Retssystemet Danmark
Fra : Kim2000

Dato : 25-03-05 14:59

En far har ikke set sin datter i fem år, fordi en psykolog efter 4
samtaler fastslog at han havde sex misbrugt barnet. Nu fem år senere har
retten slået fast at anklagen var grundløs, psykologen får 10 dagbøder
af 300 kr, og skal betale faderen 25000 i erstatningen.

25.000 for at være blevet anklaget for incest i fem år!!

25000 for at ikke se sin datters opvækst!!

Det er åbenbart den pris man sætter på menneskeliv i Danmark.

Kilde: http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=287817

mvh
Kim

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Jesper

Dato : 25-03-05 16:45

Kim2000 <kim2000@tele2ads1.dk> wrote:

> [...]
>
> 25000 for at ikke se sin datters opvækst!!
>
> Det er åbenbart den pris man sætter på menneskeliv i Danmark.

Psykologen er ikke rigtig klvo, men det er de myndigheder der lyttede
til ham så sandelig heller ikke. Der er desværre mange sager med
justismord i incestsager, hvor en psykolog har påstået at det er sket og
myndighederne ukritisk har taget det for gdode varer. Raomsagen er et
særligt eklatant tilfælde: Her blev 6 totalt uskyldige mænd idømt
langvarige straffe på en psykolograpport. Sagen blev genoptaget og
mændene løsladt da det kom frem i en lægerapport, at det var en fysisk
umulighed at børnene kunne have været udsat for de overgreb mændene blev
dømt for.

Fra : Egon Stich

Dato : 25-03-05 17:22

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> 25000 for at ikke se sin datters opvækst!!
>
> Det er åbenbart den pris man sætter på menneskeliv i Danmark.

Tjah...
Sammenligner man med straffen for at røve penge fra aktionærerne i en bank,
bliver det helt groteskt.
Men de liberale samfund har jo altid vægtet penge højere end mennesker.

MVH
Egon

Fra : Knud Larsen

Dato : 25-03-05 18:33

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> wrote in message
> [...]
>
> 25000 for at ikke se sin datters opvækst!!
>
> Det er åbenbart den pris man sætter på menneskeliv i Danmark.

vi er iflg mange gode mennesker helt ude i overkeanten mht straffe, - det
koster over 500 kroner at svine vores strande og fugle til, og max 7% af
svinerne bliver dømt. Det har noget med at gøre med at "ingen bliver bedre
af at sidde i fængsel elle at få en straf" tanken.

Fra : Trans

Dato : 25-03-05 22:14

Kim2000 wrote:

> [...]
dagbøder
> af 300 kr, og skal betale faderen 25000 i erstatningen.

Man skal ikke tro for meget på psykologer og psykiatere.

Bent

Fra : Per Rønne

Dato : 25-03-05 22:46

Trans <kongaead@my-deja.com> wrote:

> Man skal ikke tro for meget på psykologer og psykiatere.

Men dog trods alt huske på, at psykiatere har en solid,
naturvidenskabelig baggrund. Det forekommer da også hyppigere at
{kvindelige} psykologer har incest på hjernen end {mandlige} psykiatere.
--
Per Erik Rønne