/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Rygning.
Fra : Hjalte


Dato : 04-04-05 23:35

Hvordan man kunne bekæmpe rygning og undgå at yngre mennekser begynder
at ryge.


Cigaretter skal gøres receptpligtige, så man skal til lægen og hente
en recept før man kan købe cigaretter.
Cigaretter skal kun kunne købes på apoteket.
Priserne behøver ikke stige. Tværtimod skal priserne sættes en smule
ned for at godtgøre det besvær rygerne vil få.
Der skal selvfølgelig gives recept til tre måneder eller et halvt år
af gangen.
Unge under 18 skal have godkendelse af forældrene eller værge for at
få recept.

Det ville resultere i at det ville blive meget svært få børn og unge
at begynde at ryge, idet det ville blive meget vanskeligt at få
cigaretter.

Samtidig med det , ville man hver gang man kom til lægen for at få
cigaretter få en mulighd for at blive tjekket, så eventuelle sygdomme
kan findes i et tidligt stadie, og lægen vil forklare om mulighederne
for at holde op med at ryge.

De mennesker der vil fortsætte med at ryge resten af deres liv, vil
ikke have problemer med dette, andet end at de skal på apoteket i
stedet for kiosken efter cigaretter. Og nye rygere vil blive
minimeret.

Det er klart at der vil komme et voksende marked for køb af "sorte
smøger", men det vil jeg mene er en pris der er værd at betale.

I løbet af et par årtier eller tre vil landet være næsten 100 %
røgfrit.

Det skal lige siges at jeg selv har røget siden jeg var 13 (11 år
siden), men pt. prøver at holde op.
Og jeg syntes at lovgivningen imod tobaks reklamer er værdiløs, når
man ikke kan gå ind på en tankstation eller en kiosk uden at blive
fristet (igen, jeg er lige holdt op med at ryge :-/ ).

Hvad syntes i om det?


MVH.
Hjalte Sofienfryd, Ballerup.

 
 
morten sorensen (04-04-2005)
Kommentar
Fra : morten sorensen


Dato : 04-04-05 23:41

Hjalte wrote:

....

> De mennesker der vil fortsætte med at ryge resten af deres liv, vil
> ikke have problemer med dette, andet end at de skal på apoteket i
> stedet for kiosken efter cigaretter.

Det er nu betydeligt lettere at gå i en kiosk end på et apotek.

Jeg mener ikke det skal forbydes - men jeg vil gerne have det totalt
fjernet fra det offentlige rum så jeg slipper for det.


--


morten sorensen

Henrik Svendsen (04-04-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Svendsen


Dato : 04-04-05 23:51

Hjalte wrote:

> Det skal lige siges at jeg selv har røget siden jeg var 13 (11 år
> siden), men pt. prøver at holde op.
> Og jeg syntes at lovgivningen imod tobaks reklamer er værdiløs, når
> man ikke kan gå ind på en tankstation eller en kiosk uden at blive
> fristet (igen, jeg er lige holdt op med at ryge :-/ ).
>
> Hvad syntes i om det?

Hvad synes du om at gøre parfume receptpligtig?


Kim Larsen (04-04-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 04-04-05 23:55

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
news:4251c4dc$0$178$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hjalte wrote:
>
>> Det skal lige siges at jeg selv har røget siden jeg var 13 (11 år
>> siden), men pt. prøver at holde op.
>> Og jeg syntes at lovgivningen imod tobaks reklamer er værdiløs, når
>> man ikke kan gå ind på en tankstation eller en kiosk uden at blive
>> fristet (igen, jeg er lige holdt op med at ryge :-/ ).
>>
>> Hvad syntes i om det?
>
> Hvad synes du om at gøre parfume receptpligtig?

Hmmm.... - måske ikke den værste idé, det kan stinke noget så nederdrægtigt.
Hellere lugte af sæbe og hårshampoo end af det lort (parfume), det har altid
været min filosofi.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)



Henri Gath (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Henri Gath


Dato : 05-04-05 10:45


"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:757e0$4251c5a2$3e3d8cd9$19468@nf4.news-service.com...
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
> news:4251c4dc$0$178$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Hjalte wrote:
>>
>>> Det skal lige siges at jeg selv har røget siden jeg var 13 (11 år
>>> siden), men pt. prøver at holde op.
>>> Og jeg syntes at lovgivningen imod tobaks reklamer er værdiløs, når
>>> man ikke kan gå ind på en tankstation eller en kiosk uden at blive
>>> fristet (igen, jeg er lige holdt op med at ryge :-/ ).
>>>
>>> Hvad syntes i om det?
>>
>> Hvad synes du om at gøre parfume receptpligtig?
>
> Hmmm.... - måske ikke den værste idé, det kan stinke noget så
> nederdrægtigt. Hellere lugte af sæbe og hårshampoo end af det lort
> (parfume), det har altid været min filosofi.

Vi er jo ikke alle proletarer, der helst vil lugte af Rexona på tilbud i
Netto?



Jensen (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Jensen


Dato : 05-04-05 10:53


"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:42525e17$0$23078$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:757e0$4251c5a2$3e3d8cd9$19468@nf4.news-service.com...
>> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
>> news:4251c4dc$0$178$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> Hjalte wrote:
> Vi er jo ikke alle proletarer, der helst vil lugte af Rexona på tilbud i
> Netto?
>Hvad med øl og spiritus på recept.

--
Hej fra oz5vib. Børge Højlund Jensen.
Se min Hjemmeside.
http://oz5vib.webbyen.dk
Alle ind og udgående mail er scannet med
http://www.avast.com/eng/down_cleaner.html






Kim Larsen (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 05-04-05 11:02

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:42525e17$0$23078$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:757e0$4251c5a2$3e3d8cd9$19468@nf4.news-service.com...
>> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
>> news:4251c4dc$0$178$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> Hjalte wrote:
>>>
>>>> Det skal lige siges at jeg selv har røget siden jeg var 13 (11 år
>>>> siden), men pt. prøver at holde op.
>>>> Og jeg syntes at lovgivningen imod tobaks reklamer er værdiløs, når
>>>> man ikke kan gå ind på en tankstation eller en kiosk uden at blive
>>>> fristet (igen, jeg er lige holdt op med at ryge :-/ ).
>>>>
>>>> Hvad syntes i om det?
>>>
>>> Hvad synes du om at gøre parfume receptpligtig?
>>
>> Hmmm.... - måske ikke den værste idé, det kan stinke noget så
>> nederdrægtigt. Hellere lugte af sæbe og hårshampoo end af det lort
>> (parfume), det har altid været min filosofi.
>
> Vi er jo ikke alle proletarer, der helst vil lugte af Rexona på tilbud i
> Netto?

Kender du sådan nogle ? Er det nogen som du har i din omgangskreds ? Jeg
er ikke så bekendt med den slags, så kom frisk og fortæl fortæl...

For min part vil jeg hellere bruge mine penge på noget mere fornuftigt end
parfume som jeg i øvrigt ikke bryder mig om når vi taler om andet end sæbe
og hårshampoo.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)



Henrik Svendsen (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Svendsen


Dato : 05-04-05 10:53

Kim Larsen wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
> news:4251c4dc$0$178$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Hjalte wrote:
>>
>>> Det skal lige siges at jeg selv har røget siden jeg var 13 (11 år
>>> siden), men pt. prøver at holde op.
>>> Og jeg syntes at lovgivningen imod tobaks reklamer er værdiløs, når
>>> man ikke kan gå ind på en tankstation eller en kiosk uden at blive
>>> fristet (igen, jeg er lige holdt op med at ryge :-/ ).
>>>
>>> Hvad syntes i om det?
>>
>> Hvad synes du om at gøre parfume receptpligtig?
>
> Hmmm.... - måske ikke den værste idé, det kan stinke noget så
> nederdrægtigt. Hellere lugte af sæbe og hårshampoo end af det lort
> (parfume), det har altid været min filosofi.

Hvad hedder den sæbe og shampoo uden parfume, du bruger?


Kim Larsen (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 05-04-05 10:57

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
news:42526013$0$162$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Kim Larsen wrote:
>> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
>> news:4251c4dc$0$178$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> Hjalte wrote:
>>>
>>>> Det skal lige siges at jeg selv har røget siden jeg var 13 (11 år
>>>> siden), men pt. prøver at holde op.
>>>> Og jeg syntes at lovgivningen imod tobaks reklamer er værdiløs, når
>>>> man ikke kan gå ind på en tankstation eller en kiosk uden at blive
>>>> fristet (igen, jeg er lige holdt op med at ryge :-/ ).
>>>>
>>>> Hvad syntes i om det?
>>>
>>> Hvad synes du om at gøre parfume receptpligtig?
>>
>> Hmmm.... - måske ikke den værste idé, det kan stinke noget så
>> nederdrægtigt. Hellere lugte af sæbe og hårshampoo end af det lort
>> (parfume), det har altid været min filosofi.
>
> Hvad hedder den sæbe og shampoo uden parfume, du bruger?

Det var parfume ud over det jeg mente. Det kan være en strid omgang at lugte
til. Især kvinder kan af og til ikke finde ud af at bruge en moderat mængde
men overøser sig selv med det møg, det har nok de fleste oplevet.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)



Henrik Svendsen (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Svendsen


Dato : 05-04-05 11:24

Kim Larsen wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
> news:42526013$0$162$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>> Hvad hedder den sæbe og shampoo uden parfume, du bruger?
>
> Det var parfume ud over det jeg mente. Det kan være en strid omgang
> at lugte til. Især kvinder kan af og til ikke finde ud af at bruge en
> moderat mængde men overøser sig selv med det møg, det har nok de
> fleste oplevet.

Så du går altså ind for tilladelse til moderat rygning overalt.


Kim Larsen (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 05-04-05 11:31

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
news:4252672e$0$161$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Kim Larsen wrote:
>> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
>> news:42526013$0$162$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>>> Hvad hedder den sæbe og shampoo uden parfume, du bruger?
>>
>> Det var parfume ud over det jeg mente. Det kan være en strid omgang
>> at lugte til. Især kvinder kan af og til ikke finde ud af at bruge en
>> moderat mængde men overøser sig selv med det møg, det har nok de
>> fleste oplevet.
>
> Så du går altså ind for tilladelse til moderat rygning overalt.

Nu er du vist lidt dum, ikke ? Hvis du nu læste inden ad (kurser i den
slags findes) så ville du finde ud af at jeg faktisk helst vil være helt fri
for begge dele, både andre menneskers eventuelle parfume-stank og deres
eventuelle tobaksrygning. Nu håber jeg den fes ind.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)



Henrik Svendsen (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Svendsen


Dato : 05-04-05 11:54

Kim Larsen wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
> news:4252672e$0$161$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Kim Larsen wrote:
>>> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
>>> news:42526013$0$162$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>>>> Hvad hedder den sæbe og shampoo uden parfume, du bruger?
>>>
>>> Det var parfume ud over det jeg mente. Det kan være en strid omgang
>>> at lugte til. Især kvinder kan af og til ikke finde ud af at bruge
>>> en moderat mængde men overøser sig selv med det møg, det har nok de
>>> fleste oplevet.
>>
>> Så du går altså ind for tilladelse til moderat rygning overalt.
>
> Nu er du vist lidt dum, ikke ? Hvis du nu læste inden ad (kurser i
> den slags findes) så ville du finde ud af at jeg faktisk helst vil
> være helt fri for begge dele, både andre menneskers eventuelle
> parfume-stank og deres eventuelle tobaksrygning. Nu håber jeg den fes
> ind.

Du går vel ind for din egen moderate brug af parfume.


Kent Jensen (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Kent Jensen


Dato : 05-04-05 12:49


"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
news:42526e5f$0$170$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Kim Larsen wrote:
> > "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
> > news:4252672e$0$161$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >> Kim Larsen wrote:
> >>> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
> >>> news:42526013$0$162$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >>
> >>>> Hvad hedder den sæbe og shampoo uden parfume, du bruger?
> >>>
> >>> Det var parfume ud over det jeg mente. Det kan være en strid omgang
> >>> at lugte til. Især kvinder kan af og til ikke finde ud af at bruge
> >>> en moderat mængde men overøser sig selv med det møg, det har nok de
> >>> fleste oplevet.
> >>
> >> Så du går altså ind for tilladelse til moderat rygning overalt.
> >
> > Nu er du vist lidt dum, ikke ? Hvis du nu læste inden ad (kurser i
> > den slags findes) så ville du finde ud af at jeg faktisk helst vil
> > være helt fri for begge dele, både andre menneskers eventuelle
> > parfume-stank og deres eventuelle tobaksrygning. Nu håber jeg den fes
> > ind.
>
> Du går vel ind for din egen moderate brug af parfume.
>

Alt med måde , også indtagelse af rosenkål

KJ



Kim Larsen (04-04-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 04-04-05 23:52

"Hjalte" <hjalte81@email.dk> skrev i en meddelelse
news:99g3511rr2oq091ghcke0b3h43r5ha3qdo@4ax.com...
> Hvordan man kunne bekæmpe rygning og undgå at yngre mennekser begynder
> at ryge.
>
>
> Cigaretter skal gøres receptpligtige, så man skal til lægen og hente
> en recept før man kan købe cigaretter.
> Cigaretter skal kun kunne købes på apoteket.
> Priserne behøver ikke stige. Tværtimod skal priserne sættes en smule
> ned for at godtgøre det besvær rygerne vil få.
> Der skal selvfølgelig gives recept til tre måneder eller et halvt år
> af gangen.
> Unge under 18 skal have godkendelse af forældrene eller værge for at
> få recept.
>
> Det ville resultere i at det ville blive meget svært få børn og unge
> at begynde at ryge, idet det ville blive meget vanskeligt at få
> cigaretter.
>
> Samtidig med det , ville man hver gang man kom til lægen for at få
> cigaretter få en mulighd for at blive tjekket, så eventuelle sygdomme
> kan findes i et tidligt stadie, og lægen vil forklare om mulighederne
> for at holde op med at ryge.
>
> De mennesker der vil fortsætte med at ryge resten af deres liv, vil
> ikke have problemer med dette, andet end at de skal på apoteket i
> stedet for kiosken efter cigaretter. Og nye rygere vil blive
> minimeret.
>
> Det er klart at der vil komme et voksende marked for køb af "sorte
> smøger", men det vil jeg mene er en pris der er værd at betale.
>
> I løbet af et par årtier eller tre vil landet være næsten 100 %
> røgfrit.
>
> Det skal lige siges at jeg selv har røget siden jeg var 13 (11 år
> siden), men pt. prøver at holde op.
> Og jeg syntes at lovgivningen imod tobaks reklamer er værdiløs, når
> man ikke kan gå ind på en tankstation eller en kiosk uden at blive
> fristet (igen, jeg er lige holdt op med at ryge :-/ ).
>
> Hvad syntes i om det?

Ja det bør afvikles totalt indenfor en 20-årig periode og derefter forbydes.
Væk med det lort. Men det bliver et hårdt, langt og sejt træk for forældrene
lærer sgu deres børn at ryge via deres egne uvaner og sådan går det desværre
tragisk nok i arv fra generation til generation.

--
Kim Larsen ( ja gæt selv --- ikke-ryger )

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)



Kim2000 (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 05-04-05 00:29

> Og jeg syntes at lovgivningen imod tobaks reklamer er værdiløs, når
> man ikke kan gå ind på en tankstation eller en kiosk uden at blive
> fristet (igen, jeg er lige holdt op med at ryge :-/ ).
>
> Hvad syntes i om det?
>

Jeg synes det nemmeste overhovedet ville være at forbyde
afhængighedsstoffer, incl. nikotin, i tobak. Det kunne man så sige
skulle ske fra fx 2010. Naturligvis er det helt umuligt, ligesom det var
umuligt at finde alternativer til freon i sin tid, november 2009
"opdager" tobaksfirmaer nok at man kan lave tobak uden nikotin.

Så vil tobak hurtigt blive et produkt på linie med vingummi, spiritus,
kaffe etc etc., man hygger sig med det, når man har lyst og ikke fordi
man "skal".

mvh
Kim


--
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 239 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent den gratis her: www.spamfighter.dk



Hjalte (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Hjalte


Dato : 05-04-05 19:05

On Tue, 5 Apr 2005 01:28:44 +0200, "Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk>
wrote:

>> Og jeg syntes at lovgivningen imod tobaks reklamer er værdiløs, når
>> man ikke kan gå ind på en tankstation eller en kiosk uden at blive
>> fristet (igen, jeg er lige holdt op med at ryge :-/ ).
>>
>> Hvad syntes i om det?
>>
>
>Jeg synes det nemmeste overhovedet ville være at forbyde
>afhængighedsstoffer, incl. nikotin, i tobak. Det kunne man så sige
>skulle ske fra fx 2010. Naturligvis er det helt umuligt, ligesom det var
>umuligt at finde alternativer til freon i sin tid, november 2009
>"opdager" tobaksfirmaer nok at man kan lave tobak uden nikotin.

Nu ved jeg selvfølgelig ikke om du er ryger eller ej, men der er nogen
mennesker der kan lide at ryge (eller overbeviser sig selv om dette?),
og de mennesker skal selvfølgelig have lov til at købe deres tobak.
Dem om det.
Men rygning er noget forbandet ****. Og jeg er sikker på at de fleste
rygere ville ønske at de aldrig var startet.
Hvis man kun kunne få tobak via sin læge, ville det reducere antal af
nye rygere. Dem der ryger i forvejen ville få hjælp af sin læge til at
stoppe. Hvis de vel at mærke ønsker det selv.


>Så vil tobak hurtigt blive et produkt på linie med vingummi, spiritus,
>kaffe etc etc., man hygger sig med det, når man har lyst og ikke fordi
>man "skal".

Ifølge DR så kan man ihvertfald reducere mængden af nikotin der
frigives ret meget.

MVH.
Hjalte

Finn Guldmann (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 05-04-05 02:58

Hjalte wrote:

<Cut>

> Det skal lige siges at jeg selv har røget siden jeg var 13 (11 år
> siden), men pt. prøver at holde op.
> Og jeg syntes at lovgivningen imod tobaks reklamer er værdiløs, når
> man ikke kan gå ind på en tankstation eller en kiosk uden at blive
> fristet (igen, jeg er lige holdt op med at ryge :-/ ).
>
Da dit mål tilsyneladende mest er at forsøge at stoppe nye rygere i at
komme til, vil det være meget simplere blot at forbyde den "væg" af
tobaksvarer der er bag de fleste kasseapparater.

Man kunne også gerne, for min skyld, forbyde AL reklame for tobaksvare.

Samtidig kunne man så forbyde tobaksfabrikkerne at bruge de
tilsætningsstoffer der er mistænkt for at være "forbrugsfremmende".
(Læs: øger vanedannelsen)

Og så laver vi lige samme stunt med alkohol.

--
MVH Finn

Alucard (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 05-04-05 12:53

On Tue, 05 Apr 2005 03:57:31 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Og så laver vi lige samme stunt med alkohol.

ja, jeg tænkte lige på det samme... og hvad med internettet... det er
da også vanedannende, lad os forbyde det også )))))))))

Finn Guldmann (09-04-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 09-04-05 19:15

Alucard wrote:
>>Og så laver vi lige samme stunt med alkohol.
> ja, jeg tænkte lige på det samme... og hvad med internettet... det er
> da også vanedannende, lad os forbyde det også )))))))))
>
Hvem snakker om at forbyde?

Jeg snakker kun om at fjerne opfordringerne.

--
MVH Finn

Hjalte (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Hjalte


Dato : 05-04-05 19:08

On Tue, 05 Apr 2005 03:57:31 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Hjalte wrote:
>
><Cut>
>
>> Det skal lige siges at jeg selv har røget siden jeg var 13 (11 år
>> siden), men pt. prøver at holde op.
>> Og jeg syntes at lovgivningen imod tobaks reklamer er værdiløs, når
>> man ikke kan gå ind på en tankstation eller en kiosk uden at blive
>> fristet (igen, jeg er lige holdt op med at ryge :-/ ).
>>
>Da dit mål tilsyneladende mest er at forsøge at stoppe nye rygere i at
>komme til, vil det være meget simplere blot at forbyde den "væg" af
>tobaksvarer der er bag de fleste kasseapparater.

Lige præcis.
Dem der ryger eller har røget ved hvor svært det er at stoppe.
Det er meget lettere at lade være med at begynde

>Man kunne også gerne, for min skyld, forbyde AL reklame for tobaksvare.
>
>Samtidig kunne man så forbyde tobaksfabrikkerne at bruge de
>tilsætningsstoffer der er mistænkt for at være "forbrugsfremmende".
>(Læs: øger vanedannelsen)
>
>Og så laver vi lige samme stunt med alkohol.

Helt enig...

Alucard (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 05-04-05 21:04

On Tue, 05 Apr 2005 20:07:41 +0200, Hjalte <hjalte81@email.dk> wrote:

>>Da dit mål tilsyneladende mest er at forsøge at stoppe nye rygere i at
>>komme til, vil det være meget simplere blot at forbyde den "væg" af
>>tobaksvarer der er bag de fleste kasseapparater.
>
>Lige præcis.
>Dem der ryger eller har røget ved hvor svært det er at stoppe.

Jeg stoppede fra den ene dag til den anden efter at have røget i 20
år... (Men det var måske fordi jeg havde viljen til det)..

>Det er meget lettere at lade være med at begynde

>>Og så laver vi lige samme stunt med alkohol.
>
>Helt enig...

Hvad med fede/usunde madvarer ? De slår da efterhånden flere ihjel
end tobak og alkohol tilsammen....

Aage Andersen (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Aage Andersen


Dato : 05-04-05 05:34

> Cigaretter skal gøres receptpligtige, så man skal til lægen og hente
> en recept før man kan købe cigaretter.
> Cigaretter skal kun kunne købes på apoteket.
..
> Unge under 18 skal have godkendelse af forældrene eller værge for at
> få recept.

Saa vil der rigtig komme gang i cigaretsmuglingen.

Aage



Hjalte (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Hjalte


Dato : 05-04-05 19:09

On Tue, 5 Apr 2005 06:33:51 +0200, "Aage Andersen"
<aaa(REMOVE)@email.dk> wrote:

>> Cigaretter skal gøres receptpligtige, så man skal til lægen og hente
>> en recept før man kan købe cigaretter.
>> Cigaretter skal kun kunne købes på apoteket.
>.
>> Unge under 18 skal have godkendelse af forældrene eller værge for at
>> få recept.
>
>Saa vil der rigtig komme gang i cigaretsmuglingen.

Så derfor burde man legalisere alle ulovlige forbrugsvarer (læs:
stoffer)?

Alucard (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 05-04-05 21:05

On Tue, 05 Apr 2005 20:08:54 +0200, Hjalte <hjalte81@email.dk> wrote:

>>> Unge under 18 skal have godkendelse af forældrene eller værge for at
>>> få recept.
>>
>>Saa vil der rigtig komme gang i cigaretsmuglingen.
>
>Så derfor burde man legalisere alle ulovlige forbrugsvarer (læs:
>stoffer)?

Hvorfor..?

Hjalte (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Hjalte


Dato : 05-04-05 22:36

On Tue, 05 Apr 2005 22:05:02 +0200, Alucard <alucard44@hotmail.com>
wrote:

>On Tue, 05 Apr 2005 20:08:54 +0200, Hjalte <hjalte81@email.dk> wrote:
>
>>>> Unge under 18 skal have godkendelse af forældrene eller værge for at
>>>> få recept.
>>>
>>>Saa vil der rigtig komme gang i cigaretsmuglingen.
>>
>>Så derfor burde man legalisere alle ulovlige forbrugsvarer (læs:
>>stoffer)?
>
>Hvorfor..?

Bemærk spørgsmålstegnet

Alucard (06-04-2005)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 06-04-05 05:27

On Tue, 05 Apr 2005 23:35:56 +0200, Hjalte <Hjalte81@email.dk> wrote:

>>>Så derfor burde man legalisere alle ulovlige forbrugsvarer (læs:
>>>stoffer)?
>>
>>Hvorfor..?
>
>Bemærk spørgsmålstegnet

Ups. Jeg må se at få pudset mine briller...

Michael Kirkegaard (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Michael Kirkegaard


Dato : 05-04-05 10:05


"Hjalte" <hjalte81@email.dk> skrev i en meddelelse
news:99g3511rr2oq091ghcke0b3h43r5ha3qdo@4ax.com...
> Hvordan man kunne bekæmpe rygning og undgå at yngre mennekser begynder
> at ryge.
>
>
> Cigaretter skal gøres receptpligtige, så man skal til lægen og hente
> en recept før man kan købe cigaretter.
> Cigaretter skal kun kunne købes på apoteket.

Vi skal ikke påføres yderligere udgifter på skattebilleten, fordi enkelte
svagpissere ikke kan droppe rygeriet.
Det er hårdt at holde op, ja bevares, men ikke umuligt.

> Priserne behøver ikke stige. Tværtimod skal priserne sættes en smule
> ned for at godtgøre det besvær rygerne vil få.

Godtgøre hvilket besvær?
Det skal være så besværligt som muligt at få ild i de lortepinde.

> Der skal selvfølgelig gives recept til tre måneder eller et halvt år
> af gangen.

Recept gives til medicin, ikke til selvmordforsøg.

> Unge under 18 skal have godkendelse af forældrene eller værge for at
> få recept.

Unge under 18 skal ikke kunne købe tobak overhovedet.

> Det ville resultere i at det ville blive meget svært få børn og unge
> at begynde at ryge, idet det ville blive meget vanskeligt at få
> cigaretter.

Det vil aldrig være vanskeligt at købe cigaretter, DK er et lille land, hvor
man hurtigt er i tyskland eller sverige. Det er yderst naivt dit indlæg.

>
> Samtidig med det , ville man hver gang man kom til lægen for at få
> cigaretter få en mulighd for at blive tjekket, så eventuelle sygdomme
> kan findes i et tidligt stadie, og lægen vil forklare om mulighederne
> for at holde op med at ryge.

Igen, offentlige udgifter brugt på folk der ikke kan andet end at smadre dem
selv.
Vi snakker jo ikke om psykiske lidelser her, men om velfungrende mennesker
med et åndssvagt misbrugt der dræber hveranden ryger...
Kom nu, mand. Lad rygere selv betale for helbredsundersøgelser.


>>
> Det er klart at der vil komme et voksende marked for køb af "sorte
> smøger", men det vil jeg mene er en pris der er værd at betale.

Fint nok, men den pris er vanvittig, for du gør rygning til en næsten
"lægeordineret naturmedicin"


> I løbet af et par årtier eller tre vil landet være næsten 100 %
> røgfrit.
>
> Det skal lige siges at jeg selv har røget siden jeg var 13 (11 år
> siden), men pt. prøver at holde op.
> Og jeg syntes at lovgivningen imod tobaks reklamer er værdiløs, når
> man ikke kan gå ind på en tankstation eller en kiosk uden at blive
> fristet (igen, jeg er lige holdt op med at ryge :-/ ).

Hvordan prøver du at holde op?
Enten holder man op, eller også holder man ikke op.
Lad være med hyle op om hvor svært det er, for det ved jeg. Har selv droppet
50 smøger om dagen for 2½ år siden.
Hvis ikke du kan tåle at de tobaksreklamer er du ikke klar til at stoppe
rygeriet og så kan du måle din viljestyrke til 0.


> Hvad syntes i om det?
Totalt i skoven....
>
Michael.



Jan Allan Andersen (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Jan Allan Andersen


Dato : 05-04-05 11:15

Michael Kirkegaard skrev:

> Kom nu, mand. Lad rygere selv betale for helbredsundersøgelser.

Det kan man vel argumentere for skulle være fair nok.
Men så må man vel også acceptere en endog kraftig nedsættelse af
tobaksafgifterne?


Jan

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408670
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste