Hvorfor
Fra : L

Dato : 24-03-05 12:40

Hvorfor skal de skide landmænd have så meget i stytte

?

Fra : Jensen

Dato : 24-03-05 12:45

"L" <lundj@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor skal de skide landmænd have så meget i stytte
>
> ?

Fordi de er liberalister der er imod støtte.
Liberalister er imod støte, det gælder bare ikke når det er støtte til dem
selv.
Derfor.
--
Hej fra oz5vib. Børge Højlund Jensen.
Se min Hjemmeside.

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 26-03-05 09:51

Jensen skrev i meddelelsen <4242a852$0$308$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

>Fordi de er liberalister der er imod støtte.
>Liberalister er imod støte, det gælder bare ikke når det er støtte til dem
>selv.
>Derfor.

Nonsens.

Såvel partiet venstre som landbrugets organisationer går ind for
at afskaffe landbrugsstøtten.

Det danske landbrug kunne nemligt sagtens konkurere på et
frit marked; med det kan bla. de franske bønder ikke.

Derfor er markedet ikke frit og man bliver ligesom nød til
at arbejde inden for de vilkår markedet nu giver, og når nu
de andre modtager støtte bliver man nød til også
selv at modtage støtten.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Egon Stich

Dato : 26-03-05 12:58

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at arbejde inden for de vilkår markedet nu giver, og når nu
> de andre modtager støtte bliver man nød til også

Det passer jo ikke.
Det var jo netop p.ga. muligheden for større støtte til svinepryglerene at
landbruget og venstre var hidsige for at komme i EU.
Og man har jo aldrig fornemmet blot det mindste tilløb til at arbejde for
afskaffelsen af støtten.
Som sædvanlig siger de liberale eet, men gør noget ganske andet.
Noget der vel er forventeligt.
Det er jo for mange, også kommisæren, egne interesser der står på spil.

MVH
Egon

Fra : Aage Andersen

Dato : 24-03-05 12:49

> Hvorfor skal de skide landmænd have så meget i stytte

Fordi de sidder paa flæsket

Aage

Fra : L

Dato : 24-03-05 21:59

"Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk> skrev i en meddelelse

> Fordi de sidder paa flæsket
>
> Aage

Ja de er en flok fede sylter .

Fra : Kim2000

Dato : 24-03-05 12:52

"L" <lundj@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor skal de skide landmænd have så meget i stytte

Det handler om at beskytte EU´s produktion.

Fx:

En tomat fra afrika 1 krone at producere
En tomat fra EU koster 3 kroner af producere

EU giver nu et tilskud på 2 kroner pr. tomat, så koster en tomat fra EU
også
1 krone.

EU eksporter bananer til afrika med landbrugsstøtte, derfor kan de lokale
ikke ikke klare konkurrencen, og kan ikke producere. Godt for vores
beskæftigelse, skidt for deres.

Frihandel er vejen frem, også til at afskaffe ulandsstøtten, men sådan er
der så meget, de fleste af os er jo glade for at brød kun koster 10 kroner
og 10 bananer kan fås for 14 kroner. Sådan er vi så dobbeltmoralske

mvh
Kim

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : L

Dato : 24-03-05 12:53

"L" <lundj@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor skal de skide landmænd have så meget i stytte
>
> ?

Vi andre får sgu ikke en masse stytte i røven , når der bare er lidt der går
galt .

Tænk hvis en tøjbutik fik støtte hvis de ikke lige solgt nok i en md .

Og se nu de reklamer fra Arla bræk bræk

Fra : Tim

Dato : 24-03-05 23:33

"L" <lundj@privat.dk> wrote in message

> Hvorfor skal de skide landmænd have så meget i stytte
>
> ?

Er ikke landmand, men får dog alligevel en fed griner over jeres kollektive
misundelse )

Hold kæft en gang jantelovs-socialdemokrater.

Bortset fra det, er jeg enig i, at deres massive støtte bør fjernes. Den er
en af de absolut største barierrer mellem rige og fattige lande.

Det er blot tydeligvis ikke det, som I er tvære over, men derimod at I ikke
selv får støtten. Ren griner )

Tim

Fra : Allan Knaap

Dato : 25-03-05 07:27

"L" <lundj@privat.dk> wrote in message

> Hvorfor skal de skide landmænd have så meget i stytte

Er det ikke primært for at kunne retfærdiggøre en højere pris på et produkt,
som er nødvendig for at alle de "kokke kan rende rundt i køkkenet" og sende
en kunstig opskruet regning videre til os forbrugere, som jo trods hellere
må købe noget dansk smør og mælk, da de jo allerede gennem deres skat har
betalt for en del af produktet allerede ?

Nu ved jeg ikke hvor en stor del af disse støtteordninger der kommer fra EU.
Så vi kan selvfølgelig tænke "op i gaf med det" det er vores EU
med-medlemmer der betaler gildet så vi kan lige så godt smovse os i EU
finanseret landbrugsprodukter og samtidigt gøre sit for at landbruget kører
rundt.

At det så er skruen uden ende, er der tilsyneladende bred enighed om. Men
som det er tilfældet med så meget andet er der ingen der vil starte med at
vise et godt eksempel af frygt for at, andre lande blot fortsætter med deres
støtte.

Allan Knaap

Fra : Herluf Andersen

Dato : 25-03-05 11:25

"Allan Knaap" <nauclerus@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men som det er tilfældet med så meget andet er der ingen der vil starte
> med at vise et godt eksempel af frygt for at, andre lande blot

Der er for alvor behov for debat om landbrugsstøtten. Nu har der så været
syv her i denne tråd før Allan Knaap. Men den første betingelse for at
starte
en debat om afvikling af denne støtte, må da være en forskning i
baggrunden
for at fødevareproduktion kan få behov for offentlig støtte.

Nu er støtten til landbruget lige siden 1960 uafbrudt blevet øget, og
aldeles
ikke grundet mindre prisstigninger på fødevarer end industrivarer. Men
selv
med denne støtte er landbruget ikke blevet velhavende, set i relation til
andre
erhverv. Hvorfor blev støtten, der begyndte for næsten 50 år siden
nødvendig,
for det var den, men hvor er værdien af støtten gået hen. Det er absolut
et
af de allerstørste problemer både nationalt og i EU, og derfor mener jeg
vi
har i gruppen bør gå igang med en mere seriøs debat om problemet, Nu
mener jeg Allan knåp's indlæg er lidt seriøs, men også kun lidt for der
er
nogen forslag til afvikling.

Jeg kunne godt begynde med en længere økonomisk redegørelse, men det
vil jeg ikke, for så flygter i jo alle fra emnet. Men viser nogen
interesse for
at være med i en saglig og seriøs debat om Landbrugsøkonomi og afvikling
af disse søtteordninger, så tager jeg for alvor fat efter påske.

MVH
Herluf Andersen

Fra : Egon Stich

Dato : 25-03-05 17:53

"Herluf Andersen" <herluf@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at være med i en saglig og seriøs debat om Landbrugsøkonomi og afvikling
> af disse søtteordninger, så tager jeg for alvor fat efter påske.

Glimrende.
Og det glæder man sig så til.

MVH
Egon

Fra : Knud Larsen

Dato : 25-03-05 08:25

"L" <lundj@privat.dk> wrote in message

> Hvorfor skal de skide landmænd have så meget i stytte
>
> ?

Det er prisen for at have Frankrig med i EU.

Fra : Herluf Andersen

Dato : 26-03-05 16:51

> Det er prisen for at have Frankrig med i EU.

Det er vel rigtig, at Frankrig er det land i EU, man får indtryk
af mest forsvarer landbrugsstøtten, men næppe nogen af
landene vil afvikle den heller ikke Danmark. Men det er nødvendig
at se lidt historisk på selve fødevareproduktionen i Europa. De fleste
af jer har sikkert både hørt og læst om, at beskyttelsen af landbruget
med støtte til priserne skete for at sikre forbrugerne tilstrækkelig
med fødevarer, men disse påstande er kun undskyldninger for alle
støtteordninger.
For der har vel de sidste 200 år været adskillige landbrugskriser, men
aldrig har nogen sultet fordi der ikke kunne "produceres" fødevarer nok,
det har altid været pengemangel som årsag.

Under 30'ernes internationale økonomiske krise blev fødevarerne
direkte destrueret for at redde landmændenes økonomi. Og så kan
man vel vanskelig påstå, at støtteordninger var der af hensyn til at
sikre fødevareforsyningen. Men hvilke faktorer i samfundet medvirker.
til en så elendig økonomi, der tvinger mennesker til at arbejde og
producere til destruktion? Men vi behøver slet ikike at gå så langt
tilbage for det finder sandelig også sted i vore dage, det er ikke
sjældent vi ser, der bliver gravet store huller til frugt, der så bliver
tippet af lastbiler og begravet. Men jeg har faktisk en lidt historisk
begrundelse for at begynde før anden verdenskrig.

For vi ser det interessante, at når der så bliver krig så fjernes der
resurser fra landbruget til noget så tåbeligt som krigsformål landbrugets
produktion falder og økonomien forbedres. Vi må i debat om landbruget
have fat på alle disse forhold, Vi kan ikke nøjes med kun at sige
støtteordningerne skal afvikles her og nu.

MVH

Herluf Andersen