Kommunistisk økonomi er kapitalismen langt~
Fra : GB

Dato : 01-04-05 04:49

- men alligevel kan det undre, at de i Nordkorea gang på gang må sulte:

Familierne havde ingen adgang til kød, frugt eller grøntsager og
eksisterede udelukkende på majsgrød, ris og i stigende grad agerngrød,
som bliver kogt og tørret, før det koges til en bitter suppe. Mange
familier har ikke mere spiseolie, der er et vigtigt fødevaresupplement
for specielt ammende mødre.

'Derudover har (Nordkoreas) offentlige distributionssystem for nylig
skåret (byfamiliernes) rationstørrelse ned fra 300 gram ris til 250
gram ris pr. dag. Det er, hvad folk i Nordkorea lever af, dag ud og dag
ind, uden kød, proteiner og grøntsager bortset fra hvad de måske kan
jage i skoven eller få fra familiemedlemmer på landet,' sagde Tony
Banbury.

Det er måske den onde onde kapitalismes skyld, at de lever af agern?
Eller, hey, man kan jo ikke lave en omelet uden at knuse et æg, vel?
Eller: Revolutionen har sin pris! Øh - det er deres kultur!!! - hvad
kan vi ellers finde på af floskler?

Hvis nogen gør noget voldeligt ved de talentløse svanse i toppen af det
fængsel, som de kalder Nordkorea, og de "nogen" skulle vise sig at være
USA - mon så vi atter skal se fredsfløjens protester imod dette
folkeretsstridige overgreb på et uskyldigt land og dets stakkels folk?
Stakkels, dét er de - men man hører ikke megen hadefuld fordømmelse
eller marcherende protester imod de illegitime undertrykkere. Det er
lettere og billigere og mindre kompliceret at hade USA (og Israel).

--
"Propaganda does not deceive people; it merely
helps them to deceive themselves." Eric Hoffer

Fra : Trans

Dato : 02-04-05 08:04

GB wrote:
> [...]
sulte:

> Familierne havde ingen adgang til kød, frugt eller
> grøntsager og eksisterede udelukkende på majsgrød,

Det skyldes jo El Nino (beklager at jeg ikke kan klare det spanske n
på denne PC). Men jeg kan ikke forstå, hvorfor vejret pludseligt
bliver bedre, når man kommer syd for den 38. (er det ikke den 38.? )
breddegrad eller går over graensen til Kina. Jeg lurer på, om barnet
ikke hedder Kim.

Bent