et år, havde haft
flertal, og ikke afhængog af borgerlige DJØFere.
Mit synspunkt er, at det der adskiller politik, holdninger, fra såkaldt
"økonomisk faglighed", er at man i politik bestemmer sig til hvad man, af
menneskelige årsager, ønsker, fremfor at lytte til DJØFernes "faglighed".
Denne går jo alene ud på at skrabe til sig.
Økonomi er jo ikke en videnskab, men en religion. Uanset hvad DJØFere så
påstår.
Hvis din holdning skulle gennemføres, må vi vel afskaffe valg, og lade
examenspapirer afgøre, hvem der skal være statsminister?

MVH
Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 09-04-05 15:47

Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> Og jeg fastholder, at det ikke specielt var Anker, der var noget galt med.
> Den borgerlig liberale løgn om Soc. holder ikke vand.

Nu var det jo altså Anker Jørgensens finansminister, cand.polit. Knud
Heinesen, der flere gange talte om afgrunden, som han senere har givet
udtryk for at vi var kommet dybt ned i.
--
Per Erik Rønne

Fra : Egon Stich

Dato : 12-04-05 15:22

> Nu var det jo altså Anker Jørgensens finansminister, cand.polit. Knud
> Heinesen, der flere gange talte om afgrunden, som han senere har givet
> [...]

Og hvad skulle så gøre netop en cand.polit egnet som sandhedsvidne?
Han har formået at lære nogle teorier, uden naturvidenskabelig baggrund,
udenad.
Politik og økonomi er IKKE videnskab, man religion.
Og fundamentalister kan man ikke tage alvorligt.

MVH
Egon

Fra : Rune

Dato : 06-04-05 13:50

Ærligt talt undre det mig lidt hvordan det i det hele taget kan lade sig
gøre. Når du olieprisen er så høj, dollaren er lav og ikke mindst når de har
så massive problemer i et så vigtigt eksportland som Tyskland (og Frankrig).

Fra : Frank

Dato : 06-04-05 13:59

Hej

"Rune" <rune@spam.spam> skrev i en meddelelse
> [...]
> gøre. Når du olieprisen er så høj, dollaren er lav og ikke mindst når de
> har så massive problemer i et så vigtigt eksportland som Tyskland (og

Det må jo være fordi de er så dygtige og kompetente....

Mvh
Frank

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 06-04-05 13:55

Frank wrote:

> Er det ikke herligt at arbejdsløsheden pga. denne dygtige regering
> falder...

Jo, det er flot. Øgede mængder (lånte) kontanter til rådighed for
husejerne efter enorme pristigninger i kølvandet på låneformer, der gør
utallige ejere til lejere medfører et øget forbrug og stærkt øget
byggeri og dermed faldende arbejdsløshed. Det hele for lånte penge.

Det er virkeligt meget dygtigt af regeringen.

Og når den så har solgt postvæsenet, privatiseret kraftværkerne og
gennemført resten af Farum-modellen på hele landet, så har den ikke bare
været dygtig. Den har været genial.

Idiotiet revner selvfølgelig med et kæmpe brag; men indtil da er det
gået "ufatteligt godt".

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 06-04-05 14:35

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> [...]
> utallige ejere til lejere medfører et øget forbrug og stærkt øget
> byggeri og dermed faldende arbejdsløshed. Det hele for lånte penge.

Hvilke lånereformer? De sidste er vist "Nyrups" 30 årige lån??

> Det er virkeligt meget dygtigt af regeringen.

Såddan er det ...

> Og når den så har solgt postvæsenet, privatiseret kraftværkerne og

Privatiseret -???-
der er blevet NATIONALISERET, bare for at VattenFall ikke skulle købe NESA!!

Nyrup, derimod, se HAN kunne privatisere!

> gennemført resten af Farum-modellen på hele landet, så har den ikke bare
> været dygtig. Den har været genial.
>
> Idiotiet revner selvfølgelig med et kæmpe brag; men indtil da er det
> gået "ufatteligt godt".

Nemlig, den tid der er gået godt kommer ikke dårligt igen.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 06-04-05 15:01

Frithiof Andreas Jensen wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Hvilke lånereformer? De sidste er vist "Nyrups" 30 årige lån??

Jeg udtaler mig ikke om, hvem der fandt på dem. Nyrup og Fogh er også ét
fedt. Og de lån jeg tænker på, er bla. de der 10 års afdragsfri sjovere.

> Privatiseret -???-

Efter den liberale model om privatkapitalisme.

> der er blevet NATIONALISERET, bare for at VattenFall ikke skulle købe
> NESA!!

De var også før i offentligt eje.

> Nyrup, derimod, se HAN kunne privatisere!

Som sagt. Nyrup og Fogh er ét fedt.

> Nemlig, den tid der er gået godt kommer ikke dårligt igen.

Spørg du dem i Farum om det. Men okay, det kan jo være, farumborgere er
ekstraordinært glade for skatteforhøjelser og nedskæring i den kommunale
service.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 06-04-05 18:14

"Frithiof Andreas Jensen" <frithiof.jensen@die_spammer_die.ericsson.com>
wrote in message news:d30o92$129$1@newstree.wise.edt.ericsson.se...

> [...]
> NESA!!
>
> Nyrup, derimod, se HAN kunne privatisere!

> Nemlig, den tid der er gået godt kommer ikke dårligt igen.

sådan sagde de også i farum dengang det gik ufatteligt godt der

Peter

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 07-04-05 08:27

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> sådan sagde de også i farum dengang det gik ufatteligt godt der

Og hvad så??? *ALT*, der overhovedet *KAN* siges, er sikkert blevet sagt
eet eller andet tilfældigt sted under vilkårlige omstændigheder.

Pointen er brugen af begrebet "Regeringen" i H.S. indlæg, når han i
virkeligheden mener "Politikerne" - og med hensyn til budgetforståelse,
fremsynethed, forbrugsmønster, ansvarlighed og laster e.t.c. repræsenterer
Politikerne så aldeles udemærket Folket, *også* i Farum (selvom samme Folk
ikke kan lide at tænke på det).

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 07-04-05 09:59

> [...]
> laster e.t.c. repræsenterer Politikerne så aldeles udemærket Folket,
> *også* i Farum (selvom samme Folk ikke kan lide at tænke på det).

De kunne nu godt lide det før det gik op for dem, de var blevet
røvrendt.