Godt vi fik startet den krig
Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 31-03-05 12:52

http://www.dr.dk/nyheder/udland/article.jhtml?articleID=244207

Her ser man så nogle af følgerne af den krig som absolut skulle startes i en
fart, da våbeninspektørene sagde at de var tæt på at afslutte deres arbejde
og at SH VAR begyndt at samarbejde

citat:
USA har ikke nogen umiddelbar kommentar til Jean Zieglers rapport.
citat slut

Nej det kan jeg godt forstå. Det har efterhånden været dyrt at få kontrol
over den olie

Føj for satan, må må man have det dårligt som amerikaner idag

Peter

Fra : morten sorensen

Dato : 31-03-05 13:06

Peter K. Nielsen wrote:
> [...]
> fart, da våbeninspektørene sagde at de var tæt på at afslutte deres arbejde

Der er også lige en anden kommentar i rapporten:

"Derimod nævner han ikke oprøret i Irak som årsag. Hjælpeorganisationer
peger ellers ofte på det, som en af grundene til at det er svært at få
tilstrækkeligt med mad frem til alle områder i landet."

Nu ved jeg ikke hvilke hjælpeorganisationer der er tale om - men
billedet ser mere måske kompliceret ud end at det alt sammen er USAs (og
DKs) skyld.

Når det så er sagt, er det svært at forestille sig et virkeligt godt
forløb hvis nu krigen ikke var kommet. Sanktionerne var næppe blevet
hævet - så de 4% havde nok været mere idag. Om de havde været 7.7% er
svært at vide.

Jo før krigen dernede slutter, jo bedre - det er jeg ikke i tvivl om.
Næsten ligegyldigt hvordan den slutter og hvem der 'vinder'.

--

morten sorensen

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 31-03-05 13:40

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> [...]
> peger ellers ofte på det, som en af grundene til at det er svært at få
> tilstrækkeligt med mad frem til alle områder i landet."

jamen det er jo så måske fordi oprøret ikke spiller den store rolle i den
her sammenhæng

> [...]
> forløb hvis nu krigen ikke var kommet. Sanktionerne var næppe blevet
> hævet - så de 4% havde nok været mere idag. Om de havde været 7.7% er

der er ingen der taler om at krigen ikke var kommet under alle
omstændigheder på et eller andet tidspunkt, men hvis nu ikke USA, England og
Spanien, med DK som en lille logrende hund, havde valgt at gå enegang og
starte krigen i al hast, så havde man måske haft tid til at bruge lidt af
efterretningvæsenernes kræfter på at undersøge den humanitære situation, og
FN havde haft til til at forberede tiden efter krigen, så noget af dette
kunne være undgået

> Jo før krigen dernede slutter, jo bedre - det er jeg ikke i tvivl om.
> Næsten ligegyldigt hvordan den slutter og hvem der 'vinder'.

Enig

Peter

Fra : morten sorensen

Dato : 31-03-05 13:55

Peter K. Nielsen wrote:

> [...]
> efterretningvæsenernes kræfter på at undersøge den humanitære situation,

Jeg tror desværre at man havde så gode efterretninger som man kunne få;
mere tid havde ikke forbedret dem, da det tyder på at det snarere var
politiske tolkninger (evt manipulationer) af dem der blev brugt som
ballast for at gå i krig.

Spørgsmålet er hvad der var sket med sanktionerne havde man ikke gået i
krig - havde man hævet dem eller ændret dem?

> og
> FN havde haft til til at forberede tiden efter krigen, så noget af dette
> kunne være undgået

Det er ihvertfald klart at USA som forventet er ganske formidable til
angrebskrig - og stort set lige så ringe til det efterfølgende.
Tyskland, Vietnam, Somalia, Panama, Nicaragua osv - her er det ikke
imponerende hvad man har gjort efter krige.

--

morten sorensen

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 31-03-05 14:23

> [...]
>
> Spørgsmålet er hvad der var sket med sanktionerne havde man ikke gået i
> krig - havde man hævet dem eller ændret dem?

Åhh med den stemning man havde fået pisket op er jeg såmænd sikker på at man
godt kunne have forlænget sanktionerne et par måneder mere

> [...]
> Vietnam, Somalia, Panama, Nicaragua osv - her er det ikke imponerende hvad

åhh - netop tyskland er vel et af de få eksempler på at det KAN gå godt,
hvis man er villig til at betale hvad det koster. ret skal være ret, og jeg
tænker her bl.a på Marshallhjælpen, og den øvrige støtte der blev givet til
Europa efter ww2

Peter

Fra : morten sorensen

Dato : 31-03-05 14:39

Peter K. Nielsen wrote:

> [...]
> tænker her bl.a på Marshallhjælpen, og den øvrige støtte der blev givet til

Jeg tænker ikke på Marshall-hjælpen, men på deres afnazificering og
ny-indoktrinering af befolkningen i deres sydlige zone. det gjorde klart
mere skade end gavn.

Marshall-hjælpen var hjælp på samme måde som meget af den bilaterale
danske ulandsbistand er det.

--

morten sorensen

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 31-03-05 14:57

> Jeg tænker ikke på Marshall-hjælpen, men på deres afnazificering og
> ny-indoktrinering af befolkningen i deres sydlige zone. det gjorde klart
> mere skade end gavn.

hvordan det?? - Jeg synes da netop at man kan se forskellen på amerikanernes
indsat også i den henseende og andres indsats, netop ved at se hvor den
nazistiske bevægelse står stærkest idag. Det er i de gamle østlande som
Brandenburg, Mecklenburg-Vorpommern, Thürringen og lignende områder hvor USA
ikke havde den store indflydelse

> Marshall-hjælpen var hjælp på samme måde som meget af den bilaterale
> danske ulandsbistand er det.

Men er vi enige om at den var et væsentlig bidrag til at bringe Europa på
fode igen??

Peter

Fra : morten sorensen

Dato : 31-03-05 15:14

Peter K. Nielsen wrote:

> [...]
> Brandenburg, Mecklenburg-Vorpommern, Thürringen og lignende områder hvor USA

I den gamle britiske og franske zone er der vel heller ingen problemer
med nazismen. Den sovjetiske derimod har en del ballade.

> Men er vi enige om at den var et væsentlig bidrag til at bringe Europa på
> fode igen??

Mja - den medvirkede til at USA blev verdens økonomiske lokomotiv. Og
trak Vesteuropa med. Det er dog et kompliceret spørgsmål; min eneste
pointe er bare at hjælpen ikke var så superhumanitær og uegennyttig som
nogle vil gøre den til.

--

morten sorensen

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 31-03-05 15:26

> I den gamle britiske og franske zone er der vel heller ingen problemer med
> nazismen. Den sovjetiske derimod har en del ballade.

Enig, så konklusionen er at de ikke gjorde det så ringe endda

> [...]
> Vesteuropa med. Det er dog et kompliceret spørgsmål; min eneste pointe er
> bare at hjælpen ikke var så superhumanitær og uegennyttig som nogle vil

Jamen det kan vi da hurtigt blive enige om. USA gør meget sjældent noget som
udelukkende er til andre sfordel. Men det ændrer jo ikke på det faktum at vi
fik glæde af det - at de så også fik det bekymrer mig ikke så meget

Peter

Fra : morten sorensen

Dato : 31-03-05 15:37

Peter K. Nielsen wrote:

> Enig, så konklusionen er at de ikke gjorde det så ringe endda

Nej - de greb det helt forkert an ved starten ved at fjerne alle der
kunne noget - læger, politi, osv - fordi de havde været medlem af
nazisterne og sendte folk til omskoling.

Denne praksis stoppede de først når det bare ikke virkede - og de kunne
se at deres allierede klarede det meget bedre ved at lade det civile
samfund mere eller mindre køre videre som det havde gjort.

De prøver/prøvede reelt det samme i Irak - med samme kaos som resultat.

--

morten sorensen

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 31-03-05 15:48

> Nej - de greb det helt forkert an ved starten ved at fjerne alle der kunne
> noget - læger, politi, osv - fordi de havde været medlem af nazisterne og
> sendte folk til omskoling.

jamen det er vel et forståeligt dillemma. for alternativet havde jo været at
et torturoffer kunne møde sin bøødel på gaden, eller at den lokale partiboss
fik loov at beholde sin magtbase. Jeg forstår godt din pointe, men forstår
omvendt også amerikanernes dilemma

> [...]
> mere eller mindre køre videre som det havde gjort.
>
> De prøver/prøvede reelt det samme i Irak - med samme kaos som resultat.

ja for dilemmaet er vel det samme. Problemet er jo at intet er sort/hvidt

Peter

Fra : Croc®

Dato : 31-03-05 17:44

On Thu, 31 Mar 2005 16:47:37 +0200, "Peter K. Nielsen"
<nixen@bixen.dk> wrote:

>ja for dilemmaet er vel det samme. Problemet er jo at intet er sort/hvidt

Man kan jo ågså fremvise deres dobbeltmoral. De har vedtaget at
eksportere kampfly til Pakistan. Fly der på sigt måske dræber deres
egne statsborgere.

Regards Croc®

Fra : morten sorensen

Dato : 31-03-05 18:06

Peter K. Nielsen wrote:

> [...]
> fik loov at beholde sin magtbase. Jeg forstår godt din pointe, men forstår

Amerikanerne så på det for firkantet imho; det svarer lidt til at alle i
DDR der havde været medlem af SED blev forkastet (hvad der også var en
del stemning for at man skulle). Problemet er bare at så stor en del af
civilsamfundet mere eller mindre skulle være medlem af disse, så det
virker lidt fod-skyde-agtigt at kriminalisere det efterfølgende.

--

morten sorensen

Fra : Tim

Dato : 31-03-05 13:09

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message
> [...]
> over den olie
>
> Føj for satan, må må man have det dårligt som amerikaner idag

Snippet: (læg særligt mærke til sidste sætning)

"
Rapporten er skrevet af den schweiziske sociologiprofessor Jean Ziegler. Han
konkluderer, at situationen for børnene i Irak er en direkte følge af krigen
ledet af koalitionsstyrken.

[...]

Jeg ville have det rigtig godt som amerikaner idag, og er stolt over vores
regering fordi de bakkede op om at få smidt Saddam på porten.

Det er rart at vide, at man har stemt på det rigtige parti.

At der så eksiterer en eller anden obskur farvet sociologiprofessor et eller
andet sted i Schweiz, der lader hånt om hvad hjælpeorganisationerne sige (er
burde vide hvordan det _faktisk_ forholder sig), kan nok ikke rigtig få
nogens pis i kog.

Tim

Fra : morten sorensen

Dato : 31-03-05 13:12

Tim wrote:

> Jeg ville have det rigtig godt som amerikaner idag,

Det er flertalet af amerikanere så ikke enige med dig i.

> og er stolt over vores
> regering fordi de bakkede op om at få smidt Saddam på porten.

Desværre gik planen ikke videre end til at smide ham på porten.

Uanset at man ikke kan lide resultatet, er det imho godt at nogle med
sammenlignelige tal belyser hvad der sker i Irak; der er utroligt meget
'reguleret' information dernedefra og meget lidt konkret.

--

morten sorensen

Fra : Tim

Dato : 31-03-05 13:55

> Det er flertalet af amerikanere så ikke enige med dig i.

Det har jeg så heller ikke påstået.

> Desværre gik planen ikke videre end til at smide ham på porten.

.... og efterfølgende sørge for, at skabe en demokratisk proces, så landet
kan hjælpe sig selv.

> Uanset at man ikke kan lide resultatet, er det imho godt at nogle med
> sammenlignelige tal belyser hvad der sker i Irak; der er utroligt meget
> 'reguleret' information dernedefra og meget lidt konkret.

Der er, efter min mening, så mange forskellige bud på diverse tal, at det er
nærmest ubrugeligt; eller i bedste fald kun kan bruges til at misvise.

Et af buddene på tabstallet efter invasionen lød på "mellem 10.000 og
180.000".

Det siger sig selv, at den slags oplysninger er aldeles ligegyldige.

Tim

Fra : morten sorensen

Dato : 31-03-05 14:06

Tim wrote:
> "morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> Det har jeg så heller ikke påstået.

> ... og efterfølgende sørge for, at skabe en demokratisk proces, så landet
> kan hjælpe sig selv.

Jeg synes nu snarere det ligner oprettelsen af en amerikansk/vestlig
satellit-stat; tiden vil vise hvad der sker - om Irak for lov til at
bede om at alle troper forlader landet.

> Der er, efter min mening, så mange forskellige bud på diverse tal, at det er
> nærmest ubrugeligt; eller i bedste fald kun kan bruges til at misvise.

Ja - og desværre synes jeg at de klareste eksempler på fordrejninger
sker i den anerkendte presse, hvor artikler der ikke priser udviklingen
ofte ikke trykkes. Der er tegn på en kedelig selvcensur.

> Et af buddene på tabstallet efter invasionen lød på "mellem 10.000 og
> 180.000".
>
> Det siger sig selv, at den slags oplysninger er aldeles ligegyldige.

Mon ikke man ved det mere præcist nu?

--

morten sorensen

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 31-03-05 13:44

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message
> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> en
> arbejde

> Snippet: (læg særligt mærke til sidste sætning)

ja hvad er det du ikke forstår ved den? GWB var reelt den der ville denne
krig. Hans første embedsperiode kan man undskylde med var en "fejltagelse"
men anden gang blev han valgt "fair and squair", så det amerikanske folk
bærer et medansvar

> [...]
> regering fordi de bakkede op om at få smidt Saddam på porten.
>
> Det er rart at vide, at man har stemt på det rigtige parti.

ja Åbenbart findes der så mange amerikanere der er SÅ uintilligente at de
tror at eneste alternativ var at lade SH blive ved magten i al evighed. At
de samme mennesker så var med til at støtte SH uhyrligheder i begyndelsen er
så behændigt glemt

> [...]
> (er
> burde vide hvordan det _faktisk_ forholder sig), kan nok ikke rigtig få

Den lader vi lige stå lidt..........................LOOOOOOOOOOOL for en
argumentation

Peter

Fra : Tim

Dato : 31-03-05 13:48

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message

> Den lader vi lige stå lidt..........................LOOOOOOOOOOOL for en
> argumentation

Hvad er det du ikke forstår? Som dr.dk faktisk skriver i det indlæg du
henviser til, så negligerer "professoren" den almene holdning til
spørgsmålet. Vel at mærke en holdning der er baseret på
hjælpeorganisationerne, der faktisk _ved_ hvad de snakker om. Det _er_ trods
alt dem, der rent praktisk oplever problemerne hver dag, og ikke en eller
anden ligegyldig professor, der sidder og spinder sine egne _teorier_
sammen.

Tim

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 31-03-05 14:42

> [...]
>>

> Hvad er det du ikke forstår? Som dr.dk faktisk skriver i det indlæg du
> henviser til, så negligerer "professoren" den almene holdning til

nej han negligerer det ikke. Han er kommet til den konklusion at oprøret
IKKE har haft nogen indflydelse på situtionen i den her sammenhæng, og
derfor nævner han det ikke som en af grundene.

> [...]
> alt dem, der rent praktisk oplever problemerne hver dag, og ikke en eller
> anden ligegyldig professor, der sidder og spinder sine egne _teorier_

og det er her det sjove kommer ind. Hvis du læser rapporten vil du se at
proffessoren for det første ikke er en ligegyldig professor, og for det
andet at rapporten er velafbalanceret nærmest pro USA, men du mener altså at
en hjælpeorganisation der kun anskuer et problem ud fra deres egne opgaver
er mere troværdige end en undersøgelse der tager ALLE forhold i betragtning.
Se det er interessant. Ud fra den argumentation, så kan jeg argumentere for
fri hastighed på Danmarks landeveje. se blot her:

Jeg skaber valuta indtægter i millionklassen til Danmark. Hvis man
måtte/kunne køre dobbelt så stærkt ville jeg kunne nå 20 % flere møder på en
dag, og dermed øge indtjeningen med 20% samme problem gør sig gældende for
alle andre eksportsælgere, så derfor skyldes det hastighedsgrænserne at
Danmarks eksport ikke er størrer. Dette er naturligvis noget vrøvl, som
enhver med bare en smule overblik kan se - men det kræver at man tager andre
faktorer med ind i billedet. Det er også en stærkt forenklet sammenligning,
men en hjælpe organisation ser nu engang kun tingene udfra deres egen
synsvinkel - og sådan skal det også være.

Peter

Fra : Tim

Dato : 01-04-05 09:27

> [...]

> IKKE har haft nogen indflydelse på situtionen i den her sammenhæng, og
> derfor nævner han det ikke som en af grundene.

.... og deri er han uenig med de organisationer, der faktisk _ved_ hvad der
foregår. Han sidder bare og teoretiserer, og tager ikke hensyn til folk med
førstehåndsviden.

Aldeles useriøst og utroværdigt.

> [...]
> en hjælpeorganisation der kun anskuer et problem ud fra deres egne opgaver
> er mere troværdige end en undersøgelse der tager ALLE forhold i

Når hjælpeorganisationerne der faktisk _arbejder_ dernede, fortæller at det
er _oprørere_ der forhindrer dem i deres arbejde, (og det er jo det artiklen
går ud på), ja så er jeg inklineret til at tage deres ord for gode varer.
Det _er_ jo, som sagt, _dem_ der står ansigt til ansigt med oprørerne, men
han sidder hjemme i sit sikre støvede kontor, og klaprer løs på tasterne.

> [...]
> men en hjælpe organisation ser nu engang kun tingene udfra deres egen
> synsvinkel - og sådan skal det også være.

Vældig underholdende, men fuldstændig ligegyldigt. Hvis du skulle bruge et
eksempel der ville holde, kunne det se ud som følger:

En mand har kørt bil jævnligt i 20 år, og _ved_ (fordi han selv oplever
det), at trafikken glider bedre, når alle kører ca. samme hastighed på
motorvejen. Nu sidder der så en eller anden obskur professor (uden kørekort)
et eller andet sted, og påstår at det ikke passer.

Tim

Fra : morten sorensen

Dato : 01-04-05 09:39

Tim wrote:

> [...]
> går ud på), ja så er jeg inklineret til at tage deres ord for gode varer.

Det kan ikke være ligegyldigt hvilke hjælpeorganisationer der er tale
om. De skal helst være uafhængige for at deres ord har vægt i denne
sammenhæng.

Bare et tankeeksperiment:

Hvad ville den danske modstandsbevægelse have gjort hvis DK sultede
under WW2 og tyskerne kom med mad til danskerne? Jeg har svært ved at
tro at de havde ladet det ske uden at sabotere. (Nu ved jeg
modstandsbevægelsen ikke var en homogen størrelse - så nogle havde nok
afholdt sig, men ikke alle tror jeg)

Passer det, kan man spørge hvis skyld det er folket sulter. Er det
besættelsesmagten eller sabotørerne?

--

morten sorensen

Fra : Bo Warming

Dato : 01-04-05 10:57

> [...]
> tror jeg)
>
> Passer det, kan man spørge hvis skyld det er folket sulter. Er det

Der er ikk een årsag, een virkning vedr sådant

Tyskerne ville have allieret sig med landbruget og blæst på vore latterlige
og uinteressante kommunister, hvis vi havde været dumme nok til i Bopa og
Holger Danske at søge at hindre landsbrugseksport.

At vi intet væsentligt gjorde, viser at Scavenius var FOLKERS HJERTERS MAND
og drengestreger med at myrde tyskvenlige danskere og tyske soldater svarer
til de autonomes mange forsøg på at myrde politi og Glistrup mm -
psykopatisk, uigennemtænkt pjat, men heldigvis er kompetencen lav i de
kredse.

Fra : morten sorensen

Dato : 01-04-05 11:05

Bo Warming wrote:

> [...]
> latterlige og uinteressante kommunister, hvis vi havde været dumme nok
> til i Bopa og Holger Danske at søge at hindre landsbrugseksport.

Nu talte jeg om det stik modsatte - at tyskerne kom med mad til et
sultende DK.

> [...]
> soldater svarer til de autonomes mange forsøg på at myrde politi og
> Glistrup mm - psykopatisk, uigennemtænkt pjat, men heldigvis er

Læser du hvad der skrives eller ser du kun nøgleord som 'tysker',
'sabotør' hvorefter du fylder resten ind efter behag?

Jeg kan slet ikke se relevansen ift det skrevne.

--

morten sorensen

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 01-04-05 12:15

> [...]
> foregår. Han sidder bare og teoretiserer, og tager ikke hensyn til folk

Prøv nu lige at læse rapoorten, og gentag så lige at den er useriøs og
utroværdig

> eller

Hvis din arfumentation skal holde vand, så vil det være ensbetydende med at
det udelukkende er hjælpeorganisationerne der kan afskaffe problemet

> [...]
> han sidder hjemme i sit sikre støvede kontor, og klaprer løs på tasterne.

Du må være DFer, med det utroligt snævre og forenklede syn du anlægger.

har du spekuleret over om den der konstruerer fly udelukkende spørger
piloter til råds inden de bygger et fly, eller tror de der også er folk
indblndet som aldrig har siddet i et fly????

> [...]
> kørekort)
> et eller andet sted, og påstår at det ikke passer.

jeps et ligeså godt eksempel. som også viser at det er noget vrøvl når du
påstår at kun nødhjælpsorganisationerne ved hvor problemerne er.

Peter
som har kørt bil i over 20 år

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 31-03-05 15:21

"Tim" wrote

> [...]
> ellers ofte på det, som en af grundene til at det er svært at få
> tilstrækkeligt med mad frem til alle områder i landet.

Jeg læser det som om at modstandsbevægelsens indsats mod besættelsesmagten
ikke er årsag til nøden. Kun besættelsesmagten.

> Det er rart at vide, at man har stemt på det rigtige parti.

Sådan føler jeg også - specielt fordi mit parti var og er modstander af den
forbandede krig.

- Jensby

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 31-03-05 13:50

Peter K. Nielsen wrote:
> [...]
> kontrol over den olie
>
> Føj for satan, må må man have det dårligt som amerikaner idag

Og dansker. Vi er stadig med helt oppe i BushCo's tolvfingertarm. Intet
kan stoppe os. Hverken tortur, sultedød eller opstilling af et
"demokratisk" system, som er designet til ikke at kunne fungere - i
hvert fald ikke demokratisk.

Vi er yderst medskyldige i hele molevitten.

Her skal nok tilføjes: Man _burde_ have det dårligt som ... osv.

Men aggressions og besættelsestilhængerne har sikkert hele opdateret
batteriet af dårlige undskyldninger, efterrationaliseringer, sofisteri
og lodrette propagandaløgne.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 31-03-05 14:43

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> [...]
> hvert fald ikke demokratisk.
>
> Vi er yderst medskyldige i hele molevitten.

fuldstændig enig

> Her skal nok tilføjes: Man _burde_ have det dårligt som ... osv.

ja Okay

> Men aggressions og besættelsestilhængerne har sikkert hele opdateret
> batteriet af dårlige undskyldninger, efterrationaliseringer, sofisteri
> og lodrette propagandaløgne.

Ja DET er der ingen tvivl om - se bare tråden her

Peter

Fra : Henri Gath

Dato : 31-03-05 19:03

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Men aggressions og besættelsestilhængerne har sikkert hele opdateret
> batteriet af dårlige undskyldninger, efterrationaliseringer, sofisteri
> og lodrette propagandaløgne.

Åh, luk røven.......

Fra : Croc®

Dato : 31-03-05 20:11

On Thu, 31 Mar 2005 20:03:08 +0200, "Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote:

>Åh, luk røven.......

Kom det meget sigende fra Gath/gat.

Regards Croc®

Fra : Croc®

Dato : 31-03-05 17:38

On Thu, 31 Mar 2005 13:52:20 +0200, "Peter K. Nielsen"
<nixen@bixen.dk> wrote:

> [...]
>over den olie
>
>Føj for satan, må må man have det dårligt som amerikaner idag

Spild af energi, da alt hvad USA gør når bare det går ud over muslimer
er godt.

Regards Croc®

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 31-03-05 18:28

"Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message

> Spild af energi, da alt hvad USA gør når bare det går ud over muslimer
> er godt.

ja det må vel være konklusionen

Peter

Fra : Henri Gath

Dato : 31-03-05 19:05

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> ja det må vel være konklusionen
>
> Peter

Nej, konklusionen er at du er hjernedød...

Fra : Henri Gath

Dato : 31-03-05 19:04

"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Spild af energi, da alt hvad USA gør når bare det går ud over muslimer
> er godt.

Du har vel stadig et idolbillede af Saddam -din store helt- hængende i dit
lille studentikose værelse?

Fra : Croc®

Dato : 31-03-05 20:13

On Thu, 31 Mar 2005 20:04:10 +0200, "Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote:

>Du har vel stadig et idolbillede af Saddam -din store helt- hængende i dit
>lille studentikose værelse?

Hele halvanden linie uden nævnelse af fækale referencer og endda med
fremmedord, det må være ny rekord.

Regards Croc®

Fra : Henri Gath

Dato : 31-03-05 18:58

> [...]
> over den olie
>
> Føj for satan, må må man have det dårligt som amerikaner idag

Åh, luk røven, din debile nar... du er kraftedme så dum, at man får tyndskid
af at læse dine udgydelser........det er dgu narrehatte som dig, der
undertiden kan få en til at skamme sig over at være dansker....forpulede
Saddam-elsker.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 31-03-05 19:26

"Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in message

> [...]
> tyndskid af at læse dine udgydelser........det er dgu narrehatte som dig,
> der undertiden kan få en til at skamme sig over at være

Hvad siger din far til at du sådan stjæler hans PC??

Evner du ikke at forholde dig til emnet, siden samtlige dine indlæg er
tilsvininger af andre.

Eller er det fordi at du gerne vil have opmærksomhed..........jamen det kan
du da godt få.

Fyyyy slemme dreng, sådan taler man ikke til voksne mennesker

Peter

Fra : Bent Jensen

Dato : 01-04-05 06:58

"Peter K. Nielsen" wrote ...

> [...]
> og at SH VAR begyndt at samarbejde

> citat:
> USA har ikke nogen umiddelbar kommentar til Jean Zieglers rapport.

Det er vist snarere en følge af de militantes virksomhed;

citat
Ziegler nævner derimod ikke oprøret i Irak som årsag.
Hjælpeorganisationer peger ellers ofte på det, som en af grundene til
at det er svært at få tilstrækkeligt med mad frem til alle områder i landet.
citat slut

Bent

Fra : Rune

Dato : 01-04-05 10:35

Enhver sag har to sider. Her er nogle fine billeder der lidt kan vise den
anden side af efter alle de grumme billeder der så tit bliver postet her i
nyhedsgruppen.

http://www.pbase.com/kburch/the_picture_from_iraq_you_wont_see_in_the_news

Schweiziske professor? ..bah han skulle have holdt sig til kukkeurene.

Fra : Jesper

Dato : 01-04-05 12:51

> [...]

> over den olie
>
> Føj for satan, må må man have det dårligt som amerikaner idag

Det er ikke en følge af krigen men af sunnitiske saddamtro
terrorgruppers sabotage mod det irakiske samfund. Det har gjort det
svært at få hjælp frem til dem der har brug for den.

Hvis du nu ser isoleret på de områder hvor terroristerne står svagt, så
går det rigtigt godt. Det går fint i de kurdiske områder og nede sydpå i
Basra området.

Men sålænge Saddam Fedayin terroristerne myrder medarbejdere fra
humanitære hjælpeorganisationer, så er de med til at sabotere hjælpen
til den nødlidende irakiske befolkning.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 01-04-05 17:07

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message

> Det er ikke en følge af krigen men af sunnitiske saddamtro
> terrorgruppers sabotage mod det irakiske samfund. Det har gjort det
> svært at få hjælp frem til dem der har brug for den.

så du mener at manglende hjælp er eneste årsag til fejlernæringen

> Hvis du nu ser isoleret på de områder hvor terroristerne står svagt, så
> går det rigtigt godt. Det går fint i de kurdiske områder og nede sydpå i
> Basra området.

Sjovt nok så kan jeg ikke finde belæg for din påstand i rapporten

> Men sålænge Saddam Fedayin terroristerne myrder medarbejdere fra
> humanitære hjælpeorganisationer, så er de med til at sabotere hjælpen
> til den nødlidende irakiske befolkning.

ja - men i følge rapporten, så er det ikke en af hoved¨årsagerne

Peter

Fra : Jesper

Dato : 01-04-05 18:28

Peter K. Nielsen <nixen@bixen.dk> wrote:

> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message

> så du mener at manglende hjælp er eneste årsag til fejlernæringen

Ja naturligvis, hvad skulle det ellers være?

> Sjovt nok så kan jeg ikke finde belæg for din påstand i rapporten

Det viser jo hvor mangelfuld rapporten er.

> ja - men i følge rapporten, så er det ikke en af hoved¨årsagerne
>

> Peter

Nej, og den der har draget konklusionen er en schweizisk
socialogiprofessor der aldrig har sat sine ben i Irak. Så meget for
rapportens troværdigehed!

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 01-04-05 19:32

> Nej, og den der har draget konklusionen er en schweizisk
> socialogiprofessor der aldrig har sat sine ben i Irak. Så meget for
> rapportens troværdigehed!

Det minder mig om at den undervisningsminister som AFR udnævnte da
strukturreformen skulle udformes aldrig nogensinde har gennemført en
uddannelse.

Altså har AFR udnævnt en komplet uduelig person til at bestemme hvordan de
største ændringer i det administrative Danmark skulle lavet på
undervisningsområdet.

tjae måske har du ret. Det var egentlig ogå mange fagfolk/
skolelærere/lederes opfattelse, at vi aldrig har haft så elendig en
undervisningsminister som under AFR. Det samme gælder iøvrigt en masse af de
andre ministre. De har som du slev beskriver det aldrig arbejdet inden for
det felt hvor de var/er ministre, og dermed i følge dig selv både uduelige
og utroværdige

Peter

Fra : Jesper

Dato : 01-04-05 19:56

> [...]

> det felt hvor de var/er ministre, og dermed i følge dig selv både uduelige

Nogle taler om knaphuller, andre taler om røvhuller. Hold dig til emnet.