Er du en av mafiastatens støttespillere?
Fra : Chrisjoy

Dato : 23-03-05 13:04

tyv er den som bedriver tyveri

tyveri er å ta fra annen hva som tilhører den annen, uten dens
samtykke

Staten tar fra annen hva som tilhører den annen, uten dens samtykke

hva er Statan da?

Fra : Robert Aksland

Dato : 23-03-05 15:06

Chrisjoy skrev:
> [...]
> samtykke
>
> Staten tar fra annen hva som tilhører den annen, uten dens samtykke

Det er prisen for å få leve og jobbe i en velferdsnasjon. Dersom du ikke
liker det får du flytte til et land med andre regler.

Skatt er den desidert mest rettferdige måten å betale for fellesgoder
på. Dersom vi skulle gjort fellesgodene mer behovsprøvd, måtte vi funnet
en måte å kvitte oss med de som har større behov enn betalingsevne. Slik
brutalitet er ikke jeg tilhenger av.

--
Robert Aksland

Fra : Torkill Bruland

Dato : 23-03-05 15:11

Robert Aksland wrote:

> [...]
> på. Dersom vi skulle gjort fellesgodene mer behovsprøvd, måtte vi funnet
> en måte å kvitte oss med de som har større behov enn betalingsevne. Slik

Ikke avgifter på forbruk?

--
Torkill

Fra : Robert Aksland

Dato : 23-03-05 16:04

Torkill Bruland skrev:

> Ikke avgifter på forbruk?

De fellesgodene som kan defineres som absolutte rettigheter skal ikke
være avgifter på. Goder som går utenfor dette skal avgiftsbelegges etter
hvor langt utenfor rettighets-grensen de ligger. Når en kommer til goder
som er ren luksus, skal det selvsagt betales i sin helhet av den enkelte
som bruker dem. Dette er en av tingene som skiller de politiske
retningene, altså hvor en setter skillelinjene mellom rettigheter og
goder, og mellom goder og luksus.

--
Robert Aksland

Fra : Torkill Bruland

Dato : 23-03-05 17:33

Robert Aksland wrote:

> [...]
> som bruker dem. Dette er en av tingene som skiller de politiske
> retningene, altså hvor en setter skillelinjene mellom rettigheter og

Enig i at avgifter på forbruk ikke er noe ensidig bra.

Offentlige betalte velferdsgoder bør være offentlig betalt. Men
med en avgift sin i dag, for å unngå overforbruk, i på endel
tjenester som kosmetiske inngrep, der bør den enkelte betale
selv, når det ikke kan berettiges med henvisning til helse.

Når det gjelder luksus, kan vi jo strengt tatt klare oss med en
tjukk sovepose og tilstrekkelige mengder med levertran,
havregryn, og bønner.

På den annen side har vi disse ekstreme avgifter på luksus,
som på tobakksvarer for eksempel. En avhengig sosialklient
eller minstepensjonist som røyker to-tre pakker i uka, og
ikke klarer å slutte, vil bruke omtrent halvparten av det
vedkommende har igjen å leve for i måneden på tobakk.
Mange sosialkllienter og minstepensjonister og pensjonister
som ikke har opptjent full minstepesjon, sitter igjen med når
boutgiftene er betalt. Det er en 3000 til 3500 kroner. Samme
med alkoholister, og narkomane, der mydighetene har gjort
alt den har kunnet for å øke prisene.

--
Torkill

Fra : Geir Hongro

Dato : 23-03-05 19:56

"Torkill Bruland" <torkillb@frisurf.no> skrev i melding
> Samme
> med alkoholister, og narkomane, der mydighetene har gjort
> alt den har kunnet for å øke prisene.

Når ble heroinavgiften innført, sa du?

Geir Hongrø

Fra : Torkill Bruland

Dato : 23-03-05 21:03

Geir Hongro wrote:
> "Torkill Bruland" <torkillb@frisurf.no> skrev i melding
>
> Når ble heroinavgiften innført, sa du?

Det sier seg jo selv at dersom heroin hadde vært en vare på
linje med andre varer, som sukker for eksempel, så ville
du ikke hatt det prisnivået du har som en følge av
kriminaliseringen. Personlig er jeg i tvil om man kunne gjort
akkurat det annerledes, på grunn av at heroinen virker enda
perverterende på personlighetsutviklingen enn kommunisme.
Men det kan jo ikke herske tvil om at det prisnivået som er,
det er i alle hovedsak et av narkotikaforbudsproblemene, et
problem som er selve grunnlaget for det meste av den
kriminalitet som er forbundet med narkotikaavhengighet. Det
er en bivirkning av den måten politikerne har valgt å prøve å
takle dette problemet på.

--
Torkill

Fra : Geir Hongro

Dato : 24-03-05 02:30

> Det sier seg jo selv at dersom heroin hadde vært en vare på
> linje med andre varer, som sukker for eksempel, så ville
> du ikke hatt det prisnivået du har som en følge av
> kriminaliseringen.

Jeg regner da også med at du er tilhenger av å selge blåsyre fritt, gjerne i
matvarehyllene? Og rødsprit bør vel snarest flyttes til hyllen med
drikkevarer?

Geir Hongrø

Fra : Torkill Bruland

Dato : 24-03-05 03:14

Geir Hongro wrote:
> [...]
>
> Jeg regner da også med at du er tilhenger av å selge blåsyre fritt,
> gjerne i matvarehyllene? Og rødsprit bør vel snarest flyttes til hyllen

Jeg håper du skjønner at dette er en irrelevant innvending,
Geir. Poenget var at politikerne har ansvaret også for de
uforutsette konsekvensene av narkotikapolitikken.

Men du skjønte nok ikke at det var en malplassert, og
i tillegg til å føre debatten ut på vidden. Du er den
desiderte norgesmester i newsposting, fordi du ikke
tar deg tid til å lese det du svarer på. Rykk tilbake
til start, og les en gang til

Personlig mener jeg forøvrig at man skal sette
heroinister på stoffer som ikke er så farlige. Heroinen
ødelegger personlighetene til folk.

--
Torkill

Fra : Geir Hongro

Dato : 23-03-05 19:56

"Torkill Bruland" <torkillb@frisurf.no> skrev i melding

> På den annen side har vi disse ekstreme avgifter på luksus,
> som på tobakksvarer for eksempel.

Tobakksavgiften er, som du burde vite, slett ikke kun ment som en
luksusavgift. Den er ment som en spore til å redusere noe som er et alvorlig
helseproblem, og som belaster helsevesenet med haugevis av penger årlig,
samt at det også bidrar til betraktelig reduksjon i effektiv arbeidstid i
arbeidslivet.

Geir Hongrø

Fra : boskar

Dato : 23-03-05 20:46

"Geir Hongro" <geirhong@nospam.online.no> skrev i melding

> [...]
> alvorlig helseproblem, og som belaster helsevesenet med haugevis av penger
> årlig, samt at det også bidrar til betraktelig reduksjon i effektiv

Dette er en mer eller mindre feilaktig myte. Sannheten er at de dør før og
derved sparer samfunnet for millioner hvert år. Selv om man regner tapt
inntekt av avgiftene for den tobakken de da ikke kjøper.Tenk all trygd av
forskjellig slag staten sparer. Og ikke løper røykerne først til legen
heller og koster helsebudsjettet penger i utide. Det er det ikkerøykerne og
helsefanatikerne som gjør, så fort det snufses så-------. Eller om de
kanskje har vært så uheldige å ha blitt utsatt for tobakksrøyk da bærer det
til legen for om mulig å finne en måte å bli avgiftet på eller for å
forsikre seg om at de ikke dør førstkommende mandag av hendelsen.

Bo Skar

Fra : Torkill Bruland

Dato : 23-03-05 20:57

Geir Hongro wrote:
> [...]
> alvorlig helseproblem, og som belaster helsevesenet med haugevis av
> penger årlig, samt at det også bidrar til betraktelig reduksjon i

Det er riktig. Men poenget er at avgifter kan bidra til å forsterke en
allerede stor sosial skjevhet. Altfor høye avgifter kan slår beina under
fattigfolks økonomi. Man må bare innse at det er noen som ikke klarer
å slutte.

Det er folk med svært lav inntekt og pensjon, sosialklienter og
arbeidsledige som ikke klare å slutte. Det kan man jo si er deres
egen feil. Men det tar ikke bort politikernes ansvar for den økning
av sosiale forskjeller som det skyhøye avgiftsnivået skaper.

Mange minstepensjonister i Norge har dårligere råd enn sosial-
klienter i mange kommuner. Disse hører til den gruppen som har
krav på ''supplerende sosialhjelp''. Differansen mellom pensjon og
boutgifter gir dem mindre igjen enn det kommunale sosiale
"basisbeløpet" som sosialklienter skal sitte igjen med.

Når boutgifter er betalt, sitter de ofte ikke igjen med mer enn rundt
3000 kroner. Og er de da avhengige av tobakk, så tar staten inn
en tredjedel eller en halvdel bare på avgifter på tobakk. Jeg tror en
pakke tobakk nå koster 154 kroner og en pakke sigarettpapir
7 kroner. to pakker i uka er (154 + 7) * 8 = 1288. Noen røyker mer,
andre røyker mindre. For røykende minstepensjonister er tobakks-
avgiften da noe som svekker deres økonomi betydelig.

--
Torkill

Fra : Geir Hongro

Dato : 23-03-05 21:07

> [...]
> allerede stor sosial skjevhet. Altfor høye avgifter kan slår beina under
> fattigfolks økonomi. Man må bare innse at det er noen som ikke klarer

Det er faktisk det jeg ikke er villig til å innse. Særlig ikke når det
faktisk viser seg relativt enkelt for så mange. Det står isåfall på viljen
mer enn evnen.

> Mange minstepensjonister i Norge har dårligere råd enn sosial-
> klienter i mange kommuner.

Minstepensjonister har det stort sett ikke så verst. Og resten av
pensjonistene er nærmest å anse for en adel, med masse penger i banken.

Geir Hongrø

Fra : Torkill Bruland

Dato : 23-03-05 21:28

Geir Hongro wrote:
> [...]

> Minstepensjonister har det stort sett ikke så verst. Og resten av
> pensjonistene er nærmest å anse for en adel, med masse penger i banken.

Dette er å blande kortene. At mange har det bedre enn de fleste er
ikke noe argument mot at andre har minst.

Det dette har noe med å gjøre er jo det pensjonsystem vi har, der
de som har tjent mye og betalt inn mye får nesten altfor god råd,
sammenlignet med de som får minst.

Jeg kjenner et part som har vært gift. Begge er pensjonister nå.
Kvinnen får utbetalt 6 200 pr måned. Mannen over 18 000.
Den ene har dårligere råd en hun har godt av. Den andre bedre
råd en han har godt av. Dette er det pensjonsystemet som
Arbeiderpartiet og de andre partiene har skapt. Svært store
sosiale forskjeller. Og nå skal dette systemet bli enda verre,
etter hva jeg skjønner.

--
Torkill

Fra : Robert Aksland

Dato : 23-03-05 23:00

Torkill Bruland skrev:

> [...]
> Arbeiderpartiet og de andre partiene har skapt. Svært store
> sosiale forskjeller. Og nå skal dette systemet bli enda verre,

Men det er Høyresiden som forsøker å gjøre pensjonen enda sterkere
knyttet til den inntekten du har hatt i arbeidslivet, samt å øke
spennet. Personlig syns jeg vi bør redusere spennet slik at ingen får
mer enn det dobbelte av minstepensjon.

--
Robert Aksland

Fra : Torkill Bruland

Dato : 23-03-05 23:27

Robert Aksland wrote:

> [...]
> knyttet til den inntekten du har hatt i arbeidslivet, samt å øke
> spennet. Personlig syns jeg vi bør redusere spennet slik at ingen får

Det høres jo ut som en kraftig forbedring i forhold til det man har i
dag. Men den høyreside du taler om her, det er en høyreside som
FrP ikke er en del av. FrP ønsker å gradvis gå over til et system
med lik pensjon for alle, slik at de som går inn på arbeidmarkedet
i dag ikke kan opptjene pensjonspoeng, og så ha indeksregulering
i takt med lønnsutviklingen.

--
Torkill

Fra : Robert Aksland

Dato : 24-03-05 01:25

Torkill Bruland skrev:

> [...]
> med lik pensjon for alle, slik at de som går inn på arbeidmarkedet
> i dag ikke kan opptjene pensjonspoeng, og så ha indeksregulering

Det var da et sosialt lyspunkt i FrP sitt program. Men jeg mistenker at
denne flate pensjonen blir lavere enn dagens minstepensjon, nettopp for
at private pensjonsfirma skal blomstre mest mulig.

--
Robert Aksland

Fra : Geir Hongro

Dato : 24-03-05 02:28

"Robert Aksland" <robert@nospam_aksland.no> skrev i melding

> Det var da et sosialt lyspunkt i FrP sitt program.

Egentlig ikke. For da vil det jo være de som har spart opp masse penger
privat som vil ha de største pensjonene.

Geir Hongrø

Fra : Torkill Bruland

Dato : 24-03-05 03:06

Robert Aksland wrote:

> Det var da et sosialt lyspunkt i FrP sitt program. Men jeg mistenker at
> denne flate pensjonen blir lavere enn dagens minstepensjon, nettopp for
> at private pensjonsfirma skal blomstre mest mulig.

Nei. FrP har i alle år gått inn for å heve minstepensjonen kraftig.

--
Torkill

Fra : Fredrik Nordbakke

Dato : 23-03-05 23:09

On Wed, 23 Mar 2005 21:07:26 +0100, "Geir Hongro"
<geirhong@nospam.online.no> wrote:

> [...]
>mer enn evnen.

>Minstepensjonister har det stort sett ikke så verst.

Kan kanskje på minne deg på hva du skrev for et par år siden:

"Det vites ikke om SVs forslag likner på Venstre sitt, men Venstres
foreslåtte borgerlønn på 100.000 er neppe mulig å leve av." - Geir
Hongro Apr 27 2003, 3:20 pm

Hva mener du egentlig? Kan man leve bra av en minstepensjon på 100.000
kr, eller er dette "neppe mulig å leve av"??????????

>Og resten av
>pensjonistene er nærmest å anse for en adel, med masse penger i banken.

/Alle/ har ikke penger i banken selv om "gjennomsnitts-pensjonisten"
har det. Noen har mye, mange har lite eller ingen ting.

Ellers er det en smule snodig at du syntes at generalisering er helt
ok når man diskuterer pensjonister, mens det er tabu når man
diskuterer innvandring og innvandrere (og da spesielt muslimer).

Fra : Geir Hongro

Dato : 24-03-05 02:29

"Fredrik Nordbakke" <fredrik@fnprg.com> skrev i melding

> Hva mener du egentlig? Kan man leve bra av en minstepensjon på 100.000
> kr, eller er dette "neppe mulig å leve av"??????????

I praksis er det nesten ingen minstepensjonister som ikke har en del
tilleggspensjoner i tillegg.

Geir Hongrø

Fra : Tom Chr. Holm Adamse~

Dato : 23-03-05 22:08

Fra : Geir Hongro

Dato : 24-03-05 02:28

"Tom Chr. Holm Adamsen" <tomad@u.washington.NOSPAAAM.edu> skrev i melding

> Og det skal de absolutt få lov til å ha!!

Der penger kan hentes skal penger hentes.

Geir Hongrø

Fra : Tom Chr. Holm Adamse~

Dato : 24-03-05 03:50

Fra : Tom Chr. Holm Adamse~

Dato : 24-03-05 03:53

Fra : Geir Hongro

Dato : 24-03-05 15:53

> Du har vel ikke noe grunnlag for å kunne sette likhetstegn mellom blåsyre
> og heroin vel?!

Jeg setter likhetstegn mellom _alle_ dødelige gifter.

Geir Hongrø

Fra : N/A

Dato : 24-03-05 04:24

Fra : 3W

Dato : 24-03-05 04:24

"Hans Petter Nenseth" <hp@scheen.no> wrote in message
> I fullt alvor ytret Chrisjoy:

> Her tar du feil. Man godtar å betale skatt ved å jobbe.

Ifølge hvilken kontrakt?

Fra : Hans Petter Nenseth

Dato : 24-03-05 10:11

I fullt alvor ytret 3W:

>"Hans Petter Nenseth" <hp@scheen.no> wrote in message

>Ifølge hvilken kontrakt?

Må man ha kontrakt for å godta noe?

Man vet før man begynner å jobbe at man betaler skatt av inntekt.
--
Ramp tiltrekkes av rampelyset

Fra : 3W

Dato : 26-03-05 18:16

> I fullt alvor ytret 3W:

> Må man ha kontrakt for å godta noe?
>
> Man vet før man begynner å jobbe at man betaler skatt av inntekt.

Ja, og på Sicilien ved du, at du skal betale beskyttelsespenge til La Cosa
Nostra når du starter en forretning.

Fra : Håvard

Dato : 27-03-05 13:31

Svar på Subject: Ja. Så lenge det plager Chris, så er jeg det.

Fra : Torkill Bruland

Dato : 27-03-05 18:44

Håvard wrote:
> Svar på Subject: Ja. Så lenge det plager Chris, så er jeg det.

Du er altså en av dem som er motivert av den stimuli du kan oppnå
ved å plage andre?

--
Torkill

Fra : Håvard

Dato : 28-03-05 00:52

On Sun, 27 Mar 2005 19:44:07 +0200, "Torkill Bruland"
<torkillb@frisurf.no> wrote:

> Du er altså en av dem som er motivert av den stimuli du kan oppnå
> ved å plage andre?

Ja, det ligger nok en liten latent antipsykopat i meg et sted

Men jeg holder ham godt skjult.

Psykopater er "utpekt og uthengt", og har lov til å være
selvmotsigende, dobbeltmoralske, osv. Det har ikke antipsykopater, for
de er bedre enn alle andre mener de. (Men de gjør det likevel.)

Det er visse fordeler ved å være psykopat. Dobbeltmoral og slikt er
forventet av en god psykopat, så da kan psykopatene bruke det til sin
fordel, f.eks. ved å irritere antipsykopatene så de må ta
hjertemedisinen sin.

En psykopat kan altså fint være dobbeltmoralsk og selvmotsigende,
fordi det forventes av ham. Ingen blir overrasket. Derimot skal
antipsykopatene ha høyere standarder enn psykopater, i følge dem selv.
Dessverre blir det bare til at antipsykopatene er dobbeltmoralske og
selvotsigende uten at de skjønner det selv. Det betyr at de ikke er
klar over sine egne svakheter, og dermed stiller de veldig svakt, og
driter seg ut konstant.

Fra : Torkill Bruland

Dato : 28-03-05 03:01

Håvard wrote:

> Ja ...

Ja, da slipper jo jeg å plassere deg.

--
Torkill

Fra : Håvard

Dato : 28-03-05 04:15

On Mon, 28 Mar 2005 04:00:44 +0200, "Torkill Bruland"
<torkillb@frisurf.no> wrote:

> Ja, da slipper jo jeg å plassere deg.

Det har jo antipsykopatene alt gjort. Er du en smule forvirret? Dårlig
hukommelse? "Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør"-syndromet?
Projisering?

Fra : Torkill Bruland

Dato : 28-03-05 07:06

Håvard wrote:

> Det har jo antipsykopatene alt gjort. Er du en smule forvirret? Dårlig
> hukommelse? "Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør"-syndromet?
> Projisering?

Vi bor på to så forskjellige planeter at jeg ikke tror jeg har noe utbytte
av å diskutere dette med deg, uten å første diskutere i noen år.

--
Torkill

Fra : Chrisjoy

Dato : 30-03-05 11:48

analogien din er perfekt, 3W

Fra : Hans Petter Nenseth

Dato : 30-03-05 11:53

I fullt alvor ytret Chrisjoy:

>analogien din er perfekt, 3W

Ja, vi kan gjøre det samme her. Starte en egen mafia som tar betalt
for å beskytte deg mot at staten stjeler pengene dine...
:)
--
Ramp tiltrekkes av rampelyset

Fra : Robert Aksland

Dato : 30-03-05 15:49

Chrisjoy skrev:
> analogien din er perfekt, 3W

Mens mafiaen bruker pengene på å gjøre seg selv og andre kriminelle enda
rikere og mer kriminelle, så går pengene som staten tar inn tilbake til
folket på en rettferdig måte, samt til å redusere kriminalitet.

Jeg trodde ærlig talt ikke det skulle være nødvendig å fortelle voksne
mennesker slike ting, jeg. Men så feil kan man jo ta.

--
Robert Aksland

Fra : Hans Petter Nenseth

Dato : 30-03-05 23:35

I fullt alvor ytret Robert Aksland:

> [...]
>
>Jeg trodde ærlig talt ikke det skulle være nødvendig å fortelle voksne
>mennesker slike ting, jeg. Men så feil kan man jo ta.

Jeg trodde ikke det skulle være nødvendig å fortelle voksne mennesker
at Chris Joy (Roy Kristiansen) ikke er voksen.
:)
--
Lykke er å vite hva som gjør en ulykkelig -
og makte å gjøre noe med det.

Fra : 3W

Dato : 05-04-05 03:54

"Robert Aksland" <robert@nospam_aksland.no> wrote in message
> Mens mafiaen bruker pengene på å gjøre seg selv og andre kriminelle enda
> rikere og mer kriminelle, så går pengene som staten tar inn tilbake til
> folket på en rettferdig måte, samt til å redusere kriminalitet.

hahaaaahaa, i din teori, ja, men i praksis spildes pengene på latterlige
projekter, korrupte politikere. Faktisk har mafiaen en social funktion på
Sicilien, ikke ulig staten. Og den yder faktisk beskyttelse. Hvis man kigger
historisk på nationalstaternes opståen, så ser man endnu tydeligere
lighederne. Tag år 1200. Hvad adskiller egentligt en konge fra en Godfather?

Fra : Chris Joy

Dato : 06-04-05 14:29

"3W" <dghncv@cvxlksjdf.net> wrote in message news:<xoWdnQhDFJd_YMzfRVn-ug@adelphia.com>...
> [...]
> historisk på nationalstaternes opståen, så ser man endnu tydeligere
> lighederne. Tag år 1200. Hvad adskiller egentligt en konge fra en Godfather?

Et mer konsekvent svar ville vært:

Tyveri er tyveri vilkårsløst hva tyven benytter tyvegodset til...

Det forstår de som forstår seg på prinsipper og hvorfor disse er
overordnet alt mulig pragmatisk pjatt.

Fra : Chrisjoy

Dato : 30-03-05 12:00

"Velferdsnasjon" for skrullingen Robert Aksland er ensbetydende med
statlig legaliset tjuveri. Skrullingen er ute av stand til å
forestille seg velferd uten tjuveri.

Han kaller det rettferdig å betale skatt.
Det er mulig han har rett i det, men så har
da aldri jeg hevdet at skatt er noe man BETALER. BETALE krever nemlig
frivillighet, og skatt byr definitivt ikke på det.
Skatt byr derimot på tvang, og siden det
er noe i annens eie der blir fratvunget
sorterer det i en av underklassene til tvang, nemlig tjuveri. Skatt er
således per definisjon, tyveri, men dere skrullinger har latt dere
bedra av allskens utenomsnakk fra mafiastatens tilhengere til å tro at
noe ikke er tyveri når tyvens navn er Staten.

Fra : Hans Petter Nenseth

Dato : 30-03-05 12:04

> [...]

>bedra av allskens utenomsnakk fra mafiastatens tilhengere til å tro at
>noe ikke er tyveri når tyvens navn er Staten.

Det er greit for meg at du lar vær å betale skatt (det kan ikke dreie
seg om mange kronene uansett). Men jeg syns du skal la de av oss som
syns det er greit å betale skatt få gjøre det.
--
Ramp tiltrekkes av rampelyset

Fra : Robert Aksland

Dato : 30-03-05 15:58

Chrisjoy skrev:
> [...]
> bedra av allskens utenomsnakk fra mafiastatens tilhengere til å tro at
> noe ikke er tyveri når tyvens navn er Staten.

Skatten er prisen det koster å bo i et velferdssamfunn. Andre land har
andre kostnader ved å bo der, som f.eks skyhøy kriminalitet og personlig
konkurs om du skulle pådra deg noe du ikke er forsikret mot. Forskjellen
er at i velferdssamfunnet er alle med å spleise på kostnaden, mens i et
ikke-velferdsland havner kostnaden på de som er minst i stand til å
betale den. Kall meg gjerne skrulling for å foretrekke den rettferdige
modellen, men jeg tar det ikke særlig tungt. Og en ting til, kritikk
rammer langt hardere når den faktisk treffer blink, noe personangrepet
ditt sier sitt om

--
Robert Aksland

Fra : Chris Joy

Dato : 06-04-05 14:33

Robert Aksland <robert@nospam_aksland.no> wrote in message
> Skatten er prisen det koster å bo i et velferdssamfunn.

Skatt er navnet på hva ikke-hjernedøde skrullinger kaller tyveri.

Hvis skatt derimot var prisen på en frivillig vare, ville skatt
ikke bli tvunget inn, og markedet ville være fritt for hvemsomhelst
å selge de varer som mafiastaten idag har tatt seg enerett.

Hvor dyrker staten alle disse grønnsaker som faen ikke er istand
til å bryte ned enkele reduserbare begivenheter?

Fra : Håvard

Dato : 10-04-05 17:21

On 6 Apr 2005 06:32:54 -0700, ego_ist@hotmail.com (Chris Joy) wrote:

> Skatt er navnet på hva ikke-hjernedøde skrullinger kaller tyveri.

Er Roy Kristiansen et relevant navn her?

--
En gang Antipsykopat, alltid Naggumbenjukker

I følge antipsykopatene støtter man automatisk motstanderen til den man kritiserer, selv om man ikke har uttalt seg om motparten.
Antipsykopatene sier: "Kritiserer du Bush, så støtter du automatisk Saddam!"