Fackföreningar säger: "Stäng inte Barsebäc~
Fra : Rolf Martens

Dato : 04-04-05 16:54

Det nedanstående har jag nyss lagt till på min hemsida, under
"News with brief comments".

Måndag 4 april 2005 (NWBC 009, Swedish) Fackföreningar säger:
"Stäng inte Barsebäck" - ett uttalande 26.11.2004, med många
undertecknanden

[Se:
http://www.pappers.se/home/pappers2/home.nsf/0/e35b79026b9aa01ec1256f5c0043b343?OpenDocument]

2005-04-04, 15:24 GMT: En viktig protest mot regeringens
skandalösa, folkfientliga och illegala plan att låta stänga
Barsebäck 2 före utgången av maj 2005. Se också Kommittén
Rädda Barsebäcks Internet-petition.

[På http://www.PetitionOnline.com/SaveBbNP/petition.html]

Rolf M.
Malmö, Sverige
www.rolf-martens.com

Fra : Lars Gudmundsson

Dato : 04-04-05 21:57

Spräng Barsebäck när det blåser nordlig vind !!

Då ramlar skiten ned på skåningar och danskar
varav ingen skada är skedd.

MVH
L.G.

Fra : Tokarev

Dato : 05-04-05 00:44

"Lars Gudmundsson" <lars.gudmund@drop.dead.nu> wrote in message

> Spräng Barsebäck när det blåser nordlig vind !!
>
> Då ramlar skiten ned på skåningar och danskar
> varav ingen skada är skedd.
>
> MVH
> L.G.

dynamit eller "självuppvärmning"?? (kan bli knivigt att få igång en "
process " med dynamit, men det fattar du inte eftersom du inte kan fysik)

Tokarev

Fra : Lars Gudmundsson

Dato : 05-04-05 15:05

"Tokarev" <Dator 33@kindasux.com> wrote in message news:Fik4e.21317$d5.157638@newsb.telia.net...

> [...]
>>

> dynamit eller "självuppvärmning"?? (kan bli knivigt att få igång en " process " med dynamit, men
> det fattar du inte eftersom du inte kan fysik)

Åjovars, men det enklaste är ju att kalla in några 'konsulter' från Tjernobyl.

MVH
L.G.

Fra : Rolf Martens

Dato : 05-04-05 06:57

Fra : muffum

Dato : 06-04-05 10:18

Rolf Martens <rolf.martens@comhem.se> wrote in message news:<7Np4e.21372$d5.157707@newsb.telia.net>...
> In article <1112648246.bcac33b3d9e049d59c6dfb8b86b872a9@meganetnews2>,
> lars.gudmund@drop.dead.nu says...

> Detta visar i alla fall: Sådana människor som L.G.
> finns det också. Visserligen mycket få, men det
> är deras nära kompisar respektive herremän som
> styr här i samhället idag.
>
> Naturligtvis är denna idé "av L.G" (noga räknat
> av George W. Bush och kompani, som är hans
> inspiratörer) inte särskilt bra, ur de allra
> flesta människors synpunkt.
>
> Men alltså, visst finns det några få som faktiskt
> skulle vilja se den förverkligad. Skäl för de
> [...]

Det viser det jeg har mistænkt hele tiden, at der i Sverige findes en
vilje til at decimere den oprindelige befolkning i de områder de har
erobret gennem indvandring (i 1700-tallet var der planer om at
deportere alle skåninger til Baltikum) og til helvede med de øvrige
virkninger denne invandring måtte få. Frankrig gør det samme i Alsace
og Flandern.

Torsten

Fra : Tokarev

Dato : 06-04-05 11:47

"muffum" <muffum@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> deportere alle skåninger til Baltikum) og til helvede med de øvrige
> virkninger denne invandring måtte få. Frankrig gør det samme i Alsace

Inte för att det hör hit, men kan du förklara Danskens tap utav
"landområden"? Sleswig-Holstein...stora områden i Sverige...Baltikum etc
etc
En inkompetent ledare låter det som. Danmark är ju i det närmaste
koloniserat av USA i dessa dagar. Vi konstaterar därför att Danmark är en
LYDSTAT.

Vill man "kolonisera" skall man väl i görligaste mån också ta hand om
folket. Och det klarar tydligen inte det inavlade Danska kungahuset...lol
lol.

Med Svenska Hälsningar

Tokarev

Fra : Torsten Pedersen

Dato : 07-04-05 12:45

"Tokarev" <Dator 33@kindasux.com> wrote in message news:<C6P4e.21480$d5.157812@newsb.telia.net>...
> [...]
>
> Vill man "kolonisera" skall man väl i görligaste mån också ta hand om
> folket. Och det klarar tydligen inte det inavlade Danska kungahuset...lol

Danmark er umuligt at forsvare rent militært pga sunde og bælter.
Derfor har der altid måttet stå flere hære i de forskellige landsdele:
Skåne, Norge, Slesvig-Holsten, uden mulighed for hurtig omflytning.
Det gik bedre da vi var isoleret fra Sverigge og Tyskland med store
skove. Rent logistisk problem.

Mht. til hvem som koloniserer Sverige tja... Jeg konstaterer at
svenskerne formodentlig ikke vil se nogen skilnad når sharia inføres,
de er vane ved att staten altid har ret.

Torsten

Fra : Lars Gudmundsson

Dato : 07-04-05 20:04

"Torsten Pedersen" <tgpedersen@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Skåne, Norge, Slesvig-Holsten, uden mulighed for hurtig omflytning.
> Det gik bedre da vi var isoleret fra Sverigge og Tyskland med store

Sverige har idag alldeles utmärkta naturliga och lättförsvarade gränser.
Under stormaktstiden när Östersjön var ett Svenskt hav, var gränserna
betydligt mer svåra att försvara, varvid de inte bestod särskilt länge.

> Mht. til hvem som koloniserer Sverige tja... Jeg konstaterer at
> svenskerne formodentlig ikke vil se nogen skilnad når sharia inføres,

Sharia? Här? HAHAHAHAHA!!!!!!! That'll be the day!!!!!!!!

> de er vane ved att staten altid har ret.

Den Svenska staten har alltid rätt. Det är därför den heter den
'Svenska'.
Skall nu forsätta min planering av Barsebäcks sprängning, väntar bara
på nordlig vind.

MVH
L.G.

Fra : muffum

Dato : 09-04-05 12:13

Jeg tror ikke jeg forstod den?

> Sverige har idag alldeles utmärkta naturliga och lättförsvarade gränser.
Rigtigt, men I har ikke opfundet dem.

> Under stormaktstiden när Östersjön var ett Svenskt hav, var gränserna
> betydligt mer svåra att försvara, varvid de inte bestod särskilt länge.

Ja, det er jo det jeg siger.

> Sharia? Här? HAHAHAHAHA!!!!!!! That'll be the day!!!!!!!!

Pga Sveriges invandringspolitik og invandrernes højere fertilitet er
det ikke en fråga om, men en fråga när muslimerne utgør majoriteten af
Sveriges befolkning. Til den tid har I et valg mellem to alternativer:
1: fortsætte med svensk styre, dvs et apartheidsstyre, og I får
problemer med allehånde mennneskeretsorganisationer.
2: give op og lade dem indføre det system de ønsker.

Torsten

Fra : Crister Sporrong

Dato : 09-04-05 12:50

muffum wrote:

> [...]
> problemer med allehånde mennneskeretsorganisationer.
> 2: give op og lade dem indføre det system de ønsker.

Trots att jag är svensk så är jag inte säker på att alternativ 2 skulle vara
sämre än det system (och politiker) vi har idag.

--
Reply to: crister (at) forpresident (dot) com

EU-medborgare och V8-partist - "Rör inte min V8".

Detta inlägg omfattas av lagen om upphovsrätt, nu för stunden
och fram till 70 år efter min död.

Fra : muffum

Dato : 20-04-05 10:42

> Den Svenska staten har alltid rätt. Det är därför den heter den
> 'Svenska'.
> Skall nu forsätta min planering av Barsebäcks sprängning, väntar bara
> på nordlig vind.

Persson vill inte fortsätta. Wallström vill inte ta över. Kanske de
vet något om svenska statens läge som du inte vet?

Torsten

Fra : Jana

Dato : 07-04-05 23:48

"Torsten Pedersen" kvad:
[...]

På de flesta företag hade du fått epostadressen torped@company.com.
Säger det mesta.

--
A noise annoys an oyster

Fra : Lars Gudmundsson

Dato : 06-04-05 21:57

> [...]
> flesta människors synpunkt.
>
> Men alltså, visst finns det några få som faktiskt
> skulle vilja se den förverkligad. Skäl för de

Visst, se upp alla gröt-snackare när skiten kommer ned.

MVH
L.G.

Fra : John Hilt

Dato : 05-04-05 08:55

On Mon, 4 Apr 2005 22:57:20 +0200 Lars Gudmundsson
wrote in news:no.samfunn.politikk.diverse

>Spräng Barsebäck när det blåser nordlig vind !!

Det er ikke særlig lurt å sprenge Barsebäck når Sverige allerede har et
enormt kraftunderskudd. På grunn av en totalt feilslått energipolitikk,
som er diktert av mørkegrønne miljøfanatikere som sier nei til alt:

- Rekordimport av el till Sverige [3. januari 2004]
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=1804&a=157464

Förra året slog importen av el till Sverige alla rekord. Nettoimporten,
dvs skillnaden mellan hur mycket el vi säljer och köper, var 13,4
terawattimmar (TWh). (Tilsvarer ca. 26 Alta-utbygginger.)

Det är tre gånger så mycket som något år tidigare och motsvarar nästan
fyra normala årsproduktioner från kraftverket i Barsebäck.

En femtedel av de 145 TWh som totalt förbrukades importerades från våra
grannländer. Det beror bl.a. på att Barsebäck stått stilla en tid och
att en reaktor i Oskarshamn varit avstängd länge.

Noe som nordmenn får svi for. Takket være første velferdsbabler
Jens Stoltenberg som personlig inndro den særnorske fordelen av
nedbørsbasert oppvarming, og stilte norsk vannkraft til fri disposisjon
for utlandet. Med de enorme negative sosiale konsekvenser dette
førte til.

- Etableringen av Nord Pool var avgjørende
<http://www.kraftnytt.no/page.asp?pid=2162&item=16900>

- Norske strømkunder betaler for svenskenes forbruk
<http://www.kraftnytt.no/default.asp?page=2162&article=23535>

- Fikk strømhjelp, fortsatt på trygd
http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article53033.ece

- Hvorfor skal ikke flerårmagasinene lenger sikre oss strøm i tørrår?
<http://www.kraftnytt.no/default.asp?page=18002&article=25028>

- Den raude kraft-kluten
http://www.dagogtid.no/arkiv/2004/08/sv

Men kan gasskraftverka det? Nei. Gasskraft frå nye verk kjem til å kosta
mykje meir enn til dømes Hydro Aluminium er villig til å betala - om
ikkje staten skulle finna på å subsidiera krafta med til dømes å tvinga
skattebetalarane til å spleisa på framføringsrøyra, og med det sponsa
kjøparen av krafta.

Slikt er i strid med den heilage EØS-avtalen som KrF har prakka på oss.
Men òg energilova som Eivind Reiten (Sp) tok Stortinget på senga med i
1990. Såleis er me blitt kvitt den billige straumen her i landet - ein
gong for alle.

-= jh =-

Fra : Lars Gudmundsson

Dato : 05-04-05 15:11

"John Hilt" <n.n@c2i.net> wrote in message news:vnf451lfgrmkas5c436ne4cpv4mkc1slup@4ax.com...
> [...]
> enormt kraftunderskudd. På grunn av en totalt feilslått energipolitikk,
> som er diktert av mørkegrønne miljøfanatikere som sier nei til alt:

Visst, men vad gör man inte för att bli av med skåningar och danskar?

Allt har sitt pris, men i detta fall är det obetydligt då de återstående
reaktorerna kommer att trimmas för att kompensera Barsebäck med
marginal.

MVH
L.G.

Fra : Rolf Martens

Dato : 06-04-05 05:24

Fra : /Mr.X

Dato : 04-04-05 23:00

"Rolf Martens" postade följande dynga<rolf.martens@comhem.se> skrev i
meddelandet news:3qd4e.134033$dP1.471411@newsc.telia.net...
> [...]
> skandalösa, folkfientliga och illegala plan att låta stänga
> Barsebäck 2 före utgången av maj 2005. Se också Kommittén

Martens, du är värre än ett virus..

/Mr.X

Fra : Kim Larsen

Dato : 04-04-05 23:08

"/Mr.X" <xxxx@xxxxxxx> skrev i en meddelelse

> "Rolf Martens" postade följande dynga<rolf.martens@comhem.se> skrev i
> meddelandet news:3qd4e.134033$dP1.471411@newsc.telia.net...

Kolbøtte-Rolf - prøv nu at fatte det: Barsebäck BLIVER lukket og det er vi
MANGE i Københavnsområdet som er yderst tilfredse med. Det var en umanerlig
stor svinestreg fra Sveriges side at jeres lorte-kraftværk blev placeret
lige op af Danmarks hovedstad, det skulle aldrig have været sket.

Rolf Martens er velplaceret i mit kill-filter som en af de første som røg i
dette sammen med den danske "Rolf Martens", Bo Warming, men desværre læser
jeg ind i mellem Rolfs gylle gennem andres besvarelser af Rolfs indlæg.

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Tokarev

Dato : 05-04-05 00:22

"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> placeret lige op af Danmarks hovedstad, det skulle aldrig have været sket.

Danmark pratar i egen sak då de vill stänga Barsebäck, den fege danske
ljugande handlaren - som tydligen föredrar kol och olja är inte obekant.
Man kan i princip se hur danskarna gnuggar händerna..."oj nu får vi sälja
olja".
Just miljövänligt, den lösningen. Vi kanske ska prata med en lungläkare?

> [...]
> i dette sammen med den danske "Rolf Martens", Bo Warming, men desværre
> læser jeg ind i mellem Rolfs gylle gennem andres besvarelser af Rolfs

Rolf Martens har helt rätt!

> [...]

> Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
> Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Tokarev(som inte har en massa skit i sin vinjett)

Fra : Rolf Martens

Dato : 05-04-05 07:09

Fra : Rolf Martens

Dato : 05-04-05 07:05

Fra : Lars Gudmundsson

Dato : 08-04-05 14:08

> [...]
> danske "Rolf Martens", Bo Warming, men desværre læser jeg ind i mellem Rolfs gylle gennem andres

Ni grøt-snackare blir lagom glada när vi spränger Barsebäck, då får ni førsøka
att flytta till Grønland, men de vill nog inte ha en mängd radioaktiva danskar.

MVH
L.G.

Fra : Kim Larsen

Dato : 09-04-05 00:17

"Lars Gudmundsson" <lars.gudmund@drop.dead.nu> skrev i en meddelelse

> Ni grøt-snackare blir lagom glada när vi spränger Barsebäck, då får ni
> førsøka
> att flytta till Grønland, men de vill nog inte ha en mängd radioaktiva
> danskar.

Idiot !

Fra : Rolf Martens

Dato : 05-04-05 07:00

Fra : /Mr.X

Dato : 05-04-05 08:35

"Rolf Martens" <rolf.martens@comhem.se> skrev i meddelandet
> In article <JNi4e.134060$dP1.471388@newsc.telia.net>, xxxx@xxxxxxx says...

> http://www.pappers.se/home/pappers2/home.nsf/0/e35b79026b9aa01ec1256f5c0043b343
> ?OpenDocument]

> Och är inte alla dessa fackföreningar som står bakom det
> där uttalandet "minst lika otäcka" - ur din och George W.
> Bushs synpunkt?
>
> Rolf M.
> www.rolf-martens.com

Och var kommer "busken" in i bilden??
Du är lika stollig som tidigare..Som ett Joke-virus..

/Mr.X