Minimalstat i Danmark, hvorfor tør Anders ~
Fra : hoff

Dato : 04-04-05 12:25

Anders Fogh tør ikke ligge hans kyniske planer på bordet. Men bare det at
han har valgt Thor Pedersen på finansminister, viser hvor han vil hen. Thor
Pedersen ignorerer arrogant økonomi eksperters råd, da han fremlage
finansloven. Og sagde i sit storhedsvanvid, at selv paven(RIP) ville skrive
under.

Under valgkampen slynget Anders Fogh med store tal til Uddannelse, Forskning
og alt muligt . Men han glemte at sige, over hvor lang årrække, de skulle
gives. Sandheden er at, han vil skære ned på Uddannelse og forskning mm. Som
han allerede har gjort.

Jeg talte med en tømmer for et stykke tid siden, og han sagde, at det var
tåbeligt at fjerne skolepraktikken total. Da en mester, gerne vil have
lærlinge, der har 1-2 års erfaring.

I stedet for at fjerne det helt, skulle man hellere fokusere mere på
uddannelser, der pumper for mange elever ud i arbejdsløshed. Tag fx
It-support uddannelsen i Ballerup, de har en masse elever, hvilket er
virkelig dyrt for staten. Og det er næsten umuligt at få arbejde inde for
det fag. En af mine venner har tit oplevet at, der er 300 ansøgere om en
stilling på arbejdsmarked. fx på mit arbejde er der en del overkvalificere
medarbejder, da It-branchen er hård. Der er nogle It-tekologer mm, som
arbejder som It-supportere.

Sæt nogle optagelseskrav eller andet, i stedet for at fjerne skolepraktikken
total.

Det regeringen gør, er at fjerne ligestilling mellem forskellige klasser af
samfundet af befolkningen. De bedre stillede familier kan hjælpe deres børn
gennem uddannelse, hvor andre må kæmpe mod hårde vilkår. Til sidst er der
vel brugerbetaling på næsten alle uddannelser. Det er der regeringen bevæger
sig hen.

Fra : Jim

Dato : 04-04-05 12:57

"hoff" <khoffmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Anders Fogh tør ikke ligge

Tør han ikke ligge?
Hvad gør han så?
Står op og sover?

Hvordan ligger man kynisk?

Og hvordan ligger man kort ene?
Ene og alene og ikke langt?
Og hvad er bordret?

Ja ja, jeg kan blive ved.
Og min kritik af dit indlæg er ligeså relevant som din kritik af Fogh.

J.

Fra : hoff

Dato : 04-04-05 19:26

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse

> Tør han ikke ligge?
> Hvad gør han så?
> Står op og sover?
>
> Hvordan ligger man kynisk?
>
> Og hvordan ligger man kort ene?
> Ene og alene og ikke langt?
> Og hvad er bordret?
>
> Ja ja, jeg kan blive ved.
> Og min kritik af dit indlæg er ligeså relevant som din kritik af Fogh.
>
> J.

Din kommantar er useriøs. Du kan vel ikke klare den kyniske sandhed. Så går
det hele op i hat og briller for dig. Tænk fx. på jernlady i england, svage
var samfundet døde pga. hendes politik.

Fra : morten sorensen

Dato : 04-04-05 12:57

hoff wrote:
> Anders Fogh tør ikke ligge hans kyniske planer på bordet.

Jeg tror nu man kan regne med at få det han sagde - altså en fortsætelse
af den politik regeringerne det seneste 10+ år har ført + indvandrerstop
i det omfang det laer sig gøre.

AFR kritiseres jo internt for ikke at ville lave 'sand liberal politik',
så ulv-i-fåreklæder sammenligningen tror jeg ikke længere holder. Han
har lavet V om til et masseparti der går hen hvor vælgerne er.

Det socialdemokratiske formandsvalg handler i nogen grad om de skal gøre
det samme.

> Men bare det at
> han har valgt Thor Pedersen på finansminister, viser hvor han vil hen.

På hvilken måde?

> Thor
> Pedersen ignorerer arrogant økonomi eksperters råd, da han fremlage
> finansloven. Og sagde i sit storhedsvanvid, at selv paven(RIP) ville skrive
> under.

Hvad ignorerede han?

> Under valgkampen slynget Anders Fogh med store tal til Uddannelse, Forskning
> og alt muligt . Men han glemte at sige, over hvor lang årrække, de skulle
> gives.

Det var over den kommende valgperiode - altså 4 år; det er jeg ret
sikker på.

> Sandheden er at, han vil skære ned på Uddannelse og forskning mm. Som
> han allerede har gjort.

Han har i hvert fald skåret. De penge han lovede svarer vist til det han
har skåret.

> [...]
> vel brugerbetaling på næsten alle uddannelser. Det er der regeringen bevæger

Sådan har det været længe. Ideen med den relativt høje SU er at bryde
den sociale arv, men de undersøgelser jeg kender viser at det stort set
ikke lykkes.

Ikke alene har velstillede forældre flere penge, de har muligvis også en
bedre uddannelse således at de er bedre rustede til at hjælpe med deres
børns skolelektier eller i det mindste interessere sig for det.

Det er svært at lovgive omkring - for det er vel tåbeligt at forhindre
forældre i at hjælpe deres børn?

--

morten sorensen

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 04-04-05 13:27

hoff wrote:

> Sæt nogle optagelseskrav eller andet, i stedet for at fjerne
> skolepraktikken total.

Helt enig. At fjerne skolepraktikken er idiotisk.

> [...]
> vilkår. Til sidst er der vel brugerbetaling på næsten alle
> uddannelser. Det er der regeringen bevæger sig hen.

Jep. Fogh er så meget liberal-idealist, at fornuft vel et fyord i hans
regering. For liberalister er ligegyldigt om hjertet sider til venstre
eller højre. De har slet ikke noget hjerte.

Fra : Kent Jensen

Dato : 04-04-05 22:35

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> regering. For liberalister er ligegyldigt om hjertet sider til venstre
> eller højre. De har slet ikke noget hjerte.

Her , snup jer en tudekiks .

KJ

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 05-04-05 19:11

Kent Jensen wrote:
> "Henrik Svendsen"

> Her , snup jer en tudekiks .

Foretrækker ellers at få Danmarks håndværkerungdom ordentligt uddannet.
Men okay, og tak for omsorgen.