The International Energy Agency is to prop~
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 31-03-05 18:53

http://english.aljazeera.net/NR/exeres/655B03B0-32C2-4BF7-A3E8-F7EFD8144333.htm

The International Energy Agency is to propose drastic cutbacks
in car use to halt continuing oil-supply problems. Those cutbacks
include anything from car-pooling to outright police-enforced
driving bans for citizens.

Ovenstående må siges at stå i stærk kontrast, i forhold til signaler man
ellers
har modtaget, jeg så DR2-Viden-om, motorvej ring 3 skulle udvides fra 4 til
6 spor
p.g.a. den stigende trafik i de kommende år, et kæmpe project,,

Jan Rasmussen

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 31-03-05 19:16

"Jan Rasmussen" <1@1.1> skrev i en meddelelse
> http://english.aljazeera.net/NR/exeres/655B03B0-32C2-4BF7-A3E8-F7EFD8144333.htm

An advance briefing of the report, titled Saving Oil in a Hurry:
Measures for Rapid Demand Restraint in Transport, states this succinctly.

Her er den omtalte rapport ,
http://www.iea.org/textbase/work/2005/oil_demand/background.pdf

Saving Oil in a Hurry : Measures for Rapid Demand Restraint in Transport

International Energy Agency

FOREWORD
During 2004, oil prices reached levels u n p r e c e d e n t e d in recent
years. Many IEA member
countries and non-member countries alike are concerned about oil costs and
oil security, and
are looking for ways to improve their capability to handle market
volatility. This book aims to
provide assistance.

Jan Rasmussen

Fra : Croc®

Dato : 31-03-05 20:21

On Thu, 31 Mar 2005 19:52:37 +0200, "Jan Rasmussen" <1@1.1> wrote:

> [...]
>6 spor
>p.g.a. den stigende trafik i de kommende år, et kæmpe project,,

Vi har råd til det, vi eksporterer jo olie.

Regards Croc®

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 31-03-05 21:43

"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Vi har råd til det, vi eksporterer jo olie.

Ja det er korekt, et hurtigt kig på
http://www.ens.dk/graphics/Energi_i_tal_og_kort/energidata_kort/download_kort/energistroemme/Flow2003-DK.pdf
fortæller at det ser meget ok ud på forsynings siden for Danmakr, i 2003,
producerede 'vi' 780' exporterede 574' ~

Prisen på nordsø olien følger verdensmarket prisen, så tror du regeringen at
villig til en
25% afgiftnedsættelse når benzinprisen i 2007 passere 12 kr. for at undgå
'lynchstemning'
og økonomisk nedtur.

Jan Rasmussen
Peak Oil is no secret. Its chief opponent is something called denial

Fra : Knud Larsen

Dato : 31-03-05 23:31

"Jan Rasmussen" <1@1.1> wrote in message
> [...]

> at villig til en
> 25% afgiftnedsættelse når benzinprisen i 2007 passere 12 kr. for at undgå

Det er mange år siden Auken gik ind for en pris på 20 kr/liter, og der
kommer vist ikke noget oprør i DK, selv om prisen kommer op på fx 25
kr/liter, - vi æder de afgifter vi bliver præsenteret for.

Iøvrigt talte man på samme måde for 32 år siden, men det gik i sin mor igen,
da priserne faldt, - man kunne ellers have nået meget langt mht andre
energiformer på de 32 år, men sådan er menneskene ikke indrettede. Nu har
man jo fundet ud af at kloden bryder sammen om 50 år og at man burde gøre
noget, men det gør man selvfølgelig ikke, dvs Danmark vil måske kaste nogle
milliarder i projekter, der forslår som en dråbe i havet, - det giver
prestige rundt omkring i verden som Jelved og Auken siger, og de får så
stående ovationer rundt omkring, og det skulle være dejligt at opleve.

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 06-04-05 09:37

> [...]

> villig til en
> 25% afgiftnedsættelse når benzinprisen i 2007 passere 12 kr. for at undgå

Nul -

Det *Allersidste* enhver Dansk Regering vil gøre er at lade penge ligge
"uudnyttede hen" hos Borgerne!!

Det *Næstsidste* er at unlade at bruge hver en klink så snart de får
snitterne i den.

De extra indtægter vil blive brugt på at puste "velfærdsboblen" yderligere
op - til glæde for Politikernes Menigsmålinger og til skade for vores børn
som vil være sidde med Aben når "velfærden" tager en Kold Tyrker.