Ens egoisme stiger generelt proportionel m~
Fra : hoff

Dato : 29-03-05 16:01

Der er dog undtagelser, der kan se at Danmark er stærkes, hvis vi står
sammen, og ikke bygger vores egen lille borg. Som regeringen er ved at
omdanne samfundet til. Men det er dog et problem, at et liberal parti, lyder
Socialdemokratisk til en valgkamp, og så endda lover skattestop. Som et
tidligere indlæg viser, så er der stigende behov for penge ude i amter,
specielt til sundhedområdet bla. fordi, der kommer flere og flere ældre.
Amter bliver tvunget til at skære udgifterne ned, for at overholde
regeringens spilleregler/skattestop. Og det er ikke dem der har flere penge
pga. forårspakken, det går ud over på kort sigt, men de svage. På længere
sigt vil man kunne se skaderne. Sådan noget var ikke fremme i valgkampen.
Men mon ikke danskerne i løbet af 4-8 år, kan se VK´s sande politik.

Fra : Bo Warming

Dato : 29-03-05 17:37

"hoff" <khoffmann@hotmail.com> wrote in message
> Amter bliver tvunget til at skære udgifterne ned, for at overholde
> regeringens spilleregler/skattestop.

HURRA for det fremtidsperspektiv - så vil amterne ikke have råd til at
"samle utaknemlige kræ op" og besparelser vil skabe et sundere Danmark

"Når man samler en sultende hund op og gør den mæt, så bider den dig ikke.
Det er den grundlæggende forskel mellem hunden og mennesket". Mark Twain

Efterhånden indses at de milde gaver til muhamedanerne gør ufattelig
skade - - de kan være selvhjjulpne i hjemlandene - hjemsend dem for deres
egen skyld

"Hjælp mig ikke op,før jeg er faldet". Ordsprog

PRIVAT HJÆLP ER BEDST

" Godmodigheden, venligheden, den hjertelige høflighed er
stedsesprudlende udløb for den uegoistiske trang og har langt mægtigere
bygget med på kulturen end de meget mere berømte udslag af den, som benævnes
medlidenhed, barmhjertighed og opofrelse. " Nietzsche

Fra : Herluf Andersen

Dato : 30-03-05 10:06

"hoff" <khoffmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> svage. På længere sigt vil man kunne se skaderne. Sådan noget var ikke
> fremme i valgkampen. Men mon ikke danskerne i løbet af 4-8 år, kan se

Aldrig tidligere har der her i landet været ført en så elendig valgkamp
som
den sidste. Den gik kun på, hvordan vi kunne undgå at øge skatterne, og
så er der det interessante, at vores skattetryk i pct af BNP ikke har
ændret
sig siden 1985.Det år var skattetrykket på 49,15 pct og middeltallet for
alle
årene siden har været 49,41 pct og ser vi på det offentlige udgiftstryk
som
skatterne skal betale så er det slet ikke steget men faldet svagt fra
56,43
til 54,93 pct af BNP.

Dette er sket sammen med flere overførselsmodtagere flygninge og
indvandrere. Men den daglige politiske grammofonplade går udelukkende
på at disse poster er årsagen til væksten i Udgifterne og dermed vore
skatter.

Men jeg vil nu lige vise dig lidt om udgifterne til sygdom i Danmark.Jeg
tror næppe du er klar over at udgifterne til sygdom set over 20 år
1977-1997 reelt var faldende. I 1976 var udgifterne til sygdom regnet
i 2003 forbrugerpriser pr dansker på 13.046 kr i 1997 13.030 kr.Men
udgifterne har naturligvis ikke været de samme hvert år.Et middeltal for
alle årene viser 12.290 kr altså 756 kr mindre i gennemsnit pr år end i
1976. Har du nogensinde oplevet en politiker i tale eller skrift har
fremført disse kendsgerninger? Nej! Men derimod fremføres postulatet
den voldsomme vækst i udgifterne, hvilket også var tilfældet i de nævnte
år, men naturligvis ikke konkret med tal for så fanger bordet jo, men ved
brug af ordet den voldsomme vækst har de reelt ikke sagt noget for et
sådant ord kan ikke defineres.

Men ses der på de deciderede udgifter til hospitaler så ses der samme
tendens omend lidt mindre udpræget. i 1976 var udgifterne til hospitaler
pr dansker på 7.950 kr. i 1995 8.869 kr her er der tale om en vækst
på 900 kr pr dansker men middeltallet for alle årene 1977- 1995 viser
8.006 kr pr dansker altså kun en vækst på 56 kr pr indbygger fra nyfødt
til olding.Men har vi ikke hele tiden i skrift og tale hørt politikernes
postulater om den ustyrlige vækst i udgifterne til hospitalerne, hvilket
skulle
skyldes manglende produktivitet, og derfor skulloe der privatiseres, og
nedlægges mange små hospitaler.

Men i takt med at amterne er begyndt, at betale private hospitaler for
indlæggelse af patienter og det helt frie sygehusvalg. så er udgifterne
pr indbygger fra 1995 til 2003 steget med 2000 kr

MVH

Herluf Andersen.