En tudehistorie opbygges - Kaare R. Schou ~
Fra : GB

Dato : 01-04-05 04:46

I dagens Jyllands-Posten giver Jesper Langballe et godt eksempel på
mediernes manglende objektivitet i forhold til den danske
udlændingepolitik. Den kan så tilføjes tre års hetz mod Bertel Haarder
fra DRs P1 også med udgangspunkt i enkeltsager. Her lidt fra Manipulation
i TV:

Som folketingsmand er jeg normalt uden kendskab til enkeltsager, men i
det seneste tilfælde fra Frederikshavn har jeg tilfældigvis fået indblik,
dels i selve sagen, dels i TV 2’s journalistiske metode, som har været
bevidst manipulerende.

Da jeg i sandhedens interesse forsøgte at forklare TV 2’s politiske
redaktør, Kaare Skov, den rette sammenhæng, blev jeg løgnagtigt hængt ud
af redaktionen som affærens hovedskurk. Men oplysningerne blev stadig
fortiet.

I min egenskab af Dansk Folkepartis udlændingeordfører blev jeg 11/3
kontaktet af den kurdiske armenier, Ato Hasakhani, der søgte min hjælp.
Han og hans familie (kone og fire børn) havde befundet sig i Danmark i
syv et halvt år og skulle nu tvinges til Armenien.

Jeg syntes, det lød drastisk, og selvom jeg intet har med disse
afgørelser at gøre, lovede jeg at undersøge sagen, hvilket jeg fik
fuldmagt til. Ato var i 1993 rejst fra Armenien til Rusland for at undgå
militærtjeneste. I 1995 havde han fået kone og (dengang to) børn til
Rusland, og i 1997 rejste de til Danmark.

I Udlændingestyrelsen viste det sig, at siden familien satte sine ben på
dansk grund, har den modtaget en endeløs stribe af afslag på asyl og
humanitær opholdstilladelse. Selv efter de gamle regler fra før
systemskiftet i 2001 har ingen myndighed fundet skygge af begrundelse for
ophold i Danmark. For hvert afslag fabrikerede Ato Hasakhani en ny
ansøgning. Det afgørende var imidlertid, at man indtil for nylig ikke har
kunnet tvangshjemsende til Armenien, ligesom man f.eks. stadig ikke kan
det til Irak.

Disse lande frygter, at de så vil skulle modtage flere ad gangen, end de
mener at kunne klare. Først nu er der kommet en dansk-armensk aftale i
stand, og dermed var klokken faldet i slag for familien Hasakhani. De
betingelser har familien kendt hele tiden under det ulovlige ophold. Jeg
synes stadig, det er lidt synd for børnene, men de har alene deres far at
takke for den situation. For resten er den ikke meget værre end for
familien, da den kom hertil. Også da skulle de til at lære et nyt sprog.
En nærmere gennemgang af TV2s dækning af sagen bekræfter Langballes
udlægning. Hverken i artiklen på TV2 Online, eller i tre indslag i
Nyhederne (21/3-05: Kl. 10/16/19)- fremgik det at manden har undgået
udvisning ved bevidst misbrug af ankemulighederne. Langballes uddybende
forklaring blev ikke vist, og integrationsminister Rikke Hvilshøj gemtog
stort set det Kaare R. Schou ikke fik fraklippet af Langballe.

TV2 Nyhederne er ikke et sekterisk magasinprogram på en snæver
radiokanal, men et af de medier som den brede befolkning får sine daglige
nyhedsinformationer fra. De blev vidner til fire minutters gråd og
grådkvalte stemmer fra den udviste og hans danske ven, godt 30 sek.
introduktion i flere småbidder- og godt gemt i det ene indslag
kommentarer fra Langballe og Hvilshøj, hvoraf førstnævnte har fået
fraklippet essensen i hans argumentation og blot blev tildelt 12
sekunder.

Der rettes fokus på at de udviste var velintegreret og talte dansk, og
det blev flere gange fremhævet som et argument i sig selv - at nu havde
de været her i hele 7,5 år. Manden kan på ingen måde være berettiget til
asyl - indvandringsstoppet blev vedtaget for 32 år siden! Rendyrket
følelsesporno med en klar politisk slagside.

--
"Propaganda does not deceive people; it merely
helps them to deceive themselves." Eric Hoffer

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-05 12:05

> [...]
> redaktør, Kaare Skov, den rette sammenhæng, blev jeg løgnagtigt hængt ud
> af redaktionen som affærens hovedskurk. Men oplysningerne blev stadig

Ja - jeg er enig. Jesper Langballe er en rigtig tudeprinsesse.

LU

Fra : Kim2000

Dato : 02-04-05 12:57

> [...]
> Jeg
> synes stadig, det er lidt synd for børnene, men de har alene deres far

Der er jo ikke noget nyt i at medierne manipulere eller sætter en
bestemt vinkel på historien for at virke politisk korrekt. Hvis
Langballes forklaring holder vand, og han er ikke kendt for lyve, bare
for at være et fæhoved, så er der slet ingen sag, det har sikkert
irriteret mediet voldsomt, nu man havde indslaget klart. Naturligvis
skal en armenier ikke have opholdstilladelse i landet, bare for nu at
spørge; havde manden og hans kone et arbejde eller modtog de bistand?

mvh
Kim

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk