/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
nummerplade på knallert i 2006
Fra : andropov


Dato : 04-04-05 16:22

Regeringen er næsten klar med sit lovforslag om nummerplader på
almindelige knallerter. Ifølge et udkast til ændring af færdselsloven
skal fabriksnye knallerter, der højst kan køre 30 km/t, forsynes med
en nummerplade fra den 1. juli 2006. Formålet er at lette politiets
arbejde med at fange lovovertrædere, der kører på knallert.
http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=559814/


Efter min mening burde folk som var 18år og derover have ret til at
køre på knallert som kunne køre op til 50 km/t uden nummerplader.



 
 
Jim (04-04-2005)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 04-04-05 17:08

"andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse
news:0pm251pkb142qf59c3mofsgicnfhcck25u@4ax.com...
> Regeringen er næsten klar med sit lovforslag om nummerplader på
> almindelige knallerter. Ifølge et udkast til ændring af færdselsloven
> skal fabriksnye knallerter, der højst kan køre 30 km/t, forsynes med
> en nummerplade fra den 1. juli 2006. Formålet er at lette politiets
> arbejde med at fange lovovertrædere, der kører på knallert.
> http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=559814/
>
>
> Efter min mening burde folk som var 18år og derover have ret til at
> køre på knallert som kunne køre op til 50 km/t uden nummerplader.

Alt på 2 hjul, der kan køre mere end 45 km/t er at betegne som
motorcykler og skal indregistreres.
Man kan jo ikke se, hvor gammel føreren af køretøjet er.
Så for mig er det helt i orden, at alle køretøjer med en motor skal have
nummerplade.
Her i byen bliver nummerpladen flået af 45-knallerterne som noget af det
første, når man ikke er gammel nok til at køre på dem.
Dernæst bliver de modificeret efter forhandlerens anvisninger, så de kan
køre 100 km/t.
Og så ligger de hersens hvalpe og gør byen usikker for både fodgængere,
cyklister og andre trafikanter.
Om de selv kommer til sakde af deres idioti, er jeg bedøvende ligeglad
med. Men gør de skade på andre i trafikken, er der ikke nogen til at
dække skaden udover dem selv.
Og der er ikke mange 15-årige hvalpe, som har 2 mio. liggende i skuffen
til en erstatning for at invalidere en anden person.
Der er kun en løsning på problemet, og det er at rette sig efter
lovgivningen.

J.



andropov (04-04-2005)
Kommentar
Fra : andropov


Dato : 04-04-05 17:56

On Mon, 4 Apr 2005 18:08:13 +0200, "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk>
wrote:

>> Efter min mening burde folk som var 18år og derover have ret til at
>> køre på knallert som kunne køre op til 50 km/t uden nummerplader.

>Alt på 2 hjul, der kan køre mere end 45 km/t er at betegne som
>motorcykler og skal indregistreres.

Ja og man skal have kørekort for at køre et sådant køretøj.
Unødvendigt for knallert som kører max 50 efter min mening og hvor
føreren er min. 18 år.

>Man kan jo ikke se, hvor gammel føreren af køretøjet er.

Så kunne man tage sit sygesikringsbevis med sværere er det ikke.

>Her i byen bliver nummerpladen flået af 45-knallerterne som noget af det
>første, når man ikke er gammel nok til at køre på dem.

Men dem jeg skriver om er folk fra 18 år og opefter.

>Og så ligger de hersens hvalpe og gør byen usikker for både fodgængere,
>cyklister og andre trafikanter.

Børn under 18 skal ikke køre mere end de 30 km/t som de gør i dag
efter min mening.



Jim (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 05-04-05 00:51

"andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse
news:65s2519koonfkftlnaenilgslc46ab23t5@4ax.com...
> On Mon, 4 Apr 2005 18:08:13 +0200, "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk>
> wrote:
>
>>> Efter min mening burde folk som var 18år og derover have ret til at
>>> køre på knallert som kunne køre op til 50 km/t uden nummerplader.
>
>>Alt på 2 hjul, der kan køre mere end 45 km/t er at betegne som
>>motorcykler og skal indregistreres.
>
> Ja og man skal have kørekort for at køre et sådant køretøj.
> Unødvendigt for knallert som kører max 50 efter min mening og hvor
> føreren er min. 18 år.

Problemet er større end det lader til at være.
Hvis du er under 18, skal du også have kørekort til knallert.
Så hvad enten det er 30-knallerter, 45-knallerter eller motorcykler, så
bør der være et krav om kørekort.

>>Man kan jo ikke se, hvor gammel føreren af køretøjet er.
>
> Så kunne man tage sit sygesikringsbevis med sværere er det ikke.
>
>>Her i byen bliver nummerpladen flået af 45-knallerterne som noget af
>>det
>>første, når man ikke er gammel nok til at køre på dem.
>
> Men dem jeg skriver om er folk fra 18 år og opefter.

Og de gør det samme, når de ikke vil betale det, det koster at køre
motorcykel.

>>Og så ligger de hersens hvalpe og gør byen usikker for både
>>fodgængere,
>>cyklister og andre trafikanter.
>
> Børn under 18 skal ikke køre mere end de 30 km/t som de gør i dag
> efter min mening.

Enig, men de skal stadig have plader på, så man kan spotte dem i
trafikken.
De skal have plader på, så man kan identificere dem.
Ellers får du problemerne med de pladeløse 45-knallerter, som kører
meget hurtigere, end de er beregnet til og er lovlige til.

J.



Per Rønne (04-04-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 04-04-05 18:10

Jim <Nospam4Admin@moneyman.dk> wrote:

> Alt på 2 hjul, der kan køre mere end 45 km/t er at betegne som
> motorcykler og skal indregistreres.
> Man kan jo ikke se, hvor gammel føreren af køretøjet er.
> Så for mig er det helt i orden, at alle køretøjer med en motor skal have
> nummerplade.
> Her i byen bliver nummerpladen flået af 45-knallerterne som noget af det
> første, når man ikke er gammel nok til at køre på dem.
> Dernæst bliver de modificeret efter forhandlerens anvisninger, så de kan
> køre 100 km/t.
> Og så ligger de hersens hvalpe og gør byen usikker for både fodgængere,
> cyklister og andre trafikanter.
> Om de selv kommer til sakde af deres idioti, er jeg bedøvende ligeglad
> med. Men gør de skade på andre i trafikken, er der ikke nogen til at
> dække skaden udover dem selv.
> Og der er ikke mange 15-årige hvalpe

15-årige børn må ikke engang køre på en helt almindelig knallert, men
skal pænt holde sig til cykel, skateboard eller rulleskøjter ...
--
Per Erik Rønne

andropov (04-04-2005)
Kommentar
Fra : andropov


Dato : 04-04-05 18:24

On Mon, 4 Apr 2005 19:10:09 +0200, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

>> Og der er ikke mange 15-årige hvalpe
>
>15-årige børn må ikke engang køre på en helt almindelig knallert, men
>skal pænt holde sig til cykel, skateboard eller rulleskøjter ...

Det var kun de tidligere generationer som var kvalificerede til at
køre på knallert når de var 15 år.

Per Rønne (04-04-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 04-04-05 18:29

andropov <nospam@andropov.dk> wrote:

> On Mon, 4 Apr 2005 19:10:09 +0200, spam@husumtoften.invalid (Per
> Rønne) wrote:
>
> >> Og der er ikke mange 15-årige hvalpe
> >
> >15-årige børn må ikke engang køre på en helt almindelig knallert, men
> >skal pænt holde sig til cykel, skateboard eller rulleskøjter ...
>
> Det var kun de tidligere generationer som var kvalificerede til at
> køre på knallert når de var 15 år.

Der var en ganske kort periode i 70erne, hvor 15-årige havde lov at køre
på knallert. Man havde ganske vist regnet med at det ville koste nogle
flere børn livet, men ikke ligefrem at antallet af trafikdræbte 15-årige
ville stige /så/ meget, som det gjorde. Det var da også ganske
almindeligt i gadebilledet at se kåde drenge der for rødt lys speedede
knallerten op, så de stejlede. De var ganske simpelt ikke modne nok.
--
Per Erik Rønne

andropov (04-04-2005)
Kommentar
Fra : andropov


Dato : 04-04-05 18:42

On Mon, 4 Apr 2005 19:28:40 +0200, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

>> >> Og der er ikke mange 15-årige hvalpe
>> >
>> >15-årige børn må ikke engang køre på en helt almindelig knallert, men
>> >skal pænt holde sig til cykel, skateboard eller rulleskøjter ...
>>
>> Det var kun de tidligere generationer som var kvalificerede til at
>> køre på knallert når de var 15 år.

>Der var en ganske kort periode i 70erne, hvor 15-årige havde lov at køre
>på knallert.

Ja. Der var heller ikke noget pjat med at man skulle have
knallertkørekort.
Det var bare på med et billigt tunsæt og så derud af med 60-70 i
timen.

> Man havde ganske vist regnet med at det ville koste nogle
>flere børn livet, men ikke ligefrem at antallet af trafikdræbte 15-årige
>ville stige /så/ meget, som det gjorde. Det var da også ganske
>almindeligt i gadebilledet at se kåde drenge der for rødt lys speedede
>knallerten op, så de stejlede. De var ganske simpelt ikke modne nok.

Det var vist nok endnu værre i Sverige. Jeg mener der var noget med at
de unge kun skulle være 16 år for at køre en lille motorcykel.
Der blev der godt nok speeded up på baghjulet ved lyskryds så jeg en
gang jeg var på ferie derovre :)



Jim (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 05-04-05 00:52

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
news:1guid3n.qzd3aa11byqqkN%spam@husumtoften.invalid...
> Jim <Nospam4Admin@moneyman.dk> wrote:
>
>> Alt på 2 hjul, der kan køre mere end 45 km/t er at betegne som
>> motorcykler og skal indregistreres.
>> Man kan jo ikke se, hvor gammel føreren af køretøjet er.
>> Så for mig er det helt i orden, at alle køretøjer med en motor skal
>> have
>> nummerplade.
>> Her i byen bliver nummerpladen flået af 45-knallerterne som noget af
>> det
>> første, når man ikke er gammel nok til at køre på dem.
>> Dernæst bliver de modificeret efter forhandlerens anvisninger, så de
>> kan
>> køre 100 km/t.
>> Og så ligger de hersens hvalpe og gør byen usikker for både
>> fodgængere,
>> cyklister og andre trafikanter.
>> Om de selv kommer til sakde af deres idioti, er jeg bedøvende
>> ligeglad
>> med. Men gør de skade på andre i trafikken, er der ikke nogen til at
>> dække skaden udover dem selv.
>> Og der er ikke mange 15-årige hvalpe
>
> 15-årige børn må ikke engang køre på en helt almindelig knallert, men
> skal pænt holde sig til cykel, skateboard eller rulleskøjter ...

Her i byen skider de på politiet.
De har ingen respekt.
Her kører selv 12-årige på knallert både med og uden deres forældres
viden.

J.



Kim Larsen (04-04-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 04-04-05 18:52

"andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse
news:0pm251pkb142qf59c3mofsgicnfhcck25u@4ax.com...
> Regeringen er næsten klar med sit lovforslag om nummerplader på
> almindelige knallerter. Ifølge et udkast til ændring af færdselsloven
> skal fabriksnye knallerter, der højst kan køre 30 km/t, forsynes med
> en nummerplade fra den 1. juli 2006. Formålet er at lette politiets
> arbejde med at fange lovovertrædere, der kører på knallert.
> http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=559814/
>
>
> Efter min mening burde folk som var 18år og derover have ret til at
> køre på knallert som kunne køre op til 50 km/t uden nummerplader.

Nej, absolut nej. Det med nummerplader på knallert (30 km/t) er en af de
bedste ideer som bliver indført nu - det skulle man have gjort for mange år
siden.

Resten af lovgivningen omkring kørekort og aldersgrænser for at føre
knallert m.v. er hel fin og velafbalanceret.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)



andropov (04-04-2005)
Kommentar
Fra : andropov


Dato : 04-04-05 19:00

On Mon, 4 Apr 2005 19:52:14 +0200, "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk>
wrote:

>> Efter min mening burde folk som var 18år og derover have ret til at
>> køre på knallert som kunne køre op til 50 km/t uden nummerplader.

>Nej, absolut nej. Det med nummerplader på knallert (30 km/t) er en af de
>bedste ideer som bliver indført nu - det skulle man have gjort for mange år
>siden.
>
>Resten af lovgivningen omkring kørekort og aldersgrænser for at føre
>knallert m.v. er hel fin og velafbalanceret.

Jeg synes alting skal gennemtrolleres efterhånden.

Henri Gath (04-04-2005)
Kommentar
Fra : Henri Gath


Dato : 04-04-05 20:24


"andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse
news:j20351dcvappv70rbmbgpnk9h92qcvlg81@4ax.com...
> On Mon, 4 Apr 2005 19:52:14 +0200, "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk>
> wrote:
>
>>> Efter min mening burde folk som var 18år og derover have ret til at
>>> køre på knallert som kunne køre op til 50 km/t uden nummerplader.
>
>>Nej, absolut nej. Det med nummerplader på knallert (30 km/t) er en af de
>>bedste ideer som bliver indført nu - det skulle man have gjort for mange
>>år
>>siden.
>>
>>Resten af lovgivningen omkring kørekort og aldersgrænser for at føre
>>knallert m.v. er hel fin og velafbalanceret.
>
> Jeg synes alting skal gennemtrolleres efterhånden.

haha, ja....men med så mange offentligt ansatte ska lde sgu da have et eller
andet at lave........hahahhahahahhahh...vi har et så gennemkontrolleret
samfund efterhånden, at vore forfædre ville korse sig...............det
værste er, at der er så mange slavenaturer ( se bare kommentarerne her),
der ikke ved, at de er slaver....



Michael Kirkegaard (04-04-2005)
Kommentar
Fra : Michael Kirkegaard


Dato : 04-04-05 19:08


"andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse
news:0pm251pkb142qf59c3mofsgicnfhcck25u@4ax.com...
> Regeringen er næsten klar med sit lovforslag om nummerplader på
> almindelige knallerter. Ifølge et udkast til ændring af færdselsloven
> skal fabriksnye knallerter, der højst kan køre 30 km/t, forsynes med
> en nummerplade fra den 1. juli 2006. Formålet er at lette politiets
> arbejde med at fange lovovertrædere, der kører på knallert.
> http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=559814/
>
>
> Efter min mening burde folk som var 18år og derover have ret til at
> køre på knallert som kunne køre op til 50 km/t uden nummerplader.
>
>
Det kan da være totalt ligegyldigt hvilken alder føreren har. Hovedsagen må
være at politiet umiddelbart kan identificere en eller anden narrøv der
kører 100 kmt på cykelstien. Der kan umuligt være nogle moralske
uoverstigeligheder i dette forslag, hverken fra højre eller venstre.
Få dog de nummerplader på, jo før jo bedre..

Når det så er sagt, så tillad de "store" knallerter at køre det som
scooteren er designet til, nemlig ca. 70-80 kmt. Så kan de følge med i alm.
landevejstrafik og de farlige situationer kan måske minimeres. Disse
køretøjer er dismensioneret til en anden hastighed end den de har i DK. De
45 km/t er en ren teknikalitet i dansk færdelslov. Derudover kræver EU45'ere
bil-eller motorcykelkørekort.

Michael



andropov (04-04-2005)
Kommentar
Fra : andropov


Dato : 04-04-05 19:44

On Mon, 4 Apr 2005 20:07:50 +0200, "Michael Kirkegaard"
<flirtinggoose@hotmail.com> wrote:

>> Efter min mening burde folk som var 18år og derover have ret til at
>> køre på knallert som kunne køre op til 50 km/t uden nummerplader.

>Det kan da være totalt ligegyldigt hvilken alder føreren har. Hovedsagen må
>være at politiet umiddelbart kan identificere en eller anden narrøv der
>kører 100 kmt på cykelstien.

Her kommer hvad jeg mener præcist:

knallertkørsel for folk over 18 år:

18 år, 50 km/t max, ikke kørekort

Nummerplader kan de for min skyld godt sætte på blot man ikke skal
have kørekort også.

>Når det så er sagt, så tillad de "store" knallerter at køre det som
>scooteren er designet til, nemlig ca. 70-80 kmt.

Ja, det er lidt pjattet at man ikke kan købe sådan et billigt køretøj
og må til at købe motorcykel hvis man vil køre mere end 45 km/t.
Over 50 km/t mener jeg man skal have kørekort uanset hvad.



Per Rønne (04-04-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 04-04-05 19:45

Michael Kirkegaard <flirtinggoose@hotmail.com> wrote:

> Når det så er sagt, så tillad de "store" knallerter at køre det som
> scooteren er designet til, nemlig ca. 70-80 kmt. Så kan de følge med i alm.
> landevejstrafik og de farlige situationer kan måske minimeres. Disse
> køretøjer er dismensioneret til en anden hastighed end den de har i DK. De
> 45 km/t er en ren teknikalitet i dansk færdelslov. Derudover kræver EU45'ere
> bil-eller motorcykelkørekort.

Det er vist også et skattespørgsmål.
--
Per Erik Rønne

Michael Kirkegaard (04-04-2005)
Kommentar
Fra : Michael Kirkegaard


Dato : 04-04-05 21:16


>> 45 km/t er en ren teknikalitet i dansk færdelslov. Derudover kræver
>> EU45'ere
>> bil-eller motorcykelkørekort.
>
> Det er vist også et skattespørgsmål.

Du tænker på registeringsafgift?
Jo bevares, men man har jo lavet en stykafgift på varebiler i forskellige
vægtintervaller, så hvorfor ikke lave en lign ting på knallerter..
Iøvrigt skal det hertil siges at en EU-knallert på ingen måde er en
miljøgevinst udover at den ikke fylder så meget. Derfor kunne en 4-takt
knallert uden olie i benzinen være et oplagt emne til total
afgiftsfritagelse, bortset fra moms.
Teknikaliteten består i problemet med mininumshastigheden på motorveje og
motortrafikveje, hvor knallerten uden begrænsninger i følge loven så må
køre, da den så kører over 45 km/t.
Men dette må kunne klares med et simpelt pennestrøg, som når lastbiler f. ex
ikke må køre her og der..

Michael



G B (05-04-2005)
Kommentar
Fra : G B


Dato : 05-04-05 01:24

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:4251a06a$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

> Du tænker på registeringsafgift?

Registreringsafgiften, som gør en bil tre gange dyrere her i landet end i
alle vores nabolande, er - ligesom momsen - en svinestreg mod den danske
befolkning, som straks burde afskaffes.

Denne afgift betyder nemlig, at danske bilkøbere ikke har råd til at købe
nye biler med ny sikkerheds- og forureningsbekæmpende teknologi.

--
"How much easier is self-sacrifice than self-realization." Eric Hoffer
Med venlig hilsen
GB

Kent Jensen (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Kent Jensen


Dato : 05-04-05 03:36


"G B" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
news:4251da8d$0$285$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> news:4251a06a$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk:
>
> > Du tænker på registeringsafgift?
>
> Registreringsafgiften, som gør en bil tre gange dyrere her i landet end i
> alle vores nabolande, er - ligesom momsen - en svinestreg mod den danske
> befolkning, som straks burde afskaffes.
>

Aldrig , den skæpper godt i statskassen .


> Denne afgift betyder nemlig, at danske bilkøbere ikke har råd til at købe
> nye biler med ny sikkerheds- og forureningsbekæmpende teknologi.

> Med venlig hilsen
> GB

Ikke råd ?? Der bliver købt nye biler som aldrig før .

KJ



Jim (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 05-04-05 16:09

"Kent Jensen" <kent@jensen.dk> skrev i en meddelelse
news:4251f9a3$0$292$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "G B" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> news:4251da8d$0$285$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> "Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i meddelelsen
>> news:4251a06a$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk:
>>
>> > Du tænker på registeringsafgift?
>>
>> Registreringsafgiften, som gør en bil tre gange dyrere her i landet
>> end i
>> alle vores nabolande, er - ligesom momsen - en svinestreg mod den
>> danske
>> befolkning, som straks burde afskaffes.
>>
>
> Aldrig , den skæpper godt i statskassen .

Momsen har jeg ikke noget imod, måske dog mindre. Den kunne sagtens
sættes ned på mange varer.
Fødevarer burde ikke belægges med moms. Er det ikke sådan det er i USA?
Vi kan tage et fremragende eksempel på tåbelig afgift.
Den nye Passat fra Volkswagen bliver leveret med dansk hifi.
Man beskatter dette lydudstyr som en del af bilen, hvilket betyder en
samlet pris på hifi-udstyret på 28.000,- kr.
Et andet eksempel er beskatning af sikkerhedsudstyr såsom airbags, seler
og ABS-bremser.
For mig at se burde man kun beskatte motoren, da det må være den og kun
den, der er årsag til benzinforbruget og den evt. forurening.
Al anden afgift på eks. karossen, læderinteriør, klimaanlæg, hjul, dæk
og evt. navigationsudstyr er ren misundelsesafgift.

>> Denne afgift betyder nemlig, at danske bilkøbere ikke har råd til at
>> købe
>> nye biler med ny sikkerheds- og forureningsbekæmpende teknologi.
>
> Ikke råd ?? Der bliver købt nye biler som aldrig før .
>
Men ikke de større og mere sikre.
Det er de små og usikre biler, der bliver solgt flest af.
De få store biler, som sælges, er enten til velhavere, til udlandet,
nogle meget få (børne)-familier, på gule plader eller firmabiler.

Førstegangskøbere har ikke råd til nyt, med mindre det er en lille
koreaner eller anden østasiastisk sardindåse.
Og de skal også tænke på forsikringen, som er skyhøj, bl.a. pga. den
høje kriminalitetsrate (biltyve fra østlandene og Afrika) i mange byer i
Dk.
Jeg kan da ikke have min Mercer stående på gaden om natten. Den skal
ind.

J



Kent Jensen (04-04-2005)
Kommentar
Fra : Kent Jensen


Dato : 04-04-05 23:06


"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42518267$0$78288$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse
> news:0pm251pkb142qf59c3mofsgicnfhcck25u@4ax.com...
> > Regeringen er næsten klar med sit lovforslag om nummerplader på
> > almindelige knallerter. Ifølge et udkast til ændring af færdselsloven
> > skal fabriksnye knallerter, der højst kan køre 30 km/t, forsynes med
> > en nummerplade fra den 1. juli 2006. Formålet er at lette politiets
> > arbejde med at fange lovovertrædere, der kører på knallert.
> > http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=559814/
> >
> >
> > Efter min mening burde folk som var 18år og derover have ret til at
> > køre på knallert som kunne køre op til 50 km/t uden nummerplader.
> >
> >
> Det kan da være totalt ligegyldigt hvilken alder føreren har. Hovedsagen

> være at politiet umiddelbart kan identificere en eller anden narrøv der
> kører 100 kmt på cykelstien. Der kan umuligt være nogle moralske
> uoverstigeligheder i dette forslag, hverken fra højre eller venstre.
> Få dog de nummerplader på, jo før jo bedre..
>
> Når det så er sagt, så tillad de "store" knallerter at køre det som
> scooteren er designet til, nemlig ca. 70-80 kmt. Så kan de følge med i
alm.
> landevejstrafik og de farlige situationer kan måske minimeres. Disse
> køretøjer er dismensioneret til en anden hastighed end den de har i DK. De
> 45 km/t er en ren teknikalitet i dansk færdelslov. Derudover kræver
EU45'ere
> bil-eller motorcykelkørekort.
>
> Michael
>
>

Ja og gør det samtidig tilladt at sidde 2 personer på dem .

KJ



Henrik Svendsen (04-04-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Svendsen


Dato : 04-04-05 19:36

andropov wrote:
> Regeringen er næsten klar med sit lovforslag om nummerplader på
> almindelige knallerter. Ifølge et udkast til ændring af færdselsloven
> skal fabriksnye knallerter, der højst kan køre 30 km/t, forsynes med
> en nummerplade fra den 1. juli 2006. Formålet er at lette politiets
> arbejde med at fange lovovertrædere, der kører på knallert.
> http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=559814/
>
>
> Efter min mening burde folk som var 18år og derover have ret til at
> køre på knallert som kunne køre op til 50 km/t uden nummerplader.

Hva' fa'en, kan du ikke lide, kontrolsamfundet styrkes? Og så har du tac
efter en gammel KGB-chef og sovjetleder.


andropov (04-04-2005)
Kommentar
Fra : andropov


Dato : 04-04-05 19:45

On Mon, 4 Apr 2005 20:36:16 +0200, "Henrik Svendsen"
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>andropov wrote:
>> Regeringen er næsten klar med sit lovforslag om nummerplader på
>> almindelige knallerter. Ifølge et udkast til ændring af færdselsloven
>> skal fabriksnye knallerter, der højst kan køre 30 km/t, forsynes med
>> en nummerplade fra den 1. juli 2006. Formålet er at lette politiets
>> arbejde med at fange lovovertrædere, der kører på knallert.
>> http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=559814/
>>
>>
>> Efter min mening burde folk som var 18år og derover have ret til at
>> køre på knallert som kunne køre op til 50 km/t uden nummerplader.
>
>Hva' fa'en, kan du ikke lide, kontrolsamfundet styrkes? Og så har du tac
>efter en gammel KGB-chef og sovjetleder.

Man har en mening til man tager en ny :)

Kim Larsen (04-04-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 04-04-05 22:42

"andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse
news:mo2351dtm0fnmdlg18r0qnditc7l8ngi8h@4ax.com...
> On Mon, 4 Apr 2005 20:36:16 +0200, "Henrik Svendsen"
> <HrSvendsen@msn.com> wrote:
>
>>andropov wrote:
>>> Regeringen er næsten klar med sit lovforslag om nummerplader på
>>> almindelige knallerter. Ifølge et udkast til ændring af færdselsloven
>>> skal fabriksnye knallerter, der højst kan køre 30 km/t, forsynes med
>>> en nummerplade fra den 1. juli 2006. Formålet er at lette politiets
>>> arbejde med at fange lovovertrædere, der kører på knallert.
>>> http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=559814/
>>>
>>>
>>> Efter min mening burde folk som var 18år og derover have ret til at
>>> køre på knallert som kunne køre op til 50 km/t uden nummerplader.
>>
>>Hva' fa'en, kan du ikke lide, kontrolsamfundet styrkes? Og så har du tac
>>efter en gammel KGB-chef og sovjetleder.
>
> Man har en mening til man tager en ny :)

Hvorfor tager du så ikke et nyt navn ? Hvad med Nixon ?

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)



Kent Jensen (04-04-2005)
Kommentar
Fra : Kent Jensen


Dato : 04-04-05 23:51


"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:41364$4251b4a7$3e3d8cd9$32352@nf4.news-service.com...
> "andropov" <nospam@andropov.dk> skrev
> >
> > Man har en mening til man tager en ny :)
>
> Hvorfor tager du så ikke et nyt navn ? Hvad med Nixon ?
>
> --
> Kim Larsen
>

Eller Kragh , Jørgensen og Nyrup , der er nok at vælge imellem .

KJ



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408670
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste