Dafur-sagen for domstolen i Haag
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 01-04-05 10:20

"Kall, Mogens" skrev
1760 news:hv_9c.130025$jf4.7058144@news000.worldonline.dk

> En (af mange) sag(er) for den Internationale Domstol i Haag !!!
>
> Copy: International Court of Justice, The Hague
>

> NOBODY is ABOVE the Law.

NB! Dette indlæg er X-postet til ...

dk.livssyn.kristendom
dk.politik

-

News:

=== citat start ===

TV2 TTV s130 Fre 01 Apr (2005, CET) 10:55:51

Dafur-sagen for domstolen i Haag

FNs Sikkerhedsråd vedtog her til
morgen, at krigsforbrydersigtede fra
Sudans Dafur-region kan stilles for
Den Internationale Straffedomstol.

Det skete efter, at den amerikanske
regering, der længe har kæmpet indædt
imod Straffedomstolen, opgav sin mod-
stand og undlod at stemme. Udenrigs-
minister Per Stig Møller (K) glæder sig
over kompromiset:

"Det ser jeg som et meget betydeligt
skridt mod at cementere domstolen i
Haag som den permanente, universelle
straffedomstol."

1. apr 08:32

=== citat slut ====

Well done (Rom.13,1-5) ...

Heaven-Break:
(2005-04-01, CET 10:51:04)
- "Amen (*1)."

*1:
Havde lige bedt:
Tak gode Gud, at Du har givet os et *retssamfund*, at tyve og mordere
ikke skal slippe ustraffet for deres ondskab men kræves til regnskab for
deres forbrydelser. Må det bredde sig som ringe i vandet til resten af
verden med retfærdighed, fred og glæde til gavn for mennesker.

Thank You, Sir (Åb. (Rev) 8,3-5) ...

Once upon a time there was a squirrel ...

With kind regards,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 4000 Danish Kr. (around 700 US $), jump ...
3640 news:idWXd.103947$Vf.3986983@news000.worldonline.dk

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 01-04-05 11:06

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... ]
> NB! Dette indlæg er X-postet til ...
>
> dk.livssyn.kristendom
> dk.politik
[ ... ]
> Dafur-sagen for domstolen i Haag
[ ... ]
> Well done (Rom.13,1-5) ...

DADDY-Break:
(2005-04-01, CET 11:48:22)
- " ... (OUTPUT to White House & Co.) ... (*1)."

*1:
Havde lige læst andagten fra www.ucb.dk

Yes, my Lord:

=== citat start ===

Fredag 1. april (2005)

At slå kæmperne

"Jeg kommer mod dig i Hærskarers Herres navn" 1.Sam.17:45

Lad os se på historien om David og Goliat og lære følgende:

Du er nødt til at konfrontere det, der rtuer dig! Da Goliat i 40 dage
havde truet guds folk, skete det noget: De blev svagere og fjenden stærkere.
Når du undviger og løber bort, giver du fjenden magten.

Du må huske, hvad du har lært. david huskede de sejre, Gud havde skænket
ham i kamp mod løven og bjørnen, da han vogtede får. det samme skal du gøre!
"Men dette lægger jeg mig på sinde, derfor vil jeg vente: Herrens troskab er
ikke hørt op, hans barmhjertighed er ikke forbi, den er ny hver morgen; din
trofasthed er stor." (Klages 3:21-23) Bare tryk på gentageknappen!

Brug fjendens våben mod ham selv. "Så løb David hen ... tog hans sværd,
trak det ud af skeden og gav ham dødsstødet; derpå huggede han hovedet af
ham. Da filisterne så, at deres helt var død, flygtede de." (1.Sam.17:51-53)
Du må være forberedt på at slå til med samme styrke som fjenden. Du må lære
hans svagheder at kende. Og tro ikke, han er slået, når han bare døser hen.
Hvis du ikke hugger hovedet af ham, vil han komme igen en anden dag. Gå
efter den langsigtede løsning - ikke den korte. Styrk dig selv med bøn,
bibellæsning og ræk ud efter den støtte, du kan få gennem Guds familie.

Allervigtigst er det, at du husker, at din styrke ikke er i dig selv, men
i Herren. Med ham ved din side kan du ikke tabe.

=== citat slut ====

Keyword:
Gå efter den langsigtede løsning - ikke den korte.

Heaven-Break:
(2005-04-01, CET 11:53)
- "Amen."

[...]
File-number: 3737

Fra : Knud Larsen

Dato : 01-04-05 19:51

!

> [...]
> efter den langsigtede løsning - ikke den korte. Styrk dig selv med bøn,
> bibellæsning og ræk ud efter den støtte, du kan få gennem Guds familie.

Det lyder som en typisk Western, helten lader skurken få en chance, og så
ser man altid at han misbruger den og pludselig retter pistolen mod den
Jesus-tænkende cowboy, men vi der ser på lærer, at det er ærkedumt ikke at
give fjenden dødsstødet, når chancen har budt sig. På den måde kan man jo
faktisk kalde de fleste westerns for bibelfortællinger, - dog ikke
NT-fortællinger, for her ville helten lade sig skyde af skurken, mens han
rækker ham sin skjorte. Men ingen tror jo i virkelighedens verden på sådanne
excesser, det overlader man roligt til en hr Jesus, - som også er meget
bedre rustet til at modstå tidens tand, det er jo ikke så slemt at blive
skudt/slået ihjel, når man ved man lever evigt.

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 02-04-05 12:12

"Knud Larsen" skrev

[ ... ]
> Det lyder som en typisk Western, ...

Ja, tanken er nærliggende ...

Men, men, men ... ordene er skrevet i deres *åndelige* betydning som en
vejledning. Det er jo ikke nogen hemlighed, at mange mennesker, regeringer
osv. (navnlig de *skyldige*) forsøger at spænde ben for et globalt
retsopgør.
Eksempelvis vil den IKKE-demokratiske úlovlige regering i Sudan nu ikke
anerkende Domstolens nyvundne kompetance.

> [...]
> bedre rustet til at modstå tidens tand, det er jo ikke så slemt at blive
> skudt/slået ihjel, når man ved man lever evigt.

Undervudér ikke Guds almagt mht. straffeudmåling, se fx. ...
3716 news:Ykz2e.108147$Vf.4154493@news000.worldonline.dk

Med venlig hilsen,
File-number: 3753

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 06-04-05 10:27

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... ]
> NB! Dette indlæg er X-postet til ...
>
> dk.livssyn.kristendom
> dk.politik
[ ... ]
> [...]
> Den Internationale Straffedomstol.
[ ... ]
> Once upon a time there was a squirrel ...

Interrupt from ...

Date: 4. april 2005 CET 18:35
Subject: Re: SETI - Perhaps the first prove
3792 news:51e4e.109497$Vf.4161685@news000.worldonline.dk

News:

=== citat start ===

DR 1 s137 ons apr (2005, CET) 10:41:05

05:39

Anklages for forbrydelser i Darfur

FN's generalsekretær Kofi Annan har
givet den internationale domstol i Haag
navne på 51 sudanere, der er mistænkt
for at have begået myrderi, voldtægt og
plyndring i provinsen Darfur.

Navnene på listen er indsamlet af en
kommision sidste år. Den meddelte, at
Janjaweed-militser, der støttes af
styret i Khartoum, begik massedrab på
civile og foretog systematisk voldtægt
og nedbrænding af sorte bønders huse.

Darfur-sagen en den første, der er
blevet henvist af FN's sikkerhedsråd
til tribunalet i Haag.

Tribunalet er verdens første permanente
internationale straffedomstol.

=== citat slut ====

The Truth:

"... Would you like to be unafraid of the man in authority ?
Then do what is good ... "
(Rom.13,3)

"... Vil du være fri for at frygte Øvrigheden,
da gør det gode ... "
(Rom.13,3)

Heaven-Break:
(2005-04-06, CET 11:23)