Indvandring i Holland.
Fra : Jim

Dato : 06-04-05 08:50

På DR1.
Sidder lige og ser et program om behandling af asylsgaer i Holland.
Norge har taget en stor del af Hollands metode til sig.
Når asylsøgerne ankommer til Holland, bliver de ikke lukket ind i
landet, men taget med til ankomstcenteret, hvor deres sag behandles i
løbet af de næste 48 timer. Under sagsbehandlingen er asylsøgerne låst
inde på centeret.
Når sagen er færdigbehandlet, bliver de enten udvist eller godkendt til
ophold.
De er meget effektive i Holland, hvilket jo er en nødvendighed, når vi
kan se, hvad indvandringen i Holland har bragt med sig.

Hvorfor kan vi ikke være ligeså effektive her i Danmark?

Fra : Poul Nielsen

Dato : 06-04-05 09:00

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan se, hvad indvandringen i Holland har bragt med sig.
>
> Hvorfor kan vi ikke være ligeså effektive her i Danmark?

Du kan jo sende dit forslag til Dansk Folkeparti, de er åbne for alle
forslag der vil decimere indvandrerstrømmen til DK.

Fra : Kurt Harald Nedergaa~

Dato : 06-04-05 10:07

"Poul Nielsen" <555@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan jo sende dit forslag til Dansk Folkeparti, de er åbne for alle
> forslag der vil decimere indvandrerstrømmen til DK.

Det er rigtig som du skriver, at indvandringen af muhamedanere til DK. skal
decimeres.

Fra : Rune

Dato : 06-04-05 10:19

> Det er rigtig som du skriver, at indvandringen af muhamedanere til DK.
> skal decimeres.

"decimere" betyder skæres med 10%. Det kommer af romerne under republikken
havde for vane at opstille alle mand i hære der havde vist sig kujonagtige
eller på andre måder vanæret Rom på en række, og derfra udvælge 1 ud af hver
10 mand for korsfæstelse. Som f.eks. Crassus gjore da hans hær flygtede fra
Spartacus slaveopstand. Se romerne forstod sig virkelig på hvad
personalepleje betød, og det virkede ganske fortrineligt til næste slag hvor
has hære absolut ikke løb nogle som helts steder end lige i kødet på
slaverne. Man må jo sige det giver en helt anden mening til
okker-gokker-gummi-klokker, men er i sikker på i syntes nedskæring med 10%
ikke ligger lidt under jeres ambitionsniveau.

Fra : G B

Dato : 06-04-05 11:33

"Kurt Harald Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> skrev i
meddelelsen news:4253a6b7$0$273$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Det er rigtig som du skriver, at indvandringen af muhamedanere til DK.
> skal decimeres.

Decimeres? Der må gerne ske en begrænsning på over 10% (hvilket decimering
betyder).

--
"How much easier is self-sacrifice than self-realization." Eric Hoffer
Med venlig hilsen

Fra : Trunte

Dato : 07-04-05 17:21

"G B" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> meddelelsen news:4253a6b7$0$273$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Decimeres? Der må gerne ske en begrænsning på over 10% (hvilket decimering

Decimering betyder at fjerne en tiendedel - hverken mere eller mindre .....

Fra : Frank

Dato : 06-04-05 10:32

Hej

> Hvorfor kan vi ikke være ligeså effektive her i Danmark?

Det er der heller ikke noget til hindre for, hvis vi blot organiserer
tingene på samme måde som i holldand.

Den gennemsnitlige reelle sagsbehandlingstid i 2002 i asylsagsfasen udgjort
ca. 3 arbejdsdage, så 48 timer er nok for lidt, men en uge skulle kunne
betyde en afgørelse. Det kræver blot at det asylbehandlene system for sat de
nødvenligt ressourcer til rådighed.

Efter det fald i antallet af asylansøgere der er sket i de sidste par år
skulle det vel heller ikke være et problem.

Mvh
Frank

Fra : Henrik S. Hansen

Dato : 06-04-05 10:22

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> writes:

> Under sagsbehandlingen er asylsøgerne låst inde på centeret.

Er det en værdig måde at behandle mennesker på?

> De er meget effektive i Holland

Spørgsmålet er bare hvilken pris det så har.

--
"You assist an evil system most effectively by obeying its orders and
decrees. An evil system never deserves such allegiance. Allegiance

Fra : Tim

Dato : 06-04-05 11:19

"Henrik S. Hansen" <hsh@freecode.dk> wrote in message

> Er det en værdig måde at behandle mennesker på?

Det er rigtigt. Luk bare alle dem ind, der gerne vil ind. Spørgsmålet er så
bare, hvilken pris det har.

> Spørgsmålet er bare hvilken pris det så har.

Næh, spørgsmålet er, hvor meget ballade vi _sparer_ os selv for.

Tim

Fra : morten sorensen

Dato : 06-04-05 11:26

Tim wrote:
> "Henrik S. Hansen" <hsh@freecode.dk> wrote in message

> Det er rigtigt. Luk bare alle dem ind, der gerne vil ind. Spørgsmålet er så
> bare, hvilken pris det har.

Man kunne måske forestille sig noget imellem de to ekstremer?

--

morten sorensen

Fra : Jim

Dato : 06-04-05 21:41

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> skrev i en meddelelse

> Man kunne måske forestille sig noget imellem de to ekstremer?

Jeg kan kun se ekstrem, hvilket er den model, hvor man bare lader stå
til og lukker alt ind, medens flygtningenævnet bruger mange år på at
behandle en asylsag.
I Holland tager det 48 timer.
Og medens sagen behandles, ved man hvor man har den asylsøgende.

J.

Fra : G B

Dato : 06-04-05 11:31

hsh@freecode.dk (Henrik S. Hansen) skrev i meddelelsen news:ebmci2-411.ln1
@tchaikovsky.freecode.dk:

> Er det en værdig måde at behandle mennesker på?

Det er nødvendigt. Skråt op med din "værdighed".

> Spørgsmålet er bare hvilken pris det så har.

At de får de værste svindlere sorteret fra.

I Guder, hvor er du naiv.

Fra : Henrik S. Hansen

Dato : 06-04-05 15:58

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> writes:

> Det er rigtigt. Luk bare alle dem ind, der gerne vil ind. Spørgsmålet
> er så bare, hvilken pris det har.

Det var ikke det jeg sagde.

Tydeligvis er du ikke interesseret i at diskutere problemet seriøst,
siden du starter med at misrepræsentere mine synspunkter.

Fra : Jim

Dato : 06-04-05 21:42

"Henrik S. Hansen" <hsh@freecode.dk> skrev i en meddelelse

> Det var ikke det jeg sagde.
>
> Tydeligvis er du ikke interesseret i at diskutere problemet seriøst,
> siden du starter med at misrepræsentere mine synspunkter.

Forklar, hvad du mener med "pris" så.

Fra : Jim

Dato : 06-04-05 21:39

"Henrik S. Hansen" <hsh@freecode.dk> skrev i en meddelelse

> Er det en værdig måde at behandle mennesker på?

Det er en god og praktisk foranstaltning, så man har styr på dem.

> Spørgsmålet er bare hvilken pris det så har.

Det er billigere i længden.

J.

Fra : Henrik S. Hansen

Dato : 06-04-05 23:45

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> writes:

> Forklar, hvad du mener med "pris" så.

Du sagde at Holland var "effektive" mht. at begrænse indvandringen, da
de bl.a. spærrede asylansøgerne inde i 48 timer under sagsbehandlingen.

Prisen for denne "effektivitet" er at behandle mennesker uværdigt ved at
frihedsberøve dem. Det mener jeg er for høj en pris at betale.

Bemærk at jeg i min argumentation slet ikke tager stilling til hvorvidt
(og i så fald hvor meget) man skal begrænse indvandringen til et givet
land.

Fra : Knud Larsen

Dato : 07-04-05 09:14

> [...]
>
> Prisen for denne "effektivitet" er at behandle mennesker uværdigt ved at
> frihedsberøve dem. Det mener jeg er for høj en pris at betale.

Så du mener det er bedre at gå i uvished i halvandet år, end at skulle holde
sig inden døre i 48 timer, - det må være hårdt for dig at få en influenza.

Rent bortset fra det, så kan de naturligvis ikke behandle en sag på 48
timer.
Men Holland ER ved at skifte spor, de er bange for de har været for naive, -
der er ligefrem en politiker som argumenterer for at genindføre
dødsstraffen.

Multi-kulti samfundet viste sig at være en umulighed og en blindgyde, det er
ved at gå op for næsten alle i Europa. Vi bliver alligevel ikke "skubbet
frem" af at have 500 shawarma-butikker og 400.000 sjove eksotiske mennesker
flere, som en naiv person her engang mente.
Men det giver da stof til mange samtaler på skoler og i medierne, hvad man
egentlig skal stille op, - det er ved at være sidste udkald før selv
multi-kulti fortalerne giver op.

Fra : Jim

Dato : 07-04-05 13:01

> [...]
> at
> frihedsberøve dem. Det mener jeg er for høj en pris at betale.

Pkt. 1, så var der ikke tale om et fængsel, men nærmest et hotellignende
byggeri.
Så altså ikke noget med at frihedsberøve, som man forstår på samme måde,
man gør med de kriminelle.
Og jeg forstår stadig ikke, hvad du mener med pris?
Ville du mene, at de havde det bedre, hvor de kom fra?
I så fald må de da hellere se at finde hjem igen, så de kan komme væk
fra det modbydelige demokrati.

Det er bemærket og noteret.

J.

Fra : Kent Jensen

Dato : 07-04-05 23:36

> [...]
>
> Prisen for denne "effektivitet" er at behandle mennesker uværdigt ved at
> frihedsberøve dem. Det mener jeg er for høj en pris at betale.

_Uværdigt_ De får mad husly og en varm seng at sove i , absolut ikke
uværdigt . Når man læser om hvilke problemer Hollænderne har med de fremmede
, ( Hollænderne emigrerer i tusindvis til Australien ) så forstår jeg godt
at der må gøres noget effektivt . I England har de fremmede efterhånden
overtaget en hel by ( jeg husker ikke navnet ) Frankrig og Tyskland har også
store problemer , så mon ikke snart den Hollandske model vil begynde at
smitte af efterhånden .

KJ

Fra : morten sorensen

Dato : 06-04-05 10:38

Jim wrote:

> Når asylsøgerne ankommer til Holland, bliver de ikke lukket ind i
> landet, men taget med til ankomstcenteret, hvor deres sag behandles i
> løbet af de næste 48 timer.

Hvordan kan de behandle den så hurtigt? At en eller anden påstår de er
forfulgte i Malawi ville næppe kunne be- eller afkræftes på 48 timer.

Men ellers er det godt med en kort behandlingstid for alle parter.

--

morten sorensen

Fra : Jim

Dato : 06-04-05 21:47

> Hvordan kan de behandle den så hurtigt? At en eller anden påstår de er
> forfulgte i Malawi ville næppe kunne be- eller afkræftes på 48 timer.

Jeg skal ikke kunne svare på den slags spørgsmål, men det er tydeligt,
at man kan afgøre, om hvorvidt en somalier og en iraker har krav på
asyl.
Hvis man ikke opfylder FNs krav, så er man ikke berettiget til asyl.

> Men ellers er det godt med en kort behandlingstid for alle parter.

Og det er billigere.