Revolution i Kirgisien
Fra : Per Rønne

Dato : 24-03-05 12:04

Jeg synes lige at jeg vil gøre opmærksom på, at der er en igangværende
revolution i gang i Kirgisien, og at præsidentpalads og parlament er
stormet. Politiet er »endnu ikke« begyndt at bruge skydevåben, og der er
rapporter om at dele af det er gået over til »folket«.

Vi får se hvad der sker.
--
Per Erik Rønne

Fra : Joakim von And

Dato : 24-03-05 13:20

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> stormet. Politiet er »endnu ikke« begyndt at bruge skydevåben, og der er
> rapporter om at dele af det er gået over til »folket«.

Interessant, jeg var end ikke klar over, at et sådant land eksisterede.
Tilsyneladende er jeg heller ikke den eneste, idet det du benævner
Kirgisien, kalder DR for Kirgisistan og TV2 for Kirgistan.

> Vi får se hvad der sker.

Yep

JvA

Fra : Allan Riise

Dato : 24-03-05 13:28

"Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Tilsyneladende er jeg heller ikke den eneste, idet det du benævner
> Kirgisien, kalder DR for Kirgisistan og TV2 for Kirgistan.

Kært barn har mange navne..
Kosovo og Kosova, f.eks.

Allan Riise

Fra : Joakim von And

Dato : 24-03-05 13:39

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> "Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kært barn har mange navne..
> Kosovo og Kosova, f.eks.

Ja, det var også min første indskydelse.

Hvor pokker ligger Kirgisien/Kirgisistan/Kirgistan iøvrigt?

JvA

Fra : Allan Riise

Dato : 24-03-05 13:45

> er

> Ja, det var også min første indskydelse.
>
> Hvor pokker ligger Kirgisien/Kirgisistan/Kirgistan iøvrigt?

Mellen Afghanistan og Kina, bl.a.

http://worldatlas.com/webimage/countrys/asia/kg.htm

Allan Riise

Fra : Joakim von And

Dato : 24-03-05 13:47

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> "Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Mellen Afghanistan og Kina, bl.a.
>
> http://worldatlas.com/webimage/countrys/asia/kg.htm

Ok, tak for linket.

JvA

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 24-03-05 19:41

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> wrote in message

> Mellen Afghanistan og Kina, bl.a.
>
> http://worldatlas.com/webimage/countrys/asia/kg.htm

Mellem Kasakhstan og Kina er noget mere korrekt, da Afghanistan og
Kirgisistan ikke er naboer.

hilsen
Uffe

Fra : Allan Riise

Dato : 24-03-05 20:24

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse

> Mellem Kasakhstan og Kina er noget mere korrekt, da Afghanistan og
> Kirgisistan ikke er naboer.

Jada, men synes at jeg ville bruge to lande som jeg var sikker på man kendte

Allan Riise

Fra : Joakim von And

Dato : 28-03-05 09:33

> [...]
>
> "Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse

> Jada, men synes at jeg ville bruge to lande som jeg var sikker på man

Jamen Allan dog, det er vist ikke synderlig meget tillid, du tillægger
undertegnede

Enhver sportsentusiast med respekt for sig selv, ved da at Kazakhstan er
garant for fremragende amatørboksere.

JvA

Fra : Allan Riise

Dato : 28-03-05 09:40

> [...]
> undertegnede
>
> Enhver sportsentusiast med respekt for sig selv, ved da at Kazakhstan er

Ok, det har du da ret i, men jeg troede jo at du kun kendte til udspring

Allan Riise

Fra : Sten Schou

Dato : 24-03-05 16:15

"Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvor pokker ligger Kirgisien/Kirgisistan/Kirgistan iøvrigt?

Far,hvor ligger Atlasbjergene?
-Spørg mor,det er hende der har ryddet op.......

Hilsen Sten

Fra : Knud Larsen

Dato : 25-03-05 12:35

"Sten Schou" <mohmedabacha@yahoo.ca> wrote in message

> "Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Far,hvor ligger Atlasbjergene?
> -Spørg mor,det er hende der har ryddet op.......

De ligger ikke her, jeg har kigget.

Fra : Per Rønne

Dato : 24-03-05 13:48

Allan Riise <familien_riise@adslhome.dk> wrote:

> "Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kært barn har mange navne..
> Kosovo og Kosova, f.eks.

Og ligger »Georgia« mon i USA eller i Kaukasus?
--
Per Erik Rønne

Fra : Allan Riise

Dato : 24-03-05 14:01

> Og ligger »Georgia« mon i USA eller i Kaukasus?

Hvis det er landet du skriver om, så i Kaukasus.

Men søg på navnet af næsten en hvilken som helst Europæisk storby, inden for
US of A, og den findes også der, jeg tror at der er op til 100 forskeliige
Rome i Staterne!

Allan Riise

Fra : Per Rønne

Dato : 24-03-05 15:05

> [...]

> US of A, og den findes også der, jeg tror at der er op til 100 forskeliige

Og søg på navnet på storbyer som Rom og Paris. På et Danmarks-atlas - og
du vil finde nogle flækker.
--
Per Erik Rønne

Fra : Allan Riise

Dato : 24-03-05 15:11

> Og søg på navnet på storbyer som Rom og Paris. På et Danmarks-atlas - og
> du vil finde nogle flækker.

Også det, ja!

Allan Riise

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 25-03-05 11:23

On Thu, 24 Mar 2005 14:00:54 +0100, Allan Riise wrote:

> [...]
> US of A, og den findes også der, jeg tror at der er op til 100 forskeliige

Der er også svjh 6-7 Denmark derovre. Det er vel prisen for at være et
land af indvandrere.

--
MVH
osv...

Fra : Allan Riise

Dato : 25-03-05 11:28

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> Der er også svjh 6-7 Denmark derovre. Det er vel prisen for at være et
> land af indvandrere.

En anden "pris" er at man p.t. er verdenens største/eneste supermagt, så det
har sin pris, at være indvandrervenlig!

Allan Riiise

Fra : Sten Schou

Dato : 25-03-05 12:20

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> En anden "pris" er at man p.t. er verdenens største/eneste supermagt, så
det
> har sin pris, at være indvandrervenlig!

Nu er det jo sådan set indvandrere og efterkommere af indvandrere der sidder
på magten i USA, de oprindelige indbyggere bor for mestensdel i reservater,
endnu en pris for at være indvandrervenlig......

Hilsen Sten

Fra : Allan Riise

Dato : 25-03-05 12:24

"Sten Schou" <mohmedabacha@yahoo.ca> skrev i en meddelelse

> [...]
> reservater,
> endnu en pris for at være indvandrervenlig......

Ja, sådan er det som regel, hvor de kristne invaderer!

Allan Riise

Fra : Knud Larsen

Dato : 25-03-05 12:37

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> wrote in message

> "Sten Schou" <mohmedabacha@yahoo.ca> skrev i en meddelelse

> Ja, sådan er det som regel, hvor de kristne invaderer!

Og hvordan gik det i Pakistan eller Persien?

Fra : Allan Riise

Dato : 25-03-05 12:46

> "Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> wrote in message

> Og hvordan gik det i Pakistan eller Persien?

Jamen det er jo ikke gået godt, fordi det ikke lykkedes, men det kan der jo
laves om på!

Allan Riise

Fra : Per Rønne

Dato : 25-03-05 12:52

Allan Riise <familien_riise@adslhome.dk> wrote:

> "Sten Schou" <mohmedabacha@yahoo.ca> skrev i en meddelelse

> Ja, sådan er det som regel, hvor de kristne invaderer!

Og hvordan er det så med de kristne i Nordafrika, Levanten, Mesopotamien
og Lilleasien, efter den arabiske invasion fra 634 og frem, og den
tyrkiske fra 1071 og frem? Ja, de blev jo gjort til dhimmier.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jesper

Dato : 25-03-05 14:30

Allan Riise <familien_riise@adslhome.dk> wrote:

> "Sten Schou" <mohmedabacha@yahoo.ca> skrev i en meddelelse

> Ja, sådan er det som regel, hvor de kristne invaderer!
>
> Allan Riise

Invaderer? Du mener udbreder det glade budskab (Evangeliet)?

Fra : Allan Riise

Dato : 25-03-05 14:39

> Invaderer? Du mener udbreder det glade budskab (Evangeliet)?

Nå ja.
Jeg havde helt glemt, at når det er/har været Kristendom der skal/skulle,
med vold og våben, indføres i fremmede lande, så hed/hedder det sprede det
glade budskab.
Når det er/var Islam, så er/var det erobring og Krigserklæring.

Det er da klart, at der er fantastisk stor forskel på disse to's metoder,
gennem tiderne, at udbrede deres budskaber på.
Det kostede ikke hverken syd, eller nord amerikanerne andet end glæde da
Spanierne indtog verdensdelen, og det Afrikanske folk har ikke andet end
gode minder, og selvf. var Kristendommen heller ikke en del af Opiums
problematikken i Kina.

Allan Riise

Fra : Per Rønne

Dato : 25-03-05 14:52

> [...]

> Spanierne indtog verdensdelen, og det Afrikanske folk har ikke andet end
> gode minder, og selvf. var Kristendommen heller ikke en del af Opiums

Islam er stort set udelukkende blevet spredt med sværdet, mens det for
kristendommens vedkommende er lidt mere blandet. For at tage vores eget
land først, så foregik det fredeligt, selv om sachserne lige syd for
grænsen havde det lidt anderledes med Karl den Store.

De amerikanske indianere havde deres apostel, der var forfærdet over
hans landsmænds ugerninger, men ok, deres kristning skete voldeligt.

»Det afrikanske folk«? Mig bekendt bor der endog mange folkeslag i
Afrika, og kristningen af de sorte syd for den islamisk-kristne grænse
skete fredeligt, og typisk i modstrid med kolonimagtens ønske.

Jeg husker heller ikke at kristen mission spillede nogen rolle i
opiumskrigen, der drejede sig om at englænderne i Indien ikke ville
finde sig i at kejseren i Peking forbød importen af opium.

I Asien ser vi da også kun et kristent land: Philippinerne, der da også
var spansk, opkaldt efter Philip II. Indonesien er i øvrigt det eneste
land jeg kan komme på, der frivilligt gik over til islam; resten blev
tvunget til det.
--
Per Erik Rønne

Fra : Sten Schou

Dato : 25-03-05 15:30

> [...]

> Spanierne indtog verdensdelen, og det Afrikanske folk har ikke andet end
> gode minder, og selvf. var Kristendommen heller ikke en del af Opiums

Og du er vel godt klar over,hvem der indfande de negre, som senere blev
solgt til slaver i Amerika?

Hilsen Sten

Fra : Allan Riise

Dato : 25-03-05 15:33

> Og du er vel godt klar over,hvem der indfande de negre, som senere blev
> solgt til slaver i Amerika?

Jo, og jeg ved også hvem de solgte dem til.
Uden et stort marked, ikke så mange indfangne slaver.

Allan Riise

Fra : Per Rønne

Dato : 25-03-05 15:51

Allan Riise <familien_riise@adslhome.dk> wrote:

> Jo, og jeg ved også hvem de solgte dem til.
> Uden et stort marked, ikke så mange indfangne slaver.

Faktisk var der tale om krigsfanger, som de sorte kongedømmer solgte til
europæerne. Men det er da rigtigt at efterspørgslen efter negerslaver
medførte hyppigere krige, hvor man kunne tilfangetage soldater og
civilbefolkninger hos hinanden.

Den arabiske slavehandel var større end den europæiske, men slaverne
herfra førtes normalt mod nord, til de arabiske slavemarkeder. Drenge og
mænd i øvrigt normalt først efter at de var blevet kastreret; halvdelen
døde af sårfeber, og så var der jo ingen grund til at bekoste den dyre
transport for dem til de nordlige markeder. De skulle jo typisk bruges
som haremvogtere.
--
Per Erik Rønne

Fra : Sten Schou

Dato : 25-03-05 16:05

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Jo, og jeg ved også hvem de solgte dem til.
> Uden et stort marked, ikke så mange indfangne slaver.

Aha, det var altså markedets skyld,læs de kristne europæere,bosat i USA,
som
var skyld i, at de arabiske slavehandlere helt uforvarende kom til at
indfange afrikanere,med videresalg for øje.

Hilsen Sten

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Allan Riise

Dato : 25-03-05 16:15

> [...]
> var skyld i, at de arabiske slavehandlere helt uforvarende kom til at
> indfange afrikanere,med videresalg for øje.

Det mener jeg ikke at jeg har skrevet nogen stder!

Allan Riise

Fra : Sten Schou

Dato : 25-03-05 22:59

> Det mener jeg ikke at jeg har skrevet nogen stder!

Nej,ikke direkte,kun indirekte.

Hilsen Sten

Fra : Allan Riise

Dato : 26-03-05 00:16

"Sten Schou" <mohmedabacha@yahoo.ca> skrev i en meddelelse

> "Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Nej,ikke direkte,kun indirekte.

Næ, jeg skrev at hvis ikke der var et massivt forbrug af slaver i den
vestlige verden, og dermed ikke USA alene, så ville der heller ikke blive
indfanget så mange.
Hvordan får du det til at jeg, implicit, skulle give kun den ene part hele
skylden?

Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 26-03-05 00:27

> [...]

> indfanget så mange.
> Hvordan får du det til at jeg, implicit, skulle give kun den ene part hele

Hvad ved du om det?
Kender du konkurrencesituationen med araberne og afrikanerne selv?
Forbruget af slaver var meget mere massivt i den arabiske verden.

Fra : Sten Schou

Dato : 26-03-05 22:22

> [...]

blive
> indfanget så mange.
> Hvordan får du det til at jeg, implicit, skulle give kun den ene part

Fordi du giver "markedet" skylden, og "markedet" var i dine øjne "Den nye
verden".

Fra : Allan Riise

Dato : 26-03-05 22:35

> blive
> hele
>
> Fordi du giver "markedet" skylden, og "markedet" var i dine øjne "Den nye
> verden".

Næ, det var dig der skrev det, ikke mig.

Citat start..
"Og du er vel godt klar over,hvem der indfande de negre, som senere blev
solgt til slaver i Amerika?"
Citat slut ..,

For mit vedkommende så jeg for mig de slaver der blev solgt til den vestlige
verden, indbefattet bl.a. Danmark og England.

Men jeg kan forså at der er nogen herinde der mener at det ikke gjorde den
store forskel.
Til De af Jer vil jeg så sige, at i åbenbart ikke kender til udbud og
efterspørgsel!

Allan Riise

Fra : GB

Dato : 28-03-05 21:54

"Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i meddelelsen news:4242b0bf$0
$238$14726298@news.sunsite.dk:

> Tilsyneladende er jeg heller ikke den eneste, idet det du benævner
> Kirgisien, kalder DR for Kirgisistan og TV2 for Kirgistan.

Grunden til, at DR kalder Kirgistan for Kirgisistan er, at det hed staten
under det kommunistiske diktatur. DR bruger jo kun sine gamle kilder...

--
"Propaganda does not deceive people; it merely
helps them to deceive themselves." Eric Hoffer