Dansk rödvinsvänster på flykt
Fra : Rübezahl

Dato : 21-03-05 23:17

Antalet danska socialliberaler som flyr norrut har ökat till en våg av
flyktingar veckorna efter valet, och svenska tullen ber nu om ökade resurser
för att kontra problemet. Det är Dansk Folkepartis ökande väljarstöd som
orsakar den illegala invandringen till Sverige, då 68-vänstern och andra
antidanska grupper fruktar att de snart ska tvingas ta produktiva jobb,
stödja det egna folket och till och med sjunga nationalsången.
Skånska fiskare rapporterar att man ofta ser båtlaster fulla av
sociologiprofessorer, veganer och journalister paddla över sundet efter
mörkrets inbrott. "Jag tänkte ta en tur med båten förra veckan, och hittade
några teaterregissörer gömda i båtskjulet," berättar fiskaren Åke Bengtsson.
Regissörerna var våta, utmattade och hungriga: "De frågade om jag hade lite
kaffe latte och vegetarisk paj till övers. När jag sade att jag bara hade
vanlig husmanskost hemma stack de. Fick inte ens en chans att visa dem mitt
manus, 'En fiskares berättelser'."
I ett försök att minska den illegala flyktingvågen har svenska tullen
upprättat högtalare med folkmusik längs hela kusten, tillsammans med stora
affischer med bilder från förra årets älgjakt. Resultatet är lovande: när de
intellektuella ser leende jaktlag med skjutna älgar brukar de ofta tappa
paddeln i förskräckelse och driva bort med strömmen.
Invandringskritiker påpekar problemen med att integrera vågen av nya
flyktingar i det svenska samhället: "Samhällsinstitutionerna på
universiteten är redan överfulla," säger Sven Svensson från
Sverigedemokraterna, "och det finns en gräns för hur många som kan leva på
Stockholms kultursubventioner. Vårens propagandafilmer har redan planerats,
och det finns inte plats för ännu fler regissörer. Möjligen kan de få något
extraknäck med att hålla föredrag om olika sexuella livsstilar på
lågstadiet."
Många av de nya invandrarna lider av akut vätskebrist, då de inte känner
igen etiketterna på svenskt mineralvatten och vägrar dricka direkt ur kranen
"som otvättade arbetare," enligt uppgift.
De som skickas tillbaka över gränsen brukar ges en chans att gråta ut inför
en TV-kamera på tullstationen först. De har informerats om att det inte
sitter någon film i, uppger tullen, men säger att de trivs bäst framför en
kameralins. De berättar rykten om att Dansk Folkeparti satt upp
omprogrammeringsläger för tillbakaskickade intellektuella, där de tvingas
dricka Tuborg och äta röd korv dagarna i ända.
En del intellektuella har gjort sig stort besvär för att lura
tullmyndigheterna; då och då griper man grupper av illegala invandrare
utklädda till svenska ungdomar på hemfärd från Köpenhamn. Den danska
accenten döljs, med varierande resultat, bakom ett berusat sludder. "Vi
brukar kasta åt dem en fotboll och se vad de gör med den," berättar en
tulltjänsteman. "Om de snubblar, skriker om fascistideal inom sporten, eller
stirrar oförstående vet vi att det är 68-vänster vi har att göra med. Om de
tittar på bollen och klagar på att det finns färre svarta rutor än vita vet
vi att de kommer från Radikale Venstre."
Invånarna i Skåne och Blekinge klagar på att flyktingarna köper upp alla
svarta polotröjor och Jan Guillou-böcker i sikte. De orsakar också en akut
brist på organiskt odlad mat i affärerna. Journalister på svenska
dagstidningar oroar sig för att invandrarna sänker branschens löner;
särskilt allvarligt är läget för konstkritiker och kåsörer.
I ett försök att förbättra relationerna över sundet har Danmarks
statsminister Anders Fogh Rasmussen utlovat försoningskonserter utanför
Köpenhamn med Vikingarna och Carola Häggqvist. Han har också skrivit ett
brev till Göran Persson med förslag om att man gemensamt ska upprätta en
plan för att skeppa de rödvinsintellektuella till läger i Pakistan och
Mocambique, där de lovats anställning som biståndsarbetare. Göran Persson
har än så länge inte svarat.

Fra : Henri Gath

Dato : 22-03-05 09:52

*LOOOL*...nåde, oversæt det lige til dansk også......

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 22-03-05 14:16

*,,,*

Kære længe savnede Rübezahl - giv os mere.