Vi bør have flere indvandrere
Fra : Steen Jensen

Dato : 21-03-05 17:29

Ifølge et nyt EU forslag, bør vesten åbne for større indvandring, da fx
danmarks nuværende fødselsrate, er for lille - samt at vi får et større
og større antal pensionister.
Den eneste måde vi kan undgå at blive en nation af pensionister, er at
skrue op for indvandringen.
Pudsigt nok er EU's nye opdagelse, netop hvad en amerikansk økonom
forudsage for mere end et år siden

EU-opdagelsen har jeg læst i Information, hvis website ikke virker i
dag.

--
Steen
Sendes uden porto.

Fra : Sten Schou

Dato : 21-03-05 17:47

"Steen Jensen" <steenjensen@osporto.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forudsage for mere end et år siden
>
> EU-opdagelsen har jeg læst i Information, hvis website ikke virker i

Hvis ikke du kan finde "opdagelsen" via Informations link, så kan du prøve
at søge via FN. http://esa.un.org/unpp/p2k0data.asp

Her er bl.a. tal for DK

1950: 4.271.000
2000: 5.340.000
2025: 5.691.000
2050: 5.851.000

Heraf fremgår det jo tydeligt, at der vil være mange flere pensionister i
2050.....eller hur?

Hilsen Sten

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Steen Jensen

Dato : 21-03-05 19:05

Sten Schou <mohmedabacha@yahoo.ca> wrote:

> Hvis ikke du kan finde "opdagelsen" via Informations link

Gav jeg et link? Det tror jeg ikke.
Jeg sad med en gammeldags analog udgave af en avis, og læste det. Med
eller uden link, så er det jo fakta alligevel.
--
Steen
Sendes uden porto.

Fra : Sten Schou

Dato : 21-03-05 21:18

> Gav jeg et link? Det tror jeg ikke.
> Jeg sad med en gammeldags analog udgave af en avis, og læste det. Med
> eller uden link, så er det jo fakta alligevel.

Næ, du gav ikke et link, da du jo selv skrev,at Informations website ikke
virkede. Derfor gav jeg dig et andet link, hvor befolkningsstørrelsen kan
aflæses fra 1950 og frem til 2050. Ifølge den vil befolkningstallet stige,
hvorfor jeg så spørger hvilket behov du og EU mener vi har, for det er vel
ikke pensionister der fødes herhjemme?

Fra : Steen Jensen

Dato : 21-03-05 22:06

Sten Schou <mohmedabacha@yahoo.ca> wrote:

> hvorfor jeg så spørger hvilket behov du og EU mener vi har, for det er vel
> ikke pensionister der fødes herhjemme?

Jeg henviser til den såkaldte grønbog fra EU, du evt. kan se lidt om
her: http://news.independent.co.uk/europe/story.jsp?story=621262
--
Steen
Sendes uden porto.

Fra : Sten Schou

Dato : 22-03-05 20:47

> Jeg henviser til den såkaldte grønbog fra EU, du evt. kan se lidt om
> her: http://news.independent.co.uk/europe/story.jsp?story=621262

Næ, du henviser ikke til en såkaldt grønbog, du henviser til en overskrift
The Independent, som bl.a. omtaler en faldende fødselsrate. En faldende
fødselsrate skulle umiddelbart ikke give en stigning i befolkningstallet,
men det gør den altså i Danmarks tilfælde, så derfor vil jeg gerne igen
høre, hvad skal vi bruge den indvandring til?

Fra : Martin Kristensen

Dato : 21-03-05 17:47

"Steen Jensen" <steenjensen@osporto.dk> wrote in message

> Ifølge et nyt EU forslag, bør vesten åbne for større indvandring, da fx
> danmarks nuværende fødselsrate, er for lille - samt at vi får et større
> og større antal pensionister.

Vi kunne jo også skrue op for vores egen fødselsrate i stedet.

Fra : Steen Jensen

Dato : 21-03-05 19:05

Martin Kristensen <dont_sp@m.me> wrote:

> Vi kunne jo også skrue op for vores egen fødselsrate i stedet.

Det var en ide - men jeg tror nu ikke at offentliggørelsen fra EU, vil
få folk til at producere flere børn - det er vist ikke noget helt nyt
fænomen, at vi har svært ved at reproducere os.
--
Steen
Sendes uden porto.

Fra : GB

Dato : 21-03-05 19:27

steenjensen@osporto.dk (Steen Jensen) skrev i meddelelsen

> få folk til at producere flere børn - det er vist ikke noget helt nyt
> fænomen, at vi har svært ved at reproducere os.

Er du da impotent, eller kan du bare ikke score? Og hvorfor taler du om dig
selv i pluralis majestatis?

--
"Propaganda does not deceive people; it merely
helps them to deceive themselves." Eric Hoffer

Fra : Steen Jensen

Dato : 21-03-05 19:42

GB <nonono@nospam.invalid> wrote:

> Er du da impotent, eller kan du bare ikke score?

Er du idiot, eller bare gammel?
Jeg har fået mine to børn - med 'vi' mener jeg undertegnede, og resten
af det danske samfund.
Så skulle selv en gammel senil mand kunne fatte det!
--
Steen
Sendes uden porto.

Fra : Jim

Dato : 21-03-05 20:04

> Er du idiot, eller bare gammel?
> Jeg har fået mine to børn - med 'vi' mener jeg undertegnede, og resten
> af det danske samfund.
> Så skulle selv en gammel senil mand kunne fatte det!

Mener du da at Lykketoft kan forstå det?

J.

Fra : GB

Dato : 21-03-05 21:15

steenjensen@osporto.dk (Steen Jensen) skrev i meddelelsen

> Jeg har fået mine to børn - med 'vi' mener jeg undertegnede, og resten
> af det danske samfund.

Du har da aldrig fået børn med mig, så hvad snakker du om? Har du bollet
med resten af det danske samfund?

Fra : Steen Jensen

Dato : 21-03-05 22:06

GB <nonono@nospam.invalid> wrote:

> Du har da aldrig fået børn med mig, så hvad snakker du om? Har du bollet
> med resten af det danske samfund?

Selv om jeg ikke synes du er særligt sympatisk, så har jeg indtil nu,
troet du var forholdsvis intelligent.
Kan du ikke få ret, så kan du jo altid sætte dig ned på
pattebarnsstadiet...er det sådan du fungerer?
--
Steen
Sendes uden porto.

Fra : GB

Dato : 21-03-05 22:16

> Selv om jeg ikke synes du er særligt sympatisk,
....(snip)...

Som om det rager mig, hvad du synes. Du kender mig jo ikke.

Fra : Steen Jensen

Dato : 22-03-05 08:11

GB <nonono@nospam.invalid> wrote:

> Som om det rager mig, hvad du synes.

Så lad venligst være med at blande dig - og personlige angreb er
fuldstændigt overflødige - men dem er du vi ret kendt for.
Ved fremtidige personlige angreb, kan du komme ned i mit filter, og
hygge dig med BW...I er vist på samme niveau.
--
Steen
Sendes uden porto.

Fra : Martin

Dato : 22-03-05 01:00

GB <nonono@nospam.invalid> wrote in message news:<423f1207$0$307$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> steenjensen@osporto.dk (Steen Jensen) skrev i meddelelsen

> Er du da impotent, eller kan du bare ikke score? Og hvorfor taler du om dig
> selv i pluralis majestatis?

Og hvorfor opfører du dig af princip som ursus imperator?
Kast dine gruppe-ejerfornemmelser af dig! Det klæder et ellers
intelligent menneske som dig dårligt. Måske du skulle lave en
kopi-tråd til dk.retstavning.df.rette.meninger.vi.alene.vide for at
være sikker på at din tråd er PC i forhold til partidisciplinen.
Men opfat det kun som et forslag, thi jeg er ej oraklet.
Nice talking to you again G-man (sarcasm/irony filter OFF!)

Mvh (og jeg mener det)
Martin

Fra : Kim2000

Dato : 21-03-05 17:49

> [...]
> og større antal pensionister.
> Den eneste måde vi kan undgå at blive en nation af pensionister, er at

Hvordan er det lige at det skulle hjælpe at importere kriminelle, dovne og
en generation af bistandsklienter?

Hvis folk har glemt det så har vi 200.000 arbejdsløse og 200.000 under
efteruddannelse. Der er altså nok arbejdskraft, og nu vil du importere
flere
uden uddannelse?? God ide bøv

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Steen Jensen

Dato : 21-03-05 19:05

Kim2000 <kim2000@tele2ads1.dk> wrote:

> Hvordan er det lige at det skulle hjælpe at importere kriminelle, dovne og
> en generation af bistandsklienter?

Er vi begyndt at importere racister?

> Hvis folk har glemt det så har vi 200.000 arbejdsløse og 200.000 under
> efteruddannelse. Der er altså nok arbejdskraft, og nu vil du importere
> flere
> uden uddannelse?? God ide bøv

Hey Øb! Nu er det ikke noget 'jeg vil' - og mange indvandrere har rent
faktisk en uddannelse, allerede inden de kommer til danmark - det er
bare ikke alle der får lov til at bruge den.
--
Steen
Sendes uden porto.

Fra : Kim2000

Dato : 21-03-05 20:44

> Er vi begyndt at importere racister?

Hvorfor anser du bistandsklienter, dovne og krimnelle som racister?

> Hey Øb! Nu er det ikke noget 'jeg vil' - og mange indvandrere har rent
> faktisk en uddannelse, allerede inden de kommer til danmark - det er
> bare ikke alle der får lov til at bruge den.

Så det er ikke bare import af flygtninge, nej det er import af
velkvalificeret arbejdskraft vi taler om, de kaldes ikke flygtninge, men
indvandrer, og der har været indvandringsstop de sidste tredve år. Det
giver
ingen mening i det hele taget at importere arbejdskraft så længe der er
arbejdsløse, jeg ved godt erhvervslivet meget gerne ser stor arbejdsløs,

der er rift om jobbene, men den slags "bekymringer" tager jeg helt roligt.

Gad vide hvem der finanserede rapporten forresten??

mvh
Kim

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Steen Jensen

Dato : 21-03-05 22:06

Kim2000 <kim2000@tele2ads1.dk> wrote:

> Hvorfor anser du bistandsklienter, dovne og krimnelle som racister?

Det gør jeg ikke - det er dig der er kommet til, at vende det på
hovedet
--
Steen
Sendes uden porto.

Fra : Frank Allan Rasmusse~

Dato : 21-03-05 21:30

Hej

> Hey Øb! Nu er det ikke noget 'jeg vil' - og mange indvandrere har rent
> faktisk en uddannelse, allerede inden de kommer til danmark - det er
> bare ikke alle der får lov til at bruge den.

Et fåtal af indvandrere har en uddannelse:

Tag f.eks. somalierne (mænd/kvinder):

Ingen/ikke oplyst uddannelse: 9%/17%
Grundskole: 62%/65%
Gymnasial: 11%/5%
Faglig: 4%/4%
Videregående: 14%/9%

Libanon (mænd/kvinder´):

Ingen/ikke oplyst uddannelse: 5%/7%
Grundskole: 58%/77%
Gymnasial: 7%/5%
Faglig: 24%/8%
Videregående: 6%/4%

Pakistan (mænd/kvinder´):

Ingen/ikke oplyst uddannelse: 6%/17%
Grundskole: 59%/58%
Gymnasial: 9%/7%
Faglig: 12%/7%
Videregående: 14%/11%

Mvh
Frank

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 21-03-05 21:57

"Frank Allan Rasmussen" <far@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

> Et fåtal af indvandrere har en uddannelse:

> [...]

Har du et link til ovenstående? - det lyder mærkværdigt at man skriver at
kun 59 % af pakistanske mænd har en grundskoleuddannelse - alle børn skal jo
undervises her i landet, også selvom de er fra Pakistan.

Du benytter formentlig tal fra Pakistan - og her kan det godt være korrekt,
eftersom man bruger mange flere penge på militær i landet end på
undervisning og uddannelse - og en elev i Pakistan kan med lethed smides ud
af skolen dér, hvis han/hun ikke makker ret, og så må forældrene møde op på
skolen og tigge og bede om at barnet får lov til at begynde igen.

Men alligevel er der godt 35 % pakistanske mænd, der har en uddannelse i en
eller anden grad, det være sig gymnasium, faglig eller videregående, og det
er jo ikke så galt, når man betænker hvilke forhold de kommer fra -

Interessant er det også at se, at medens der fx er 11 % af somaliske mænd,
der har en gymnasial uddannelse, så er der hele 14 % der har en videregående
uddannelse. Hvis det betyder en universitetsuddannelse, der normalt kræver
en gymnasial uddannelse, så er der noget, der halter her, ikke sandt?

Der er sikkert en fornuftig forklaring på det, men kan du henvise til din
kilde, så man kan se det i sammenhæng?
--
ahw

Fra : Frank Allan Rasmusse~

Dato : 21-03-05 22:31

du et link til ovenstående? - det lyder mærkværdigt at man skriver at
> kun 59 % af pakistanske mænd har en grundskoleuddannelse - alle børn skal
> jo undervises her i landet, også selvom de er fra Pakistan.

http://www.rff.dk/nyhedsb/nov2002.pdf

Rockwool fonden's nyhedsbrev fra november 2002.

Tallene omfatter personer der var mindst 13 ved ankomsten til danmark.

Da tråden omhandler 'Vi bør have flere indvandrere' giver det ikke mening at
medtage de indvandrere der iøjeblikket befinder sig i danmark og derfor
modtager undervisning i danmark.

> [...]
> det er jo ikke så galt, når man betænker hvilke forhold de kommer fra -

Det er omvendt med danske mænd - der er det kun 35% der ikke har andet end
grundskole. Og så skal man huske på kvinderne:
75% af de pakistanske kvinder har ingen eller kun grundskole - til
sammenligning er det 38% af de danske kvinder.

> [...]
> videregående uddannelse. Hvis det betyder en universitetsuddannelse, der
> normalt kræver en gymnasial uddannelse, så er der noget, der halter her,

Skal vi ikke gætte på at det drejer som om højeste gennemførte uddannelse -
ellers ville det endelige resultat ende på mere end 100%

> Der er sikkert en fornuftig forklaring på det, men kan du henvise til din
> kilde, så man kan se det i sammenhæng?

Se i toppen af indlæget

Mvh
Frank

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 22-03-05 11:36

> du et link til ovenstående? - det lyder mærkværdigt at man skriver at
>
> http://www.rff.dk/nyhedsb/nov2002.pdf
>
> Rockwool fonden's nyhedsbrev fra november 2002.

Rockwoolfonden er ikke troværdig - en mig bekendt forsker har forklaret mig,
hvordan de kommer frem til deres tal ved statistiske manipulationer og
fortielser - så dem giver jeg ikke fem potter pis for.

> [...]
> 75% af de pakistanske kvinder har ingen eller kun grundskole - til
> sammenligning er det 38% af de danske kvinder.

Du kan ikke sammenligne på den måde. Der er forskel på at komme fra et
udland, hvor skolesystemet er helt anderledes og betingelserne ligeså og så
komme til et samfund som det danske med anderledes velordnede forhold.

> Skal vi ikke gætte på at det drejer som om højeste gennemførte
> uddannelse - ellers ville det endelige resultat ende på mere end 100%

netop - men det forklarer jo ikke tallenes validitet.

> Se i toppen af indlæget

jeg takker - jeg gættede det var Rockwoolfondens værk - og det er et
politisk mesterstykke, de har lavet - ikke andet - jeg har i hvert fald
ingen særlig tiltro til den fond. Der er for mange jeg kender, som har
undsagt den - også blandt forskere af mere seriøs karaktér.

--
ahw

Fra : Frank

Dato : 22-03-05 13:10

Hej

> Rockwoolfonden er ikke troværdig - en mig bekendt forsker har forklaret
> mig, hvordan de kommer frem til deres tal ved statistiske manipulationer
> og fortielser - så dem giver jeg ikke fem potter pis for.

Du har naturligvis et link til denne kritik af en af danmarks mest
annerkendte forskningsenheder?

Det er muligt at du ikke bryder dig om deres konklutioner, men at,
foreløbigt udokumenteret, påstå at der sker statistiske manipulationer og
fortielser er ioverkanten.

Det minder lidt for meget som Kresten Poulsgaard's bemærkning om at ""Hvis
det er fakta, så benægter a fakta!" "

> Du kan ikke sammenligne på den måde. Der er forskel på at komme fra et
> udland, hvor skolesystemet er helt anderledes og betingelserne ligeså og
> så komme til et samfund som det danske med anderledes velordnede forhold.

Uddyb venligtst: "Forskel på at komme fra et udland og på at komme til et
samfund som det danske"

Mener du 'komme fra et samfund som det danske"?

Idet jeg antager at du mener det sidste:

Det er derfor en debat om hvorvidt vi skal have flere indvandrere er nødt
til at kigge på hvilken indvandrere vi kan få: Indvandrere med ingen eller
mangelfuld uddannelse, specielt når man ser på hvilken opgaver der er man
har påtænkt at de skulle løse. At indvandrene kommer fra anderledes
skolesystemer og samfundsforhold gør ikke nemmere at få dem til at løse de
påtænkte opgaver som f.eks. ældrepleje.

> [...]
> ingen særlig tiltro til den fond. Der er for mange jeg kender, som har
> undsagt den - også blandt forskere af mere seriøs karaktér.

Jeg ser, som tidligere skrevet, frem til du kan henvise til andre kilder end
'en dig bekendt forsker'.

Mvh
Frank

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 22-03-05 18:08

"Frank" <far@nosmap.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

> Du har naturligvis et link til denne kritik af en af danmarks mest
> annerkendte forskningsenheder?

Hvem har anerkendt den? Det er en privat forskningsinstitution der laver
bestillingsarbejde - jeg skal forsøge at finde frem til den pågældende
forskers hjemmeside (jeg har nogle papirer fra dengang jeg var på kursus hos
ham, hvor han påviste hvordan man havde "manipuleret" med tallene og fortiet
nogle ting - her drejede det sig om indvandrerkriminaliteten) - og hans ord
var at forskerne dér ikke leverede et troværdigt arbejde - om han vil
gentage dette på sin hjemmeside skal jeg sige dig når jeg har fundet
papirerne frem -

> Det er muligt at du ikke bryder dig om deres konklutioner, men at,
> foreløbigt udokumenteret, påstå at der sker statistiske manipulationer og
> fortielser er ioverkanten.

Du påstår jo udokumenteret at det er Danmarks mest anerkendte
forskningsinstitution -

> Det minder lidt for meget som Kresten Poulsgaard's bemærkning om at
""Hvis
> det er fakta, så benægter a fakta!" "

Fakta er mange ting - jeg har fra tid til anden fremkommet med ting, som
andre har benægtet som værende fakta - så jeg giver ikke fem potter pis for
disse autoritetskneb med at henvise til "autoriteter" - jeg har fx i
indvandrerdebatten og debatten omkring modersmålsundervisning kommet med
fakta, som modstanderne har benægtet uanset om jeg har henvist til
anerkendte forskere -så jeg har ikke særlig meget til overs for den
foragelse du lægger for dagen omkring min kritik af Rockwoolfonden.

> Uddyb venligtst: "Forskel på at komme fra et udland og på at komme til et
> samfund som det danske"
>
> Mener du 'komme fra et samfund som det danske"?

Det danske skolesystem er mere udbygget, mere kontrolleret end fx det
pakistanske,. derfor er der forskel på hvad man kan forvente at en familie
fra Pakistan kommer med i baggagen af uddannelse i forhold til hvad man kan
komme med fra det danske samfund. Det er der ikke noget mærkværdigt i. Jeg
hævder at det er forbløffende at så mange på t rods af dette har en
videregående uddannelse.

> [...]
> har påtænkt at de skulle løse. At indvandrene kommer fra anderledes
> skolesystemer og samfundsforhold gør ikke nemmere at få dem til at løse de

Ikke hvis vi stadigvæk skal konfrontere dem med det danske fremmedhad og den
danske provinsielle mistænkeliggørelse af de fremmede.

> Jeg ser, som tidligere skrevet, frem til du kan henvise til andre kilder
> end 'en dig bekendt forsker'.

ja -jf. ovenover.

Arne H. Wilstrup

Fra : Knud Larsen

Dato : 22-03-05 18:52

"Arne H.Wilstrup" <dufaardenikke@atse.invalid> wrote in message

> [...]
> vil gentage dette på sin hjemmeside skal jeg sige dig når jeg har fundet

Ja, det er en rystende institution, man kan fx se en hr M. Lykketoft
kommentere denne korrupte forstningsinstitution:

"Men hvis Socialdemokraterne skal investere borgernes penge i
integrationsprojekter, skal det ske på baggrund af forskning og fakta - ikke
på baggrund af myter og meningsmålinger. Derfor ser vi hver eneste gang frem
til Rockwool Fondens udgivelser. Et godt redskab
i den nyeste rapport fra forskningsenheden er der lagt vægt på
arbejdsmarkedsintegration, forskellige indvandrergruppers
uddannelseschancer, indvandringens betydning for de offentlige finanser samt
karakteren af og årsagen til unge indvandreres kriminalitet. "

Men Lykketoft er jo også mindrebemidlet på intelligensområdet, og på
talbehandling har han ingen forstand?

Og hvad med en som ham her, uha da da:

Af Bo Asmus Kjeldgaard (SF), familie- og arbejdsmarkedsborgmester i
Københavns Kommune.

Det er sgu rystende at se han vil have noget at gøre med en sådan
institution, også Nina Smith og en tvivlsom personage som Ritt Bjerregaard
har nedladt sig til at skrive i fondens udgivelser.

Det er jo medlemmer af "borgerskabet", der forsker og skriver for fonden, og
dem kan ingen have nogen tillid til.

Fra : kvaerulant

Dato : 22-03-05 00:36

Steen Jensen wrote:

>Er vi begyndt at importere racister?

Ja, en stor del af indvanderne og flygtningene er faktisk racister.
Som ikke ønsker at deres børn gifter sig med danskere.

Fra : Knud Larsen

Dato : 21-03-05 18:26

> [...]
> forudsage for mere end et år siden
>
> EU-opdagelsen har jeg læst i Information, hvis website ikke virker i

Og det viser at man lider af Alice i Eventyrlandisme i den kommite som er
udkommet med vrøvlet. De har også den geniale tanke at det "fremmer
sammenhængskraften og harmonien" i et samfund af importer store grupper
fremmed-kulturelle. Hvad mon det er de ryger i arbejdstiden?

Iflg Velfærdskommissionen så kommer vores indvandring til at koste en
formue, - 45.000 kr/året i skat ekstra i år 2040, - og HVIS vi kunne stoppe
indvandringen totalt nu, så ville vi komme til at mangle flere på
arbejdsmarkedet end ellers, men alligevel ville det betyde at skatten kun
skulle stige med 10.000 kr/år for en LO-familie. Og hvis vi går tilbage til
antallet af indvandrere/år som under den forrige regering, så ville
regninger for en typisk familie være 60.000 kr om året, - og det er den
model EU går ind for.

Hvad vi har brug for er indvandrere, som har fået deres uddannelse betalt i
et hjemland, og som vil bruge den her i DK.

Fra : Jim

Dato : 21-03-05 19:44

> [...]
> forudsage for mere end et år siden
>
> EU-opdagelsen har jeg læst i Information, hvis website ikke virker i

Er du enig i, at vi bør have flere indvandrere til Danmark?

J.

Fra : Steen Jensen

Dato : 21-03-05 22:06

Jim <Nospam4Admin@moneyman.dk> wrote:

> Er du enig i, at vi bør have flere indvandrere til Danmark?

Jeg mener ikke, at vi 'bare' skal have indvandrig, for indvandringens
skyld. Er der et behov for at give plads, så skal vi da tage vores del -
præcis som andre lande.
--
Steen
Sendes uden porto.

Fra : Jim

Dato : 21-03-05 22:44

> Jeg mener ikke, at vi 'bare' skal have indvandrig, for indvandringens
> skyld. Er der et behov for at give plads, så skal vi da tage vores
> del -
> præcis som andre lande.

Tage vores del af hvad?
Hvad var konsensus af det EU-forslag, du startede med at fortælle om?

J.

Fra : Steen Jensen

Dato : 22-03-05 08:08

Jim <Nospam4Admin@moneyman.dk> wrote:

> Tage vores del af hvad?

Tage vores del af opgaven.

> Hvad var konsensus af det EU-forslag, du startede med at fortælle om?

At nogle lande (deriblandt danmark), vil med den nuværende politik, ende
som et land af pensionister, uden befolkning til at brødføde dem.
--
Steen
Sendes uden porto.

Fra : Knud Larsen

Dato : 22-03-05 08:47

> Tage vores del af opgaven.

> At nogle lande (deriblandt danmark), vil med den nuværende politik, ende
> som et land af pensionister, uden befolkning til at brødføde dem.

Og dem man i givet fald ville importere, ville også blive længelevende og
pensionister, men så må vi importere nogle flere, - der er jo også langt til
fx Egyptens folketal på 70 millioner, og meget at løbe på, når de om 40 år
er blevet til 150 millioner, - vi startede som bekendt ud med samme folketal
i år 1800. De bliver da også rigere og rigere af alle disse mennesker, så
der er noget at kopiere, det er bare med at komme i gang.

Fra : Jim

Dato : 22-03-05 12:29

"Steen Jensen" <steenjensen@osporto.dk> skrev i en meddelelse

> Tage vores del af opgaven.

Hvilken opgave?

> At nogle lande (deriblandt danmark), vil med den nuværende politik,
> ende
> som et land af pensionister, uden befolkning til at brødføde dem.

Og hvad skyldes det?

Du startede med at skrive noget om, at nogen i EU ville have flere
udlændinge til Danmark.
Er du enig i den anskuelse?

J.

Fra : Steen Jensen

Dato : 22-03-05 16:54

Jim <Nospam4Admin@moneyman.dk> wrote:

> Er du enig i den anskuelse?

Du har spurgt om noget tilsvarende før, og du har osse fået svaret -
egentligt er det vel osse ligegyldigt hvad jeg synes, jeg viderebragte
EU's grønbog om emnet.
--
Steen
Sendes uden porto.

Fra : Jim

Dato : 22-03-05 18:32

> Du har spurgt om noget tilsvarende før, og du har osse fået svaret -
> egentligt er det vel osse ligegyldigt hvad jeg synes, jeg viderebragte
> EU's grønbog om emnet.

Når jeg spørger dig, hvad du mener, så er det vel ikke uden grund.
Det er vel heller ikke uden grund, at du bringer dit indlæg her.
Så enten må du være enig eller uenig i EU´s forslag.
Det har du ikke givet et entydigt svar på.

Du har svaret:
"Jeg mener ikke, at vi 'bare' skal have indvandrig, for indvandringens
skyld. Er der et behov for at give plads, så skal vi da tage vores del -
præcis som andre lande."

Du har ikke givet noget bud på, hvad det er for indvandrere, du mener,
EU vil have ind i Danmark.
Du har ikke givet noget bud på, hvad det er for indvandrere, du vil have
ind i Danmark.

"Er der et behov for at give plads, så skal vi da tage vores del -
præcis som andre lande." - Hvad mener du med det?

"Tage vores del - præcis som andre lande" ?

Du må præcisere dine udtalelser.

Fra : Kim2000

Dato : 22-03-05 12:24

> At nogle lande (deriblandt danmark), vil med den nuværende politik, ende
> som et land af pensionister, uden befolkning til at brødføde dem.

Jeg har virkelig svært ved at se problemet. Der er 200.000 arbejdsløse, så
er der 200.000 mennesker der er på revalidering, aktiveringsordninger og
andre ting der får arbejdsløshedstallet til at se bedre ud. Faktum er at
400.000 mennesker her i landet ikke kan finde et job, og EU rapportens
svar
er at importere flere mennesker, når der ikke er arbejde til dem der
allerede er her. Det lyder nærmest som en joke.

Hvis der en dag er fuld beskæftigelse, så kan vi begynde at overveje den
slags tiltag, men indtil da er det rent ud sagt hul i hovedet, også selvom
det er en flok fine professore der siger det.

mvh
Kim

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 22-03-05 14:45

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> wrote in message

> [...]
> slags tiltag, men indtil da er det rent ud sagt hul i hovedet, også selvom
> det er en flok fine professore der siger det.

I forhold til Danmark ER det en joke, - et land som Spanien derimod *har*
brug for og bruger flere hundrede tusinde ufaglærte inden for frugtavl og
landbrug, det er de illegale, man har brugt indtil nu, man nu legaliserer.
Det der ihvertfald ER en joke, er deres erklæring om at det fremmer
sammenhængskraften og harmonien i et land, at få - som i Spaniens tilfælde -
en million nordafrikanere ind i landet. Det MÅ være mod bedre vidende,
ellers hører alting da op, og den kommitte som har udklækket ideen er på
linje med "racist-overvågningskontoret"s udgydelser, eller med "Kontoret for
Gakkede Gangarter"s sidste publikationer.

Fra : Kim2000

Dato : 22-03-05 19:24

> [...]
> sammenhængskraften og harmonien i et land, at få - som i Spaniens
> tilfælde - en million nordafrikanere ind i landet. Det MÅ være mod bedre

Er der ikke arbejdsløshed i Spanien?

I Danmark er der som sagt omkring de 400.000 arbejdsløse, ca. halvdelen
(206.000) er på revalidering, kurser og andet måske meget nyttigt, det
efterlader dog godt og vel 200.000 arbejdsløse og til trods for det
importere man hver sommer polakker til at plukke jordbær! Hvorfor henviser
man ikke de arbejdsløse sådanne jobs, hvis man siger nej burde
kontanthjælpen ryge. Ingen er for fine til bestemte "de dårlige jobs".

Det samme må gælde i resten af EU, Tyskland har 4 millioner arbejdsløse,
og
Frankrig har da lige haft store demonstrationer pga arbejdsløshed.

mvh
Kim

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 22-03-05 20:20

> *har*
> og
> legaliserer.
>
> Er der ikke arbejdsløshed i Spanien?

Jo, de plejer at ligge meget højt i EU. Men alligevel har de en million
illegale arbejdere, eller måske derfor er der så stor arbejdsløshed. De
illegale arbejder med hvad andre ikke vil røre ved, og Spanien er jo gået
fra at have 2,3% indvandrere til næsten 10% lige nu, på bare fem år. Det
bliver spændende at se hvordan det kommer til at gå når der er 25% muslimske
indvandrere i landet, OG om de vil flytte nordpå når der ikke er flere jobs.
Den første million bliver jo legaliseret nu i foråret.

> [...]
>
> Det samme må gælde i resten af EU, Tyskland har 4 millioner arbejdsløse,
> og Frankrig har da lige haft store demonstrationer pga arbejdsløshed.

Franskmændene mener vist at man kan demonstrere sig til hvadsomhelst, men nu
er jo så EU-stabilitetspagten også blevet domonstreret væk, og det kan jo
give nogle jobs.

Mht indvandring, så har vi som bekendt brug for at stjæle nogle
højtuddannede fra andre lande, det må man kunne arbejde på. Men foreløbig
har vi jo bare givet gratisk uddannelse til alle der ruller ind, fx kinesere
i lange baner, og bruger ikke deres uddannelser. Det er noget molbo-agtigt,
eller måske er det Ebberød Bank, der er modellen.

Fra : Jim

Dato : 22-03-05 20:31

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> skrev i en meddelelse
> *har*
> og
> legaliserer.
>
> Er der ikke arbejdsløshed i Spanien?

I så fald er det ikke i byggebranchen.
Aldrig har man bygget så meget, som man gør for tiden i Spanien.

> [...]
> man ikke de arbejdsløse sådanne jobs, hvis man siger nej burde
> kontanthjælpen ryge. Ingen er for fine til bestemte "de dårlige jobs".

Jordbærplukkere er ikke organiseret og lønnen kan ikke dikteres af
hverken kommuner eller fagbosser.
Derfor prukker diverse europæere jordbær med mere til 200,- om dagen
plus alt, hvad de kan spise.
Så det er ikke den type arbejde, de arbejdsløse i Danmark bør deltage i.
I stedet burde det være den type arbejde, kommunerne ikke kan skaffe
arbejdskraft til.
Oprydning, vejskraldsindsamling, rensning af byens gadekær,
hundelorteopsamling, vedligehold af kommunens grønne områder m.m. er nok
det, som først bør prioriteres. Altså, hvis arbejdsdygtige ikke vælger
uddannelse eller anvist arbejde, må man tage konsekvensen.

> Det samme må gælde i resten af EU, Tyskland har 4 millioner
> arbejdsløse,
> og
> Frankrig har da lige haft store demonstrationer pga arbejdsløshed.

Ja, og hvem sidder i regering der?
Det er socialdemokrater, som fører den sædvanlige politik, som har skabt
et så stort underskud på betalingsbalancen, at EU i første omgang var
klar til at uddele bøder til de to i EU største medlemmer af unionen.
Nu har andre medlemmer fået ondt af staklerne, så nu skal de ikke bøde
for deres fejlslagne politik alligevel.

Så hvad EU mener med, at vi skal have mere indvandring, og om Steen
jensen er enig, får vi nok aldrig præciseret.

J.

Fra : Bo Warming

Dato : 21-03-05 21:16

> [...]
> skrue op for indvandringen.
> Pudsigt nok er EU's nye opdagelse, netop hvad en amerikansk økonom

Vi bør stræbe efter kun at få børn som er meget elskede og har kompetente
forældre, og robotter kan producere til alle incl gamle

Ved at føde børn til arbejdsløshed bliver der færre penge til
pensionisterne.

Alle muslimer bør hjemsendes så de kan gøre gavn i egne lande.

Der er intet helligt ved at DK har 5 mio indbyggere - hvis det blev det
halve snart, ville det være uinteressant - individer ved hvad er godt for
dem selv.

Viskal ikke i krig med sværd og har brug for stor befolkning for at forsvare
os.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 22-03-05 15:17

Steen Jensen wrote:
> Ifølge et nyt EU forslag, bør vesten åbne for større indvandring, da
> fx danmarks nuværende fødselsrate, er for lille

Den er for stor. Økologisk set lever vi over evne. Vi bruger mere end
vort land producerer, og den ubalance bliver kun endnu mere udtalt i
takt med tømningen af vores oliereserver. Når naturgassen løber tør er
det også slut med kunstig gødning, som vi kender den i dag.

Der er kun en vej frem - ned med befolkningstallet. Det kommer også til
at ske uanset hvad. Her hælder jeg nok mest til Knuds bemærkninger om
"Avian flu".

> - samt at vi får et
> større og større antal pensionister.

Det er en uundgåelig overgang. Alternativet ville være, at vi til evig
tid øgede befolkningen (når vi taler relation mellem pensionister og
unge). Enhver kan se, det ikke er holdbart.

> Den eneste måde vi kan undgå at blive en nation af pensionister, er at
> skrue op for indvandringen.

Ja, sikke noget elendigt vrøvl. Uden mindste raffinement. Men nogen folk
i "EU" bliver ved med at køre det der bedagede øg af stald. Der skal jo
nok være dem, der tror på det.

> Pudsigt nok er EU's nye opdagelse, netop hvad en amerikansk økonom
> forudsage for mere end et år siden

EU har været fremme med sludderet før. Der er absolut ingen ny
"opdagelse" over det. Bare det sædvanlige propagandavås for at øge
indvandringen.