Frank Jensen kræver mundkurv
Fra : Kim2000

Dato : 27-03-05 11:45

Frank Jensen føler det er rigtig rigtig irriterende at Poul Nyrup
tillader sig at anbefale Helle Torninger.

Han siger:

"Jeg synes, at det er hamrende irriterende, at Poul Nyrup Rasmussen ikke
har kunnet holde sin mund og så overlade det her til medlemmerne. Det er
jo medlemmerne, der nu sidder med deres stemmeseddel derhjemme"

Så efter Frank Jensens mening må en kompetent tidligere formand ikke
give medlemmer et råd, forunderligt nok så sagde han ikke det samme da
Anker anbefalede ham. Igen fremviser Frank Jensen manglende dømmekraft.
Alene det faktum at man overhovedet er i tvivl om han skal være formand
efter han har haft 8 år som justistminister er nok til at erklære at han
ikke er egnet. Men det er jo så bare min mening.

mvh
Kim

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Kim2000

Dato : 27-03-05 11:46

> [...]
> han
> ikke er egnet. Men det er jo så bare min mening.

Kilden er forresten:

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Joakim von And

Dato : 28-03-05 09:55

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> skrev i en meddelelse

> "> Frank Jensen føler det er rigtig rigtig irriterende at Poul Nyrup

Jeg synes ikke at kunne erindre Anker J. udtale noget om at modkandidaten
manglede format som partiformand ?

Ud fra min terminologi er Nyrups udmelding mere et personangreb mod FJ end
at der er tale om et velmenende råd. Derudover har jeg svært ved at se,
hvordan Nyrups udmelding kan gavne Socialdemokraterne på sigt, såfremt FJ
går hen og vinder kampvalget om formandsposten - en reel mulighed man må
kalkulere med. Internt partiopgør for åbent tæppe er næppe den rette løsning
i at tiltrække nye vælgere, at stemple FJ som en politiker med manglende
format ligeså.

JvA

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 28-03-05 11:45

"Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> løsning
> i at tiltrække nye vælgere, at stemple FJ som en politiker med manglende

At Nyrup mener at FJ ikke vil egne sig til partiformand, siger jo mere om
Nyrup og hans ledelsesstil end om FJ - det var jo Nyrup, der udnævnte FJ til
at være minister i flere omgange. Hvis han virkelig savner det format, som
Nyrup altså mener, så er det uforståeligt at han overhovedet blev minister.

--
ahw

Fra : Kim2000

Dato : 28-03-05 12:17

> [...]
> udnævnte FJ til at være minister i flere omgange. Hvis han virkelig
> savner det format, som Nyrup altså mener, så er det uforståeligt at

Nu er Nyrup jo vestjyde, så hæderlig er nok ikke det samme som på
djævleøen

Men jeg undrede mig også over betegnelsen hæderlig, i mit ordforråd
ville jeg bruge det om personen der er nogenlunde, ikke specielt god
eller dårlig. Nyrup kunne have kaldt ham en glimrende minister (selvom
jeg faktisk mener hæderlig er mere rigtigt), fordi det havde været mere
diplomatisk. Men som han selv sagde så er der stor forskel på at være
minister og statsminister.

Det er jo sådan set helt fair nok at Nyrup har den holdning og i avisen
stod der også langt mere end det der blev gengivet på teksttv og i tv
avisen, i avisen beskrev han begge kandidater og hvorfor han anbefalede
som han gjorde. Det kan dog undre at Nyrup så ikke aktivt gjorde mere
for at få en anden kronprins kørt i stilling, sådan så arvefølgen blev
sikret, ligesom da Fogh overtog efter Elleman, der var der jo ikke så
meget tvivl om at Fogh var den naturlige afløser. Man kan da ikke have
en "kronprins" som lederen direkte mener er uegnet som leder, men det
var måske også kun medierne der gjorde ham til kronpris og ikke partiet
selv?

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 28-03-05 12:42

> Nu er Nyrup jo vestjyde, så hæderlig er nok ikke det samme som på
> djævleøen

Du mener at jyllænderne er mindre hæderlige end sjællænderne? Og hvorfor er
det nu liiige, at jyllænderne fra bøh-landet ofte mener at kjøwenhawnerne =
sjællænderne? Er det fordi de er elendige til geografi også?

> [...]
> jeg faktisk mener hæderlig er mere rigtigt), fordi det havde været mere
> diplomatisk. Men som han selv sagde så er der stor forskel på at være

Det var ikke det, han sagde i den sammenhæng, som var det værste -næh, det
der var det værste var jo hans urimelige personangreb på FJ i
Morgenfascisten Jyllandspesten (vel også i Tanten), som fik
top-socialdemokraterne op ad stolene - det var usmageligt. Og jeg er ikke
socialdemokrabat.

> [...]
> stod der også langt mere end det der blev gengivet på teksttv og i tv
> avisen, i avisen beskrev han begge kandidater og hvorfor han anbefalede

´Det ville være fair hvis han blot havde sagt at han foretrak Gucci-Helle
frem for Frank, men det var jo ikke det han præcis sagde -han sagde faktisk
at FJ var uduelig, at han ikke tog initiativer som minister m.v. - Det var
DET som ledende socialdemokrabasser harcellerede over -og med rette, synes
jeg, selvom jeg står uden for partierne.

> [...]
> en "kronprins" som lederen direkte mener er uegnet som leder, men det
> var måske også kun medierne der gjorde ham til kronpris og ikke partiet

Jeg er overbevist om at det IKKE var andre end medierne der gjorde ham til
kronprins - hans løgne over for FT og skandalerne som skatteminister ville
have været direkte selvmål, hvis Uffemanden havde meldt ud med Fjoghet som
efterfølger uden videre.

--
ahw

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 28-03-05 13:23

Arne H.Wilstrup wrote:
> "Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Jeg fatter ikke at man kan have medlidenhed med sådan et sølle skvat som
Frank Jensen fordi Nyrup kommer for skade at sige sandheden: Nemlig at
manden bare ikke har det fjerneste statsministerpotentiale.

Jeg - og vel stort set alle andre end Frank Jensen-fløjen hos de
socialdemokratiske kernevælgere - ville aldrig nogensinde lade sådan en
knægt komme til tops i dansk politik - endsige noget andet sted.

Han har intet at gøre i Statsministeriet.

Vi kan jo ikke lade en dreng styre landet, vel?

> [...]
> Nyrup altså mener, så er det uforståeligt at han overhovedet blev minister.

Der er forskel på ledere og underordnede bureaukrater, i dette tilfælde
på statsministre og "menige" ministre.

Frank Jensen skulle sikkert ifølge en vis indforstået pamperopfattelse
"have gjort sig fortjent til en ministerpost". Men du kan ikke
sammenligne dèt at administrere en ministerpost med at styre et parti.
Til det sidstnævnte kræves der altså helt andre kvalifikationer end at
være klassens artige duks.

Så kan han da komme med sine karakterbogsstjerner, men det giver ham
bare ikke dèn pondus, der skal til for at skaffe vælgere tilbage.

Tværtimod skræmmer han snarere endnu flere folk væk, når han fremstår
som en notorisk irriterende artig, overentusiastisk KFUM-tropsfører. Han
ville sikkert have stort potentiale som bedemand eller kirketjener inden
for een aller anden obskur nykirkelig retning, hvor de alle sammen sover
hver for sig og med hænderne over dynen, men jeg KAN altså bare ikke
tage manden seriøst som statsministerkandidat, endsige som egentlig
oppositionsleder. Dér tæller "artighedspoint" bare ikke!

Hvis vi for sjov skulle sammenlige med poplære tegnefilm, så får Frank
Jensen jo Homer Simpsons renskurede nabo, Ned Flanders, til at fremstå
som maskulint sexsymbol og Mickey Mouse til at ligne en hård, lusket
rotte! Vi er jo nærmest helt ude at tale om Silas-figuren fra "Terkel i
knibe" her hvis vi skal finde en målestok for dèn intensive irritation
hans polerede pænhed kan fremkalde hos voksne mænd?

Han får jo Tommy fra Pippi Langstrømpe (artige Annikas mindst lige så
uudholdeligt artige bror) til at fremstå som hærdet ungdomskriminel! Han
ville såmænd sikkert også kunne få selveste Jesus til at ligne en
hardcore HA'er!

Og det kan alle socialdemokraterne - især alle de kvinder, der ivrigt
støtter denne stakkels jamrende kastratsanger - da så lystigt forsøge at
fortrænge: At Frank Jensen desværre bare ikke har nogen som helst
maskulin lederkarisma, men det hjælper dem bare ikke en hujende fis,
hvis der skal skaffes stemmer...

Send ham på et Carl Mar Møller-kursus og/eller lad ham på et lederkrusus
skære nogle små hvide kaniner ud i endnu mindre terninger. Sæt ham på
anaboler og intensiv boksetræning og skaf ham eventuelt en luder eller
fire. Bare GØR NOGET hvis manden skal gøre sig den fjerneste forhåbning
om nogensinde at klare sig mere end 10 sekunder i debat med Anders Fogh
Rasmussen uden at blive pillet ned under gulvbrædderne og derved komme
til at fremstå som en skoledreng, der er blevet sendt til endefuld hos
inspektøren...

Anders Peter Johnsen

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 28-03-05 15:21

meddelelse news:4247f6fa$0$293$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg fatter ikke at man kan have medlidenhed med sådan et sølle skvat som
> Frank Jensen fordi Nyrup kommer for skade at sige sandheden: Nemlig at
> manden bare ikke har det fjerneste statsministerpotentiale.

Det er Nurup ikke den rette til at sige. Han var en rimelig elendig
statsminister i begyndelsen og var i det hele taget en upopulær person før
han havde siddet nogle år - man vokser med opgaven - bortset fra at Nyrup
jo ikke var opgaven voksen, da det kom til stykket.

> Jeg - og vel stort set alle andre end Frank Jensen-fløjen hos de
> socialdemokratiske kernevælgere - ville aldrig nogensinde lade sådan en
> knægt komme til tops i dansk politik - endsige noget andet sted.

Det må vælgerne så afgøre.

> Han har intet at gøre i Statsministeriet.

Det er så din opfattelse. Hvad bygger du det på?

> Vi kan jo ikke lade en dreng styre landet, vel?`

Denne "dreng" er faktisk 43 år gammel - og han er dermed ældre end
pop-tøsen, Gucci-Helle, der kun er 38 år. Vi kan da ikke lade en skoletøs
styre landet, vel?
Og i øvrigt var Jens Otto Kragh ikke ret meget ældre da han blev
statsminister. Nyrup blev det som 50-årig, Kragh som 48 årig. Her er
Gucci-Helle 10 år yngre end selv den yngste statsminister vi har haft i
mands minde. Anders Fjogh blev statsminister i en alder af 48.

> Der er forskel på ledere og underordnede bureaukrater, i dette tilfælde
> på statsministre og "menige" ministre.

Du glemmer at Nyrup også var underordnet bureaukrat indtil han på en
særdeles svinsk måde fik væltet Auken(ifølge vælgernes opfattelse)

> [...]
> dèt at administrere en ministerpost med at styre et parti. Til det
> sidstnævnte kræves der altså helt andre kvalifikationer end at være

Og Nyrup mener du havde format, da han blev statsminister?`Du må have glemt
en hel del om dette.
Desuden hvordan kan du dog sætte din lid til Gucci-Helle der først nu er
blevet medlem af folketinget? Frank Jensen har været medlem af tinget i
adskillige år -

> Så kan han da komme med sine karakterbogsstjerner, men det giver ham bare
> ikke dèn pondus, der skal til for at skaffe vælgere tilbage.
'
Og du mener at Gucci-Helle, der promoverede sig selv som "sild" på diverse
dameblade, har den pondus, der skal til?

> [...]
> sig og med hænderne over dynen, men jeg KAN altså bare ikke tage manden
> seriøst som statsministerkandidat, endsige som egentlig oppositionsleder.

Næ, du synes formentlig at sex sælger bedre og er et mere seriøst bud på en
statsministerkandidat, ikke sandt?

> [...]
> hvis vi skal finde en målestok for dèn intensive irritation hans polerede

Vorherre bevares- Sossernes "Betty-Boop" kan næppe siges at være et seriøst
bud på en statsminister - hvad kan hun andet end at svinge med Gucci-tasken
og vise bryster?

> [...]
> ville såmænd sikkert også kunne få selveste Jesus til at ligne en hardcore

tja - hvis alternativet er Sex-symbolet Gucci-Helle, så foretrækker jeg dog
hellere Frank

> [...]
> lederkarisma, men det hjælper dem bare ikke en hujende fis, hvis der skal

Det samme kan man jo sige om Gucci-Helle, der næppe vil kunne stå distancen
når de erfarne politikere fra højrefjolsernes partier snører hende gang på
gang.

> [...]
> Rasmussen uden at blive pillet ned under gulvbrædderne og derved komme til
> at fremstå som en skoledreng, der er blevet sendt til endefuld hos

Han har adskillige gange krydset klinger med tøsedrengen Ander Fjogh - og
der er ingen tvivl om at Frank vil vokse med opgaven - hvad angår
Gucci-Helle, vil hun ikke have en chance mod en opkomling som Pia Kjærsgaard
eller andre underlødige politikere - hun kan jo intet andet end at se godt
ud og plirre hjælpeløs med de store Betty Boop-øjne - hun er næppe i stand
til at overskue at kunne skifte et hjul på en bil - hun vil være bekymret
for at hendes lange negle knækker.

Hellere have en person som FJ, der i det mindste kender det politiske spil
og som kan stå distancen, fremfor en uerfaren grønskolling som Gucci-Helle,
der bestemt ikke har format til at tage en holmgang med selv Anders Fjogh
Rasmussen - noget enhver 2. rangs politiker ellers vil kunne slippe fint
afsted med.

--
ahw

Fra : Kim2000

Dato : 28-03-05 17:05

> tja - hvis alternativet er Sex-symbolet Gucci-Helle, så foretrækker
> jeg dog hellere Frank

Det er dog utroligt at en kvinde skal kaldes for sexsymbol og "gucci"
fordi hun rent faktisk har smag og ser godt ud. Man kunne også fremkomme
med nøjagtig de samme argumenter uden at skulle forfalde til at den
slags kommentarer. Det er ikke kun AHW jeg her tænker på, for det mindst
ligeså useriøst at kalde Frank Jensen for frankie eller drengerøvsfrank
eller hvad man nu kan finde på.

Fatter folk herinde virkelig så lidt politik at det er hamrende
ligegyldigt om kandidaten er en mand eller en kvinde, men om man kan
lide personernes politik. Vi lever altså i 2005 med ligeberettigelse.
Marianne Jelved er ikke et sexsymbol og oplevede fremgang, Pia K. vil
man nok heller ikke ligefrem kalde tiltrækkende på den sexede måde. Hvor
mange vil ligefrem mene at Bent Bendtsen er et sexsymbol? Eller hvad med
Elleman der fordoblede Venstre i firserne?

Hvis man vælger at sætte sit kryds ved formandsvalget udfra hvem der er
mest sexet så er de socialdemokratiske vælgere godt nok ualmindeligt
dumme.

Langt langt den størstedel af vælgerne er nok heller ikke så dumme at
stemme på hvem man synes er en steg eller ej, men vurderer og vejer
partiernes politik. Det vigtigste egenskab, når vi taler karisma, er
såmænd nok ikke skønhed, men derimod om personen fremstår troværdigt.
Det ville være hamrende utroværdigt hvis Helle Torninger for at tækkes
en flok tågehoveder uden smag begyndte at slæbe rundt på en tøjpose fra
Kvickly. Hun kan lide den og den stil og det må man bare tage med, frank
har altså optrådt som bingovært og det må man bare leve med, og man må
også leve med at manden åbenbart ikke kan blive gammel af udsende, den
"ulempe" vil de fleste nok gerne ha´ når det kommer til stykket.

Min egen mening er at Helle Torningers politik er langt mere min end
Frank Jensens er. FJ viste i sin tid som justitsminister at han ikke
ville hæve strafferammerne, han siger han ønsker at indføre klassekampen
og han vil ikke føre den nuværende indvandringspolitik. Helle Torninger
vil fortsætte og udbygge den nuværende indvandringspolitik og vil sikre
en hårdere krus mod kriminelle (i det hele taget) - ja, så behøver jeg
egentlig ikke flere begrundelser til at stemme på hende. (hvis jeg kunne
stemme på formandskandidaterne). Derudover så virker det på mig som om
Jensen vil gøre som S gjorde i firserne altså føre "armene over kors"
politik, mens Torninger mener den rette vej er at bide sig fast i
bordkanten. Forstil jer er folkeskoleforlig kun (gisp) vedtaget af
regeringen og DF!!

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 28-03-05 17:33

Arne H.Wilstrup wrote:
> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i en
> meddelelse news:4247f6fa$0$293$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Det er Nurup ikke den rette til at sige.

Hvem skulle ellers sige det?

> [...]
> han havde siddet nogle år - man vokser med opgaven - bortset fra at Nyrup
> jo ikke var opgaven voksen, da det kom til stykket.

Dèt har jeg ganske svært ved at se. Og nu snakker vi altså ikke om
fortiden, men om fremtiden.

> Det må vælgerne så afgøre.

Javel, men jeg tvivler på at ret mange vælgere orker Frank Jensen nok
til at stemme på ham.

> Det er så din opfattelse. Hvad bygger du det på?

Nedenstående opfattelse:

> Denne "dreng" er faktisk 43 år gammel - og han er dermed ældre end
> pop-tøsen, Gucci-Helle, der kun er 38 år.

Nu ryger du så ironisk nok selv ud i nogle personangreb mod Helle
Thorning-Schmidt.

Som i øvrigt lader det skinne klart igennem at du selv er een af de
kriseramte gamle mænd, hvis væsentligste argument imod Helle Thorning
Schmidt er at hun er kvinde?

Jeg synes da ikke at det ligefrem gør noget at hun er kvinde - og endda
et ganske flot eksemplar af slagsen - men dèt sorterer altså længere ned
på listen over hendes kvalifikationer, der toppes af hendes karismatiske
udstråling tæt forfulgt af hendes afgørende skarphed i evnen til at
formulere sig koncist i medierne.

> Vi kan da ikke lade en skoletøs
> styre landet, vel?

Hun har væsentlig mere rygrad end Frank Jensen.

> [...]
> Gucci-Helle 10 år yngre end selv den yngste statsminister vi har haft i
> mands minde. Anders Fjogh blev statsminister i en alder af 48.

Whatever.

> Du glemmer at Nyrup også var underordnet bureaukrat indtil han på en
> særdeles svinsk måde fik væltet Auken(ifølge vælgernes opfattelse)

Hvilke vælgere?

Auken var jo håbløs partileder.

> Og Nyrup mener du havde format, da han blev statsminister? Du må have glemt
> en hel del om dette.

Som sagt snakker vi altså ikke om Nyrup, Auken, Anker Jørgensen, Jens
Otto Krag eller for dèn sags skyld Thorvald Stauning her, men ene og
alene om de to NUVÆRENDE KANDIDATER.

Din "hvad så med Nyrup måske?"-retorik kan ikke bruges til noget som helst.

> Desuden hvordan kan du dog sætte din lid til Gucci-Helle der først nu er
> blevet medlem af folketinget? Frank Jensen har været medlem af tinget i
> adskillige år -

Og hvad så?

Du mener vel som gammel apparatnjik at der kun er een slagen vej til
toppen, nemlig gennem optjent pamperanciennitet i partiet?

> '
> Og du mener at Gucci-Helle, der promoverede sig selv som "sild" på diverse
> dameblade, har den pondus, der skal til?

Det er grangiveligt synd for dig at hun måske giver dig
mindreværdskomplekser, men hun har al den pondus og gennemslagskraft,
Frank Jensen mangler.

> Næ, du synes formentlig at sex sælger bedre og er et mere seriøst bud på en
> statsministerkandidat, ikke sandt?

Snarere gennemslagskraft. At man som vælger rent faktisk gider at høre
på personen og der endda hænger noget ved efter at vedkommende har haft
ordet.

Frank Jensen må være enhver spindoktors mareridt (bedst som man troede
at Lykketoft var en katastrofe): Han har simpelt hen ikke for fem flade
øre personlighed.

Der kommer heller ikke andet end varm luft og indstuderede paroler ud af
munden på ham.

> Vorherre bevares- Sossernes "Betty-Boop" kan næppe siges at være et seriøst
> bud på en statsminister - hvad kan hun andet end at svinge med Gucci-tasken
> og vise bryster?

Dét siger sjovt nok mere om dit syn kvinder end om Helle Thorning-Schmidt...

Fornemmer jeg kastrationsangst?

> tja - hvis alternativet er Sex-symbolet Gucci-Helle, så foretrækker jeg dog
> hellere Frank

Okay, du er altså ikke FOR Frank Jensen, men snarere IMOD Helle
Thorning-Schmidt?

Det er skægt som du her godvilligt indrømmer dine irrationelle
idiosynkrasier.

Især taget i betragtning, at du åbenbart finder Nyrups adfærd stærkt
kritisabel.

> Det samme kan man jo sige om Gucci-Helle,

( Hmmm...Dette evige "Gucci-Helle"-mantra....Insinueres der mon noget i
retning af "laktaske", altså prostitution, med netop dette smædenavn?)

> der næppe vil kunne stå distancen
> når de erfarne politikere fra højrefjolsernes partier snører hende gang på
> gang.

Hun har da i det mindste nogle klare holdninger og visioner samt en
profileret personlighed. Altså formår hun at hvile i sig selv.

Frank Jensen er til sammenligning en talentløs nikkedukke, en
karrierestræber som sikkert har fedtet for de rigtige medpampere på de
rigtige tidspunkter, men jeg har aldrig hørt ham formulere een eneste
selvstændig tanke. Det er den samme flom af tyldslidte fraser, der
vælter ud af mandens mund når han lige får een eller anden "brilliant"
ide om at køre populistisk blokpolitik på sager uden nogen som helst
substans.

> Han har adskillige gange krydset klinger med tøsedrengen Ander Fjogh - og
> der er ingen tvivl om at Frank vil vokse med opgaven -

Der kan du bare se: Jeg - som ellers gør meget ud af at følge med
debatprogrammer - kan kun vagt erindre een debatudsendelse ("Debatten"
på DR2) hvor Frank Jensen vistnok har diskuteret med Anders Fogh (og
nogle andre). Men jeg kan overhovedet ikke huske en bjælde af, hvad
manden har sagt. Så himmelråbende intetsigende og ligegyldigt har det været.

> hvad angår
> Gucci-Helle, vil hun ikke have en chance mod en opkomling som Pia Kjærsgaard

Hmmm...

Nu har Pia Kjærsgaard da efterhånden siddet i Folketinget i ret mange
år. (Du går vist meget højt op i sådan noget?)

> eller andre underlødige politikere

Vragene fra Enhedslisten?

> [...]
> til at overskue at kunne skifte et hjul på en bil - hun vil være bekymret

Sikkert nogle meget fine skurvognsbetragtninger om kvinders hævdede
mindreværdighed udi det ædle automobilhåndværk, men sidst jeg tjekkede
var det faktisk ikke nødvendigt at kunne skifte hjul på ministerbilen
for at få lov at blive Statsminister. Derimod er det allerhelvedes
vigtigt at have karisma til at kunne skaffe stemmer nok.

Her mener jeg at Helle Thorning-Schmidt så langt overstråler Frank
Jensen (som jeg i øvrigt heller ikke tror bryder sig om at få snavs på
fingrene. Han ER sgu' da en fesen fyr grænsende til det decideret fimsede!)

> [...]
> Rasmussen - noget enhver 2. rangs politiker ellers vil kunne slippe fint

Jeg glæder mig meget til at se hende diskutere med Anders Fogh Rasmussen.

Hvis hun altså får lov.

Så vil der da i det mindste være nogenlunde jævnbyrdig modstand og måske
også mulighed for en væsentligt mere konstruktiv dialog om visse brede
områder, som ingen af parterne kan løse alene.

I stedet for Lykketofts gnavne mukkeri og Frank Jensens artige, men
aldeles indholdsløse præk...

Anders Peter Johnsen

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 28-03-05 18:37

meddelelse news:424831ba$0$276$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Nedenstående opfattelse:

> Nu ryger du så ironisk nok selv ud i nogle personangreb mod Helle
> Thorning-Schmidt.

Og dit angreb var slet ikke personligt når du kalder Frank J for en "dreng",
vel?

> Som i øvrigt lader det skinne klart igennem at du selv er een af de
> kriseramte gamle mænd, hvis væsentligste argument imod Helle Thorning
> Schmidt er at hun er kvinde?

Jeg er hverken kriseramt eller gammel - jeg kunne sagtens se fx en af de
andre markante kvinder i S, som formand - men nu er der valget mellem
Gucci-Helle og den seriøse Frank J-kandidat - så derfor er valget ikke så
vanskeligt.

> [...]
> formulere sig koncist i medierne.

> Hun har væsentlig mere rygrad end Frank Jensen.

Og hvordan slutter du det?

> Whatever.

Det var dig, der bragte det på banen med at FJ er en dreng!

> Hvilke vælgere?

De socialdemokratiske

> Auken var jo håbløs partileder.

Han var en fremragene partileder.

> Som sagt snakker vi altså ikke om Nyrup, Auken, Anker Jørgensen, Jens Otto
> Krag eller for dèn sags skyld Thorvald Stauning her, men ene og alene om
> de to NUVÆRENDE KANDIDATER.

Du må jo have nogle referencerammer, og du bringer Nyrup på banen som
nærmest ifølge dig er sandhedens orakel.

> Din "hvad så med Nyrup måske?"-retorik kan ikke bruges til noget som
> helst.

ork, jo - akkurat som din "vi kan ikke have en dreng til at styre landet,
vel?"

> Og hvad så?

Derfor er FJ mere erfaren og lader sig ikke så nemt løbe om hjørner med som
Gucci-Helle.

> Du mener vel som gammel apparatnjik at der kun er een slagen vej til
> toppen, nemlig gennem optjent pamperanciennitet i partiet?

vrøvl!

> Det er grangiveligt synd for dig at hun måske giver dig
> mindreværdskomplekser, men hun har al den pondus og gennemslagskraft,
> Frank Jensen mangler.

Jeg har ikke mindreværdskomplekser over for hende - hun ville have det over
for mig.
[..]

> Snarere gennemslagskraft. At man som vælger rent faktisk gider at høre på
> personen og der endda hænger noget ved efter at vedkommende har haft
> ordet.

Du er blot brunstig - hun lader mig kold som kvinde. Der er ikke et gran
seriøsitet i hende udover den skolepigeagtige attitude hun lægger for dagen.
Havde hun været en ordentlig ledertype, havde hun taget afstand fra Nyrups
personangreb, men det magter hun ikke - hun vil naturligvis ikke bide den
hånd, der fodrer hende.

> Frank Jensen må være enhver spindoktors mareridt (bedst som man troede at
> Lykketoft var en katastrofe): Han har simpelt hen ikke for fem flade øre
> personlighed.

Hans personlighed er i orden og kan udvikle sig - Gucci-Helle er ved at
afvikle den smule hun har.

> Der kommer heller ikke andet end varm luft og indstuderede paroler ud af
> munden på ham.

Tværtimod er det G-H, der har problemer med at trænge igennem udover at
spille på sit udseende - og det er endda set bedre.

> Dét siger sjovt nok mere om dit syn kvinder end om Helle
> Thorning-Schmidt...

Og det siger ingenting om dit syn på mænd. Din leflen for kvindkønnet -især
Gucci-Helle vidner om at du hellere ser på hende som et sexobjekt end en
seriøs politiker.

> Fornemmer jeg kastrationsangst?

fornemmer jeg en lidderbasse?

> Okay, du er altså ikke FOR Frank Jensen, men snarere IMOD Helle
> Thorning-Schmidt?

Jeg konstaterer at Frank og Helle er de eneste kandidater - jeg foretrækker
derfor en erfaren politiker fremfor en finke som Gucci-Helle. Var Mette
Frederiksen været i spil, havde hun bestemt haft min stemme - også i modspil
til Frank.

> Det er skægt som du her godvilligt indrømmer dine irrationelle
> idiosynkrasier.

Jeg har kun æstetisk ideosynkrasi over for Gucci-Helle-grisen.

> Især taget i betragtning, at du åbenbart finder Nyrups adfærd stærkt
> kritisabel.

Den er stærkt kritisabel.

> ( Hmmm...Dette evige "Gucci-Helle"-mantra....Insinueres der mon noget i
> retning af "laktaske", altså prostitution, med netop dette smædenavn?)

Du må tage det som du vil. Freud har ikke levet forgæves.

> Hun har da i det mindste nogle klare holdninger og visioner samt en
> profileret personlighed. Altså formår hun at hvile i sig selv.

Hun?? hvile i sig selv? Nu må min lomme le!

> [...]
> andre). Men jeg kan overhovedet ikke huske en bjælde af, hvad manden har
> sagt. Så himmelråbende intetsigende og ligegyldigt har det været.

tænk, jeg synes at have oplevet det samme hos Fjogh og Gucci-Helle.

> Hmmm...
>
> Nu har Pia Kjærsgaard da efterhånden siddet i Folketinget i ret mange år.
> (Du går vist meget højt op i sådan noget?)

Og er fortsat lige dum.

> Vragene fra Enhedslisten?

Enhedslistens folk kan jorde hende til enhver tid. Det er ganske
uproblematisk.

> [...]
> få lov at blive Statsminister. Derimod er det allerhelvedes vigtigt at
> have karisma til at kunne skaffe stemmer nok.

Hun bliver aldrig statsminister, så hun må fortsat skifte sine hjul selv.

> Her mener jeg at Helle Thorning-Schmidt så langt overstråler Frank Jensen
> (som jeg i øvrigt heller ikke tror bryder sig om at få snavs på fingrene.
> Han ER sgu' da en fesen fyr grænsende til det decideret fimsede!)

du lider af bøsseskræk, Ja?

> Jeg glæder mig meget til at se hende diskutere med Anders Fogh Rasmussen.
>
> Hvis hun altså får lov.

Hun kan pladre op ligesom andre underlødige kvinder - men sige noget
væsentligt kan hun ikke.

> Så vil der da i det mindste være nogenlunde jævnbyrdig modstand og måske
> også mulighed for en væsentligt mere konstruktiv dialog om visse brede
> områder, som ingen af parterne kan løse alene.

Det er ingen sag at være jævnbyrdig med Fjoghet - det sjove er at overgå
ham -og det er ikke så vanskeligt.

> I stedet for Lykketofts gnavne mukkeri og Frank Jensens artige, men
> aldeles indholdsløse præk...

så foretrækker jeg faktisk FJ - også i modsætning til Lykketoft.

--
ahw

Fra : Kim Larsen

Dato : 28-03-05 21:11

meddelelse news:424831ba$0$276$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

[snip]

> [...]
>
> Nu har Pia Kjærsgaard da efterhånden siddet i Folketinget i ret mange år.
> (Du går vist meget højt op i sådan noget?)

[snip]

Kors i røven hvor er du stupid, Anders. Disse vrag (Enhedslisten) gik
faktisk 50 % frem ved sidste valg og hører til de absolut flittigste og
visionære i folketinget og de fastholder endda fremgangen i
meningsmålingerne. Du udstråler ganske enkelt håbløs dumhed og udviser en
total manglende politisk indsigt når du fyrer sådan noget nonsens af.

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 29-03-05 00:54

Kim Larsen wrote:

> [snip]
>
> Kors i røven hvor er du stupid, Anders.

Og dèt skal man høre fra en mand med DIN signatur? Herregud mand, du
skilter jo ligefrem med at være ca. 20 år bagud?

>Disse vrag (Enhedslisten) gik
> faktisk 50 % frem ved sidste valg og hører til de absolut flittigste og
> visionære

Fremragende at de sikkert er meget "visionære": Men det er jo tydeligvis
ikke gået op for dem - eller folk som dig og Arne - at drømmen om det
socialistiske samfund faldt lige så nydeligt sammen med Berlinmuren og
Sovjetimperiet for ca. 15 år siden? Jeres ynkelige genoplivningsforsøg
nærmer sig efterhånden decideret ligskænding...

> i folketinget og de fastholder endda fremgangen i
> meningsmålingerne.

Som Shakespeare vist formulerer det så smukt: "Who's the greatest
amongst fools? The fool or the follower?"

> Du udstråler ganske enkelt håbløs dumhed og udviser en
> total manglende politisk indsigt når du fyrer sådan noget nonsens af.

Jaja, lev du bare videre i drømmen om Det Store Socialistiske Utopia "og
røde tulipaner"...Du må vist have verdens langsomste opfattelsesevne.
Lad os snakkes ved om 20 år, så kan vi sikkert ud fra din pludseligt
fornyede indsigt diskutere den nuværende situation og jeg får lejlighed
til at genopfriske gamle minder. Eller skal vi måske sige 40 år, hvis du
først skal nå at opfatte denne besked?

Anders Peter Johnsen

Fra : hanzen

Dato : 28-03-05 20:13

"Arne H.Wilstrup" <dufaardenikke@atse.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> til at være minister i flere omgange. Hvis han virkelig savner det format,
> som Nyrup altså mener, så er det uforståeligt at han overhovedet blev

Det har du fuldstændig ret i. Nyrup har her lavet et stort selvmål.
Og endnu en gang vist sit manglende format.
Men når man husker hvordan han selv kom til magten bliver man ikke
overrasket.
Han er en skidt ka'l.
--
hilzen
hanzen

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 27-03-05 11:57

Kim2000 skrev Søndag den 27. marts 2005 12:44 i beskeden
<I8w1e.1214$ja.251@news.get2net.dk> i gruppen dk.politik:
> [...]
> efter han har haft 8 år som justistminister er nok til at erklære at han
> ikke er egnet. Men det er jo så bare min mening.

Jeg er bestemt ikke uenig med dig. Faktisk var det ganske interessant, at
han er så desperat efter at blive formand, at han erklærede han ikke ville
stille op til næste Folketingsvalg, hvis han ikke blev formand denne gang.

Som om nogen overhovedet ville savne ham....

Jeg er ikke socialist, men Helle Thorning er helt klart den bedste kandidat
til jobbet af de to. Jeg troede engang at Ritt Bjerregaard ville blive den
første kvindelige statsminister her i landet, men Helle er et noget kønnere
bud at skue...

Henrik Blunck
Vil du vide mere om Linux - http://www.linux-svar.dk
Oversættelse af manualer m.v. - http://www.ikt-strategi.dk

Fra : Allan Riise

Dato : 27-03-05 12:01

"Henrik V Blunck" <h_blunck@gmx.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> til jobbet af de to. Jeg troede engang at Ritt Bjerregaard ville blive den
> første kvindelige statsminister her i landet, men Helle er et noget

Ja da, lad også *dette* valg, være et spørgsmål om hvem der gør sig bedst i
medierne. Suk...

Hele polemikken er et udslag af den gamle fløjkrig, og det var lettere
Debilt af Nyrup at komme med den udmelding, hvor han, i modsætning til
Anker, jo direkte beder medlemmerne om at stemme på en bestemt kandidat,
Anker sagde jo helt tydeligt at det er Frank *han* synes er bedst, men at
det jo er op til det menige medlem selv at tage stilling.
For en gangs skyld, har Auken valgt det korrekte, ikke at sige noget som
kunne få fløjkrigen til at blusse op, altså ikke peget på hverken den ene
eller den anden i medierne.
Derudover så bærer Frank J. sig her yderst tåbeligt ad!

Allan Riise

Fra : Kim Larsen

Dato : 27-03-05 13:58

> [...]
> efter han har haft 8 år som justistminister er nok til at erklære at han
> ikke er egnet. Men det er jo så bare min mening.

Der er næppe tvivl om at Frank Jensen vil søge den bedste politik. Helle
Thorning-Schmidt vil til gengæld søge magten for næsten enhver pris. Så kan
man jo vælge hvad man synes er bedst: Den venstredrejede Frank Jensen eller
den højredrejede Helle Thorning-Schmidt.

At Poul Nyrup Rasmussen blandede sig synes jeg ikke meget om.

Fra : Jesper

Dato : 27-03-05 14:40

Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> den højredrejede Helle Thorning-Schmidt.
>
> At Poul Nyrup Rasmussen blandede sig synes jeg ikke meget om.

Frankieboy vil søge den bedste politik for hvem? Jeg håber for
socialdemokraternes skyld at han er god til at føre oppositionspolitik,
fordi med ham ved roret vil S få permanent plads på udskiftningsbænken.

Fra : andropov

Dato : 27-03-05 18:09

On Sun, 27 Mar 2005 15:40:08 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Frankieboy vil søge den bedste politik for hvem?

Ja, det hjælper nok ikke meget at Frakie fører SF politik. SF har ikke
haft fremgang siden 1988 mener jeg de sagde på TV.

Fra : Sten Schou

Dato : 27-03-05 20:10

"andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det hjælper nok ikke meget at Frakie fører SF politik. SF har ikke
> haft fremgang siden 1988 mener jeg de sagde på TV.

Så er det jo blot at håbe, at han vil gøre det.

Hilsen Sten

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk