Hvad sker der i hovedet på lederne ?
Fra : ab

Dato : 01-04-05 19:53

"Direktøren" for Lindøværket har regnet ud, at de ansattes pause på 14 min.
svarer til, at der kunne bygges ca. et halvt skib mere om året, hvis der
ikke blev holdt pauser.

Utroligt, at en sådan leder ikke har mere føling med personaleforhold,
motivering, godt arbejdsmiljø o.s.v. - at han så samtidigt gør en ynkelig
figur i forbindelse med diverse offentlig fremtræden gør det jo ikke bedre.

ab

Fra : Knud Larsen

Dato : 01-04-05 20:04

"ab" <huskFJERN@DETTEc.dk> wrote in message

> "Direktøren" for Lindøværket har regnet ud, at de ansattes pause på 14
> min. svarer til, at der kunne bygges ca. et halvt skib mere om året, hvis
> der ikke blev holdt pauser.

Det kunne der da også, - et skib i en romflaske.

I gamle dage var der andre boller på suppen, - Bonde Nielsen - og andre -
mente at hvis man kunne få B&W arbejderne til at arbejde effektivt fem timer
om dagen, så kunne vi konkurrere med Sydøstasien-Japan. Men den hoppede de -
hovedsagelig - kommunistiske arbejdere ikke på, de havde lært at en
kapitalist *altid* kan tjene penge, uanset hvor få timer en arbejder er på
pinden. (Man regnede med at de arbejdede effektivt i fire timer om dagen)

Synd at mennesker aldrig kan finde den gyldne middelvej, i 70erne var der
masser af mennesker der ikke arbejdede mere end halv tid effektivt, og
samtidig brokkede man sig over grov "udbytning" osv osv.
Nu er vi ved at være på dobbelt tid i stedet, men det meste er jo pga
globaliseringen, som vi naturligvis skal prise i høje toner, - de fem
flasker rødvin vi kunne købe om ugen i 1970erne var naturligvis ikke nær
nok, det går langt bedre nu, og så må man jo betale prisen med lidt færre
pauser.

Fra : Jim

Dato : 01-04-05 20:28

"ab" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> motivering, godt arbejdsmiljø o.s.v. - at han så samtidigt gør en
> ynkelig figur i forbindelse med diverse offentlig fremtræden gør det

Utroligt, at du ikke har begreb om økonomi.
Deres pause er gratis for de ansatte.
De får løn under pausen.
Jeg ville da gerne holde min pause på Lindøværftet, hvis jeg fik den
løn, de får.
Når pausen er slut, så tager jeg tilbage til mit andet job, hvor jeg
ikke får løn for at holde pause.
Hvad siger du til det?

J.

Fra : Knud Larsen

Dato : 01-04-05 20:52

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> wrote in message

> [...]
> de får.
> Når pausen er slut, så tager jeg tilbage til mit andet job, hvor jeg ikke

Vil du tage tog eller taxa til Lindø?

Fra : Jim

Dato : 01-04-05 20:59

> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> wrote in message

> Vil du tage tog eller taxa til Lindø?

Jeg cykler.

Fra : Knud Larsen

Dato : 01-04-05 21:13

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg cykler.

I syv timer?

Fra : Jim

Dato : 01-04-05 22:06

> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> wrote in message

jaja..Ikke noget problem.
Jeg slår lejr lige uden for Lindø, hvor jeg så kan have mit mobile
kontor med wireless internet-opkobling, hvilket er det eneste jeg i
grunden har behov for i mit arbejde. Så er der ikke så langt til betalte
pauser.

;)

Fra : ab

Dato : 09-04-05 18:19

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse

> Utroligt, at du ikke har begreb om økonomi.

Gad vide, hvordan du udleder det ?

> Deres pause er gratis for de ansatte.
> De får løn under pausen.

Det gør alle da - holdes der ingen pauser i løbet af en arbejdsdag, behøver
man da ikke være student for at regne ud, at produktiviteten falder.

> [...]
> de får.
> Når pausen er slut, så tager jeg tilbage til mit andet job, hvor jeg ikke

Min reaktion er, at du er fuld af vås - ingen holder vel pauser uden at
arbejde. Du lyder tomhjernet.

ab

Fra : Jim

Dato : 09-04-05 18:42

> [...]
> behøver
> man da ikke være student for at regne ud, at produktiviteten falder.

Alle pauser skal man da selv betale.
Selvfølgelig holder man da pauser, men jeg har aldrig fået mine pauser
betalt.

> Min reaktion er, at du er fuld af vås - ingen holder vel pauser uden
> at
> arbejde. Du lyder tomhjernet.

Du lyder nu som en arbejdsløs uden evner.

J.

Fra : Jesper

Dato : 09-04-05 19:00

> [...]

> man da ikke være student for at regne ud, at produktiviteten falder.

> Min reaktion er, at du er fuld af vås - ingen holder vel pauser uden at

Det er det frokostpausen er til for. Og så får de fleste også to betalte
kaffepauser.

Fra : Egon Stich

Dato : 12-04-05 15:04

> Det er det frokostpausen er til for. Og så får de fleste også to betalte
> kaffepauser.
> --
Det er jo ganske enkelt løgn.
Beviser, hvorledes liberalfascister til stadighed bruger løgnen i
argumentationen.
Eller du ved måske ikke, hvorledes de danske overenskomster som hovedregel
er skruet sammen?
Og du vover, at udtale dig om samfundsforhold?
Tag et par år på aftenskole, i samfundsfag, og kom så igen.
Så kan du, måske, tale kvalificeret med.

MVH
Egon

Fra : Jesper

Dato : 12-04-05 20:46

Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> [...]
> Tag et par år på aftenskole, i samfundsfag, og kom så igen.
> Så kan du, måske, tale kvalificeret med.

Behøves ikke Egon, jeg er ude i det pulserende erhvervsliv hver dag og
kan se hvordan det foregår.

Fra : Egon Stich

Dato : 13-04-05 14:51

> Behøves ikke Egon, jeg er ude i det pulserende erhvervsliv hver dag og
> kan se hvordan det foregår.
> --
> Three things are certain: Death, taxes and lost data.
> Guess which has occurred. -- David Dixon
> http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/extract

Kan ikke passe. Eller du er pen & blækhusarbejder med frynsegoder.
Ellers ville du vide, at pauser ikke betales for ansatte i industrien.

MVH
Egon

Fra : Jesper

Dato : 09-04-05 19:00

> [...]

> figur i forbindelse med diverse offentlig fremtræden gør det jo ikke bedre.

Hvis ikke de ansatte på Lindøværften klemmer balderne sammen og tager
skeen i den anden hånd, så mister de deres arbejdspladser til Kina,
Sydkorea, Taiwan og andre lande hvor de ansatte virkeligt bestiller
noget! Lindøværften giver nemlig dunrende underskud!