Forklaring søges til omformulering af prod~
Fra : Janner

Dato : 01-04-05 19:19

Forklaring søges til omformulering af produktions-sfære.

Ser man i gyldenspjæts fremmed ordbog siger den :

sfære [.sf-, .sv-] (-n, -r)
1.kugle, himmelkugle, legeme el. masse af form som en kugleskal, jf.
atmosfære
2.interesse- el. virkeområde
 sfærernes musik den for mennesker uhørlige lyd der ifølge den græske
filosof og matematiker Pythagoras (ca. 582-ca. 500 f.Kr.) fremkommer ved
planeternes bevægelse
OPRINDELSE: gr. sfaira kugle.

Og det syntes jeg ikke rigtigt giver mening ....

Hjææælp

Hygge

Jan

Fra : Vidal

Dato : 01-04-05 19:51

Janner wrote:

> [...]
> planeternes bevægelse
> OPRINDELSE: gr. sfaira kugle.
>
> Og det syntes jeg ikke rigtigt giver mening ....

Produktionsområde?